Acer blog: garancia háztól-házig II.

Garanciális jogunk érvényesítéséhez első lépésben a garanciajegyen található telefonszámot kell tárcsázni, ahol adategyeztetés után egy többoldalas, részletes tájékoztatólevelet küldenek (igény szerint e-mailben, faxon, postán), amin a tennivalók és a csomagolással, postázással kapcsolatos instrukciók olvashatók, kitérve a biztonságos csomagolás módjára is. Érdemes ezt a dokumentációt alaposan áttanulmányozni, hogy a termék a legnagyobb biztonságban utazzon a célállomásig, hiszen egyik futárcég sem vállal felelősséget a nem megfelelően becsomagolt termék sérüléséért. Fontos, hogy a tápegységet is el kell küldeni, valamint a merevlemezt sem tarthatjuk magunknál, maximum a tápkábel hagyható ki a dobozból!

A merevlemezen tárolt adatok biztonsági mentése és titkosítása a felhasználó feladata, tehát aki féltve őrzött adatokat tárol a merevlemezen és nem bízik a szervizekben, az biztonsági mentés után törölje az adatokat, vagy akár a teljes merevlemez tartalmát – a szervizben újratelepíthetik az operációs rendszer. A szerviz minden esetben fenntartja magának a jogot, hogy a merevlemezen lévő adatokat megsemmisítse és friss operációs rendszerrel kezdje meg a tesztelést, azaz biztonsági mentést nem vállalnak, egyébként pedig az adatkezelési szabályzatban leírtaknak megfelelően járnak el.


[+]

A javítandó készülék szállítása többnyire DHL vagy UPS csomagküldő szolgálattal történik, így 1 munkanap alatt ér az ország bármely pontjáról a brnói központi szervizbe. A törvény által biztosított 30 napos javítási időbe az oda-vissza szállítás is beletartozik. A javítási idő legjobb esetben 3 munkanap, rosszabb esetben (ha olyan alkatrészre van szükség, ami nincs raktáron) 2 hét, de az átlagos javítási idő 5,1 nap.

Folytassuk onnan, hogy a futárszolgálat pakkokkal teli kamionja befut a brnói bázisra! Az érkeztetést egy csapat végzi, akiknek elsődleges feladata, hogy a kamionról lekerülő dobozok kondícióját regisztrálja és jegyzőkönyvbe vegye. Ezt követi a kicsomagolás és a doboztartalom vizsgálata, illetve minden apró részlet és sérülés jegyzőkönyvezése, bizonyításképpen pedig a teljes folyamatot az elejétől a végéig biztonsági kamerarendszer rögzíti, plusz ezen felül fotódokumentáció is készül.


[+]

Az érkeztetés után a rendszer véletlenszerűen osztja ki a szerviztechnikusoknak a javításra váró termékeket, akik folyamatos dokumentálás mellett szétszedik a gépet, állapotfelmérést végeznek, kitakarítják, a hűtőfelületeket újrapasztázzák. Amennyiben mindent rendben találnak, azaz nincs külső beavatkozás és a gyáritól eltérő alkatrész (ami nem hivatalos úton került a gépbe), akkor kezdetét veszi a tesztelés és javítás, melyekről szintén jegyzőkönyv készül. A merevlemez is tesztelésre kerül, aminek SMART hibája garanciaidőn belül azonnali cserét jelent, megelőzendő az ezzel kapcsolatos később felmerülő hibákat.

Amennyiben a hiba nem garanciális (például elázott, vagy átment rajta egy autó), akkor erről az ügyfelet értesítik, és ezzel párhuzamosan kap egy javításra vonatkozó árajánlatot, amit egy héten belül kell elfogadnia. Ha nem fogadja el vagy nem él a javítás lehetőségével, a terméket javítás nélkül visszaküldik a feladónak és 7000 forint szállítási-bevizsgálási költséget számolnak fel.

A futár három alkalommal próbálja meg kézbesíteni a csomagot: három sikertelen próbálkozás után az ügyfél feladata egyeztetni a futárszolgálattal és a negyedik kiszállítás pluszterhét kifizetni. Az Acer nem vesz részt a szállításban, ami ezzel kapcsolatos, azt a futárszolgálattal kell egyeztetni, tehát módosított kiszállítási időpontot vagy címet is lehet igényelni, de ennek menetéről a szállítmányozó cégnél kell érdeklődni. Előfordulhat, hogy az ügyfél nem akarja kifizetni a hétezer forintot, ám ezzel nem érdemes trükközni, hiszen a vásárlással és garanciális feltételek elfogadásával a gyártó és az ügyfél között létrejött szerződés tisztán és világosan rendelkezik az ilyen esetekről, azaz a tartozás behajtható az ügyfélen (akár inkasszóval is). Fontos megjegyezni, hogy a szoftverekre (például OEM operációs rendszerre) nem vonatkozik a garancia, a gyártó csak hardvert javít.


[+]

A javítás állapota figyelemmel követhető az erre szolgáló webes felületen vagy a telefonos ügyfélszolgálat segítségével (hozzájuk kell fordulni abban az esetben is, ha a webes felülettel gond adódna), illetve SMS tájékoztatást is lehet kérni.


[+]

Ha a termék nem javítható, vagy kifutna a rendelkezésre álló javítási időből, akkor a szerviz csereigazolást állít ki, amit a vásárlás helyén lehet érvényesíteni, azaz a szerviz nem fog új gépet visszaküldeni! A csereigazolás a magyar jog szerint három évig érvényes.


[+]

Ejtsünk néhány szót a számítógépek és notebookok/netbookok garanciaidőn belüli bővíthetőségéről, alkatrészeinek cseréjéről! Minden főalkatrész szerkezeti megbontása a garancia megvonását jelenti, illetve az alkatrészek cseréje (merevlemez, HDD, ODD) is, ha az okozta a hibát. Utóbbinál kivételt képez, ha a csere az Acer gépek garancia utáni javításával foglalkozó szervizponton (EC-CO Kft.-nél) történt.


[+]

Trükközni egyébként nem érdemes, tehát a klasszikus módszer (dobozba féltégla csomagolása) már az érkeztetés során bizonyíthatóan megbukik. A leghírhedtebb megtörtént eset, hogy az ügyfél összetörte notebookja kijelzőjét és beküldte garanciális javításra. A szervizben megállapításra került, hogy a hiba fizika behatás eredménye, ami nem garanciális probléma, de ő továbbra is azt állította, hogy pixelrobbanás történt, és erre hivatkozva pedig követelte a kijelző cseréjét. A fizetős javítás helyett (ami egy panelcsere lett volna) az ügy jogi útra terelődött, aminek vége az ügyfél elmarasztalása és a milliós tételnél járó perköltség kifizettetése lett.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Előzmények