Kihagyja a Radeon HD 8000 sorozatot az AMD?

Furcsa pletykák merültek fel a napokban. Egy ideje már ismert, hogy az AMD ősszel frissíti az asztali Radeon VGA-k portfólióját, de fejtörést okoz a cégnek, hogy milyen típusjelzéssel érkezzenek az újdonságok. A Radeon HD 8000 sorozat logikus lenne, de ez a gyártók szerint nem biztos, hogy jó döntés, ugyanis a következő év januárjában esedékes, OEM partnereknek szánt frissítés során úgyis be kell vezetni a Radeon HD 9000-es jelzést. A sok eltérő számot és típusjelzést lassan már a hozzáértőbb felhasználók sem tudják követni, így felmerült az az igény, hogy az őszi frissítés szimplán startoljon a Radeon HD 9000-es sorozaton belül. Ezzel a Kaveri APU, szintén Radeon HD 9000-es IGP-je is jól beilleszthető a termékskálába, és a későbbi, OEM-eknek szánt frissítés sem okoz majd zavart.

Kérdés azonban, hogy mekkora jelentősége van annak, ha kimarad a Radeon HD 8000 sorozat. Nem biztos, hogy jó ötlet, ha az asztali termékek szempontjából a 7000-es opciókat rögtön a 9000-es megoldások követnék, így még nincs végleges döntés ebben az ügyben, de valószínű, hogy a teljes termékskála egységessége többet ér, mint a logikus számozás a generációk között.

Megtudtuk azt is, hogy az új generáció már annyira létezik, hogy pár fejlesztőpartnernél aktívan dolgoznak az újdonságok előzetes verziói. Az első termékek szeptemberben kiadhatók lennének, de az AMD mindenképp egy későbbi startot szorgalmaz, méghozzá pontosan a Battlefeld 4 megjelenésének napját. Az Electronic Arts, a DICE és az AMD szoros partnerkapcsolata egy ideje már ismert, így a Battlefeld 4-gyel kapcsolatos felhajtás kihasználása jó ötletnek tűnik.


[+]

A többi játék idén valószínűleg annyira nem érdekli az AMD-t és partnereit, de nem titkolják el, hogy exkluzív szerződést kötöttek az Electronic Arts vezetőségével, így a jövőben minden EA által kiadott játék a Gaming Evolved partnerprogramon belül születik meg. Emellett a Frostbite 3 motort használó alkotások használják az AMD, DirectX-be implementált Depth Bounds Test kiterjesztését is, mely csak GCN architektúrára épülő Radeonok mellett aktiválódik, továbbá a CryEngine 3 új verziójában már megtalálható a TressFX a szép hajszimuláció biztosítása érdekében. Ezek persze nem jelentik azt, hogy a konkurens hardvereken az adott program nem fog majd jól futni, és ezt az Electronic Arts, illetve az AMD is kiemeli, de a friss szerződés értelmében elsődleges szempont lett a Radeonokra történő optimalizálás.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés