A PowerVR G6000 sorozatú GPU IP-k igen acélos képességekkel rendelkeznek a Rogue architektúrának hála. Az Imagination azonban viszonylag kis teljesítményspektrumon kínálja a különböző implementációkat, amelyek persze még így is nagyon kedvezők, de a piac formálódik, így ehhez igazodni is kell. Az első generációs Series6 család tehát kiegészül a Series6XT és Series6XE megoldásokkal, melyek zömében kiváltják az elődöket.
A Rogue architektúra lényegesen nem változott, így a számításokat a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni. Egy ilyen egység 16 darab futószalagot használ, melyekben két darab 32 bites lebegőpontos feldolgozó található. Ez a teljes Series6XT családra igaz, illetve két-két USC-hez egy-egy megosztott textúrázó blokk tartozik. Újítás, hogy a textúrázók mostantól támogatják a PVR3C-t. Ez technikailag egy gyűjtőnév, ami mostantól három dologra utal az Imagination termékskálájában: az ASTC, a PVRIC2 és a PVRGC támogatása. Az utóbbi kettő tényleg új dolog. A PVRIC2 a korábbi sorozatban debütált PVRIC továbbfejlesztése és arra szolgál, hogy veszteségmentesen tömöríti a képkockapuffer és a render targetek tartalmát, teszi ezt 2:1 arányban, ami lényegesen csökkenti a memóriára rótt terhet. A PVRGC mindemellett bevezeti a geometria tömörítését, ami minőségvesztés nélkül képes a magas poligonszámú modellek esetében 30%-kal csökkenteni a memóriabusz terhelését.
Imagination PowerVR Series6, Series6XE és Series6XT [+]
Szintén újdonság a Hierarchical Scheduling Technology (HST) bevezetése, ami lényegében növeli az architektúra compute hatékonyságát a jobb ütemezésnek köszönhetően. Mindemellett az Rogue alapvető utasításkészlete is fejlődött egy picit, ami a természetesen a jobb hatékonyságot célozza. Az Imagination sematikus fizikai dizájnt licencelő cégek számára is optimalizált, így az új fejlesztések 30%-kal kisebb szilíciumterületen is elférnek a Series6 család hasonló megoldásaihoz viszonyítva. Ezzel lényegében az új licencelőknek csak a Series6XT és a Series6XE megoldások közül érdemes választani, mivel ezek az elődökhöz képest kisebb fogyasztás és szilíciumterület mellett is nagyobb teljesítményt kínálnak.
A Series6XT megoldásokra rátérve négy új fejlesztés érkezik. A GX6240 és GX6250 két USC-t tartalmaz egy textúrázó blokkal, de előbbi a kis szilíciumterületre, míg utóbbi a teljesítményre van optimalizálva. A GX6450 már négy USC-t tartalmaz két textúrázó blokkal, míg a csúcsnak számító GX6650-ben hat USC található három textúrázó blokkhoz kötve. Utóbbi fejlesztés igen erős lesz, bár az órajelekről még nincs adat, de a Series6 család paramétereivel számolva az elméleti számítási teljesítménye 300 és 400 GFLOPS közötti.
Imagination PowerVR Series6XT [+]
A Series6XE opciók extrém alacsony fogyasztási szintre neveznek. Ennek megfelelően a G6050, G6060, G6100 és G6110 jelzésű fejlesztések közül egyik sem rendelkezik egy USC-nél többel. Sőt, a G6050 és G6060 mellett még az egyetlen USC-ben is csak nyolc darab futószalag található, két-két darab 32 bites lebegőpontos feldolgozóval. Ezek tehát eléggé csonkított megoldások, de textúrázó blokk természetesen mindegyikben van. Lényeges azonban megjegyezni, hogy ezek is csonkítottak, így a PVR3C-t egyik megoldás sem támogatja, de a PVRIC2 a G6060-ban és a G6110-ben elérhető. A HST azonban teljesen hiányzik.
Imagination PowerVR Series6XE G6050 és G6060, illetve G6100 és G6110 [+]
Az Imagination a Series6XE opciókat kivétel nélkül a szilíciumterületre optimalizálta, illetve fontos kiemelni, hogy a G6060-as és a G6110-es fejlesztések nagyon erősek olyankor, ha az adott ultramobil eszközben – a fizikai korlátok miatt – nincs lehetőség komolyabb memória-sávszélességet elérni.
Az API támogatása szempontjából az Imagination a bejelentette, hogy a Series6, a Series6XE és a Series6XT termékcsalád az OpenGL ES 3.0, illetve az OpenCL 1.1 mellett támogatni fogja az érkező OpenGL ES szabványt, ami jelenleg Next kódnévre hallgat, de erre a linkelt hírben már mi is utaltunk. Az új fejlesztések egyébként már egy ideje licencelhetők, de várhatóan az év végén, vagy a következő esztendő elején bukkannak fel az egyes ultramobil termékekben.