CES 2014: megújul a PowerVR G6000 sorozat

A PowerVR G6000 sorozatú GPU IP-k igen acélos képességekkel rendelkeznek a Rogue architektúrának hála. Az Imagination azonban viszonylag kis teljesítményspektrumon kínálja a különböző implementációkat, amelyek persze még így is nagyon kedvezők, de a piac formálódik, így ehhez igazodni is kell. Az első generációs Series6 család tehát kiegészül a Series6XT és Series6XE megoldásokkal, melyek zömében kiváltják az elődöket.

A Rogue architektúra lényegesen nem változott, így a számításokat a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni. Egy ilyen egység 16 darab futószalagot használ, melyekben két darab 32 bites lebegőpontos feldolgozó található. Ez a teljes Series6XT családra igaz, illetve két-két USC-hez egy-egy megosztott textúrázó blokk tartozik. Újítás, hogy a textúrázók mostantól támogatják a PVR3C-t. Ez technikailag egy gyűjtőnév, ami mostantól három dologra utal az Imagination termékskálájában: az ASTC, a PVRIC2 és a PVRGC támogatása. Az utóbbi kettő tényleg új dolog. A PVRIC2 a korábbi sorozatban debütált PVRIC továbbfejlesztése és arra szolgál, hogy veszteségmentesen tömöríti a képkockapuffer és a render targetek tartalmát, teszi ezt 2:1 arányban, ami lényegesen csökkenti a memóriára rótt terhet. A PVRGC mindemellett bevezeti a geometria tömörítését, ami minőségvesztés nélkül képes a magas poligonszámú modellek esetében 30%-kal csökkenteni a memóriabusz terhelését.

Imagination PowerVR Series6, Series6XE és Series6XT
Imagination PowerVR Series6, Series6XE és Series6XT [+]

Szintén újdonság a Hierarchical Scheduling Technology (HST) bevezetése, ami lényegében növeli az architektúra compute hatékonyságát a jobb ütemezésnek köszönhetően. Mindemellett az Rogue alapvető utasításkészlete is fejlődött egy picit, ami a természetesen a jobb hatékonyságot célozza. Az Imagination sematikus fizikai dizájnt licencelő cégek számára is optimalizált, így az új fejlesztések 30%-kal kisebb szilíciumterületen is elférnek a Series6 család hasonló megoldásaihoz viszonyítva. Ezzel lényegében az új licencelőknek csak a Series6XT és a Series6XE megoldások közül érdemes választani, mivel ezek az elődökhöz képest kisebb fogyasztás és szilíciumterület mellett is nagyobb teljesítményt kínálnak.

A Series6XT megoldásokra rátérve négy új fejlesztés érkezik. A GX6240 és GX6250 két USC-t tartalmaz egy textúrázó blokkal, de előbbi a kis szilíciumterületre, míg utóbbi a teljesítményre van optimalizálva. A GX6450 már négy USC-t tartalmaz két textúrázó blokkal, míg a csúcsnak számító GX6650-ben hat USC található három textúrázó blokkhoz kötve. Utóbbi fejlesztés igen erős lesz, bár az órajelekről még nincs adat, de a Series6 család paramétereivel számolva az elméleti számítási teljesítménye 300 és 400 GFLOPS közötti.

Imagination PowerVR Series6XT
Imagination PowerVR Series6XT [+]

A Series6XE opciók extrém alacsony fogyasztási szintre neveznek. Ennek megfelelően a G6050, G6060, G6100 és G6110 jelzésű fejlesztések közül egyik sem rendelkezik egy USC-nél többel. Sőt, a G6050 és G6060 mellett még az egyetlen USC-ben is csak nyolc darab futószalag található, két-két darab 32 bites lebegőpontos feldolgozóval. Ezek tehát eléggé csonkított megoldások, de textúrázó blokk természetesen mindegyikben van. Lényeges azonban megjegyezni, hogy ezek is csonkítottak, így a PVR3C-t egyik megoldás sem támogatja, de a PVRIC2 a G6060-ban és a G6110-ben elérhető. A HST azonban teljesen hiányzik.

Imagination PowerVR Series6XE G6050 és G6060, illetve G6100 és G6110 Imagination PowerVR Series6XE G6050 és G6060, illetve G6100 és G6110
Imagination PowerVR Series6XE G6050 és G6060, illetve G6100 és G6110 [+]

Az Imagination a Series6XE opciókat kivétel nélkül a szilíciumterületre optimalizálta, illetve fontos kiemelni, hogy a G6060-as és a G6110-es fejlesztések nagyon erősek olyankor, ha az adott ultramobil eszközben – a fizikai korlátok miatt – nincs lehetőség komolyabb memória-sávszélességet elérni.

Az API támogatása szempontjából az Imagination a bejelentette, hogy a Series6, a Series6XE és a Series6XT termékcsalád az OpenGL ES 3.0, illetve az OpenCL 1.1 mellett támogatni fogja az érkező OpenGL ES szabványt, ami jelenleg Next kódnévre hallgat, de erre a linkelt hírben már mi is utaltunk. Az új fejlesztések egyébként már egy ideje licencelhetők, de várhatóan az év végén, vagy a következő esztendő elején bukkannak fel az egyes ultramobil termékekben.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés