Az Google nemrég mutatta be az Android L-ben érkező AEP, azaz Android Extension Pack fejlesztést, mely az OpenGL ES 3.1-es API-t hivatott kiegészíteni.
A Khronos Group végül publikálta a GL_ANDROID_extension_pack_es31a nevű kiterjesztést, mely tulajdonképpen az Android Extension Pack. A még fejlesztés alatt álló csomag egyelőre publikusan nem hozzáférhető, de a leírás alapján arról van szó, hogy a kiterjesztés meghívásával az alkalmazás betölti az alábbi, (a KHR opciók kivételével) hivatalosan nem szabványos kiterjesztéseket:
- GL_KHR_debug
- GL_KHR_texture_compression_astc_ldr
- GL_KHR_blend_equation_advanced
- GL_OES_sample_shading
- GL_OES_sample_variables
- GL_OES_shader_image_atomic
- GL_OES_shader_multisample_interpolation
- GL_OES_texture_stencil8
- GL_OES_texture_storage_multisample_2d_array
- GL_EXT_copy_image
- GL_EXT_draw_buffers_indexed
- GL_EXT_geometry_shader
- GL_EXT_gpu_shader5
- GL_EXT_primitive_bounding_box
- GL_EXT_shader_io_blocks
- GL_EXT_tessellation_shader
- GL_EXT_texture_border_clamp
- GL_EXT_texture_buffer
- GL_EXT_texture_cube_map_array
- GL_EXT_texture_srgb_decode
Ezek jó része az OpenGL API-ból került átmentésre, és várhatóan a későbbi ARB kiterjesztések is erre az alapra fognak épülni.
A GL_ANDROID_extension_pack_es31a kiegészíti a GLSL ES 3.10-et is, annak érdekében, hogy a shader nyelvben támogatottak legyenek a compute funkciók.
Az AEP továbbra is csak az Unreal Engine 4 támogatását élvezi, és a fenti videóban látható, hogy az Epic Games mit hozott ki a rendszerből. Az Androidhoz közel álló többi érintett láthatóan nem ezt a megoldást várta a problémákra. A legtöbben a Microsoft és az Apple alacsony szintű hardverelérést biztosító törekvéseit tekintik jó iránynak, így az erőforrásaikat elsődlegesen az új API-k támogatásának beépítésére összpontosítják. Ugyanakkor jó hír, hogy senki sem mondta, hogy az AEP-t nem fogják támogatni, de a Google koncepciója nem élvez kiemelt figyelmet.