Hirdetés

Kiderült mit tartalmaz a Google AEP

Az Google nemrég mutatta be az Android L-ben érkező AEP, azaz Android Extension Pack fejlesztést, mely az OpenGL ES 3.1-es API-t hivatott kiegészíteni.

A Khronos Group végül publikálta a GL_ANDROID_extension_pack_es31a nevű kiterjesztést, mely tulajdonképpen az Android Extension Pack. A még fejlesztés alatt álló csomag egyelőre publikusan nem hozzáférhető, de a leírás alapján arról van szó, hogy a kiterjesztés meghívásával az alkalmazás betölti az alábbi, (a KHR opciók kivételével) hivatalosan nem szabványos kiterjesztéseket:

Ezek jó része az OpenGL API-ból került átmentésre, és várhatóan a későbbi ARB kiterjesztések is erre az alapra fognak épülni.

A GL_ANDROID_extension_pack_es31a kiegészíti a GLSL ES 3.10-et is, annak érdekében, hogy a shader nyelvben támogatottak legyenek a compute funkciók.

Az AEP továbbra is csak az Unreal Engine 4 támogatását élvezi, és a fenti videóban látható, hogy az Epic Games mit hozott ki a rendszerből. Az Androidhoz közel álló többi érintett láthatóan nem ezt a megoldást várta a problémákra. A legtöbben a Microsoft és az Apple alacsony szintű hardverelérést biztosító törekvéseit tekintik jó iránynak, így az erőforrásaikat elsődlegesen az új API-k támogatásának beépítésére összpontosítják. Ugyanakkor jó hír, hogy senki sem mondta, hogy az AEP-t nem fogják támogatni, de a Google koncepciója nem élvez kiemelt figyelmet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés