Hirdetés

Képen pózol a Kaveri APU prototípusa

Johan Andersson, a DICE motorprogramozója egy érdekes képet osztott meg a Twitteren, amin nem más látható, mint az új generációs AMD APU prototípusa. Már az elmúlt héten halottunk olyan pletykákat, hogy az AMD elkezdte szállítani a Kaveri APU fejlesztői verzióját, és úgy néz ki, hogy ez igaz volt. Minden bizonnyal nem csak a DICE kapott masinát, hanem a többi Gaming Evolved partner is, de konkrétumok nincsenek.

Alapvetően nem titok, hogy a cégek jóval a megjelenés előtt küldenek hardvereket a szoftverfejlesztőknek, de a Kaveri APU asztali verziója az előrejelzések szerint csak novemberben érkezik, és háromnegyed évvel korábban kiszállítani a prototípusokat nem megszokott dolog. Többek között a hardver messze nem végleges, így még tartalmazhat hibákat, ami a szoftverfejlesztést nehezítheti.


[+]

A sietségnek minden bizonnyal a PlayStation 4-hez van köze, mivel ez a rendszer olyan újításokat vezet be, mint a CPU és az IGP között teljesen koherensen megosztott memória és az egységes címtér. Ettől a Sony azt várja, hogy a Cell koncepciójának mintájára a fejlesztők áthelyezik az adatpárhuzamos feldolgozásra felkészített multiprocesszorokra a különböző feladatokat, mint az útkeresés számítását a mesterséges intelligenciánál, a fizikai hatások szimulálását, illetve a jól párhuzamosítható általános munkákat ideértve a nem látható objektumok és felületek kivágását, a tartalomkikódolást és a rendezést.

A PlayStation 4-gyel ez működni fog, hiszen a hardvert konkrétan erre fejlesztették, de a PC problémásabb, mivel ma nincs olyan konfiguráció, ami megfelel a fentebb említett koncepciónak. Elvi síkon természetesen befogható bármelyik rendszer, de a ma használt compute API-k megkövetelik az alkalmazástól, hogy a feldolgozáshoz szükséges adatokat át legyenek másolva az egymástól elkülönített CPU és GPU memóriájába. Ez sokszor több időbe kerül, mintha a központi processzor egymaga megoldaná a számítást. Éppen ezért a grafikus processzorok általános számítási kapacitását ma jellemzően kis adatmennyiség, vagy extrém sok kalkuláció mellett lehet kihasználni. A PlayStation 4-ben használt koncepció azonban durván kiterjeszti a lehetőségeket, és konzolról lévén szó ezt a fejlesztők előbb-utóbb ki is fogják használni.

Az AMD a Kaveri APU-val való ismerkedést azért sietteti a fejlesztők felé, mert ezt a terméket úgy tervezték, hogy ha számítási teljesítményben nem is, de az alapvető működés tekintetében teljesen megegyezzen a PlayStation 4-ben használt hardverrel. Az AMD valószínűleg arról hallani sem akar, hogy a PC-s portokat lebutítsák, így fontos, hogy a játékfejlesztők megkapják a szükséges fejlesztőeszközöket a teszteléshez. Igen valószínűnek tartjuk, hogy az új konzolgeneráció bevezetésének első hónapjaiban a mai PC-s hardverek is megfelelnek majd a portok futtatására, hiszen a fejlesztőknek is kell némi idő, hogy ismerkedjenek az újszerű felépítéssel, illetve a vásárlóbázis sem szívlelné, ha helyből új konfigurációkért kellene rohanni a boltba. Ugyanakkor a háttérben javában zajlik a játékmotorok felújítása, így ezekhez bizony már ma is szükség van teszthardverre.

Információink szerint a fejlesztők dolga annyiban lesz megkönnyítve, hogy az AMD a PC-s hardverekhez készült fejlesztőkörnyezet szempontjából kihasználhatóvá teszi az új generációs konzolok képességeit, de ehhez a megfelelő hardverre mindenképp szükség lesz. Itt nem feltétlenül kell AMD-s hardverekre gondolni. Valószínű, hogy a vállalat a HSA-ra épít, amit minden cég támogathat, hiszen egy alapítvány felel a fejlesztésért. Nem mellesleg a HSA által felvázolt koncepció tökéletesen megegyezik azzal, amit a PlayStation 4 hardvere kamatoztatna.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés