Jól ki lesz dolgozva a Microsoft univerzális áruháza

A Microsoft a nemrég megkezdődött Build konferencián láthatóan olyan bejelentéseket tesz, amelyekkel fejlesztők tucatjai felé nyitnak, így olyan igényeket szolgálnak ki, amelyekre a vállalat korábbi felfogásában esély sem volt. A redmondi óriáscég hozzáállása érezhetően megváltozott, amire egyértelműen bizonyíték a .NET Core nyílt forráskódúvá tétele, illetve a Visual Studio Code ingyenes elérhetősége Linux és Mac operációs rendszerekre.

A nagy dobás azonban a korábban bejelentett egységes univerzális Windows áruház, amely gyakorlatilag minden Windows 10 futtatására képes eszközön elérhető lesz, kezdve a Raspberry Pi hobbigéppel, az Xbox One konzolon át a HoloLens nevű holografikus rendszerig. A Microsoft szerint ebben a koncepcióban a legfontosabb a Windows 10 terjesztése, így a vállalat igen agresszív célt tűzött ki maga elé, mivel az elkövetkező 2-3 évben egymilliárd eszközön szeretnének Windows 10-et látni.

Az univerzális Windows áruház univerzális alkalmazásokat is jelent, így a fejlesztők az összes Windows 10-et futtató eszközt egyetlen kódbázisból érhetik majd el. Az alkalmazásfejlesztésre is több lehetőség lesz. Egyrészt a mostani webes koncepció, illetve a .NET és a Win32 opciók támogatása megmarad, illetve lényegében továbbfejlődik. Ezekre azért van szükség, hogy a meglévő Windows áruházban elérhető programokat rendkívül könnyen lehessen portolni a Windows 10 univerzális áruházába. Gondolni kell azonban az alternatív platformokra is, mint az Android és az iOS.

A Microsoft a konkurens áruházakra elkészített programokat is szeretné a Windows 10-en látni, így az új áruház támogatni fogja az Android Java és C++ opciókat, illetve az Objective C-t. Előbbi esetben a Windows 10 rendelkezik egy Android alrendszerrel, amivel az Androidhoz kiadott alkalmazások nagyon egyszerűen portolhatók. Az iOS szempontjából pedig egyszerűen importálható a meglévő Objective C kód a Visual Studio fejlesztőkörnyezetbe, ahonnan fordítható egy Windows 10-hez való alkalmazás.

Az egész koncepcióra a fenti újításokkal abszolút illik az univerzális megnevezés, és a fejlesztők előtt is olyan platformok előtt nyílnak ki a kapuk, amelyeket korábban csak nehezen tudtak elérni. Gondolhatunk itt az Xbox One konzolra, amelyen Windows 10-re kiadott alkalmazások szimplán futtathatók lesznek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés