Az NVIDIA publikálta a többszálú OpenGL-t

Az NVIDIA még az elmúlt év végén beszélt először a többszálú OpenGL-ről, amelyről természetesen írtunk is egy hírt. Az alapkoncepció egy GL_NV_command_list kiterjesztés, amely nagymértékben belenyúl az OpenGL működésébe, hogy a rajzolási parancsok több szálon is feldolgozhatók legyenek.

Az NVIDIA az akkori tervezetet most publikálta, így előkerült a GL_NV_command_list specifikációja, amely az alábbi oldalon olvasható meg. Bár nem megszokott, hogy egy új kiterjesztés nem a hivatalos oldalra kerül fel, de valójában nem is tilos. A GL_NV_command_list kiterjesztést ugyanis a Khronos Group jelenleg nem fogadja el szabványosként. Ennek a vezető oka az, hogy olyan mértékben belenyúl az API működésébe, hogy az OpenGL-ből nagyrészt csak a név marad meg.

A hitelesítésre vonatkozóan egyébként még nincs végleges döntés, ugyanakkor a GL_NV_command_list kiterjesztés támogatása megköveteli a program oldaláról is, hogy a fenti specifikációkban leírtak szerint működjön a rendszer, vagyis a már meglévő OpenGL-es leképző mellé kell még egy alternatív OpenGL-es leképző is, tehát technikai értelemben hiába fut egy név alatt az OpenGL, az eltérések miatt akkor is két külön API-nak tekinthető a Khronos Group szabványa, illetve a GL_NV_command_list kiterjesztésre épülő rendszer. Éppen ezért a Khronos Group még hezitál, mivel a GL_NV_command_list kiterjesztés elfogadásával felvállalnák azt, hogy az OpenGL bizonyos alapfunkciói már egymással sem lennének kompatibilisek, ami egyértelműen nem cél egy API-nál.

Az NVIDIA a GL_NV_command_list kiterjesztést továbbra is azoknak a professzionális piacon érdekelt szoftvercégeknek ajánlja, amelyek valamiért nem tudják kivárni a Vulkan és a DirectX 12 API publikálását.

Előzmények

Hirdetés