Még nyáron bemutatkozik az OpenGL ES 3.0

A hírek szerint még a nyáron bemutatkozik az új OpenGL ES 3.0-s API, mely a Halti kódnévre hallgat. A felület fejlesztését – szokás szerint – a Khronos Group felügyeli. Az OpenGL ES-nek jelenleg a 2.0-s verziója érhető el, mely az ultramobil termékekre fejlesztett programok vezető API-jának számít, de a PC-kbe szánt AMD Radeon és NVIDIA GeForce grafikus vezérlők is támogatják. A felülettel ugyanakkor a fejlesztők nem teljesen elégedettek, amit meg is lehet érteni. Az API ugyan teszi a dolgát, ám viszonylag régi alapokra épít, így a vérfrissítésnek tényleg eljött az ideje.

Az OpenGL ES 3.0 alapvetően az OpenGL 3.2-re épül, kiegészítve némi extrával, melyek főleg az OpenGL 4.0-ban találhatók meg. Sajnos a pontos specifikációk nem ismertek, de a Khronos Group meghallgatta a fejlesztők visszajelzéseit, így elsődleges szempont volt az OpenGL ES 2.0 problémáinak eliminálása. Természetesen – ahogy egy új API-tól szokás – sok új funkció kerül bele, így komplexebb grafikát kreálhatnak a fejlesztők. Szintén pletykálják, hogy a készülő WebGL 2.0 már az OpenGL ES 3.0-ra épül, de erről sincs konkrét megerősítés.

Az új API-hoz ugyanakkor új hardver is dukál. PC-n szinte biztos nem lesz gond a támogatás, ha az OpenGL 4.0-t támogatja az adott grafikus vezérlő. Az ultramobil GPU-knál ez már nem ilyen egyszerű, ugyanis ezek a fejlesztések nem olyan fejlettek. Információink szerint a Midgard architektúrára épülő új generációs ARM Mali-T604 és Mali-T658 támogatni fogja az OpenGL ES 3.0-t, ahogy a Qualcomm Adreno 320-as IGP-je is. Ezenkívül nagyon valószínű, hogy az új generációs NVIDIA Tegra 4 és az Imagination Technologies PowerVR G6230 és G6430 jelzésű újdonságai is megbirkóznak majd a feladattal.

A mobil operációs rendszerek oldaláról valószínű, hogy a következő Android, illetve iOS-be kerül majd be az OpenGL ES 3.0 natív támogatása. A Windows RT és a Windows Phone esetében is megoldható a támogatás, és szinte bizonyos, hogy be lesz építve, de nem kérdés, hogy a Microsoft a saját DirectX API-jának legújabb verziója mellé fog állni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés