Hirdetés

Mass Effectes kalandra hív az új Radeon Software

A 17.3.2-es eszközillesztő a fejlesztőket is célozza, mivel az első olyan implementációt is tartalmazza, amely shader modell 6.0-t teljesen támogatja.

Az AMD elérhetővé tette a Radeon Software legújabb kiadását. A 17.3.2-es verziószámú meghajtócsomag elsődlegesen a Mass Effect: Andromeda című játékhoz kínál profilt, amely biztosítja a megfelelő teljesítményt az egyes Radeonokon. Bár a játék korábban nem volt elérhető, így a felhasználóknak túl sok információtartalmat nem biztosítanak a mostani mérések, de az AMD szerint az előző meghajtóhoz viszonyítva akár 12%-kal is gyorsabb lehet egy Radeon RX 480 8 GB-os VGA. Az AMD az alkalmazáshoz elkészített egy speciális tesszellációs profilt is, amely többek között a sík, vagy síkhoz közeli felületek tesszellációján javít. Az egész valószínűleg egy időhiány okozta dizájnhiba a PC-s portban, mivel a sík felületeket például teljesen felesleges tesszellálni, ugyanis az tesszelláció nélkül is pontosan ugyanúgy néznek ki. Emlékezhetünk a Crysis 2 elhíresült DirectX 11-es módjára, ahol ez a módszer a GPU-k rasztermotorját rossz hatásfokra kényszerítette, vizuális előnyt viszont sosem biztosított. Erre minden bizonnyal érkezik majd egy programfrissítés, addig is az AMD az eszközillesztőből kezeli a problémát.

A friss Radeon Software pár hibát is orvosol, többek között korrigálja a The Divisionben előforduló textúrahibákat a DirectX 12-es mód során, illetve a For Honor esetében a négyutas CrossFire konfigurációkkal, taszkváltáskor jelentkező problémák is eltűnnek.

A fejlesztők számára lényeges hír, hogy a friss meghajtó már tartalmazza a Microsoft új, DXIL IR-jéhez való fordítóinfrastruktúrát, így ez az eszközillesztő már alapból visszajelzi a shader modell 6.0 támogatását a legfrissebb Windows 10 Creators frissítés használata esetén. Ezen belül is már a javított kiadásról van szó, célirányosan a DXIL v1.0-s verzióhoz elkészítve, így az új csomaggal a wave intrinsics tesztek is hibátlanul lefutnak, azaz lényegében minden teszten átmegy. Ez komoly előrelépés a shader modell 6.0 életében, mivel most már ténylegesen is lehet tesztelni a véglegesnek kikiáltott, de még nem lezárt verziót az egyik gyártó hardverein. Eddig sajnos a tesztekre csak a WARP-on (Windows Advanced Rasterization Platform) volt lehetőség, ami ugyan a programkód ellenőrzésére nagyon is jó, viszont ez egy szoftveres leképezőplatform, ami a gyakorlati teljesítményre vonatkozóan nem sok információt biztosít.

A 17.3.2-es verziójú, Crimson Edition ReLive családba sorolt drivercsomag a Windows 10, 8.1 és 7 operációs rendszereket támogatja, és a Radeon HD 7000, 8000 (OEM), valamint az R7 és R9 200, 300, Fury, RX 400, illetve Pro Duo szériás grafikus kártyákhoz, valamint a GCN-es mobil Radeonokhoz telepíthető. Fontos adalék, hogy bizonyos gyártók nem engedélyezik a notebookokhoz tartozó általános terméktámogatást, így az érintett vállalatok termékeinél magához a gyártóhoz kell fordulni frissítésekért. Hasonló módon kell eljárni a Switchable Graphics technológiát használó Intel processzorral szerelt notebookok esetében is. A Windows 7 alatti megbízható működéshez az AMD kiemelten ajánlja, hogy a felhasználó telepítse az operációs rendszerhez tartozó első szervizcsomagot, mely beszerezhető a Microsofttól. A szervizcsomag telepítése nélkül a driver egyes funkcióinak hibátlan működése nem garantált. Ugyanez igaz a Windows 8-ra is, amelyet Windows 8.1-re kell frissíteni. Mindemellett bizonyos újabb hardverek esetében csak 64 bites operációs rendszerre érhető el a támogatás.

A Radeon Software Crimson Edition 17.3.2-es szoftvercsomag és a hozzá tartozó dokumentáció letölthető az AMD szerveréről.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés