Egyszerre támogatja a Vulkan és a DirectX 12 API-t a Rebellion

A Strange Brigade című új játékuk csak explicit API-val működik, ráadásul elsőként használja a legújabb shader modellt.

Igazán ritka dolognak számít, hogy a PC-piacon egy független játékfejlesztő mutasson utat a többieknek, hiszen a csúcstechnológiák alkalmazása egészen költséges szokott lenni, és ezt jellemzően egy pénzes kiadói háttér mellett sem mindenki vállalja be. Ha a hagyományos grafikus API-któl való elszakadást nézzük, akkor a Wolfenstein 2: The New Colossus számít abból a szempontból úttörőnek, hogy elsőként jelent meg csak explicit, ezen belül is Vulkan API-t támogató leképezővel. De az ID Software tulajdonosa a ZeniMax, amely egy meglehetősen gazdag kiadó, tehát effektíve csak akarni kellett a teljes váltást, az anyagiakkal nem lehetett probléma.

A Rebellion Developments azon kevés fejlesztőstúdiók közé tartozik, amelyek gyakorlatilag pénzes kiadói háttér nélkül tartják a lépést a teljes iparággal. Az explicit API-kra való áttérést még 2014-ben kezdték meg, ami akkoriban viszonylag kevés stúdióra volt jellemző, míg most, a Strange Brigade című új játékuk kapcsán elfelejtik a hagyományos API-kat, és egyszerre kínálnak Vulkan és DirectX 12 támogatást. A Rebellion tehát az első független stúdió, amely eléri ezt a fontos lépcsőt, és ez számukra nagyon lényeges, hiszen a fejlesztési költségek bizonyosan megterhelték a kasszájukat, de innentől kezdve minden egyszerűbb lesz, elvégre az összes olyan, sokszor igen költséges problémától megszabadultak, amelynek az oka a DirectX 11 volt.

A Strange Brigade alatt egyébként az Asura videojáték-motor legújabb verziója dolgozik, ami technikailag nem sokban különbözik a Sniper Elite 4-et meghajtó rendszertől, a fejlesztés tényleg az optimalizálásra, illetve a DirectX 11 leválasztására fókuszált. Ez azt is jelenti, hogy a leképező még mindig tartalmaz olyan limiteket, amelyeket az elavult grafikus API-k miatt kellett felvállalni, de tényleg ki kell emelni, hogy egy független fejlesztőstúdióról beszélünk, amely így is nagyobbat lépet előre, mint a legtöbb konkurens stúdió, szimplán túl nagyot ugrani viszont kockázatos lett volna. A DirectX 11 kivégzésével ugyanakkor megkezdődhet a leképező alapos átírása is, elvégre az új limiteket nyugodtan lehet a Vulkan és a DirectX 12 API-khoz szabni, ami majd a következő projektjüknél igen hasznos tényező lesz számukra.

A Strange Brigade érdekessége még, hogy az iparágon belül elsőként támogatja a shader modell 6.0-t is. Ennek egyelőre a technikai hatásait nem lehet érezni, mivel elég nagy munka a már meglévő shader kódokat átkonvertálni és megfeleltetni az új specifikációknak, így nem várható el, hogy az új funkciók azonnal ki is legyenek használva, de ez ismét egy lélektani előny, ami a következő projekt során aranyat érhet. Nem mellesleg a Vulkan API-t pont emiatt tudják támogatni, hiszen a Microsoft új, dxc nevű shader fordítója nyílt forráskódú, és a közösségi munka kiegészítéseivel mára megoldható, hogy ugyanabból a shader kódból fordítható legyen DXIL és SPIR-V is. Előbbit használhatja a DirectX 12, míg utóbbit a Vulkan API. Ez a fejlesztők számára nagyon kedvező, hiszen úgy támogathatnak két grafikus API-t, hogy a shaderek szempontjából nem végeznek többletmunkát. Azt persze meg kell jegyezni, hogy a dxc fordító jelenleg hatékonyabb DXIL kódot generál, így a SPIR-V kódok valamivel lassabban futnak, de nem jelentősen, tehát a Vulkan API abszolút realitás a régebbi Windows 10 frissítésekhez, illetve a Windows 8.1, 8 és 7 operációs rendszerekhez, míg aki úgyis a legfrissebb Windows 10 verziót használja, szimplán válthat a DirectX 12-re. Mindemellett, a nyílt forráskódú alapoknak hála, a dxc fordító is nagyon gyorsan fejlődik, így az alkalmazásjavításokkal új, gyorsabban futó SPIR-V kódok szállíthatók lesznek a jövőben.

A Rebellion új játéka mindkét API-n támogatja az aszinkron compute-ot, illetve elérhető a HDR is, ami úgy néz ki, hogy egyre több játéknak lesz a része. Utóbbi szempontból az NVIDIA GeForce VGA-k a Windows szabványos megoldásán keresztül működnek, míg az AMD Radeon VGA-val rendelkezők a FreeSync 2 HDR specifikációknak megfelelő, csökkentett késleltetésű, illetve a játék oldalán számolt tone mapping eredményét direkten megjelenítő verziót kapják meg.

Fontos kiemelni, hogy az összes funkció megfelelő működése érdekében a Rebellion a legfrissebb meghajtók telepítését ajánlja. Az AMD már kiadott egy speciálisan ehhez a játékhoz tervezett Radeon Software Adrenalin Edition for Strange Brigade csomagot, és információink szerint az NVIDIA is készül egy frissítéssel.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés