A játékosok ötöde érintőkijelzővel használja az Xbox Cloud Gaminget

Nem kell ide dedikált gamepad, ha megfelelő az élmény a képernyő tapizásával is.

A Microsoft az utóbbi időben nagyon koncentrál az Xbox Cloud Gaming szolgáltatásra, amely láthatóan fejlődik, így akár nagy jövő elé is nézhet. A vállalat a rendszerrel kapcsolatban azonban megosztott egy nagyon érdekes adatot, amely szerint az előfizetők 20%-a csak az érintőkijelzőre építve játszik.

A redmondi óriáscég egy friss blogbejegyzésben taglalta is a fejlesztők felé, hogy lehetőség szerint támogassák ezt a fajta beviteli módot, amelyhez még a játék kódján sem kell változtatniuk, pusztán a Touch Adaptation Kit alkalmazásával tervezhető egy virtuális gamepad az érintőkijelzőre, amihez az alábbi GitHub oldalon keresztül még mintasémát is lehet találni.

Az egész rendkívül egyszerű, pár apróságra odafigyelve, nagyon gyorsan biztosítható egy felhőből futó játékhoz az érintőkijelző támogatása, és ez láthatóan fontos a piac egy részének.

Persze ez csak a legegyszerűbb irány, lehet ám komolyabb élményt is biztosítani, amire szintén kínál megoldásokat a Microsoft, és ezekkel például skálázhatóvá válik a felhasználói felület, de akár a játék egyes részeire is ideálisak lehetnek az érintőkijelzővel elérhető gesztusok. Lehetőség tehát van bőven, viszont itt már natív támogatásról beszélünk, vagyis a játék kódját át kell alakítani. Ugyanakkor ez megérheti, mert látható, hogy elég sokan nem alkalmaznak külső játékvezérlőt. Ez talán arra vezethető vissza, hogy a telefon mellé nem kell hordozni semmit, egyszerűen csak beizzítható a szolgáltatás az érintőkijelzőt használva, és az olyan élményt nyújt, hogy nem is feltétlenül vágyik a játékos egy gamepadre.

A Microsoft szerint jelenleg száznál is több játék támogat érintőkijelzőn keresztüli optimalizált vezérlést, és a cég láthatóan igyekszik minden partnert meggyőzni, hogy megéri egy kis munkát ebbe fektetni, mert megvan a maga piaca.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés