- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Plazma TV topic
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jaris
csendes tag
Hello, ha XVI. kerbol kimész csömör fele, onnan mogyoródon keresztül visz földút szadara. Nem jártam végig még, ugyhogy azt nem tudom megmondani h a telepuléseken belul hol merre menj, én beton uton járok, de amugy google mapsen ugy tudom jelolve vannak a fold utak, csomorről mogyorodra csak fold ut visz, mogyorod es szada közt meg egy asztfaltos van, a tobbi foldut, azok is jelölve vannak. Bocs a hianyos ekezetek miatt, mobilrol vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
A képletek mindig csak arra jók, hogy körülbelül be lehessen lőni az értékeket. De igazából genetika is nagyban befolyásolja, illetve eddzettség is (beleértve azt is, hogy gyerekkorban mennyit sportolt az ember... ). Szóval lehet neked tényleg megvan a 214, míg más veled egykorúnak a 170 is sok lenne...
Egyetlen ténylegesen megbízható mérés, ha orvosi felügyelet mellett addig hajtod magad, amíg csak bírod. Sportkórházokban szoktak ilyet csinálni, bár relatív borsos áron. -
szki
őstag
Nagyon egyedi a max pulzus, és a tejsavküszöb értéke is. A genetika ugyebár
Csakis méréssel lehet a max pulzust meghatározni. Én dombfutással, illetve 21 km-es futóverseny utolsó kilométerén tudok kihajtani elég magas pulzust, amit elkönyveltem maxnak (198-202). Bicajon nehezebb feltornászni a pulzust.
A max pulzus az egyénre szabott pulzuszónák meghatározása miatt fontos. A tejsavküszöb értéke már sokkal érdekesebb. Ezt is tudatos edzéssel szépen lehet felfele vinni. Például futásnál 90 perces versenytempót én átlag 182-es pulzussal futok komfortosan, és egyenletes tempóban. Pedig a számított max pulzusom 180 Bicajon 145-150 közti pulzussal bármennyit tekerek megállás nélkül
Miért lényeges a pulzus? Magasabb pulzusnál több vér kering azonos idő alatt. Tehát elvileg nagyobb teljesítmény érhető el azoknál, akik magasabb pulzust tudnak versenytempóban produkálni. Persze ennél összetettebb a dolog, mert a szövetek hajszálerezettsége, és a sejteken belüli anyagcsere folyamatok jobban számítanak. Sok élsportoló max pulzusa 180 alatti, és mégis kivételesen jól teljesítenekHa már sport, akkor egy érdekesség élettanunkra, és a gyereknemzésre kifejtett hatásairól: [link]
Rajtam semmi sem múlott. Jó géneket kaptak a lányaim[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
Az a 214 valóban merésznek hangzik ebben a korban. Hasonló korúak vagyunk és 201-ig sikerült versenyen feltornászni.
Igyekeztem 175-190 között tartani a pulzust. 30 km-ig (1óra 40 perc időtartamig) teljesen jól voltam, utána éreztem a fáradás jegyeit. (jött a "kalapácsos ember" ahogy Sipi mondaná)
Onnan már csak 170-175 környékén volt hajlandó dolgozni a szívem.
Beszélgettem egy top10-es versenyzővel, aki gyerekkora óta nyomja és hasonló korú, neki is 200 körül van a max. pulse, csak hát ő lényegesen kevésbé fárad azonos terhelés mellett, mint mondjuk jó magam.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
Javaslom ezt a hsz-t olvasd el (#83) szki
, mert ez fedi a valóságot, és nem az, hogy "júúúj de sok a korodhoz képest."Véleményem szerint inkább ez a mondatod tűnik "ősellenségeskedésnek".
Már többen is furcsállották a magas pulzusszámodat, mégis csak az én hsz-emre reagáltál ilyen stílusban.
Igazából tőlem 300 is lehet a pulzusod az sem nagyon hat meg, maximum annyira fognak komolyan venni a fórumtársaid, mint ludsimon fórumtársat."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
Én személy szerint azt gondolom, hogy nem rossz kis fórum ez -néha ugyan betéved ide egy két mickey mouse- de alapvetően barátságos és segítőkész a közösség.
Ha neked nem tetszik miért nem keresel olyat ahol számodra "jó kommunikálni"?![ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Szakbarbár
aktív tag
Nekem az a baj, hogy utána sincs túl nagy étvágyam, főleg ha este tekerek. Viszont edzés után mindig megeszek egy tál müzlit (nem gabonapehely) feltuningolva egy kis mogyoróval és mazsolával. Azzal pótolom a kieső energia egy részét.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
fi:zi'k
nagyúr
Miért kellene nyomaték kulcs?
Kell egy láncos leszedő, amit a fogsorra teszel, hogy ellentarts, meg egy kazetta leszedő.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
stracker06
aktív tag
Mondjuk, jó hogy ezt most leírtad, mert a trekkingemben is kattog, súrlódó hangot ad ki a monoblokk. Én is gondoltam, hogy ha elkezdem használni újra, majd a nyár végén, akkor el kell vinnem egy középrész cserére, mert a régi már rossz.
Ezek szerint lehet, hogy nem is rossz, csak piszkos? Mit javasoltok, mit próbáljak ki vele?[ Szerkesztve ]
SFm™
-
Bati0501
őstag
Na igen...bár lehet,h igazad van és bármelyik bolt megcsinálja,h bemész és elmondod,h erre a vázra ezt meg ezt tegyék...és még tényleg örülni is fognak,h most jó nagyot szakítanak.Csak én most webshopból indultam ki,azért mondtam,h nem igazán.
+sanszos,h ugyan azt vagy rosszabb kapna így ~220e-ért,mint egy előre összerakottat 170e-ért. -
nagyúr
Kifáradás miatt. Használt motyó esetén nem tudni ki, mennyit, hogyan, mire használta, és ezek olyan alkatrészek, amelyek törése esetén kellemetlen élményeket lehet begyűjteni. De ez persze csak az én véleményem.
#5583 fidig: nekem is fehér (Specialized Phenom SL), nincs gondom se kopással, se koszolódással. Egy vizes szivaccsal áttörlöd tekerés után, és annyi.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
dqdb
nagyúr
112 méternyi szintkülönbség van a legmagasabb ponton a Szabadság-híd budai hídfőjéhez képest, a teljes táv 1800 méter, egy rövid 50-60 méteres szakasz 12%-os, egyébként 6-8%-os végig (nem GPS-szel mértem, hanem barometrikus magasságmérővel).
cekkk: északról megközelítve a Szirtes úton feljutni sokkal könnyebb (ott a szint egy részét már előtte Tabánban összeszeded).
t-bali3: a Dísz tér a Clark Ádám tértől 55 méternyi szint csak, a Hunyadi János utca 5-7%-os emelkedésű (és az egész nagy szívás, ha előtted fordult be egy turistabusz). Ha szintet szeretnél összeszedni, akkor a dombok helyett menjél inkább hegyre: a Hármashatár-hegy a Duna-parttól a legfelső pontjáig 370 méternyi szint. A János-hegy csúcsán az Erzsébet-kilátó 410 méter a Margit-híd budai hídfőjétől.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
D.Orion
veterán
Igen, egyértelműen marketing videó. De végre legalább látható volt egy adat, hogy miért jobb a 27.5", mint a 26". Bár ha én lennék a marketing-es, akkor telebombáztam volna ilyen %-os eltérés adatokkal. A videó szép és látványos, kedvem lenne nekem is ott tekerni, persze fele ilyen tempóban.
Ui.: Végre lehűlt a levegő, de olyan erősen fúj a szél, hogy esélytelen kerékpárra ülni.40km/h +
Estére talán enyhül és, akkor megyek is tekerni. Félek, hogy a telken a barackfák szétszakadtak. -
Teasüti
nagyúr
Jól van hagyjuk, nem fogok előadást tartani a kenőanyagokról.
Aki nem érti miért ideális egy bicikli lánc esetén a zsírzás, némi oktatásra szorulna a témában, amit én viszont nem vállalok, nem vagyok tanár.Csak behajigálok pár dolgot, amit ezek után úgy értelmezel, ahogy akarsz:
- a legtöbb zsír nyomásálló, az olaj nem. Két felület görgő és csap összefeszülésekor a folyékony olaj kinyomódik a felületek közül, a zsír már annyira nem.
- vannak zsírok, amik egy hordozó anyagban oldott állapotban kerülnek felhasználásra, így vígan bejut bárhová, ahova az olaj is, sőt!
- ha egy olajnak nagyobb a viszkozitása, akkor az csak egy dolog, hogy rajta marad a láncon, de mi garantálja, be is szivárog a résekbe? Semmi. Míg az oldott zsír mint a víz folyik be bárhova, aztán beleköt. Ha meg jó folyékony az olaj akkor meg nem csak be, de ki is könnyen jön.
- bicikli láncra a folyékony kenőanyag nem ideális, a konzisztens kenőanyagoknak több előnye is akad: ahogy írtad is, elszigeteli a környezeti hatásoktól a felületet, rajta marad a láncon, míg a kenőolajok elfolynak, rezgés- és nyomásállóak, nem peregnek ki a láncból, hidegben és melegben ugyanolyan jól teljesítenek. Jóval tartósabbak, vízállóak (nem lép kölcsönhatásba a vízzel, nem hígul, nem módosítja a tulajdonságait, lepereg róla a víz).Ráadásul a zsír állagából adódóan, még ha valami véletlen folytán el is jut ahova kell, az első komolyabb igénybevételkor viszkozitásából adódóan ki is szorul onnan.
Eznettó hülyeségtévedés. Ez a viszkózus kenőolajokra jellemző. Lásd robbanómotorok, hidegindítás!Még mielőtt a kettő közötti teljesítményt hoznád fel ellenpéldának
Bár motorláncot még nem láttam közelről, de azt már sokszor hallottam milyen ragadós anyagokat használnak rá. Na szted azok micsodák?
Lehetne akár zsír is, ha konzisztens lenne, mert a viszkozitása már inkább a zsírokéra jellemző, nem az kenőolajokéra. Próbáld meg egy folyékonyabb olajjal a láncodat, ha a teljesítmény különbség neked nem elég meggyőző és lásd, ahogy a nagy fordulaton nemes egyszerűséggel lerázza magáról a lánc a rá nem való olajat!
Ehhez nem kell motor se, bicikliknél is gyakran tiszta gané a hátsó kerék és még az ember lába is egy friss olajzás után nem kevés terméknél.[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
-
vendingo
veterán
-
Manitou
addikt
Valami képzavar van
Az olaj az a csillapítás lehet max. Itt most a rugózó elemről van szó. Ami lehet levegő vagy acélrugós megoldás. Az acélrugós az igénytelenebb otthon is könnyen szervizelhető.
Látsz valami autószelepet valamelyik zárókupakon a vállon? Ha igen, akkor levegős a telód, ha nem , akkor acélrugós.
Rugót amúgy miért akarsz cserélni? Az nem nagyon romlik el, max ha kemény vagy puha a súlyhoz, akkor érdemes cserélni. A levegősnek ez az előnye, hogy ott be tudod lőni a telóban a nyomást akkor is ha 50kg vagy , meg ha 100. Rugósnál meg csak a rugócserével tudsz variálni, esetleg kicsit tudsz rajta keményíteni előfeszítésállító tekerővel. -
fi:zi'k
nagyúr
Persze, hogy nem rossz. Olyan nincs is.
De szvsz erre totál felesleges az XT-XTR. Ettől függetlenül a te pénzed és azt csinálsz vele amit akarsz.1-1,5 kg rengeteg, pláne ha csak az elejéből szeretnéd eltüntetni. Mennyi a bringád tömege? 13-14 kg?
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Vasinger!
nagyúr
Azért totál felesleges, mert az ár/érték aránya egy XTR-nek teszem azt egy Deore/LX/SLX-szel szemben össze sem hasonlítható. Valamivel könnyebb egy XTR, mint egy LX cucc, de azt pont nem fogod megérezni. Váltani meg mind úgy vált ahogy kell.
Én inkább egy levegős RS telót vennék a, Fox és Marzo telók már a csúcskategória. A helyedben szépen óvatosan cserélgetném az alkatrészeket, nem pedig egy belépőszintű telót cserélném egy fél-profira
Súly dologra. Az adatlapomon található bringa felszereltségét itt találod: katt. 13.27 Kg úgy, hogy se karbon alkatrészt, de még XTR-t se látott. (Csak láncban ) De pl első váltó "csak" SLX .
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- SUSE Linux
- További aktív témák...