- Mini-ITX
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- Gigabyte alaplap topik
- Asztrofotózás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #5512 üzenetére
Az. Meg még öreg is, mint az országút. Honda CBX 125 Custom (CP-azaz fojtott verzió) [link] - Az enyém csak 12 lóerős. Egy henger, két kipufogó, két karburátor! De másfél év alatt bele rámoltam 13100 km-t, csak túrákon, a városban nem használom.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz AndrewTdi #5551 üzenetére
Egy Honda után Keewayt venni?! - nem barátom a szopóroller!
Mondjuk a "noname"-k közül szerintem ezt elfogadnám: [link]
De nem fogok nagyobb motort venni, lemondtam róla, meg a jogsiról is.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #5588 üzenetére
Az első fék egyik dugattyúja, de csontmerevre: nagykalapács is kellett a "hidraulikázáson" kívül, hogy ki bírjam verni a helyéről. Aztán - jobb eszköz híján - fogkrémmel és egy filckoronggal vagy 4 órán keresztül políroztam a 2 tök rozsdás dugattyút. Az egyik még "kicsit" működött, és simán kijött.
Eddig is be lehetett állva, mert betonkemény volt a fékkarom a kezdetektől, de fékhatás meg alig-alig (csak az egyik dolgozott). Most érzetre "gumis", ötször nagyobb a kar útja mint volt, de bármikor röhögve, kis erővel lehet blokkoltatni.Szerk: szóval a teljesen berohadt dugattyú eddig nem mozdult szerintem egy dekát se, nem fékezett, aztán valamitől megmozdult, és a tárcsának nyomva állt be végleg. Most qrva jó, de nem tudom meddig. Megint be fog rozsdásodni szerintem, sőt az érdes felülete (akármennyit is políroztam őket) előbb-utóbb a gumikarmantyút is ki fogja nyírni szerintem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #5590 üzenetére
Így voltam Erdélyben (fél első fékkel) a brutál szerpentineken lefelé , akkor még nem ért a tárcsához. Az most egy pár hónapja történhetett,és nem is hirtelen (nem vettem észre a változást, csak valahogy gyengébb lett a motor). Egy kicsit mindig nehézkes volt tolni, meg "surcolt" a fékem is nedvesebb időben. Tegnap tűnt fel, hogy vagy én vagyok elgyengülve végleg (végelgyengülve... ), vagy valaki állandóan húzza a fékemet... ma rászántam magam a teljes szétborítására, és nyert!
szerk: mivel seggnehéz a motor, így nálam az "üzemi" fék a hátsó, az elsőt csak vészhelyzetben szoktam használni. Most már legalább ér is valamit!
Mondjuk ettől még a hidegindítási gondom megmaradt, jövő hétvégén gyertyacsere következik...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #5591 üzenetére
A rendes javításhoz kellene 2 új - keménykrómozott - fékdugattyú, meg egy gumikarmantyú-készlet porvédőkkel együtt. Nem tudom, hogy honnan szerezhetnék, vagy melyik itthoni gépével csereszabatos. A dugattyú 1" (25,4 mm)I átmérőjű, és 30 mm hosszú, belül üreges kivitelű. Amíg el nem kezd csöpögni a fékolaj (az érdes, rozsdapöttyös krómozású dugattyú ki nem kezdi a karmantyúkat), addig így fogom használni, annál sokkal jobb, mint eddig bármikor volt.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
De gyárilag az van (mármint krómozott), és ezen a felületen lett valamitől egy csomó rozsdapötty (aka ragya ), amitől szépen beszorultak az alumínium házba. Jobb híján ezeket próbáltam simára polírozni, több (vagy inkább kevesebb) sikerrel. Most, mivel már mozognak a dugattyúk, így a sérült részek előbb-utóbb ki fogják kezdeni a 21 éves gumikarmantyúkat szerintem. A fékhatás javulása viszont leírhatatlan! (meg a moci is "erősebb" lett).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz SirKero #5678 üzenetére
Pontosítsunk: 2006-nál újabb Burgman!
(#5681) 30z.Samu: Nem! A 2006 előtti 400-as Burgik konstrukciós hiba miatt zabálják az olajat, és ha az előző gazdája nem ellenőrizgette kb. minden tankoláskor, akkor azok szét lehetnek kopva rendesen. Forrás: Totalbike Burgman 400 fórum.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #5680 üzenetére
Még tovább pontosítsunk: 250-es Burgonya (főleg régebbi) meg eszedbe se jusson! Vezérmű hibás mind, szintén elcseszett konstrukció miatt! (Szakadnak a szelepszárak).
szerk: ami jó, az a 125-ös (kortól függetlenül), meg a 2006-nál újabb 400-asok.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Anno még a tanfolyam előtt egy Burgi 125-ösben is gondolkodtam, így azóta is rendszeresen olvasom az előbb linkelt (Burgman 400) fórumot. Ott rendszeres időközönként előkerül a téma, gondolom nem véletlenül. Az olajfogyasztással nem az a gond hogy időnként tölteni kell bele, hanem az, hogy ha az előző (trehány) tulajdonosa ezt akár egyszer is elmulasztotta. Használt, sokat futott, pláne Olaszból behozott gépnél ez hatalmas kockázat. Csak a legutóbbi fél évben vagy 3-4-en szívták meg abban a topicban (frissen vásárolt és szépen kiglancolt, olaszból behozott géppel), mindnek motorgenerál, illetve bontott blokk vásárlása (ami ugye szintén zsákbamacska, nem szedheted szét megnézni) lett a vége.
Én nem kötekedni akarok, hanem a legnagyobb jóindulattal szóltam, hátha így nem szaporodik annyira a mi topicunkban a szopórollerek, pénznyelők száma.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz 30z.Samu #5708 üzenetére
"...Azt tudtam, hogy drága hobbi a motorozás, de nem gondoltam, hogy ennyire...."
Akkor nézegesd az új gépek árait, na az a drága! Burgi 400 ABS-szel 2 miller! Egy egyhengeres robogó, vaze!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #5735 üzenetére
Én meg itthon álló motorral kaptam defektet: másfél hete ellenőriztem a guminyomást, nem is kellett rápumpálni, ma reggel meg látom, hogy tök lapos a hátsó.
A kalocsai 3 gumis közül csak az egyik vállal motorkereket, de az is csak úgy, hogy kiszerelve a kezébe adod. Mondjuk cserébe 800 forintért szerel, de küllős kereket centrírozni nem tud. Szombat reggel kiszerelem, rakatok bele új belsőt.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Néha azért kellett, de eddig még mindig mindenhonnan hazahozott. Inkább csak a karbantartás, fogyó-kopó dolgok cseréje, illetve az előző tulaj általi elhanyagoltság következményeinek elhárítása: kevés munka, kevés pénz, nagyon sok önfeledt motorozgatás (kop-kop bal kézzel keményfán alulról felfelé 4x )
A többi inkább csak túrázásra alkalmassá tétel: táskatartó konzolok gyártása, GPS-tartó gyártása, túraplexi, rendes első lámpa, stb. Azért volt más is: előző tulaj által kiherélt kipufogók bogyó-kompatibilissá tétele.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #5801 üzenetére
A BMW-k sem remekeltek a mai törésteszten....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, megyek egyet "motyorolni"!
(Délutánra már fosch időt mondanak, most még száz ágra süt a nap. Igaz, hideg van rendesen. Most tettem be a tegnap megjavíttatott defektes kereket hátulra, meg kapott egy új gyertyát is a Csótány. )
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #5849 üzenetére
Az enyémben is 10W-osak vannak (gömbfejű), és rohadjanak meg, annyira alacsony a búra gyárilag, hogy a 21W-os (ovál) nem fér bele! (Hátulra szívesen tennék 21-eseket, még relét is cserélnék hozzá, ha kell. Két pólusú, vészvillogó nincs).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #5960 üzenetére
Ugyanezt használom a Csótányban...
szerk: szerencsére a gyertya az enyémbe csak 1290,- forint (Garantáltan eredeti, Honda emblémás NGK gyári dobozos, a sz.fehérvári márkaszervizből) Szombaton cseréltem, előzőleg meg tavaly májusban, mikor vettem a gépet... (13k km)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ha nem dobtam volna ki a dobozát, akkor lefotóznám: Honda és NGK emblémás, stb.
szerk: legalábbis a doboz az eredeti. Amúgy meg hótmindegy, az előzőt is ott vettem, ugyanolyat, és 13k km alatt még egyet sem tüsszentett.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
Urak! Valaki itt a topicban e-Bay-ezne nekem egy tömítéskészletet a csótányhoz, némi (nem túl nagy) haszonért cserébe? Nekem nincs Pay-PAL-om sem, nem is értek rendesen ángliusul, nem ismerem az egész dolog menetét sem, stb...
Válaszokat privibe kérném.Egyébként erről volna szó: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #6063 üzenetére
Az neked egy bő szezon...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #6091 üzenetére
Ezt berakod Index fórumon a Grafománba, vagy én tegyem be?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én is voltam már akkora lejtőn, hogy a kis csótányom 110 fölött járt GPS szerint, fordulatmérő meg a pirosban, 11k fölött 5.-ben. (Sík úton nem megy 94-nél többet, de ha van kis szembe szél, akkor 90-et sem). Mondjuk ez 125-ös...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #6208 üzenetére
Én csak lemostam a gépet, megtakarítottam és beolajoztam a láncot sima motorolajjal (azzal szoktam, ilyen láncspray meg egyéb úri huncutságok nálam nem játszanak). A kipufogókat bedugózni nem láttam értelmét, mert mindkét dob legmélyebb pontján van egy-egy kb. 2 mm átmérőjű furat gyárilag, a kondenzvíz távozása céljából. Akkut fogom még kivenni, mielőtt bejönnek a fagyok (feltöltve teljesen fel van). Gyertya vadiúj, olajcsere periódus felénél tartok, így azzal nem akarok most foglalkozni: bízom benne, hogy azért a télen bőven lesz még motorozgatásra alkalmas időjárás.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na igen, de mi "háromszázezerér' "keresünk nagyrobogót / motort / akármit, miközben ezek új (tehát garantáltan hibátlan) ára jellemzően másfél- kétmillió forint. Nem tudom mit kell csodálkozni....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs