- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Jakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Az AI felé fordul az IKEA is
- Autós kamerák
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- SONY LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Mini PC
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ATI-nak biztosnem volt akkora pénztartaléka mint az AMD-nek. Eladni sem tudtak volna mit. Konkrétan az R600-ba belehaltak volna. Az AMD tőkeinjekciókkal túlélte a kritikus időszakot. Q4-re várják az elemzők a nyereséget, ami a dolgok alakulását tekintve reális.
VinoRosso: És meddig tart szerinted elkészíteni egy ilyen játékmotort? Sweeney UE4-je lesz az első szoftver render cucc. jelenleg 3 éve dolgoznak rajta és 2014-re mondják a megjelenést. Carmack ID Tech 6-ja is ekkor érkezhet meg. A ray-tracing egyelőre nem veszélyezteti a DX11-et. Még minimum 3 évig domináns API lesz a PC-n. Ettől függetlenül nyilván az NV-nek mennie kell a megkezdett úton és fejlesztenie a ray-tracing motortját, hiszen számos renderfarm szeretne erre építeni.
antikomcsi: Miért jövőbemutató az aktuális DX-et támogatni, inkább azok maradtak a múltban, akik nem így látták, ettől lett az AMD architektúrája előremutató, de nem szaladt a jövőbe. Ezt az NV is látja. A DX10.1 nem fontos, de azért elkészítjük rá a karikat. Persze ettől még nem lesz fontos.
Pedig a múlténak feleltek meg, nem az aktuálisnak. Manapság baromira 2009-et írunk és a DX9 miatt több játékban is luxus az AA támogatás. Na de mégis kinek az érdeke az API fejlődését visszatartani? Mi persze nagyon jól járunk ezzel. Lassú és haklis motorok, és persze az AA hiánya.Igen az AMD fejlesztett. Nem csak duplázott, hanem felkészítette a DX11-re a rendszert. Az NV jelenleg fejleszt. Nem szidja őket senki, én legalábbis nem ... csak messze nem biztos, hogy a jó irányt választották anno ezzel a felépítéssel. Netszerte nem tetszik sokaknak a dolog. Most csak próbáljuk elemezgetni, hogy a jelenlegi infók alapján mit fog érni egy mondhatni processzor a DX11-ben.
gbors: Sokan int számításokat nyomnak a HPC rendszereken. Sőt általában párhuzamosan használják mindkettőt. A Larrabee is ilyen lesz, nyilván az NV is megfelel az elvárásoknak. A HPC piacnak láthatóan tetszik a dolog, már tervezgetik az első szuperszámítógépeket a Fermi-vel. Végre kaptak egy új játékszert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a DX11-ben nem megy jól a Fermi, akkor arra is lesz megoldás. Ki kell adni egy közleményt, hogy ezek áll DX11-es játékok. ... na de majd az igaziakban. huhuj
Egyébként a probléma jelentősnek mérhető. A Fermi teljesen más architektúra mint az Evergreen. Gondolj bele, hogy most a fejlesztőknek csak DX11-es Radeon kártyájuk van, így az optimalizálást azok alapján végzik, viszont az NV oldalon nincs viszonyítási alap, így senki sem tudja, hogy a változtatások jót tesznek-e a Fermi sebességének. Itt csúszott el az R600 is. Nem volt a fejlesztőknek viszonyításuk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez még egy generáció. Igazából a CryEngine 2-nek nem fekszik az az irány, amerre mennek a GPU-k. Annak a motornak a sok textúrázó és a nagy memória-sávszélesség fekszik. A gyártók meg mennek a giganagy shader powa fele, mert a DX11-nek az a jó. Ez ilyen dolog a Cry-ék elbaszták a motort a tervezésnél. Rosszul jósolták meg, hogy mik lesznek az új hardverek felépítései. Talán ennek köszönhető, hogy a CryEngine 1 után ismét vérszegény a licenszelők sora. Na de majd a CryEngine 3.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #1782 üzenetére
Tehát szembe szálnak a Microsoft akaratával, aki szállítja a PC-s piac meghatározó operációs rendszerét ... és mindezt egy gyártófüggő platformmal, aminek a támogatását láthatóan se az AMD, se az Intel nem akarja kivitelezni.
Hmm. Mikor is volt ilyen utoljára? ... ah megvan, 3dfx és a Glide API.Tervszinten jól hangzik, de a megvalósításhoz olyan termékekre van szükség, ami nem megveri, hanem megalázza a konkurenciát, így még véletlen se forduljon meg a júzer fejében, hogy a megalázott cuccot vegye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég, mert akkor a CUDA-t támogatnia kellene az Intelnek és az AMD-nek is. Innentől lehet szopatni. Az NV kifejleszti az új verziót, majd ha lesz hozzá drivere, akkor odadobja az AMD-nek és az Intelnek, mint egy csontot: "Nesze hülyék ti is csináljátok meg, így is két évvel mögöttem vagytok támogatásban." ... Marhára nem számítana az Integrált GPU, ha a legtöbb program csak NV GPU-n futna normálisan. Persze mi kifizetnénk a CPU-ba integrált GPU árát is.
Mindenhez a CUDA a kulcs. Ha elterjed, az NV lesz a PC-s piacon az isten. Ha nem, akkor az NV-nek meszeltek. Az meg csak rajtuk múlik, hogy mikor adják fel a harcot. Én azonnal feladnám, amint a Tegra piaca beindul, persze én nem vagyok Huang papa.
smkb: És a fejlesztőnek miért jó a CUDA? Egy konzol sem támogatja, még átjárható felület sincs, ami azért alapszinten a DX és az OpenGL esetében már elérhető. Csak annyit érnek el, hogy háromszorosára nő egy játék fejlesztéséhez szükséges erőforrás. Marad ugye a konzol. Teljesen alapról kell a PC-s fejlesztést kivitelezni, így a PC-ben lesz egy CUDA port az NV kártyákra, és egy hagyományos DX/OpenGL az AMD és az Intel cuccára. Ezzel persze rögtön jön a háromszoros ár a játékra, mert nyilván a fejlesztési költségeket nem az NV fogja állni, hanem a kedves vásárló.
Az NV-nek a Ray-tracer Engine-je az jó, de 10 év mire egy PC-s piacnak elérhető árú portéka valós időben azt futtatni tudja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ezt nem értem, hogy miért jó a fejlesztőknek. Az egész játék motorját úgy építik fel, hogy konzolra és PC-re ugyanaz legyen. Ha az NV odadob nekik egy motort, akkor az már eleve pluszmunka egy portolásnál. A DX11 meg itt teljesen kiesik, a fejlesztőnek az a lényeg, hogy egy gépre vagy géptípusra egyetlen mindent támogató API legyen, és az sem baj ha a visszafelé kompatibilis. Ezt a CUDA sehogy sem kínálja. Nem reszelgetni és optimalizálni, akarnak a stúdiók, hanem minimális erőforrás befektetésével programozni, a többit meg majd az API elintézi. Pontosan ezt nyújtja a DX11 ... ezért fejlesz az API-ra eddig több, mint 20 stúdió. Az optimalizálás pedig csak akkor lesz kérdéses, ha az NV a Fermit odapakolja az érintettek alá, addig csak az AMD kártyák gyakorlati eredményeit tudják mérni, lövésük sincs, hogy a Fermire a megváltoztatott algoritmus, hogyan hat majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #1790 üzenetére
Hát ehhez az NV nagyon kevés. Még az Intel is lófing ahhoz, hogy egy esetleges konzolról gondolkodjon. Az MS-nek nemrég lett az Xbox 360 üzemi szinten nyereséges, de ha a teljes konzol üzletágat nézzük, akkor még mindig veszteségről beszélünk. Egyszerűen a konzol az elején zabálja a pénzt, de vissza csak évek múlva hoz valamit. Az NV a maga 2 milliárd dolcsis pénztartalékával egy-két negyedév alatt bedobná a törülközőt. Ez még pár év múlva is fikció. Nem hiszem, hogy az NV a Tegra segítségével, pár éven belül olyan növekedésen menne át, hogy csípőből legyúrjon egy MS-t, vagy esetleg egy Sony-t. A konzolban pedig a szoftveres támogatás a lényeg a hardver szart sem ér játékok nélkül. Egyszerűen az NV-nek esélye sincs meggyőzni a stúdiókat, hogy indítsanak fejlesztést egy jövőben megjelenő konzoljukra. Az MS a piaci erejével nyilván itt jóval meggyőzőbb lehetett. Az NV-t is farzsebből felvásárolhatná, ha akarná ... nekik ez aprópénz lenne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #1793 üzenetére
És honnan szedik össze a pénzt a fejlesztők meggyőzésére, hogy játékot írjanak a konzolhoz? Az AMD most csinálhatna egy saját konzolt, de belekalkulálva az első négy évben felgyülemlő masszív dollármilliárdos mínuszt ez nem éri meg nekik. Jelenleg az NV-nek sincs akkora pénzállománya, hogy megfelelően finanszírozza a projektet. A Fermi már most is egy platform a Tesla piacán, egyelőre ez volt a cél.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, hogy nem számolok. Partnert bárki találhat magának, de ettől még nem nő meg az esély a versenyzésre. Nem hiszem, hogy az Apple olyan hülye lenne, hogy beugorjon a konzolpiacra, nekik egyelőre komolyabb részesedés kellene az Imagination Technologiesben. A Google-ben meg pláne nem látom, hogy érdekelné a konzolpiac.
Nem hiszem, hogy az MS, a Sony és a Nintendo mellé bárki beállna negyediknek. Egyszerűen túlságosan le van fedve a piac, a stúdiók fejét is bekötötték az előbbi cégek.
Bici: A PS4-ben is a Cell architektúra lesz. A Fermi azokra a feladatokra jó, amit a Cell is meg tud oldani. Kevés az esélye. Oda a Sony inkább egy hagyományos 3D-s gyorsítót kereshet. Valami öregebb GeForce jó lenne.
Persze tudna. Ez is koncepció volt a tervezésnél.
Igazából a Fermi és a Larrabee koncepciója ugyanaz ... Az Intel és az NV problémája csak annyi, hogy az AMD még mindig célhardvert csinál, így egy fontos szegmensben esélytelenként indulnak majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Cell az nem olyan nagy durr, annyi az egész, hogy olyan felépítést alkalmaz, ami a megjelenésig nem volt általános. Persze több területre nagyon jó a rendszer teljesítménye. A Flops-okba nem érdemes belemenni, mert a felépítés miatt esetenként kisebb számbéli teljesítmény mellett is gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Esélytelennek érzem, hogy a három cég közül valamelyik is feladja a konzolpiacot. A Nintendo szarrákeresi magát a cuccain. Az Xbox 360 most lett nyereséges, míg a Sony-nak akkora fanboytábora van, hogy simán kihúzzák a PS4-ig. Mellesleg ez a PS3 Slim nem lett olyan rossz, és karácsonyra szvsz jobb címeket hoz a Sony.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #1815 üzenetére
Az 1791-es hsz-ben volt szó a konzolról. Arra válaszoltál.
Lehet ilyen platform-ot csinálni, de PC-be az x86 hiányában kevés az esélye. Az a baj, hogy túlságosan nagy érv az x86 mellett a kompatibilitás. Hasonló reformot még az Intel is bebukott az Itaniummal.
Persze Linux disztrókat át lehet rá írni.Zeratul: A VIA-nak kell felvásárolnia az NV-t. Akkor nem vesztik el az x86 licenszet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez életképes. Kérdés, hogy mennyire lesz népszerű. Az AMD-nek már majdnem kész a Fusion Render Cloud rendszere, azt betesztelve okosabbak lehetünk. Tudni kéne az árakat és azt, hogy mennyire zavaró az input lag.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
EVGA and NVIDIA - Halloween Launch Event - no ki mire tippel? Valszeg egy PhysX-es kártya lesz ... olyasmi, hogy lesz egy combos GPU a grafikára és mellette egy kisebb a fizikára. Mindez egy NYÁK-on. Esetleg felmerül a GT215 GX2 verzió is, de inkább az előbbi a nyerő.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak, hogy legyen On is ... [link] - interjú a zöld boss-szal.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #1895 üzenetére
Szépen összefoglaltad.
Pár észrevétel, amit nem igazán értek Huang papa mondandójában:
Azért ez a Tegra "alapjaitól fogva saját fejlesztés" ... eléggé érdekes szöveg. Ők is ARM-et használnak központi egységként. Persze az igaz, hogy a többi saját fejlesztés.
Lószart nincs B terv. Ha nem lenne, akkor nem vették volna meg a PhysX-et.
Fasza dolog, hogy a Fermi izomból szereit a sugárkövetést, de miért kell már most készülni 2015-re. A Larrabee-től is láthattuk, hogy lassú a cucc. Ez nem lenne baj ha az NV és az Intel küzdene, de az AMD-nek van egy célhardvere, ami nekik gáz. Én értem, amit mondtak a rendezvényen, hogy a sebesség már nem fontos, és az a lényeg, hogy a Fermi-GeForce-szal most már mindent lehet, de szerintem elég sokan csak a játékban gondolkodnak a PC fronton, és oda a DX11-nél nem kell több.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #1906 üzenetére
Számomra mindig alapvető elvárás, hogy annyit csináljanak, amit az aktuális DX megkövetel. A DX10-et normálisan először a HD 2900 tudta, az lett a veszte, hogy nem kellett 2007-ben DX10. Sőt csak most kell igazán. Tehát mondhatjuk, hogy 2 évvel megelőzte korát. A Fermi 5 évre előre építkezik, ez már túlzott. Egyszerűen hiába mondja az NV, hogy lesz ray-tracing-et, ha nincs szükség rá. Sőt évekig nem lesz. Kicsit olyan érzésem van, hogy a Larrabee bevitte az erdőbe az NV-t, és csak most derült ki, hogy az elméletben tökéletes ötlet a gyakorlatban nem működik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Hamarosan gyün a GeForce 300M széria (notebook)
Fuad már a mobil Fermire gondolt a nevekből.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #1935 üzenetére
Az RV740-nek 2008 szeptemberében volt a tape outja. Volt vagy hét hónap még végül termék lett.
Az sem jó dolog ha marad pár komoly hiba a chipben. Ezzel egyetemben a fogyasztást és az órajeleket is általában a kiadás előtt alakítgatják. Ez a fázis ilyen gyors starttal a Ferminél teljesen kiesik. Ha tényleg jön decemberben, akkor az elvárás az lehet hogy legyen kvázi hibamentes a chip, a többit meg majd menet közben alakítják.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezért itt még mindig az a legnagyobb kérdés a Fermi kapcsán, hogy hol vannak a textúrázók. Egyelőre nem találja őket senki, azok nélkül viszont a Cypress elcsípésére sincs sok esély. A tesszellátor esetlegesen várható hiánya csak hab lesz a tortán.
A jelenleg elérhető biztos információk alapján nem tűnik a Femi Cypress-verőnek, sőt ...
Az NV ezekről annyit mond, hogy még nem fedtek fel minden részletet az architektúráról, hogy ez igaz-e azt senki sem tudja.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tome.jr #1957 üzenetére
A HD 5970 a dupla Cypress lesz. A titkos adu állítólag a gigahertzes Cypress, de utóbbira az infók szerint nem lesz már szükség, így kérdéses, hogy megjelenik-e valaha.
Ha most a HD 6000-re koncentrálnak a mérnökök, akkor 2010 Q3-ra megjelenhet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz einstein #1960 üzenetére
Mert az idő pénz. Addig kell ütni a vasat, amíg a GeForce márkanév erős. Egy csomó ember azt sem tudja mit vesz, de a GeForce-ot már hallotta, és a jó dolgokhoz köti.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem ezt a jól működő architektúrát addig nem cserélik le, amíg a DX11 porondon van. Még mindig skálázható tovább, csak egy új buszrendszer kell, vagy az sem ha a blokkok számát növelik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem 32 nm-es TSMC gyártósorokon lesznek majd készítve. Aztán 28 nm TSMC. A GF talán ilyenkor jöhet képbe leghamarabb.
Keldor papa: A TSMC 28 nm-es tömeggyártásra leghamarabb 2010Q4-ben lesz alkalmaz, de inkább 2011Q1.
rocket: Az AMD márciusig jelentette be a DX11-es játékokat. Ez alól Genghis Khan kivétel ... gondolom kellett nekik a reklám. Márciustól majd új hullám jön. Esélyesek között a Battlefield: Bad Company 2, a The Settlers 7: Paths to a Kingdom és az ArcaniA: A Gothic Tale szerepel. A Crysis 2 tuti nem jelenik meg 2010 első felében ... Q3, de inkább Q4 a valószínű.
1969: Nem lesz az olyan lassú. Az NV is azt nyilatkozta, hogy 2010 második felétől, már a játékok többsége DX11 lesz.
Az AVP az nem tesztprogram lesz hanem játék. Itt nem a hardver leterhelése a cél, mint az Unigine esetében.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD nem titkolózna, de ha a stúdió nem engedi meg, hogy beszéljenek a DX11-es játékáról, akkor ez van. Ezért lebbentették fel a motorok nevét, hogy lehessen keresgélni.
A DX10.1-es játékokat átették DX11-re. Azért készítenek jelenleg több mint 20 játékot ezzel az API-val, mert már eleve készült 6 DX10.1-es.smkb: Hol érdeklik a fejlesztőket PC-s minőség. Nekik a fontos, hogy olcsón megússzák a portolást. Ezért álltak egy csomóan rá a DX11-re. Ha valakinek nem tetszik, hogy nem kidolgozott a felület DX9/10-ben, az vegyen DX11-es kártyát, vagy menjen át konzolra. Utóbbi döntéssel megint a fejlesztők járnak jól, mert a konzolos eladások több pénzt hoznak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Honnan jött ez a DX9 kompatibilis konzolos szöveg. Ez hülyeség. A konzolban található GPU-knak saját fejlesztő környezetük van. Nem kötődnek egyik DX-hez sem, minek is nekik API, amikor csak egy célhardver létezik. A Xenos még mindig tud olyan dolgokat, ami a DX11-be sem került bele.
A portolás nem abból áll, hogy átfordítják a konzolos kódot. A rendert ugyanúgy meg kell írni PC-re. A DX11 annyiban előny, hogy vannak szabványos specifikációk, ami miatt nem kell egyes eljárásokhoz több algoritmust keresni, továbbá az API visszaskáláz DX9-ig, ami abban segít, hogy a DX9-es render mellé nem kell írni egy DX10-est. Ergo: olcsóbb, gyorsabb és hatékonyabb fejlesztés. Aki ebbe nem ugrik bele, az hülye. De láthatóan kevés hülye van még az NV szerint is, mert ők is a DX11 nagyvolumenű elterjedését prognosztizálják. Azzal a kitétellel, hogy 2010H2-re várják a tömeges inváziót. Az AMD ugye már most DX11-et hirdet.
Én alapjában azt látom, hogy a játékáradat istenigazából 2010Q2-től kezdődik meg, év végére pedig rengeteg DX11-es cím lesz.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aki esetleg nem tudja, hogy mikor jelenik meg a játéka. A H.A.W.X. is titok volt a megjelenés napjáig, persze lehetett sejteni. Ugyanez volt a Batmannal is, amíg a kiadó nem járul hozzá, addig titok.
A Dirt 2 DX10.1-nek készült. Azért tudják három hónapon belül DX11-re portolni. Ugyanez volt a STALKER-rel. Ott van még a Battlefield 1943 ami átcsúszott jövőre. A GSC doksikon mutogatták a gather4 utasítás hatását. Volt még két Techland-es cím (Warhound, Chrome 2), de azok is DX11-ek lesznek, és eltolták őket. Egy játékról nincs pletyi sem. Nem tudni melyik az, nagyon halvány tipp van a Just Cause 2-re, mivel Emil Persson dolgozik a motoron, róla pedig tudjuk, hogy a DX10-et nagyon kedveli, talán már a DX11-et is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért minek nevezzék?
Zeratul: szerintem ezek a fórumos képek nem NV-s anyagból származnak. Gondolom csak valaki felrakta őket, amivel fel akarta hívni a Fermire a figyelmet, vagy le akarta járatni az NV-t a kamuképek felfedése után.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kérdés: How is NVIDIA approaching the tessellation requirements for DX11 as none of the previous and current generation cards have any hardware specific to this technology?
Válasz: Jason Paul, Product Manager, GeForce: Fermi has dedicated hardware for tessellation (sorry Rys :-P). We’ll share more details when we introduce Fermi’s graphics architecture shortly!Nah, elvileg lesz fix funkciós tesszellátor a Fermiben. Ez jó jel. Így még versenyképes is lehet a chip. Csak azt nem értem, hogy ezt miért kell/kellett titkolni. Mindegy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki én? ... én csak elmélkedtem, hogy ha nem lesz hardveres tesszellátor és textúrázó, akkor el van ásva ez a csata. Sosem mondtam/írtam azt biztosra, hogy nem lesznek fix-funkciós egységek.
A B3D-n már megy a találgatás, hogy ez önmagában nem jelent semmit. Nem tudni, hogy milyen az egység hatékonysága. Hat generációs előny az óriási. Persze szerintem már önmagában pozitív jel, hogy lesz tesszellátor.
A játékok problémája még mindig ott van ... senki sem tudja, hogy a Radeonra optimalizált kód hogyan hat a Fermire. Lehet, hogy negatívba billenti a teljesítményt. Amíg nincs a fejlesztőknél működő Fermi, addig sötétben tapogatóznak az optimalizálással, és azt feltételezik, hogy ami pozitív változást hoz Radeonon, az vélhetőleg pozitív lesz Fermin is. Az R600 itt bukott el, hiszen a hardver erősebb volt DX10-ben a G80-nál, csak nem volt ott a fejlesztők kezében, így nem tudta senki, hogy mi a jó a rendszernek. Feltételezték, hogy a G80-on jelentkező pozitív változások hasonlóan hatnak majd az R600-ra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
What ... mit csináltam az elmúlt hónapokban? Elmélkedtünk, hogy mit jelent a tesszellátor hiánya, mert láthatóan ezzel volt tele a net, hogy nem lesz benne. Már elmélkedni sem szabad? Azt sohasem írtam le, hogy biztosan nem lesz a Fermiben tesszellátor, nem is magyarázkodok ... csak nem értem, hogy már megint miért olyanért támadsz, amit nem követtek el ... szerintem valamit félreolvastál.
Minden tesszellátor specifikációt az AMD dolgozott ki a DX11-re. Persze idő volt bőven, mert az MS 2006 közepén véglegesítette a DX11-es tesszellátor tervezetét, mivel minden gyártónak megfelelt a megoldás. Az AMD-nek annyi előnye van, hogy gyakorlatban tudja tesztelni a rendszert, mert a Xenos is hasonló módon működik, szerintem a tessellation SDK is azért jelent csak meg idén, hogy senki se tudja tesztelgetni a Radeonon működést.
Ahogy elnéztem az elmúlt évek történelmét, amióta Radeon-GeForce verseny van, mindig az nyert, aki először hozta az új generációt. GF2-Radeon (nyert a GF2), GF3-R200 (gyakorlatilag nyert a GF3, bár ez szoros csata volt), R300-NV30 (nyert az R300), R420-NV40 (egyszerre jelent meg nem is igazán lett győztes), G70-R520 (nyert a G70), G80-R600 (nyert a G80), RV770-GT200 (egyszerre jöttek ... véleményes csata, de ha az R420-NV40-et kihoztuk döntetlenre, akkor ez is lehet az). Amikor valamelyik chip előnnyel érkezett, az hozta magával a fejlesztői támogatást, innentől kezdve a későnek nehéz volt fordítani. Az R600-nak ez volt a veszte, hogy már rég a piacon volt a G80.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát az AMD a Q3-ban üzemszintű nyereségről számolt be, csak a GF húzta le a nyereséget, így a korábban prognosztizáltnál tovább tarthat a nyers tőkeállomány. Ha a jelenlegi kis veszteségű állapotot tartják, akkor jövő őszig nem lesz probléma. Ha Q4 felszökik nyereségben, akkor 2010-ben bőven el lesznek a tavasszal kapott tőkével. Sokkal jobb már az AMD helyzete, mint egy-két éve. Már nem igazán vannak csődközelben.
Amúgy nemtom olvasod-e a híreket, de a Win 7 óta egy csomó AMD-s notiról számoltunk be. Ma például az MSI Wind12 frissítése épül az új ultravékony platformra.
gbors: Én még a félkoherenciától is fosok. Hogy tud erre a programozó készülni, ha még nincs sample a kezében. A pletykált drivergondok is lehet ide vezethetőek vissza. Erre pedig nincs igazából megoldás, ha nagy a probléma, akkor ki kell kapcsolni az L2 cachet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A részvényárak sokmindentől változhatnak. Nem feltétlen kell logikát keresni az üzleti oldalt tekintve. Egy-egy bejelentés hatására nőhet, vagy csökkenhet drasztikusan az árszint. Jelenleg az Intel részvényára is esik.
Azért az Intel már hónapokkal ezelött bemutatta saját megoldását, míg az AMD-re épülő termékek hivatalos startja csak a Win 7 utánra volt várható, most szállingóznak az üzletekbe. Az Acer Ferrari One-t, ami az első 2nd gen UT gép volt már meg lehet venni a magyar nagykereknél. Árat nem mondhatok, de olcsó.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát pedig ez a helyzet. A félkoherenciára a programozónak kell figyelni. Esetleg innen a legjobb megoldásnak tűnik, hogy csak textúrákat tároljon az L2 cache. Akkor a visszaírás problémája kiesik, mert a textúra úgy sem módosul. Persze nyilván ez sem a legjobb megoldás, de a teljes kikapcsolásnál jobb.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #2062 üzenetére
10 évente van általában felújítás. Nem tudom megvonhatja-e. Ha az Intel alkalmaz valamilyen VIA szabadalmat a termékeiben, akkor a keresztlicensz felbontásával elveszíti. Az AMD-t is már rég kibaszta volna ha nem függne tőle, mert egy csomó AMD szabadalmat alkalmaz az Core i7-ben.
Esetleg ha valaki felvásárolja a VIA-t, akkor az a keresztlicensz végét jelenti, így az Intel megtarthat minden VIA szabadalmat, míg a VIA elveszít minden Intel cuccot.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát erre aztán lehet építeni. Nem ez volt a CUDA-val? Annak is el kellett volna terjednie, amikor az ATI csődbemegy. Ja hogy nem ment csődbe, mert megvették .. értem.
A darabolás kritikus rész, és nem biztos, hogy meg lesz az eredménye. Az USA először megtesz mindent azért, hogy az AMD ne menjen csődbe, mert az nekik is szopás, ha egy külföldi tulajdonban lévő vállalat lesz az Intel ellenfele.
A másik, hogy ha az NV szerez x86 licenszet ... akkor mi lesz? Bevetik magukat egy olyan piacra ahol nulla technológiával és tapasztalattal kell küzdeniük egy olyan versenytárs ellen, akit még az sem riaszt el, hogy lefizesse a gyártókat az Ion ellehetetlenítése érdekében. Max annyit tudok elképzelni, hogy valamelyik nagyobb cég megveszi az AMD-t, mert nekik legalább vannak technológiáik. Az IBM, NV, Samsung esélyes. De inkább csak az IBM-re korlátoznám a dolgot, mert ok amcsik és az USA intézhet nekik egy jó kis tendert cserébe a szívességért, ja és még a licenszekkel sem kell foglalkozniuk.Ezek az NV-x86 licensz dolgok azért merülnek fel, mert más kiutat nem látnak arra, hogy az NV ne hagyja itt a PC-s piacot.
Bici: Az araboknak csak a Foundry számít. Az AMD addig lesz fontos, amíg nem lesz egy komoly partnerkörük, akiknek folyamatosan termelhetnek. Nyilván amíg ez nem történik meg addig fent kell tartani az AMD-t, bármi áron, mert ők fix megrendelők. Valszeg ez 3 év múlva már nem lesz fontos nekik, addigra már lesznek komoly ügyfelek a spájzban, akik mellett az AMD nélkül is működhet a GlobalFoundries.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát most kicsi az esély arra, hogy az AMD csődbe menjen, de ez csak a jelen. A jövőt meg senki sem tudja. Az, hogy csináltak Q3-ban egy üzemi nyereséget, csak pozitív előjel, még ha a Q4-ben tényleges nyereséget csinálnak, az is csak pozitívum marad, de ezt a formát huzamosabb ideig kellene majd tartani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
AMD hagyatékkal van esélye az NV-nek, de akkor újra kell tárgyalni az Intellel a keresztlicenszet, és olyan pozícióból, hogy az Intel diktál, mert az NV nem ad az Intelnek semmit. Az AMD-vel éppen most lesz a szerződés 10 éves felújítása. 10 éve úgy volt, hogy az AMD kiskutyaként várta mit ajánlt az Intel, de most az Intel procik keményen használják az AMD technológiákat/szabadalmakat, így gyakorlatilag teljesen más a helyzet.
Azok a hitelek hosszú lejáratúak. Ha jól tudom 2012 valameddig ebből 1,valahány milliárdot kell törleszteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest