A sztereó dicsérete

Kettecskén

A minőségi zenehallgatás iránti megnövekedett igény hatására az évek során sokat javult mind a számítógépes hangkeltők, mind a hangrendszerek minősége, megjelentek az egyre jobb minőséget nyújtó, erősítővel ellátott aktív hangszórók, végül DVD-vel visszavonhatatlanul beköszöntött a térhangzás korszaka.

Hirdetés

Aktív hangszórórendszereket ma már számtalan gyártótól beszerezhetünk; a legnagyobb választékot mindmáig a pár watt teljesítményű belépőszintű, 2.0-s, azaz sztereo hangszórópárok mezőnye nyújtja. Az olcsó, kompakt dobozoktól - a gyakran hangzatos műszaki specifikációk ellenére - ugyanakkor nem érdemes csodát várni, akad viszont néhány gyártó, akik fittyet hányva az akusztikai törvényszerűségekre, időről időre valami különlegessel rukkolnak elő.

Ilyen az amerikai Klipsch Audio Technologies, melynek neve elsősorban a tengerentúlon élőknek csenghet ismerősen. A gyártó ProMedia sorozatú aktív hangfalszettjei számos rangos elismerést vívtak már ki maguknak, így éppen itt volt az ideje, hogy a mi fülünket is elkápráztassa egy ilyen szerkezet. A Klipsch kínálatából a divattal dacolva egy hagyományosnak mondható, sztereo hangfalpárt tettünk próbára; ennek oka elsősorban az, hogy ebben a kiépítésben a legnehezebb igazán telt hangzást nyújtani.


[+]

A választás végül a Klipsch ProMedia Ultra 2.0 hangfalszettre esett, melytől a specifikációkat elnézve nem vártunk megváltást, ez a víziónk akkor sem változott számottevően, amikor szett átlagos méretű és tömegű dobozában megérkezett hozzánk.

A csomagot kibontva előbukkant maga a hangfalpár, és a jókora külső tápegység (ezzel meg is kapta az egység az első pirospontját). A kellékek között két átkötőkábelt találunk; egy RCA papa-papa végűt a két hangszóró közé, illetve egy 3,5 mm-es jack papa-papa végűt a kimenet és az erősítőt tartalmazó egység közé.


[+]

Hozzánk a Klipsch ProMedia Ultra 2.0 metálezüstre fényezett változata érkezett, a sötétebb színeket kedvelők ugyanakkor megvásárolhatják a hangszórókat fekete színben is. A hangszórók háza amúgy teljes egészében műanyag, így kezdetben meglehetősen bizalmatlanul méregettük az egységet, melyet egy hangerőszabályzóval (ez egyben bekapcsológombként is szolgál), egy mélyhang-állítóval, két vonali bemenettel (egy az előlapon, egy hátul) és egy fejhallgató-kimenettel láttak el.


[+]

A dobozok kialakítása ugyanakkor már sejtetni vélte, hogy ezúttal nem holmi tucatáruval állunk szemben, a hangfalak mélysége ugyanis pont a kétszerese a szélességüknek, ez a fajta méretezés márpedig meglehetősen szokatlan ebben a mezőnyben. Az előlap a mindössze 2,5 hüvelyk átmérőjű, a neodymium mágnest magában rejtő (újabb pirospont) mély- és középsugárzónak köszönheti keskenységét (az 1"-os csipogó mélyen a házba süllyesztve díszeleg). A sugárzókat egy eltávolítható előlap takarja, ki-ki döntse el maga, hogy a szürke takaróval vagy nélküle mutatósabb a ProMedia Ultra 2.0.


[+]

Természetesen benéztünk a "motorháztető" alá is, ahol a vártnak megfelelő kép fogadott minket: a dobozok gondosan ki lettek bélelve puha pamutszövettel, mindemellett kellemes meglepetésként ért minket a műanyag ház belsejét borító, néhány milliméter vastag, rugalmas anyagú bélés is. Sajnos a házba beragasztott elektronikához a műanyag és a ragasztás szétforgácsolása nélkül nem tudtunk volna hozzáférni, így nem tudunk bővebben nyilatkozni az erősítő felépítéséről.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Hamarosan karácsony!

    Ebben az évben utoljára jelentkezünk a hazai hardverpiac érdekességeivel, újdonságaival.

  • Eufónia a sztereón túl

    A Creative GigaWorks ProGamer G500 5.1-es és Inspire T7900 7.1-es hangfalszettjei, bár testvérek, de kétségtelenül más zeneiskolába jártak.

Előzmények

Hirdetés