Angle snapping, Mouse prediction, Drift control

Az Angle snapping vagy Mouse prediction, harmadik nevén Drift control néven ismert eljárás az egérkurzor mozgását korrigálja: a közel vízszintes mozgásból teljesen vízszinteset, a közel függőlegesből teljesen függőlegeset csinál. Azért alkalmazzák, mert az egér legtöbb felhasználási helyzetében, kijelölésnél, vonalak rajzolásánál jellemzően a vízszintes és függőleges irányt célozzák meg a felhasználók, de a gyakorlatban nem mindig találják el. Ilyenkor segít az Angle Snapping. Számítógépes játékoknál viszont rendszerint káros hatása van ennek a korrekciónak, mert a gyakorlott játékos pontosan oda szeretné húzni az egerét, ahová becélozta, a korrekció pedig különbséget jelenthet a telitalálat és mellélövés között.

A Corsair egerek vezérlőprogramjában állítható az Angle snapping
A Corsair egerek vezérlőprogramjában állítható az Angle snapping

Az Angle Snapping szoftveres képesség, az egér vezérlőszoftvere (firmware) vagy meghajtója (driver) dönti el a korrekció mértékét, határértékeit, tehát azt a kitérési szöget, ahol beavatkozzon, így minden egértípusnál, sőt egy-egy szoftververziónál más-más lehet a viselkedése. A legjobb esetben (például a Corsair egereinél) a mellékelt vezérlőprogramban kikapcsolható, de játékos körökben inkább az Angle Snapping nélküli megoldásokat szeretik (a Logitech G400s-nél például az utóbbi sorozatokban már kivették), viszont irodai felhasználásnál kifejezetten hasznos lehet.

forrás: overclock.net
forrás: overclock.net

A játékosok eltérően reagálnak erre a rásegítésre: egyeseket nagyon zavar, mások megszokják, sőt vannak olyanok, akik észre sem veszik a jelenlétét – még akkor sem, ha ki-be kapcsolgatják ezt a funkciót. Jelenlétét úgy lehet legkönnyebben ellenőrizni, ha a Windows Paint alkalmazásával elkezdünk közel vízszintes és közel függőleges vonalakat rajzolni. Ha konzisztensen vízszintes és függőleges lesz az eredmény, akkor korrekcióra lehet gyanakodni, ahogy a fenti ábra is mutatja.

Hirdetés