Bemutatkozott a GeForce RTX sorozat

Háromféle VGA rendelhető elő, hatféle kialakításban, a leggyorsabbak szeptember második felében jelennek meg. – írta: Abu85, 4 hónapja

Az NVIDIA pár nappal korábban beszélt először a sugárkövetésre kigyúrt Turing architektúráról, illetve az erre épülő Quadro modellekről, amelyről az alábbi hírben be is számoltunk. Mára maradtak a játékosoknak szánt GeForce-ok, ahol szintén csak a sugárkövetésről volt szó, aminek az alapját a Microsoft DirectX Raytracing fogja adni.

Hirdetés

Mivel az architektúrát a linkelt hírben taglaltuk, így ezúttal a konkrét hardvereket elemezzük ki, aminek a legjobb módja egy táblázat:

NVIDIA GeForce RTX sorozat (Turing architektúrával)
Típus 2080 Ti Founders Edition
2080 Ti
2080 Founders Edition 2080 2070 Founders Edition 2070
GPU kódneve TU102
TU102 TU104 TU104 TU106 TU106
Architektúra Turing
Magórajel 1350 MHz
1350 MHz 1515 MHz
1515 MHz 1410 MHz
1410 MHz
GPU Boost órajel
1635 MHz
1545 MHz 1800 MHz 1710 MHz 1710 MHz 1620 MHz
CUDA magok száma 4352 4352 2944 2944 2304 2304
Textúrázók száma 272 272 184 184 144 144
Blending egységek száma 88 88 64 64 64 64
Integer CUDA magok száma 4352 4352 2944 2944 2304 2304
Tensor magok száma (ALU) 544
(34816)
544
(34816)
368
(23552)
368
(23552)
288
(18432)
288
(18432)
Raszter órajelenkénti teljesítménye 96 pixel 96 pixel 64 pixel 64 pixel 64 pixel 64 pixel
RT mag teljesítménye
10 Grays/s
10 Grays/s 8 Grays/s 8 Grays/s 6 Grays/s 6 Grays/s
Maximális Pixel kitöltési sebesség 143,
GPixel/s
135,9
GPixel/s
115,
GPixel/s
109,4
GPixel/s
109,4
GPixel/s
103,7
GPixel/s
Maximális Texel kitöltési sebesség 444,7 GTexel/s 420,2 GTexel/s 331,2 GTexel/s 314,6 GTexel/s 246,2 GTexel/s 233,3 GTexel/s
Elméleti számítási teljesítmény (FP16) 28,4
TFLOPS
26,8
TFLOPS
21,2
TFLOPS
20,2
TFLOPS
15,8
TFLOPS
15
TFLOPS
Elméleti számítási teljesítmény (FP32) 14,2
TFLOPS
13,4
TFLOPS
10,6
TFLOPS
10,1
TFLOPS
7,9
TFLOPS
7,5
TFLOPS
Effektív memória-órajel 14 GHz
14 GHz 14 GHz 14 GHz 14 GHz 14 GHz
Memória típusa GDDR6
GDDR6 GDDR6 GDDR6 GDDR6 GDDR6
Memóriabusz 352 bit
352 bit
256 bit
256 bit
256 bit
256 bit
Memória-sávszélesség 616 GB/s
616 GB/s 448 GB/s
448 GB/s 448 GB/s 448 GB/s
VRAM kapacitása
11 GB
11 GB 8 GB
8 GB 8 GB
8 GB
NVLINK (SLI) támogatás van
(2 kártya)
van
(2 kártya)
van
(2 kártya)
van
(2 kártya)
nincs nincs
TDP keret 260 W
250 W
225 W
215 W
185 W
175 W
PCI Express tápcsatlakozók 8+8 tűs 8+8 tűs 8+6 tűs 8+6 tűs 8 tűs 8 tűs
PCI Express csatoló
x16-os PCI Express 3.0

A táblázatban szereplő VGA-kon három DisplayPort 1.4 és egy HDMI 2.0b kimenet biztosan van, a VirtualLinket képviselő USB Type-C aljzat azonban a 2080 normál verziójáról lemaradt. Ettől függetlenül a gyártói verziókon még ott lehet. A TDP keret szempontjából most fontos kiemelni, hogy a VirtualLink által biztosítható 60 watt ebből kerül leemelésre, vagyis ha ezt a felhasználó igénybe veszi, akkor a GPU-nak annyival kevesebb energia juttatható. Emiatt a gyártói modellek TDP kerete akár sokkal több is lehet, hogy a VirtualLink használata mellett se lassuljon igazán a grafikus vezérlő.

A bemutatón az NVIDIA az általános teljesítményről nem beszélt, az egész a DirectX Raytracingre, illetve az vállalat, RTX nevű implementációjára volt felépítve. Erre ki is alakítottak egy új teljesítményjelölést, ami az RTX-OPS. Ezt elég bonyolult mérni, mivel számít a hardveren belüli feladatátlapolás is, illetve csak a feldolgozás egy limitált idejében igaz, vagyis érdemes a hagyományos mérőszámoknál maradni. Ettől függetlenül közöljük, hogy az 2080 Ti, a 2080 és a 2070 rendre 78T, 60T és 45T RTX-OPS-ot tud.

A játékok szempontjából az NVIDIA több céggel is dolgozik, többek között támogatni fogja pár effekt erejéig a Battlefield V, a Shadow Of The Tomb Raider és a Metro Exodus. Az első a visszaverődésekre koncentrál, a második az árnyékokra, míg a harmadik a globális illuminációra. Az NVIDIA szering még további játékok fogják támogatni a DirectX Raytracinget, név szerint az Assetto Corsa Competizione, az Atomic Heart, a Control, az Enlisted, a Justice, a JX3, a Mechwarrior V: Mercenaries és a ProjectDH. Ez egyben azt is jelenti, hogy az előbbi címek mind DirectX 12-es leképezőt kapnak, hiszen a DirectX Raytracing csak ezen működik.

Újítás lesz még a DLSS, ami a Deep Learning Super-Samplingot rejti, vagyis egy tensor magokon végrehajtott mintavételezési technikát, ami az élsimításhoz hasonló. Ezt az alábbi játékok fogják támogatni: Ark: Survival Evolved, Atomic Heart, Dauntless, Final Fantasy XV, Fractured Lands, Hitman 2, Islands of Nyne, Justice, JX3, Mechwarrior 5: Mercenaries, PlayerUnknown’s Battlegrounds, Remnant: From the Ashes, Serious Sam 4: Planet Badass, Shadow of the Tomb Raider, The Forge Arena és We Happy Few.

Az árak tekintetében a referencia GeForce RTX 2070, 2080 és 2080 Ti rendre 499, 699 és 999 dollár lesz, míg ezek némileg gyorsabb, Founders Edition verziói rendre 599, 799 és 1199 dollárba kerülnek. A gyártói modellek ára eltérhet, de nem lesznek olcsóbban a referenciánál.

Hirdetés

Előzmények