A Khronos Group dolgozik a WebGL 2.0-n

A főbb fejlesztések az OpenGL ES 3.0-s tudásszint elérését célozzák. – írta: Abu85, 3 éve

A Khronos Group az idei SIGGRAPH alkalmával főleg a WebGL eddig elért eredményeivel foglalkozott, de a konzorcium nem felejtette el a platform továbbfejlesztését sem. Mint ismeretes a WebGL 1.0 nagyjából három évvel korábban készült el, és azóta elsődlegesen biztonsági frissítések érkeztek hozzá.

Jelenleg az 1.0.2-es verziónál jár a projekt, ami az érintettek állítása szerint már rendkívül szigorú biztonsági előírásokkal rendelkezik, így nehezen támadható az adott számítógép a WebGL-en keresztül. Utóbbi fontos tényező, hiszen egy webes felületről beszélünk. A Khronos Group nem véletlenül töltötte az elmúlt három évet a biztonsági rések felderítésével, illetve a biztonsági előírások kidolgozásával.


Assassin's Creed Pirates WebGL-en

A munka gyümölcse, hogy a Microsoft is a rendszer támogatója lett, így tulajdonképpen el is dőlt, hogy a háromdimenziós tartalmak böngészőben való megjelenítésére a WebGL lesz az abszolút szabvány. Utóbbi azért is egyértelmű, mert minden piaci szereplő támogatja (Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari) és egyetlen kihívója sincs. Mindemellett tulajdonképpen eléggé alacsony a hardverigénye is, vagyis az elmúlt pár évben vásárolt PC-k, illetve ultramobil eszközök esetében csak egy szoftverfrissítésre van szükség a támogatáshoz.


Unity 5 a WebGL API-n

Jó hír, hogy a Unity 5 és az Unreal Engine 4 is kezeli az API-t, tehát viszonylag olcsón lehet olyan videojáték-motort szerezni, amelyre el lehet kezdeni dolgozni. Ráadásul a WebGL-en keresztül futtatott programot csak egyszer kell megírni, és tulajdonképpen bárhol elindul, ahol megfelelő a webböngésző, illetve a grafikus eszközillesztő.


Unreal Engine 4 a WebGL API-n

A Khronos Group a fenti eredmények mellett azonban rendületlenül dolgozik a WebGL 2.0-n is. Utóbbi az eddig kifejlesztett biztonsági frissítéseket átmentve leginkább a tudás elmélyítésére helyezi a hangsúlyt, így az OpenGL ES 3.0-s API-ra épít. Ez jobb programozhatóságot, illetve több lehetőséget eredményez a fejlesztők számára.

A WebGL 2.0 specifikációk leghamarabb a következő évben készülhetnek el, de van rá esély, hogy 2016-ra csúszik a bejelentés.

Minden