Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Kansas
(senior tag)

Ezt úgy tudtam, hogy az AMD az RX5xx-es szériára megoldotta - sajnos az én RX480-am még épp így viselkedik, és mivel a VRAM-nak nincs több működési szintje frekvencia szempontjából, megy 2GHz-n az egész, még ha böngészek is csak - erre volt többek közt megoldás a 2400G, ott az egyik monitorom az IGP-re kötve ez megoldódott. Kár, hogy végül nem jött ki 3600G, tuti azt vettem volna...

Viszont te az i5-öddel meg tudod csinálni, hogy a másodlagos monitorod az Intel lassítóra kötöd... ha nem akarod terhelni játékkal, elég lesz(böngészni, filmezni, stb.)

[ Szerkesztve ]


L4mie
(PH! kedvence)

Igen, csak nekem 3 kijelzőm van 1 en megy a játék(VGA), másik moniotr alaplapról.
Valamiért az alaplap nem tudja továbbítani a TV felé a HDMI-n keresztül a hangot, ezért azt kénytelen vagyok a VGA-ra kötni.
Nvidianak nem tudom sikerült-e a 2xxx-es szériára megoldania, de ha ez az 5700-as AMD tudja ezt a "feature-t" akkor az nagyon pozitív képet fest nekem róla :)


Kansas
(senior tag)

Nem tudom 100%-ra, anno valahol olvastam, hogy az RX580-nak már nincs ilyen gondja, de most újra ráguglizva azt írják, hogy nem is akarják megoldani... nem tudom, mi az igazság - majd jövő hónapban kiderül, ha tudok venni értelmes áron custom hűtéses 5700XT-t.


L4mie
(PH! kedvence)

Én is így tudom, hogy a VGA gyártók ejtenek erre a problémára, pedig elég sok energiát meg lehetne spórolni világszinten....és ezt nem fűzöm tovább, de nagybetűkkel hírdethetnék, hogy az Ő VGA-juk multimonitoros rendeszben mennyivel zöldebb mint a másik gyártóé....

Figyelni fogok aztán ha nem megy akkor marad a 1080 :P elég az, csak jó lenne már nem ilyen fusi alaprapra dugom felét megoldással szórakozni.


BReal
(őstag)

A TPU teszteli ezt talán egyedül a tech oldalak közül. Ezek alapján az RX 5700/XT-nél ez az érték magas, olyan, mint az RX 570-nél, 580-nál. Ami azért furcsa, mert a Vega 56, Vega 64 és Radeon VII kártyák esetén ezzel nincs gond. Azt, hogy ez driverrel/driverből javítható-e, nem tudom.

[ Szerkesztve ]


.Z.
(senior tag)

És a kérdés : miből tudjam, hogy a következő 3 év játékai hogy futnak rajta? :)


Bici
(PH! félisten)

Azt most honnan tudod?


.Z.
(senior tag)

Sehonnan. Ezért jobb támpont a kártya ereje.


Bici
(PH! félisten)

És azt tudod előre, hogy a téged érdeklő játékok a zöld, vagy a piros irányba fogja húzni azt az átlag 10%-ot?
Mert hiába jobb átlagban a piros, ha a téged érdeklő játék két év múlva meg a zöldön megy jobban. Vagy fordítva.

[ Szerkesztve ]


Kansas
(senior tag)

Vagy nem.

Példa: szimpla pontosság mellett
Radeon VII - 13,8 TFLOPS
RX 5700XT - 9,75 TFLOPS
RTX 2080Ti - 13,5 TFLOPS

Ezek a kártyák nyers erejei... Szerinted arányosak a valós alkalmazások alatti teljesítményükkel?

[ Szerkesztve ]


.Z.
(senior tag)

Nem tudom, ezért keresem a legjobb kártyát adott áron.

(#610) Kansas

Nem arányosak, mert a rájuk megírt alkalmazások nem tökéletesek.

[ Szerkesztve ]


awexco
(senior tag)

Tradicionálisan a piros kártyák visszamenőlegesen gyorsulnak míg a másik oldal figyelme az aktuális genre korlátozódik .


TTomax
(PH! félisten)

Annak most keményen intsetek búcsút,lesz valamennyi gyorsulás de koránt sem GCN mértékű.

[ Szerkesztve ]


zef
(kvázi-tag)

Nekem a Vega 56 2db 4K-s LG 27UK650-W moncsit hajtott órajel emelés nélkül. A 1660 Ti se emeli a clockot, ha kikapcsolom a gsync/freesync-et, engedélyezett GS/FS mellett 1200MHz körül ketyeg a kártya.


Kansas
(senior tag)

Tökéletes program nincs, soha nem is lesz, ezért vagyunk kénytelenek a meglevőkkel tesztelni. Többek közt ezért jók azok a tesztek, amik több tucat játékot néznek, mert nagyobb esély arra, hogy az a pár köztük van, amikkel az ember ténylegesen játszik.
De van fejlődés is, pl. az én egyik kedvenc játékom a Transport Fever, 2016-os játék, masszívan csak egy szálat terhel, még egy 9700K is tud alatta dadogni a csoda 5GHz-cével - idén Q4-ben jön a második része, ami már abból láthatóan jó lesz több szálon, hogy az első rész C2D(3GHz) min. követelménye helyett nélgymagos procikat kér alapból("Intel i5-2300 or AMD FX-4300"). Csodák azért nem történnek, R9-et nem hajtja szarrá 24 szálon, de azért mégis látható előrelépésre számítok.

(#613) TTomax: cserébe elvileg nem lesz olyan, hogya tényleges tudásánál klasszisokkal szarabbul megy a neki nem tetsző címek alatt... elvileg.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A gyorsulás mértéke jelenleg megjósolhatatlan, mert sosem volt még olyan architektúra, ami kétféle módban is képes volt működni. Ezzel azért bekerült egy olyan kérdés a képletbe, hogy a shadert melyik módra érdemes fordítani. Na ez azért erősen gyakorlati jellegű probléma, amit az AMD is csak tesztelgetéssel tud megfejteni. Ez jelentheti azt, hogy a mostani fordító is hatékony, de azt is, hogy nem az. Az év végén fog kiderülni az igazság.


Cifu
(PH! nagyúr)
Blog

Miért csak év végén? :F


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Mert az AMD így fejleszti a meghajtót. Egy évben kétszer frissítik a kritikus, lényegi teljesítményért felelős komponenseket. Az év közepén és az év végén. A köztes frissítések kisebb lépcsőket takarnak, amelyek nem feltétlenül az általános teljesítmény javítását célozzák. Ezért volt az, hogy mindig az év végén gyorsultak a korábbi GCN-ek is az első meghajtójukhoz viszonyítva, csak a GCN-hez már azért eléggé kiforrott a fordító, nem nagyon lehet ott már trükközni. Az RDNA viszont zsír új architektúra, sok olyan lehetőséggel, amit érdemes megvizsgálniuk.


BReal
(őstag)

Most teljesen más miatt ránéztem a TPU-ra, és ami feltűnt, hogy az RTX sorozat összes tagjára képes volt rárakni az Editor's Choice plecsnit, többek között az 1000$-os 2080 Ti. A 2 RX 5700 nem kapott semmit. :D Kezdek gyanakodni.


TTomax
(PH! félisten)

Messze nincs akkora jelentősége mint egy copmutera kihegyezett kártyára való optimilizálásnak.A GCN kb annyira volt alkalmas játékra mint a kepler.Majd arra leszek kiváncsi,hogy az AMDnek majd mennyire és meddig lesz érdeke a GCN alapu vgakat életben tartani,mert egy idő után komoly nyűg lesz kétfelé optimalizálni,és ők nem szoktak és nem is tudnak olyan hosszú supportot nyujtani mint a zöldek.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen shadert futtatsz. Az maximum a hardverállapot szempontjából lényeges. De eleve az van, hogy a modernebb játékokban a pipeline-ok majdnem fele már compute.

A GCN-re van egy kiforrott háttér a meghajtóban. Azt nem nagyon kell babusgatni. Emellett ugye a DX12/Vulkan API-ra írt programok eleve nagyon sok dolgot átvesznek a meghajtótól, tehát csökken a gyártók feladata. A shader fordító persze így is az övék, de az is egyszerűbben kezelhető a shader modell 6.0-tól, illetve a SPIR-V subgrouptól kezdve.

Az RDNA körül csak azért van több kérdés, mert régen olyan architektúrákat csinált az AMD és az NV, amelyek fix waveméretet futtattak. Egyszerűen a fordítónak elég volt arra működnie. Az RDNA viszont két waveméretet is tud. Az egyik rendkívül magas IPC/munkaelem teljesítményt garantál (a Vega négyszeresét, illetve a Turing kétszeresét), míg a másik nagyon jól le tudja fedni késleltetés problémáját. Mindmáig a fordítókat az utóbbira optimalizálták, mert a hardverek egyszerűen nem működtek jól, ha egy szálra levetített munkateljesítmény kellett, de az RDNA már erre épít dizájnból, és így bizonyos shadereket érdemes erre a módra fordítani, mert sokszorosára javulhat a teljesítmény, illetve ebben a módban széles hit ablak is, amiben a korábbi architektúrák mind nagyon szarok voltak a kevés cache és a késleltetés átlapolására irányuló dizájn miatt. Nagyon nehéz még csak megjósolni is, hogy ebben mennyi van. Még az AMD sem ment bele, ugyanis túl sok lehetőség adódik az optimalizálásra, amit még aktívan vizsgálnak, és ezek együttes hatásai nehezen felmérhetők, elvégre soha senki nem csinált még ennyire magas IPC/munkaelemű teljesítményt biztosító SIMT GPU-t, tehát tapasztalat sincs róla.

[ Szerkesztve ]


Yutani
(PH! nagyúr)
Blog

Nem azt kéne csinálni, hogy tesztelni minél nagyobb mintán a kétféle shader fordítást és megnézni, hogy hol melyik a jobb? Aztán profilokkal alkalmazni minden játéknál a megfelelő módot? Vagy hogy vanez?


Cifu
(PH! nagyúr)
Blog

Ahhh... értem. :)

Köszönöm a felhomályosítást. :)


hajbel
(őstag)

Angol Ebayen 348 font a ref. Asrock 5700 XT


BerserkGuts
(senior tag)
Blog

Bányára kiválóak ezek az értékek a programozás az más műfaj hardware vs software.

Hidd el megtudnák csinálni hogy csak a legjobb kártyákon fusson és akkor kiválóan a játék.

De így a régebbi pc-k nagyrésze amik nem bírják az iramot a fejlődéssel kiszorulnának ez miatt meg a játék készítők sok bevételtől esnének el mert elég nagy része a piacnak még mindig régebbit használja és nem cserél.

jó példának a kínai szegmens ott még 9600gt 10éves technikát is forgalmaznak újként mert a wow koppintás pvp játékhoz az is elég.


Bici
(PH! félisten)

Abu, azt tudjuk, hogy a Navi 10 eddig kiderült OpenCL teljesítménye a kiforrantlan driver miatt van, vagy maga az architektura is gyengébb e téren a GCN-nél?


Kansas
(senior tag)

Jajj, már megint a bánya... még a végén triggerelsz :D
Egyébként compute-ban az eddigi egy teszt alapján ez a két Navi gyengébb az összes Vegánál... akinek bányagép kell, most megveheti jóárasítva azokat.

Régi kártyák kapcsán, ha megnézed pl. a Steam Survey-t, azért az nem arról árulkodik, hogy ősrégi kártyák lennének a felhasználóknál, a legrégebbi kártya ami számottevő(1%+) mértékben jelen van, az a GTX 750Ti - nem gondolom, hogy a játékok amiatt lennének olyanok amilyenek, mert régi vasakra lennének optimalizálva.
Inkább azért, mert némelyik egyáltalán nincs, sokan meg rosszul...


BerserkGuts
(senior tag)
Blog

A steam az nem a világ meg a teljes piac innen kár kiindulni. A sok kínai vga az milyen néven fut itt ?

Jobban megnéztem na hagyjuk már false az egész mindenki csak gtx-ezik szerintük majdnem a legújabból amd az nem is létezik :DD

[ Szerkesztve ]


Lord Myn
(senior tag)

Nálam az RTX kártya már nem csinálja ezt: 3 kijelző van a gépen és simán idle órajeleken fut (G/M: 300/100).

A GTX 1070-m is csak 3 kijelzőnél csinálta, bármely 2 esetében még visszament idle-ra, de ha 3-at kötöttem rá, akkor már 3D (emelt) órajeleken ment. Úgyhogy RTX-nél biztosan meg van oldva már ez a probléma. AMD oldalon nem tudom... :F


Yutani
(PH! nagyúr)
Blog

RX 570-nél fHD monitor DVI-n és fHD TV HDMI-n maxra tolja a VRAM órajelét. :U


.Z.
(senior tag)

Kínában pont, hogy a GTX megy, anno a 750ti, nemrég meg 5 gigás GTX 1060 -asokat rendeltek.


imi123
(őstag)

Az sem rossz.
Nekem 2070-nél hdmi-n van tv rákötve másodlagos képernyőnek.
Ha bekapcsolom a tv-t úgy hogy megy a gép egyből kékhalál. :DDD


DraXoN
(őstag)
Blog

ott valami nagyon félre van a driverben :DDD

Rx470 2 monitorral dettó ez... (de ennél nem megoldott ügye)
próbáltam RX570 filmware-al, ott egy "köztes" órajelen állt meg, a memória (mert ott már nem 2 órajel van a memóriához hanem 3 rendelve)... csak nem ideális az RX570 fanprofilja a kártyámhoz (és túl meleg lesz a kártya mire "felkapcsol", eléri a 90fokot, onnantól meg nem lassítja le a ventilátort, visszahűti a gpu-t 65-70fokig, de a sebességet nem csökkenti, csak ha visszatér 50fok körülire a kártya, de akkor megint engedi elmenni 90fokig, és így játszik)..
ha jól emlékszem RX470 esetében 300/1750 ami van RX570 esetében 300/1000/1750 (ott a köztes 1000res órajelre állt be, az pont elég volt arra, hogy ne melegedjen fel annyira, hogy a videókártya "fan-stop" üzemben maradjon RX470ként ki-be kapcsol (úgy 2 percenként, ha több monitor megy, bár a hangerő nem zavaró szerencsére)...

amit ki akartam hozni ebből, van valami üzemmód RX 500as sorozatban, nem marad alap, de nem is lesz "teljes" ram terhelés.. bár nem tudom mit szólna egy 3. monitorhoz, akkor is "csak" 1000ig menne fel? (kár, hogy nem lehet normálisan már biost módosítani ezen kártyákon ha nem akarja magát kizárni az ember a "drivertámogatásból" :( )

[ Szerkesztve ]


bozont
(PH! kedvence)
Blog

Valami a GDDR ramok terén nem megy az AMD-nek, RX480-nal nekem is maxon pörgött ugye a monitor + AV (amit csak hangra használnék amúgy :W ) párossal, viszont a Vega 56 szépen visszavesz mindenből és nincs probléma.
Ahogy olvasom az új kártyákkal megint előjött a dolog. :(


Kansas
(senior tag)

Az sem kizárt, hogy igazat mondanak itt: community.amd.com
"Multiple displays with different resolutions, refresh rates, timings and or using different display adapters/connections requires more resources from the GPU, this can move the GPU up into the next memory clock state to compensate and avoid issues such as flickering or corruption."
Ha a HBM-ek nem pörögnek fel, lehet hogy alapórajelen is tudják a fent említett "more resources"-t ellátni, ezért nincs szükség feljebb váltani.
Ha ez így van, az ad egy kis reményt hogy tán a GDDR6 már elég gyors(majdnem duplája a sávszél a GDDR5-höz képest), talán nam kell feljebb kapcsolni...


L4mie
(PH! kedvence)

:R köszi ez jó hír.


imi123
(őstag)

Az kizárt.Mint tudjuk az NV driverek hibátlanok. :DDD


Yutani
(PH! nagyúr)
Blog

Két fHD 60Hz eszközt nem képes meghajtani low power módban a Polaris. Trógerek ezek ott az AMD-nél.

üzenetek