üzenetek

hozzászólások


koko52
(addikt)

Brutál a cucc. Csak egyet nem értek. Tudtommal 64 GB a legnagyobb RAM, van olyan alaplap amibe 64 slot van?


Fücsök007
(senior tag)
Blog

Remek! :C


colossal89
(tag)

128 GB modul a legnagyobb jelenleg ECC ram ból. 32 slot meg van rajtuk.


-vitya-
(senior tag)

Kemény lett a cucc... most aztán minden út Rómába vezet :D


L3zl13
(nagyúr)

Nagyon jónak tűnik a cucc. Remélem veszik is.
Ráférne az AMD-re a nagyobb piaci részesedés szerver procik terén.


koko52
(addikt)

Na, nem is tudtam hogy létezik 128GB-os. Köszi


Egon
(nagyúr)
Blog

A céget megkérdeztük ezzel kapcsolatban, és azzal magyarázták a lépésüket, hogy arra szeretnének fókuszálni, amit a piac valóban használ, és nem prioritás azoknak a képességeknek a beépítése, amiket majd egyszer valamikor támogatni fognak a szoftverek.

A vga-s fejlesztéseik kapcsán ez minimum pikáns kijelentés... ;] Egy vga-s topicban az nV egy ilyen kijelentésért minimum szét lenne fikázva, de mindegy.


Z_A_P
(őstag)

Az AMD pedig már a Zen 3-at babusgatja, amelyről elárulták, hogy elkészült, így Milan platform mintáit hamarosan elkezdik szállítani, vagyis jövőre meg is jelenhet az utód, a tervezőcsapat pedig már a Zen 4-re fókuszál.

:Y :Y


Noukoum
(senior tag)

Vagy a pokolba.. ;]


M.A.X.
(tag)

Erről az idióta címről az Orville legutóbbi (S02E06) része jut eszembe: "borítsuk fel a dolgokat" :DD


opr
(addikt)

En inkabb ugy mondanam, hogy vegre talan kezdenek eszhez terni. Hanyszor volt olyan, hogy az AMD "megelozte a korat" egy bo 10 evvel? Ami persze, rohadt jol hangzik igy leirva, csak eppen pont szart se er, ha a konkretan akkor es ott hasznalt programok nem hasznaltak ki, igy azokban konkretan lassabb volt, mint az elvileg "butabb" ellenfel. Prociban tehat ugy latszik, vegre ertelmesen fejlesztenek, mar csak at kell ugyanezt a mentalitast ultetni VGA-ra is, de azert ugy, hogy ne gyilkoljanak ki minden innovaciot, es akkor talan az NV tokeit is meg tudjak szorongatni vegre. Isteni lenne, ha lenne egy egeszgeses verseny CPU es VGA fronton is par evig. Talan a vegen meg az arak is lejjebb mennenek.


enginev3.0
(nagyúr)
Blog

Az Intel ár emeléssel válaszolt már?


keembo
(tag)

Nem lehet, hogy valaki szivárogtatta korábban ezt a "New leader. New rules." szöveget a reklámkampányból és ezért volt a pletyka pár napja, hogy Lisa Su-t lecserélik? (szájról-szájra)


rulla
(tag)

Türelem, egyelőre be kell érni az érkező új LGA4189-cel.


Duracellm...
(veterán)
Blog

Az árakon is látszik, hogy piacot szeretne szerezni.. hajrá!

Egyutas 16-magos 3ghz/128MB 825-ért nagyon szép :K


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Mi olyan van a GPU-ikban, amit nem használnak a fejlesztők?


DraXoN
(őstag)
Blog

általánosan használni a GPGPU-t sok programban, vagy a "sok mag asztalon" (utóbbi csak mostanság "érett be")...

a hírhez:
gratula, szép lett a megoldás, amikor az első pletykák felmerültek erről a designról tavaly ősszel, látszott, hogy "asztalborítgatás" lehet a vége...

Jövőre a laptop szegmens jön (úgy kb. még fél év)...

[ Szerkesztve ]


Sinesol
(addikt)

“ A céget megkérdeztük ezzel kapcsolatban, és azzal magyarázták a lépésüket, hogy arra szeretnének fókuszálni, amit a piac valóban használ, és nem prioritás azoknak a képességeknek a beépítése, amiket majd egyszer valamikor támogatni fognak a szoftverek. ”

Biztos hogy ez egy AMD termék? :D


Lacok
(őstag)

Egyenlőre egy új sebezhetőségen dolgoznak. ;]

[ Szerkesztve ]


opr
(addikt)

Igy hirtelen amik eszembe jutottak az elmult bo 10 - 15 evbol, nem csak GPU-fronton, amivel megeloztek a korukat nagyon (tulsagosan is):
- FX-szeria gyakorlatilag ujabban feltamad hamvaibol onmagahoz kepest
- Apu-k / heterogen programozas (mondjuk ez a konzolokba pont nagyon jol jott)
- Dx12 / Vulkan, amit ujabban kezdenek rendesen tamogatni vegre a fejlesztok, de konkretan az van a mai napig, hogy dx12/vulkan-ban szarnyalnak az AMD vga-k, csak eppen a jatekok nagyresze meg mindig dx11-es, amit az nv megold izombol. Szerintem ezt megint kicsit hamar engedtek el AMD-nel.

Biztos vagyok benne, hogy van meg erre sok pelda ha visszamegyunk az idoben es kicsit jobban utananezunk, emrt hanyszor volt olyan, hogy ilyen architektura meg olyan ujitas, ami amugy fasza, csak a hardware megjelenese utan 3-4 evvel kezdtek el komolyabban hasznalni a fejlesztok. Addigra meg mar tok mindegy volt, hogy az x evvel az elotti kartya hozta be, mar ugyis keves volt a jatekhoz.

Nincs amugy ezzel semmi gond, mert nagyon ugy tunik, hogy az elmult bo 1,5 evtizedben az AMD tolja elore a technologia szekeret, az Intel meg az NV meg huzza visszafele teljes erobol, szoval kellenek ezek, nagyon is, csak amig az a vege, hogy az aktualis, megjeleneskor nepszeru programokban gyengebben muzsikal, addig piacszerzes szempontjabol pont nem er semmit az egesz.

[ Szerkesztve ]


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Ott besírtam kb ugyanugy mint az intel amikor bejelentették ezt AMD-től. :DDD


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az elmúlt egy évben az AAA játékokban található futószalagok majdnem fele compute. Azért erre már durva azt mondani, hogy nem érett be. Gyakorlatilag ma már olyan helyre is compute shadert használnak, ahova nem is feltétlenül ajánlott, de az aszinkron compute miatt például megéri, mert többet nyersz az aszinkron feldolgozással, mint amennyit vesztesz magán a shaderen.

(#20) opr:
- az FX-nek relatíve sok magja van, és egyre több a sok magot használó alkalmazás.
- az APU-k leginkább azért működnek konzolban, mert ott fix a hardver, így ki tudod használni az előnyeit. PC-n nehezen tudod megmondani egy usernek, hogy vegyé má ehhez a programhoz egy APU-t.
- A DX12 és a Vulkan előnye az AMD-nek nem igazán hardveres, hanem egyszerűen sokkal jobb a driverük, ami abból ered, hogy ők 2014 elején adták ki az első stabil implementációjukat egy explicit API-ra, míg az NVIDIA és az Intel ugyanezt 2016 közepén teljesítette. Azért az két és fél év előny, amit bármennyire is dolgoznak ezt nem lehet csak úgy csettintésre behozni. De nem a hardver az oka ennek, mert ha megnézed a játékokat, akkor teszem azt az AMD-nek helyből működött a World War Z, míg az NV-nek három hónap múlva, viszont most már működik az újabb driverekkel, pedig a hardver nem változott.

Igazából a legtöbb GPU-ban csak olyan képességeket nem használnak a fejlesztők, amelyek például a legmagasabb feature level szinthez vannak kötve, de ezen kívül mindenhez hozzányúlnak. Itt ugye eleve nem írnak binárist, tehát a fordító az IR-t driver verziótól függően kezelheti máshogy.

[ Szerkesztve ]


opr
(addikt)

De, mara mar beerett. Es amikor az elso ilyen hardware-ek megjelentek, akkor mi volt a helyzet? Merthogy En pont ezt irtam, hogy viszik elore a technologiat, csak nem mindig van elegge fokuszban a jelen.


Fecogame
(addikt)
Blog

Wow, szép teljesítmény! Vajon ezen számok hallatán a szerverekben lecserélik a meglévő Intel procikat?


sb
(veterán)

És ők mióta gyúrnak compute-ra? Mennyi idő telt el amíg érdemben nem volt sok eredménye?
Nem követem az eseményeket, de sztem sok évvel ezelőtti tesztekben olvastam először erről.


sb
(veterán)

Biztos hogy ez egy AMD termék.

A lényeg aláhúzva. Végre egy eladásra készült valamiről beszélhetünk. :D


rumkola
(veterán)

Az AMD célja hosszútávon a 15% -os szerverpiaci részesedés megszerzése.
A cikk a szokásos hangvételű.
A 80 világrekord részletezését is kérném linkelni. :D


koko52
(addikt)

A cél nem a jelen, mint amit a grafikon mutat. Vagy bejön vagy nem.


velizare
(veterán)

trueaudio?


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A GPU-k dizájnban már a unified shader óta eléggé a compute-ra vannak kihegyezve. Attól, hogy még nem volt bennük ez a hardverállapot, a felépítésük egyáltalán nem volt széttagolt. Emiatt is jött a compute shader nagyjából tíz éve, mert számos előnyt kínál, amellett, hogy a GPU-k dizájnjain nem igazán kell módosítani. Tehát a hardver tekintetében úgy 2006 végétől számítva minden GPU compute-ra optimalizált.

(#25) sb: Nagyjából 2006 vége az az időpont, amikor a hagyományos széttagold dizájnok helyett jött az általános. Ekkortól tekinthetők a GPU-k compute optimalizáltnak. Természetesen az évek során fejlődtek.

(#29) velizare: [link] - a Valve most csinálja rá a szabványosítást. Emellett maga a TrueAudio Next igazából sokkal inkább szoftver, mint hardver. Ha ez nem létezne, még a hardver ugyanilyen lenne.

(#27) rumkola: Nézd végig az előadást, ha felkerül a Youtube-ra. De a TPU például csinált live blogot: [link]

[ Szerkesztve ]


S_x96x_S
(aktív tag)

És egy játékteszt bónusznak ;] :

https://www.servethehome.com/wp-content/uploads/2019/08/AMD-EPYC-7002-Chess-Benchmark.jpg


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Ugy latom az intelek temetésre érkeztek sötét ruhában.


Kopi31415
(félisten)
Blog

OpenCL? ;]


-vitya-
(senior tag)

Túlzásba viszed a pH! fikázást, a cikk tök korrekt, az Anandtech pont ugyanígy fogalmaz, csak még erősebben (persze saját tesztre alapozva könnyű) jelenti ki azt a tényt, hogy rohadtul elvert az aktuális Epyc mindent, minden szempontból.


Cickánykoma
(tag)

Majd jönnek mindjárt a kék sütiszörny rajongók és jól megmondják, hogy senki sem fog venni ilyen ósdi dizájnú, pofátlanul drága kazánt a szervereikbe... :DDD ;]

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az egy API, nem egy GPU-s képesség. És elég sok program használja, csak az AMD betett neki az elmúlt években, mert csináltak egy alternatív OpenCL implementációt, aminél OpenCL 2.0-s funkciókat tettek elérhetővé OpenCL 1.2-vel kompatibilis futtatási környezeten. Na most ez nagyon szarul érintette magát a szabványt, mert sokan nem váltottak OpenCL 2.0-ra, hanem maradtak az OpenCL 1.2-nél, és beemelték az OCL2 képességeket. Viszont ez nem szabványos. Emellett az AMD is eléggé kihúzta magát mögüle, így lényegében az Intel és az NVIDIA is jobban támogatja. Az AMD pedig játszik a saját zárt OpenCL homokozójában, amibe csak azért be tudták húzni a programokat, mert sokkal egyszerűbb OCL2-es funkciókat berakni a meglévő kódba, mint átírni az egészet szabványos OCL2-re.


Noukoum
(senior tag)

Az még majd most következik :DD :DD


velizare
(veterán)

a next már igen, viszont az elődje az egy koproci/dsp.


scyllarus
(addikt)

Jó példa, a szervervásárló és a videókártya vásárló rétegek teljesen azonos motivációkkal és prioritásokkal vágnak a vételbe. :U


bitblueduck
(aktív tag)
Blog

szerintem a server szférában eleve konzervatívabban döntenek, így először villantani kell, és tartani azt, aztán váltanak pár év múlva az ügyfelek. de volt már hasonló a régi opteronok idején:


tibaimp
(őstag)

Nagyon beindultak.


Raymond
(nagyúr)
Blog

Igen, konzervativabban, de az AMD-nek most van minimum 1 de inkabb kozel 2 eve arra hogy piacot szerezzen, ugyanis a 2020 kozepen megjeleno Cooper Lake nem igazan konkurencia a Rome-nak, foleg nem platform szinten.


Chaser
(titán)
Blog

rárúgta kérem, rárúgta, nem "rárugta"
hiába is írsz néha jókat, kiábrándító a magamfajta nyelvtannácinak - aki kommentnél nem "mondatozik" ( : - amiket elkövetsz és nem olvasom el, de nem vagyok ezzel egyedül


[CS]Blade2
(őstag)

Hát igen, itt a grafikonon hiányzik 3,5%-tól a 95%-ig. Itt egy átláthatóbb verzió:

A bulvár újságírást 1000-el nyomatja a szerző: "a cég háromszorosára növelte vele az érintett szegmensben a részesedését" :O ja 1%-ról 3%-ra. Még jó, hogy nem 0,1% volt eddig. Akkor "harmincszorosára" lenne írva.


-Skylake-
(őstag)

"Az elmúlt egy évben az AAA játékokban található futószalagok majdnem fele compute."

Ez legyen igaz. Csak nem az utobbi 1 evrol van szo, mert 5 eve meg nem volt a jatekok fele compute viszont az AMD vilagmegvaltasai mar gcn1 ota mennek. Mondom ezt amugy r9 380 tulajkent. Ha ugy mondod, hogy az utobbi egy evben a jatekok fele compute az jol hangzik, ha meg ugy, hogy az AMD 2012 ota arra gyartja a kartyait, hogy 2019ben mar a jatekok fele compute akkor meg szarul.


Kopi31415
(félisten)
Blog

Van egy olyan érzésem, hogy itt legalább öt év előny kéne, hogy az jól látható pluszt hozzon. A szerverek terén sem érezni azt a fergeteges gyorsulást, ami gyakori cseréket igényelne. Plusz most megint egy válság néz ki, ami nem feltétlen fogja a hardvereszközök cseréjét sürgetni.


sb
(veterán)

"Problémát jelent azonban az általános programozhatóság erősítése. Az eddigi fejlesztéseknél a grafikus feladatokban való szereplés volt a fő szempont, így a Sweet Spot stratégia alatt csak olyan változások kerültek az új generációs rendszerekbe, amit a fejlesztők a chip piacon mért élettartama alatt ki is tudnak használni. A jövőben esedékes igényeket felmérve azonban úgynevezett cGPU-ra (computational GPU) van szükség, vagyis az AMD szembekerül azzal a problémával, amivel az NVIDIA a Fermi architektúránál. Nevezetesen arról van szó, hogy a rendszert egyre inkább az általános számításokra kell kigyúrni, ami sajnos mindenképpen rossz hatással lesz a lapka méretére.

A GCN architektúra fejlesztése tehát a legkevésbé sem volt irigylésre méltó munka az elmúlt öt évben, hiszen a fejlesztés célkitűzése egy olyan rendszer elkészítése, mely alkalmazható a Fusion projekt során, illetve kiemelt szempont, hogy az általános számítások esetében is magas teljesítményt adjon le, továbbá támogassa a magasszintű programozási nyelveket, amivel a fejlesztők munkája megkönnyíthető. Mindezt még tetézi az, hogy a VGA-piacon meg kell felelni a Sweet Spot stratégiának, vagyis a rendszer hatékonyságát is az egekbe kellett tolni, mindemellett még a játékokban leadott teljesítmény növelését is figyelembe kellett venni."

GCN architektúra, Abu85 | 2011-12-22 06:01

Összegezve:
- szükség van computera
- Fusion
- de ennek ára van: lapkaméret, játékokban való hatékonyság, fogyasztás.

Szóval ez nem nagyon jött be, de ezt a vak is látja.
Attól függetlenül, hogy elméletben tök igazad adok az egésznek. Már rég gpgpu-val meg APU-kkal kéne nyomulni, nem csak az 50%-os compute játékokat nézegetni.

[ Szerkesztve ]


Cucuska2
(őstag)
Blog

Jó ez az Epyc, csak nálunk speciel nem volt rá pénz, de Threadripperre már igen, így az lesz a következő processzorunk a szerverünkbe.


Noukoum
(senior tag)

Majd fog az nőni szépen lassan


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Alapvetően 5 éve is voltak ilyen játékok. A Frostbite régebb óta átállt nagyrészt compute futószalagokra.

2006 vége óta gyártják erre a GPU-kat. Nem csak a GCN-t. Az összeset. Ettől persze az évek során fejlődtek, de az alapok már 2006-ban le voltak rakva.

(#47) sb: Nagyon ritka a csak compute játék. Azért ennek vannak hátrányai is. Az 50% közeli az egy elég jó szám, mert jellemzően találsz annyi shadert, ami kedvezőbben fut compute-ra átírva. De nem jó ezt túlzásba vinni, mert a futószalagnak nem része a compute lépcső, csak beköthető. Ott hasznos a compute, ahol gyorsít is, de sok helyen azért nem.

[ Szerkesztve ]

üzenetek