üzenetek

hozzászólások


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Ott besírtam kb ugyanugy mint az intel amikor bejelentették ezt AMD-től. :DDD


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az elmúlt egy évben az AAA játékokban található futószalagok majdnem fele compute. Azért erre már durva azt mondani, hogy nem érett be. Gyakorlatilag ma már olyan helyre is compute shadert használnak, ahova nem is feltétlenül ajánlott, de az aszinkron compute miatt például megéri, mert többet nyersz az aszinkron feldolgozással, mint amennyit vesztesz magán a shaderen.

(#20) opr:
- az FX-nek relatíve sok magja van, és egyre több a sok magot használó alkalmazás.
- az APU-k leginkább azért működnek konzolban, mert ott fix a hardver, így ki tudod használni az előnyeit. PC-n nehezen tudod megmondani egy usernek, hogy vegyé má ehhez a programhoz egy APU-t.
- A DX12 és a Vulkan előnye az AMD-nek nem igazán hardveres, hanem egyszerűen sokkal jobb a driverük, ami abból ered, hogy ők 2014 elején adták ki az első stabil implementációjukat egy explicit API-ra, míg az NVIDIA és az Intel ugyanezt 2016 közepén teljesítette. Azért az két és fél év előny, amit bármennyire is dolgoznak ezt nem lehet csak úgy csettintésre behozni. De nem a hardver az oka ennek, mert ha megnézed a játékokat, akkor teszem azt az AMD-nek helyből működött a World War Z, míg az NV-nek három hónap múlva, viszont most már működik az újabb driverekkel, pedig a hardver nem változott.

Igazából a legtöbb GPU-ban csak olyan képességeket nem használnak a fejlesztők, amelyek például a legmagasabb feature level szinthez vannak kötve, de ezen kívül mindenhez hozzányúlnak. Itt ugye eleve nem írnak binárist, tehát a fordító az IR-t driver verziótól függően kezelheti máshogy.

[ Szerkesztve ]


opr
(addikt)

De, mara mar beerett. Es amikor az elso ilyen hardware-ek megjelentek, akkor mi volt a helyzet? Merthogy En pont ezt irtam, hogy viszik elore a technologiat, csak nem mindig van elegge fokuszban a jelen.


Fecogame
(addikt)
Blog

Wow, szép teljesítmény! Vajon ezen számok hallatán a szerverekben lecserélik a meglévő Intel procikat?


sb
(veterán)

És ők mióta gyúrnak compute-ra? Mennyi idő telt el amíg érdemben nem volt sok eredménye?
Nem követem az eseményeket, de sztem sok évvel ezelőtti tesztekben olvastam először erről.


sb
(veterán)

Biztos hogy ez egy AMD termék.

A lényeg aláhúzva. Végre egy eladásra készült valamiről beszélhetünk. :D


rumkola
(veterán)

Az AMD célja hosszútávon a 15% -os szerverpiaci részesedés megszerzése.
A cikk a szokásos hangvételű.
A 80 világrekord részletezését is kérném linkelni. :D


koko52
(addikt)

A cél nem a jelen, mint amit a grafikon mutat. Vagy bejön vagy nem.


velizare
(veterán)

trueaudio?


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A GPU-k dizájnban már a unified shader óta eléggé a compute-ra vannak kihegyezve. Attól, hogy még nem volt bennük ez a hardverállapot, a felépítésük egyáltalán nem volt széttagolt. Emiatt is jött a compute shader nagyjából tíz éve, mert számos előnyt kínál, amellett, hogy a GPU-k dizájnjain nem igazán kell módosítani. Tehát a hardver tekintetében úgy 2006 végétől számítva minden GPU compute-ra optimalizált.

(#25) sb: Nagyjából 2006 vége az az időpont, amikor a hagyományos széttagold dizájnok helyett jött az általános. Ekkortól tekinthetők a GPU-k compute optimalizáltnak. Természetesen az évek során fejlődtek.

(#29) velizare: [link] - a Valve most csinálja rá a szabványosítást. Emellett maga a TrueAudio Next igazából sokkal inkább szoftver, mint hardver. Ha ez nem létezne, még a hardver ugyanilyen lenne.

(#27) rumkola: Nézd végig az előadást, ha felkerül a Youtube-ra. De a TPU például csinált live blogot: [link]

[ Szerkesztve ]


S_x96x_S
(aktív tag)

És egy játékteszt bónusznak ;] :

https://www.servethehome.com/wp-content/uploads/2019/08/AMD-EPYC-7002-Chess-Benchmark.jpg


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Ugy latom az intelek temetésre érkeztek sötét ruhában.


Kopi31415
(félisten)
Blog

OpenCL? ;]


-vitya-
(senior tag)

Túlzásba viszed a pH! fikázást, a cikk tök korrekt, az Anandtech pont ugyanígy fogalmaz, csak még erősebben (persze saját tesztre alapozva könnyű) jelenti ki azt a tényt, hogy rohadtul elvert az aktuális Epyc mindent, minden szempontból.


Cickánykoma
(tag)

Majd jönnek mindjárt a kék sütiszörny rajongók és jól megmondják, hogy senki sem fog venni ilyen ósdi dizájnú, pofátlanul drága kazánt a szervereikbe... :DDD ;]

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az egy API, nem egy GPU-s képesség. És elég sok program használja, csak az AMD betett neki az elmúlt években, mert csináltak egy alternatív OpenCL implementációt, aminél OpenCL 2.0-s funkciókat tettek elérhetővé OpenCL 1.2-vel kompatibilis futtatási környezeten. Na most ez nagyon szarul érintette magát a szabványt, mert sokan nem váltottak OpenCL 2.0-ra, hanem maradtak az OpenCL 1.2-nél, és beemelték az OCL2 képességeket. Viszont ez nem szabványos. Emellett az AMD is eléggé kihúzta magát mögüle, így lényegében az Intel és az NVIDIA is jobban támogatja. Az AMD pedig játszik a saját zárt OpenCL homokozójában, amibe csak azért be tudták húzni a programokat, mert sokkal egyszerűbb OCL2-es funkciókat berakni a meglévő kódba, mint átírni az egészet szabványos OCL2-re.


Noukoum
(senior tag)

Az még majd most következik :DD :DD


velizare
(veterán)

a next már igen, viszont az elődje az egy koproci/dsp.


scyllarus
(addikt)

Jó példa, a szervervásárló és a videókártya vásárló rétegek teljesen azonos motivációkkal és prioritásokkal vágnak a vételbe. :U


bitblueduck
(aktív tag)
Blog

szerintem a server szférában eleve konzervatívabban döntenek, így először villantani kell, és tartani azt, aztán váltanak pár év múlva az ügyfelek. de volt már hasonló a régi opteronok idején:

üzenetek