üzenetek

hozzászólások


Z_A_P
(őstag)

Nagyon kivancsi vagyok hogy ez (illetve az egesz EPYC csalad) mekkora piaci %-ot tud osszehozni...
Tulkepp ezen mulik az AMD jovoje.


Petykemano
(őstag)

a 30Gflops/W elég jó
A green500-ban a csúcstartó 17Gflops/W és az sem éri el az 1 tflops teljesítményt, tehát nem lehet azt mondani, hogy azért a nagy differencia, mert a nagy rendszerek rosszabbul skálázódnak.
kérdés persze, hoyg a 30gflops/W-ot miben mérték.


SaGaIn
(fanatikus tag)

Hát nem tudom, ha én választanék szerver konfigot, biztos a már ezerszer bizonyított Intel platformot választanám, még ha drágább is, a próbálkozó AMD helyett, teszteljen más. Éles rendszernél a 40 év tapasztalat nálam többet számít. Sosem építettünk AMD-re szervert és nem most fogjuk elkezdeni. Ezzel szerintem sok szakmabeli így van.


lenox
(PH! addikt)
Blog

Szerintem elmeleti, 1 PFLOPS osztva 20*1600 wattal. Nv-vel ez 25%-kal jobb lenne.


hokuszpk
(senior tag)

akkor kered radeon gyorsitok nelkul, es teszel bele nvidiat.
lehetseges forgatokonyv.


hokuszpk
(senior tag)

osztan melyik knights izet kepzelted odabele gyorsitonak ?
*szerk: marmint az intelesbe. mert ezen logika alapjan az nvidiat sem szabad megvenni.

[ Szerkesztve ]


lenox
(PH! addikt)
Blog

Persze. Vagy veszel olyat intel procival. Vagy AWS-ben felhuzod a megfelelo instance-okat. Lehet mindenfelet.


SaGaIn
(fanatikus tag)

A gyorsítókat nem számoltam bele... amúgy inkább Nvidia Cuda maggal az is már legalább 10 éve bizonyít.

Fejlesztettek is rá nem egy ágazati programot míg AMD-re szinte semmi nincs.

Hiába jó az AMD proci és gyorsító ha szükséges programok lassabban vagy sehogy se futnak... Aztán kiderül te vagy a ludas akkor holnap már nem kell bemenni...
Magyarázhatom én mint szoftvervásárló hogy tessék már OpenCL-re is fejleszteni.... :D

[ Szerkesztve ]


Z_A_P
(őstag)

Sosem építettünk AMD-re szervert és nem most fogjuk elkezdeni. Ezzel szerintem sok szakmabeli így van.

Igen, ez az ami igazan neheziti az AMD dolgat, nem az amit kinalnak.
Volt 25% reszesedes is anno: [link]

Maradi, de ertheto hozzaallas :)


hokuszpk
(senior tag)

"inkább Nvidia Cuda maggal az is már legalább 10 éve bizonyít."

az amd meg legalabb 1982 ota gyart 8086 kompatibilis cput.


Tigerclaw
(PH! kedvence)
Blog

Ha technológiáról és a fejlődésről van szó, nem szabad maradinak vagy sznobnak lenni, mert elmegy melletted a világ. Lásd a Nokia vs iPhone esetét. A Nokia olyan volt abban az iparágban mint az Intel ebben...aztán ma már csak történelem szinte (a telefonos részlege).

Vagy mondhatnánk hogy ott van a már jól bevált "ezeréves" x86, minek nekünk az ARM utasításkészlet? Minek a CISC helyett RISC, vagy fordítva? Minek tervezik a Quantum számítógépeket? Miért kap a Space X óriási megrendeléseket? Miért a Tesla az number 1 az elektromos autók között, mikor pár éve még csak nem is létezett és lelépte a 100 éves tapasztalattal rendelkező autós cégeket?

Az iparág főleg AMD és Nvidia kártyákat használ számolásra, nem az Intelét, vagy épp nem egy példa van arra, hogy kis startup cég hardvere nyeri el a rendeléseket az Intelt és a többiek elől, a szerver és compute piacon.

Én a Pentium 100 óta AMD alapú asztali gépet használok és sosem volt problémám a kompatibilitással, amellett hogy ár/teljesítményben is jobbak voltak. Az sosem érdekelt, hogy melyik cég adja az aktuális sebesség-bajnokot, mert az mindig megfizethetetlen. Ez az AMD megbízhatatlan talán részben igaz volt a 286-os, 386-os CPU-k idején, de azóta csak az Intel marketing a része. Fizettek a boltosoknak hogy ezt terjesszék. A propaganda meg szokás szerint működött a többségen.

Lehet hogy holnap jön egy ismeretlen cég és lemossa az Intelt és az AMD-t is a szerverpiacon. Keep moving! :K

[ Szerkesztve ]


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

"Miért a Tesla az number 1 az elektromos autók között, mikor pár éve még csak nem is létezett és lelépte a 100 éves tapasztalattal rendelkező autós cégeket."

Mert konkrétan nem igaz, azért.


hokuszpk
(senior tag)

a 286-386 de meg a 486 idejeben is az ms-dos meg a windows 3.0/3.1/3.11 es a win95 ugyanugy lerohadt Intel cpun mint Amd -n.
a cegnel meg a netware 2.11 valahogy nem akart megdogleni amd altal gyartott 286 alapon sem, csak amikor kiment alola a diszk.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem kell OpenCL-re fejleszteni. A CUDA is megfelel ennek a HIP konverziós eszközökön keresztül. [link] - CAFFE port tapasztalatok. Ráadásul a HIP kód platformfüggetlen.

Az OpenCL azért van kiemelten a ROCm-ben, mert az OpenCL 2.0-s funkciókhoz át kellene írni a programokat az OpenCL 2.0-s környezethez. De ezt a fejlesztők nem teszik meg, mert sok pénzbe kerülne, ezért az AMD csinált egy nem szabványos köztes utat, ami lehetővé tesz számos OpenCL 2.0-s funkciót az OpenCL 1.2-vel kompatibilis futtatási környezet mellett. Igazából olcsóbb hardvert, mint programot fejleszteni, ezt használja ki ez a köztes út.

[ Szerkesztve ]


SaGaIn
(fanatikus tag)

Tudod ez úgy működik, hogy mivel teljesen meg vagyunk(kollegákkal együtt) elégedve az Intel alapú szerverekkel eszünkbe se jut mást venni. Majd ha gondok lesznek, akkor elkezdek gondolkodni a váltáson. Addig meg felesleges.

Nokia abba bukott bele hogy tele voltak hibával és a felhasználók nehezen szokták meg az MS Mobilt..
Az Andriod meg egyre megbízhatóbb lett.

Ha a Nokia is hozta volna mindig legalább a Samsung - Iphone szintet nem csúsztak volna le a béka feneke alá.

A probléma ott van hogy "HP konverziós eszköz" ki tudja mennyi ennek a hatásfoka illetve mennyi hibát okozhat...

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Linpack mérés. De az AMD FP16-ot mér, míg a green500 az FP32-es. Így ez nem összehasonlítható, a tesztkörülmény sem ugyanaz. Lásd: [link]

(#15) SaGaIn: Nagyon jó a HIPify hatásfoka. Elég jó éles példa volt a CAFFE nevű deep learning keretrendszert Tip verziójának a portolása CUDA-ról. Ezt HIP-re négy nap alatt megcsinálták. A kód 99,6%-a lett automatikusan konvertálva. Úgy 54000 sornyi kód teljesen érintetlen maradt, mert a CUDA és a HIP lényegében ugyanaz magas szinten. Nagyjából ezer sor változott a konvertálással, míg manuálisan nagyjából száz sorhoz kellett hozzányúlni. A négy nap alatt így kapott eredmény ugyanolyan gyors volt, mint a CUDA kód (ugye a HIP fut GeForce-on is), és minden funkciója ugyanúgy működött. Az OpenCL portnál lényegesen gyorsabb volt, holott utóbbi 32000 sor manuális átírását igényelte.

[ Szerkesztve ]


lenox
(PH! addikt)
Blog

Hat akkor az eleg nagy csusztatas, illetve akkor ezzel nem tudom, milyen elmezonybe tartoznak. Mindenesetre a cikkben szimpla pontossagot irtal, fp16 meg nem az.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az élmezőnyt jelenleg a Volta, a Vega és a PEZY-SC2 képviseli. A Volta és a Vega FP32-ben nagyjából 14-16 FLOPS/watt szintjén áll az eddig épített rendszerek alapján, függően persze a platformtól. A PEZY-SC2 17-18 GFLOPS/watt, hasonlóan kis méretben. Cikk javítva.

Szerk.: Rossz lábjegyzetet néztem. A 30 GFLOPS/watt valóban FP32-es linpack hatékonyság. Bocsi, egyértelműsítettem a cikkben ezt.

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(PH! kedvence)
Blog

Arról nincs tapasztalatom, ezért írtam, hogy talán akkor volt olyan, mert később én nem tapasztaltam semmi problémát. Az első AMD-m egy K6-2 volt, aztán K6-3, K7 duron, Athlon, 4 magos XP most meg 6 magos Phenom II több mint 6 éve. Sosem volt kompatibilitási gondom. Ezek szerint a 286-486 -os időkben sem volt probléma.


lenox
(PH! addikt)
Blog

Akkor arra legyszi adj linket, nem tunik tul valoszinunek, hogy vegaval 14, de ha mi25-nek hivjak, akkor mar 30, az se, hogy az elmeleti maxhoz annyira kozel lenne.


Tigerclaw
(PH! kedvence)
Blog

Azért a Tesla olyan dolgokat ért el és indított el, amikre a többiek képtelenek voltak. Az izomautó és több ezer köbcentis motor fetisiszta USA-ban is el tudta érni, hogy elektromos autót vegyenek. Addig csak rövid hatótávú gyenge miniautókat lehetett kapni elektromosban és ők megmutatták hogy lehet máshogy is...miközben nincs mögöttük 100 éves tapasztalat és bevezetett márkanév. A Space X detto. Ezért írtam, hogy hiba azt mondani, hogy "nincs élet az Intel vagy épp a Volkswagen után" Keményen kell dolgozni és át lehet írni az iparági térképeket még ma is, amikor a szabadalmakkal alá van aknázva az oda vezető út.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ha fel lesz töltve a nem vízjelezett PDF, akkor berakok egy linket.

A normál Vegát ne számítsd, mert a gyárilag beépített MI25 máshogy van paraméterezve. Jóval jobb az energiahatékonysága, mivel a hűtési környezethez konfigurálható a PowerTune peak. Egy normál gyorsító nem lesz konfigurálva, és pusztán ennek hiányában bő 30%-nyi hatékonyságot veszíthet. Cserébe nem csak a Project 47-be jó. Egészen nagy különbséget lehet elérni, ha a peakre konfigurálsz, lásd amit az NV is teszt a Max-Q-val. Viszont ilyenkor ismerned kell a környezeti adottságokat.

[ Szerkesztve ]


lenox
(PH! addikt)
Blog

amikre a többiek képtelenek voltak

Nem hinnem. A tobbiek azt gondoltak, hogy hulyeseg 2 tonnas autot gyartani, amibol 600kg az akksi, es eddig igazuk is volt, a Tesla leginkabb veszteseget termel. De ha majd nyereseget termelnek akkor szerintem egy pillanat alatt utoleri oket a tobbi autogyar. Egyedul az akksigyar ami az erdekes az egeszbol szerintem, annyi eselyuk van, hogy azt mennyire tudjak a tobbiek beerni. Gyanus, hogy ha fejlodik a technologia, akkor siman.


lenox
(PH! addikt)
Blog

Ha x-bol elvesztesz 30%-ot, es ugy lesz 14, akkor x az 20. Nem gyanus neked ez a 30? En csak azt latom a slide-okon, hogy linpack, meg hogy 30 GFlops/wattot is elerhet, de a ketto nincs osszekotve.

MI25 máshogy van paraméterezve.

Tobb, mint duplaakkora kene a hatekonysaga legyen, hogy kijohessen a 30, elegge valoszinutlen.


hokuszpk
(senior tag)

"Tudod ez úgy működik, hogy mivel teljesen meg vagyunk(kollegákkal együtt) elégedve az Intel alapú szerverekkel eszünkbe se jut mást venni. "

nem valoszinu, hogy megtortenik, de ha a ceged versenyhatranybakerul, mert epp nem az intel adja a legjobb megoldast, akkor minden megelegedettseged dacara majd lehet atertekeled ezt a gondolatmenetet.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A MI25 elméleti hatékonysága 41 GFLOPS/watt. És ez az általános PowerTune. Ha ezt feltekered a peakre, akkor ebből lesz 50 GFLOPS/watt is elméletben. Most ebből skálázva a Linpackben 30 GFLOPS/wattot hozni nem tűnik annyira lehetetlennek. Főleg energiatakarékos egyutas környezetben.
Ugyanakkor az egységes tesztkörnyezet hiánya biztos nem segít az összehasonlításban, de valszeg úgyis benne lesz pár Project 47 a következő top500-ban.

[ Szerkesztve ]


SaGaIn
(fanatikus tag)

Igen ez írtam is, hogy ha körülmények úgy alakulnak, elgondolkodunk az AMD-n, de egyelőre nem alakulnak úgy :)

Másik dolog meg, hogy szervert nem veszel évente szóval legalább 3-5 évig kéne tartania az AMD-nek az előnyét már ha van neki. Erre nem sok esélyt látok jelenleg.

[ Szerkesztve ]


lenox
(PH! addikt)
Blog

A MI25 elméleti hatékonysága 41 GFLOPS/watt. És ez az általános PowerTune. Ha ezt feltekered a peakre, akkor ebből lesz 50 GFLOPS/watt is elméletben. Most ebből skálázva a Linpackben 30 GFLOPS/wattot hozni nem tűnik annyira lehetetlennek.

Ez a Vega 64-re is igaz, az megis csak 14-et tud, szoval ez igy semmikepp sem all ossze.

Főleg energiatakarékos egyutas környezetben.

Nem attol energiatakarekos valami, hogy egy vagy ketutas. Raadasul 4 kartyaval szamolva 1200 watt kartyak vs 180 watt cpu, mig egy szokasos 8 kartyas nvidia/intel rendszert tekintve 2400 watt kartyak vs 300 watt cpu, szoval ebben a konfigban meg rosszabb is a gpu/cpu tdp arany, mint egy szokasos nv/intel konfigban, de amugy is elhanyagolhato a cpu fogyasztas a gpukhoz kepest, szoval amugy sem szamit sokat.


Kisgépkezelő
(tag)

Mert villanyautót bárki tud építeni. Apám dolgozik autóiparban fejlesztőként és ő mondja, hogy tulajdonképp két dolog van ami olyan bonyolult az autóban, amit csak néhány gyártó tud fejleszteni, a jó motor és a jó váltó. A villanyautóba meg pont az a kettő nem kell, úgyhogy kis túlzással mindenki tud villanyautót építeni, még a Deutsche Post is. Emiatt kicsit sántít a hasonlat, mert gyakorlatilag a villamos meghajtás a járműiparban kicsit olyan helyzetet teremtett, amiben mindenki tiszta lappal indul, mert a nagyobb gyártók 100 éves tapasztalata a hajtáslánc kifejlesztése terén semmit sem ér az új piacon. Van is kisebb ijedelem a az iparágon belül. Faterom annyit mondott, hogy jó is, hogy mindjárt nyugdíjba megy, mert úgyis megszűnne a munkahelye.


lenox
(PH! addikt)
Blog

Egyebkent:

Project 47 has a total rack power of 34,200 Watts and delivers a performance of 1,027,600 GigaFLOPS for 30.05 GigaFLOPS/W in single precision performance.

Innen:

https://instinct.radeon.com/en/p47-announcement/

Szoval ez az elmeleti max, nem linpack, legalabbis az amd szerint.


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

Az USÁ-ban az elektromos trendet a Toyota indította el a Prius verzióival. A Tesla már erre ugrott rá, irgalmatlan hype-pal megtolva. Vagyis ez sem igaz.


kisbalázs
(tag)

Mi meg csak a menhírben bízunk olyan tiszavirág életű dolgokkal mint a piramis meg kisérletezzen más. Jó hely lehet ahol dolgozol. Most még mi is amd re váltottunk egyszerűen mert az Intel sokkal drágábban kínál hasonló teljesítményt. És itt nem a hűség hanem a hatékonyság számít.


sh4d0w
(PH! nagyúr)
Blog

Márpedig képtelenek. A Teslán és a Toyotán kívül nemigen rúgnak labdába a gyártók, a német prémium-trió csak nemrég jelent meg a hibridekkel, de túl nagy hírverés nincs körülöttük.

[ Szerkesztve ]


lenox
(PH! addikt)
Blog

A Tesla egyelore csak hype. Mint autogyarto elhanyagolhato, mint business veszteseges. Majd ha mar mukodo businesst es szamottevo autoszamot tudnak felmutatni, akkor lehet mondani, hogy labdaba rugnak. Nem keptelenek a tobbiek, hanem nem akartak reszt venni a penzegetesben. De lassan megerik a helyzet, es lepnek is, ahogy latod.


sh4d0w
(PH! nagyúr)
Blog

Talán máshol élünk, de itt teljesen általános egy Tesla modell az utakon.

[ Szerkesztve ]


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

Az eddigi összes legyártott Tesla a nagyoknál kerekítési hibának számít a mennyiséget tekintve. A Model3 gyártása felfuttatását sem tudták lemenedzselni saját terveik szerint, eddigi összes profitjuk negatív érték. Ja, igazi sikertörténet.


lenox
(PH! addikt)
Blog

En Los Angelesben vagyok viszonylag gyakran, ahol viszonylag gyakori, de ettol meg tudok szamolni. Top10 gyarto 3 millio folott gyart, Tesla 100 ezret. Szerinted? Mekkorat rugott a labdaba?

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(PH! kedvence)
Blog

Itt látszik hónapról hónapra a részesedése az USA-ban: [link]

Külön vannak bontva a hybrid, hybrid-elektromos és teljesen elektromos kategóriák. Szeptemberben 455.000 Model 3 előrendelésük volt ez alapján: [link] (Összesen 518.000, de tavaly óta 63 ezren visszamondták) Ráadásul ezek a statisztikák darabot mutatnak, miközben a Tesla a luxus kategórában szedi ezt össze, nem a kisautóknál. Azt persze én is tudom, hogy veszteségesek és a Model 3 gyártással gondok vannak. Mondjuk kíváncsi lennék hogy beszállítói, vagy összeszerelési problémák vannak-e a nagyon alacsony gyártási számok mögött.

Itt van pl. a 2017 szeptemberi:

Itt az augusztusi:

[ Szerkesztve ]


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

A keserű valóság azonban az, hogy szeptemberben a Tesla összes eladása 4620 darab volt. Toyota Prius 9286, Prius V 728, Mirai 184 (Majdnem annyi, mint Model 3).
Októberben a Teslának sikerült eladnia írd és mondd 3450 darabot összesen, egy 1.350.000 darabos piacon. Na, ennyire sikerült nekik bármit is csinálniuk a hypeon kívül!


lenox
(PH! addikt)
Blog

Nem tudom ez mit valtoztat azon, hogy egy kis autogyar minimalis darabszammal. Ha mas is ugy csinalna autot, hogy olcsobban adna, mint amennyibe neki kerul, szerinted mennyi elorendelese lenne? Szoval ez egy piaci viszonyokat nem tukrozo adat. Mondom, nem veletlenul van ez, hogy a tobbiek alig csinalnak elektromos autot. Egy normalis meretu autot eleg nagy akksival, de megis normalis tomeggel megcsinalni csak draga anyagok felhasznalasaval lehet, amit aztan dragan kell adni, ha uzletet is akar belole valaki. Persze, lehet belole egy Ferrari vagy Porsche meretu gyar, de hogy labdaba rug azt majd akkor nezzuk, ha nyeresegesek, es millios darabszammal gyartanak.


Tigerclaw
(PH! kedvence)
Blog

A hibrideket és plug-in hibrideket nem kellene egy kalap alá a teljesen elektromos autókkal.


lenox
(PH! addikt)
Blog

A Teslat meg a nagy autogyarakkal.


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

Mert? Kiderülne, hogy a Tesla hype mekkora lufi?


Tigerclaw
(PH! kedvence)
Blog

Ha nem érted, hogy miért, akkor nincs értelme a véleménycserének. Sajnos már így is duplán eloffoltuk a témát, mert csak a Tesla csak egy példa volt a sok közül arra, hogy egy pár éves cég is átrendezheti a piacot. Ott van PEZY Computing is, amit 7 éve alapítottak és bekerült a legnagyobbak közé.


lenox
(PH! addikt)
Blog

A piac kevesebb mint 1%-a eseten piac atrendezesrol van szo?


Agyturbina
(lelkes újonc)
Blog

Hello :)

az 1900 evek elejen mar volt rendszeresitett villamos meghajtasu akkumlatoros kocsi, ha Jol emlekszem Uj-Zelandon hordtak vele a sert meg a tejet.


Kopi31415
(PH! félisten)
Blog

A 100km/h sebességhatárt hivatalosan elektromos autó érte el először. [link] Porschénak 1900-ban összkerékhajtású elektromos autója volt.[link] De azért a Tesla ért el áttörést meg csinált forradalmat. Aha.

üzenetek