Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


b.
(PH! kedvence)
Blog

És ez 4K kijelzőnél is működik?Mármint hogy inkább részletességet kérek nem felbontást?( Szerintem ez nem így működik,játékfüggő dolog, Last Of us például felajánlja ezt a lehetőséget)
Én úgy tudom, hogy ez csak a felbontásbeli hátrányokat korrigálja, FHD-n magyarul az elsimítás lesz így ,de grafikai részletesség nem fog nőni attól.

[ Szerkesztve ]


AxBattler
(PH! félisten)

Nekem is ez jött le az olvasottak alapján.


Weareus
(őstag)
Blog

Mondjuk nekem az még mindig kérdés, hogy pl. egy 4k-s kiejlzőt használva ps4 pro-hoz, de olyan játék mellett, ami csak fhd-t támogat, vajon a 4k-s kijelző képe (ss nélkül) fhd-ban mennyire lesz homályos/csúnya?
Csak azért kérdezem, mert a mai kijelzők - ellentétben a crt-vel - már dedikált pixeleket tartalmaznak és ezért kvázi csak egy "natív" felbontáson tudnak maximális képminőséget adni.

[ Szerkesztve ]


b.
(PH! kedvence)
Blog

A fent említett Last of US nálam felajánlja, hogy fut 4K ban de normal árnyék beállításokkal, vagy 4K ban high shadows de lockolt 30 FPS-sel vagy pedig FHD -60 FPS- high shadows.
Nem látok köztük nagyon különbséget, ha őszinte akarok lenni, kivéve a lockolt 30 FPS-t, mert ott mozgás közben vibrál nálam a kép, az zavaró,de kinézettel nincs gondom.


[CS]Blade2
(PH! addikt)

Írja, hogy a játéktól is függ, hogy felajánl 2 módot. 4K mód és 2K mód
Ez a sz*r (Supersampling) pedig játéktól függetlenül kapcsolható be, és azt csinálja, hogy a 4K mód alapján számol és a kapott kiszámolt képet skálázza le 2K-ra.

Ha jól értelmezem, akkor 4K-s TV-n: hagyni kell a 4K módot.
FullHD-n pedig:
- a 4K-s mód nem tud megjelenni
- a 4K-ban számolt visszaskálázottat mostantól minden játékra be lehet kapcsolni (Supersampling)
- a játékokban felkínált 2K-s módot pedig gondolom el lehet felejteni, mert akkor a hw is fullHD-ban számol, esetleg valamit high-on vagy ultrán vagy élsimítással, de sz*rabb végeredményt ad, mint a 4K-s kép visszaskálázása.

[ Szerkesztve ]


b.
(PH! kedvence)
Blog

Igen ez így van, de ettől nem kapsz részletesebb grafikát, a SS mód az élsimítást segíti elő, hogy 4 K ról leskálázott képet dob ki FHD-n. A játékokban lévő grafikai beállítás eddig is működött hogy választhattál, ez nem az 5.50-nek köszönhető, hanem Pro verzió megjelenésének.
Egyébként ez FHD TV-n játszóknak nem lesz rossz dolog.

[ Szerkesztve ]


[CS]Blade2
(PH! addikt)

Nekem nincs gépem, nem is volt, csak értelmezem a leírtat. Azt írja, hogy

a Supersampling bekapcsolásával a hardver kiszámolja 4K-snak, és a kiszámolt képet, ami kb fényképek sorának felel meg: leskálázza.
Ez szerintem nem ad rá élsimítást. Kb az történik, mint amikor fullHD monitoron lejátszol egy 4K-s filmet: az eredeti 4x akkora képet lekicsinyíti. Egy 2x2 pixeles blokkból kitalál egy színt, hogy az milyen legyen, mert fullHD-re kicsinyítve csak 1 fizikai pixele van a megjelenítésre.

A játékokban választható módban már eleve csak fullHD-s képet számol a hardver, ami egy sokkal könnyebb feladat, így belefér mellé pár ultra beállítás, meg élsimítás.

A kettő közül pedig, ha jól értelmeztem, akkor a Supersampling ad szebb eredményt.

[ Szerkesztve ]


[CsuCsu]
(senior tag)

Miert sz*r a Supersampling? Mindig is a legbikabb elsimitasi eljarasnak szamitott, viszont zabalja a teljesitmenyt (SSAA). 4K kijelzo eseten sok ertelme nincsen mar, de FHD eseten jelentos kepminosegbeli javulast eredmenyez.

Regebbi jatekoknal az az elso, hogy bekapcsolom (FHD monitorom van).

[ Szerkesztve ]


b.
(PH! kedvence)
Blog

Hidd el ez egy elsimítási eljárás :)PC-n is belőheted a resolutiont akár alá akár fölé a valós natív monitorfelbontásodnak., lásd BF1. 200 % resolutiont is beállíthatsz natív FHD monitornál.Észrevehető a különbség, de a VGA-t megfekteti rendesen.

[ Szerkesztve ]


Shing
(őstag)

Elég furán néznek ki a játékok konzolon, tökömért kell skálázgatni és trükközni a renderelési minőséggel. Egyébként nem kell csodát várni, nem sok játék fut natív 4k-ban. Ez a köztes felbontásos leskálázás pedig nem tud szép eredményt hozni. CoD-os képen is látni ahogy eltűnnek a részletek a kesztyűről SSAA-nál, de úgy összességében homályosabb a kép mindenhol.
Szerintem csak annak van értelme ha 2x felbontáson renderelünk és azt leskálázzuk. A VSR/DSR PC-n is gyakran rossz eredményt hoz.


Puma K
(PH! kedvence)
Blog

"A VSR/DSR PC-n is gyakran rossz eredményt hoz."

Mármint milyen szempontból hoz rossz eredményt?


DigitXT
(PH! félisten)

Kérdés, hogy a PS4 kiköhögi-e az ehhez szükséges számítási teljesítményt?:)


b.
(PH! kedvence)
Blog

Hát nem tudom, szerintem FHD-n nem 4 K ból skáláz vissza egy egy szebb játéknál,hanem esetleg 2x felbontásból.vagy mintha ez az áll 4K lenne amit ugye használ a pro.

[ Szerkesztve ]


rumkola
(PH! kedvence)

Még nincs PS4-em, de PC-n akkora mazohista vagyok, hogy első dolgom kikapcsolni mindenféle AA-t a játékokban (pedig a HW bírná), engem rettentően idegesít ez a hányásos elmosódás.


Puma K
(PH! kedvence)
Blog

A mosott élektől a recések amik még rosszabbak... ezért míg volt dedikált VGA a gépemben és az bírta az adott játékot futtatni 2160p, 1620 vagy 1440p-ben akkor ment úgy.

Baromira jó volt látni nem egy játékban azt a részletességet és élességet amit az 1080p-s tévémen láttam, mert a játék 2160p-ben számolódott ki majd skálázódott le.

Jobb lenne ha a játékfejlesztők optimalizálni tudnának és nem mindenféle csillámporos szarsággal meghinteni a játékokat. Ha ez összejött akkor jöhetnek a minden szempontból (grafika, játékmechanika, történet, stb) összetettebb de nem túlbonyolított, részletesebb és nagyobb játékok mint a mostaniak.

[ Szerkesztve ]


Shing
(őstag)

Grafika szempontjából... fura a kép, homályos. A DSR ezért is paraméterezhető... Persze 2x felbontásnál nincs gond.

rumkola:
FXAA, SMAA, TXAA. Ezek sajnos elmossák a képet. A TXAA pedig nem csak egy olcsó, elmosó AA, de egyszerűen gagyi a megvalósítása. MSAA, SSAA viszont mehet.


Puma K
(PH! kedvence)
Blog

Van egy hozzá kapcsolódó beállítás ami alapból 33%-on van ha emlékezetem nem csal. Azt kell állítani annak megfelelően mennyire mossa a képet. Nekem emlékeim szerint az a csúszka 15-17% környékén volt.


makoj20
(őstag)

Bocsi az offért,de PC-n ha játszok és a játék támogatja a Resolution Scale-t akkor 4K felbontásnál nyugodt szívvel levehetem 50%-ra,vagy érezhető a képminőségromlás? (AA és társait nem használom)


Madárpók
(fanatikus tag)

Hm, VSR-nél ezt nem tapasztaltam (1440--->1080 skálázás). Ami viszont probléma volt, hogy pár játék a felbontás alapján állítja a HUD/szöveg méretet, és így effektíve olyan kicsi volt a szöveg mintha egy 23-as 1440 kijelzőm lenne. Szóval gyakorlatilag a HiDPI panelok hátulütőit előhozhatja, persze ha lehet állítani a HUD méretet akkor nem annyira baj, de nem mindig lehet.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Maximum csak akkor, ha kérsz smoothingot. De egyrészt ez kikapcsolható az NV DSR-nél, míg az AMD VSR-nek erre eleve nincs szüksége, mert szoftveres guassian blur shaderes skálázás helyett a kijelzőmotorba épített fix lanczost használják.

(#20) Madárpók: Mert VSR-nél a smoothing eleve nem opció. Az AMD-nél a GPU-ba épített kijelzőmotor skáláz, nem pedig egy szoftver.

(#15) rumkola: Az elmosódás nem algoritmus, hanem beállításfüggő. Le tudnák hozni az összes post-process AA-t enélkül.

[ Szerkesztve ]


Exelsior
(senior tag)

Semmi fura nincs ebben. Itthon teljesen jól nézki ki egy Uncharted: Lost Legacy 4K HDR-ben. Nyilván skáláz de akkor is über vagy ott a Horizon Zero Down ami még szebb mondhatni a legszebb PS cim főleg HDR-ben. Mondom ezt úgy hogy van PC meg Box is itthon. :)


Zsmester89
(őstag)

Már csak egy jó oled tv hiányzik hozzájuk :P ;)


Norbikkka
(újonc)

A TV-k legtöbbször skáláznak, egy 4k-s kijelzőn 1080p-s tartalom is éles lesz, ellenben a monitorokkal.


GodGamer5
(senior tag)

És akkor ha bekapcsolom a supersampling-et, akkor a fullhd-s grafikai extrákat kilövi a gép, mert úgy veszi, hogy 4k-ban fut?


GodGamer5
(senior tag)

Szép a Horizon, de azért ne túlozzunk, nem a legszebb játék. ;) Arra ott az Uncharted, Order, meg főleg az Until Dawn. :)


s:zozo
(kvázi-tag)

Nem akarok belemenni a részletekbe, de a Horizon úgy adja ezt a minőséget, hogy open world a játék.
A többi meg nem. Open world játékként szerintem a legjobbak között van a game.


GodGamer5
(senior tag)

Open world-ben valóban a legszebb de mint játék nem az. ;) Amúgy az Uncharted is elég nyitott, főleg a LL. Tegnap próbáltam a Hidden Agendát, az meg interaktív film ide, vagy oda.... besz@rtam! :D

üzenetek