Az AMD még a 2019-es évi E3-on mutatta be a FidelityFX-et, amely eredetileg csak a Contrast Adaptive Sharpening, azaz a CAS 1.0-t kínálta, de azóta már bővült a rendszer, illetve legutóbb DirectX 12 Ultimate-re fókuszáló eljárás is került bele.
Most a vállalat újra bővítette a csomagot, bár az újdonságok egy része a korábbi effektek frissítésében ki is merül. Részletesebben taglalva a változásokat az LPM, vagyis a Luminance Preserving Mapper 1.2-es verziója ablakos módban is lehetővé teszi a HDR10 támogatását a DirectX 12 API-n keresztül, a CACAO, azaz a Combined Adaptive Compute Ambient Occlusion 1.2 erősen optimalizált, natív felbontású beállítással bővül, míg a Parallel Sort 1.1 már Vulkan API mellett is alkalmazható lesz.
Teljesen új eljárás ugyanakkor a Hybrid Shadows Sample, ami vegyíti az egyik leggyakrabban alkalmazott árnyékolási eljárást a sugárkövetéssel. Ezzel az árnyékkaszkádok tipikus problémájára reagál, ugyanis a jó minőségű árnyéktérképhez több árnyékkaszkád is szükséges lehet. Ennek azonban ára van a teljesítményre és a memóriahasználatra nézve, tehát a gyakorlatban van egy pont, aminél túl nem érdemes menni, különben az túl nagy sebességcsökkenést okoz.
Hybrid Shadows Sample sugárkövetés nélkül és sugárkövetéssel [+]
Az AMD megoldásával nem kell több, esetlegesen nagy felbontású árnyékkaszkádot használni, helyette az árnyékok minőségén sugárkövetéssel javítanak. Ezt is olyan módon, hogy felhasználják a normal, a mélység és a kaszkád árnyéktérképek adatait, amelyek segítségével eldöntik, hogy hol kell alkalmazni sugárkövetést, és hol nem. Ez azért lényeges, hogy csak azokra a területekre koncentráljon a rendszer, ahol a számításoknak látható eredménye is lesz, máshova pedig felesleges az erőforrást pazarolni. Ilyen módon viszonylag alacsony felbontású kaszkád árnyéktérképekkel is nagyon jó minőségű árnyék érhető el, mert összességében olcsóbb lehet a sugárkövetésre célirányosan építeni, mint több, magasabb felbontású árnyékkaszkádot bevetni. A kiszámolt eredményre már csak denoiser kell, ami megegyezik a FidelityFX csomag, Microsoft által is használt eljárásával.
Hybrid Shadows Sample, zöldel jelölve azokat a pixeleket, amelyeken sugárkövetés történt [+]
A Hybrid Shadows Sample eredménye jobb árnyékminőség, a korábbinál gyorsabb feldolgozás mellett, de itt hozzá kell tenni, hogy ez csak a DirectX Raytracing 1.1-et támogató hardverekre igaz, a régebbi dizájnokhoz mindenképpen a megszokott, teljes raszterizálást kell választani, annak minden teljesítményhátrányával. Viszont ez az első alkalom, amikor a sugárkövetés nem csak a minőség növelésére, hanem az effekt számításigényének csökkentésére is használható.
A FidelityFX új eljárásai elérhetők az alábbi GitHub oldalon keresztül.