Hibrid árnyékolási technológiával újít az AMD FidelityFX

Az eljárás először használja úgy a sugárkövetést, hogy abból ne csak jobb minőség, hanem nagyobb sebesség is legyen.

Az AMD még a 2019-es évi E3-on mutatta be a FidelityFX-et, amely eredetileg csak a Contrast Adaptive Sharpening, azaz a CAS 1.0-t kínálta, de azóta már bővült a rendszer, illetve legutóbb DirectX 12 Ultimate-re fókuszáló eljárás is került bele.

Most a vállalat újra bővítette a csomagot, bár az újdonságok egy része a korábbi effektek frissítésében ki is merül. Részletesebben taglalva a változásokat az LPM, vagyis a Luminance Preserving Mapper 1.2-es verziója ablakos módban is lehetővé teszi a HDR10 támogatását a DirectX 12 API-n keresztül, a CACAO, azaz a Combined Adaptive Compute Ambient Occlusion 1.2 erősen optimalizált, natív felbontású beállítással bővül, míg a Parallel Sort 1.1 már Vulkan API mellett is alkalmazható lesz.

Teljesen új eljárás ugyanakkor a Hybrid Shadows Sample, ami vegyíti az egyik leggyakrabban alkalmazott árnyékolási eljárást a sugárkövetéssel. Ezzel az árnyékkaszkádok tipikus problémájára reagál, ugyanis a jó minőségű árnyéktérképhez több árnyékkaszkád is szükséges lehet. Ennek azonban ára van a teljesítményre és a memóriahasználatra nézve, tehát a gyakorlatban van egy pont, aminél túl nem érdemes menni, különben az túl nagy sebességcsökkenést okoz.

Hybrid Shadows Sample sugárkövetés nélkül és sugárkövetésselHybrid Shadows Sample sugárkövetés nélkül és sugárkövetéssel Hybrid Shadows Sample sugárkövetés nélkül és sugárkövetéssel [+]

Az AMD megoldásával nem kell több, esetlegesen nagy felbontású árnyékkaszkádot használni, helyette az árnyékok minőségén sugárkövetéssel javítanak. Ezt is olyan módon, hogy felhasználják a normal, a mélység és a kaszkád árnyéktérképek adatait, amelyek segítségével eldöntik, hogy hol kell alkalmazni sugárkövetést, és hol nem. Ez azért lényeges, hogy csak azokra a területekre koncentráljon a rendszer, ahol a számításoknak látható eredménye is lesz, máshova pedig felesleges az erőforrást pazarolni. Ilyen módon viszonylag alacsony felbontású kaszkád árnyéktérképekkel is nagyon jó minőségű árnyék érhető el, mert összességében olcsóbb lehet a sugárkövetésre célirányosan építeni, mint több, magasabb felbontású árnyékkaszkádot bevetni. A kiszámolt eredményre már csak denoiser kell, ami megegyezik a FidelityFX csomag, Microsoft által is használt eljárásával.

Hybrid Shadows Sample, zöldel jelölve azokat a pixeleket, amelyeken sugárkövetés történt
Hybrid Shadows Sample, zöldel jelölve azokat a pixeleket, amelyeken sugárkövetés történt [+]

A Hybrid Shadows Sample eredménye jobb árnyékminőség, a korábbinál gyorsabb feldolgozás mellett, de itt hozzá kell tenni, hogy ez csak a DirectX Raytracing 1.1-et támogató hardverekre igaz, a régebbi dizájnokhoz mindenképpen a megszokott, teljes raszterizálást kell választani, annak minden teljesítményhátrányával. Viszont ez az első alkalom, amikor a sugárkövetés nem csak a minőség növelésére, hanem az effekt számításigényének csökkentésére is használható.

A FidelityFX új eljárásai elérhetők az alábbi GitHub oldalon keresztül.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés