Nem akadályozza meg a DLSS beépítését a Starfieldbe az AMD

A vállalat szóvivője hivatalosan is reagált a média fejtegetéseire.

Az elmúlt időszakban nagy vihart kavart a Starfield című játék kapcsán, hogy csak a FidelityFX Super Resolution 2-t fogja felkínálni felskálázásra, amire elkezdtek olyan anyagok terjedni a médiában, hogy az AMD biztosan megakadályozta a többi alternatíva beépítését.

A The Verge az ügy kapcsán Frank Azort, az AMD játékosoknak szánt megoldásainak vezető tervezőjét kérdezte meg, aki elmondta, hogy nem áll módjában a szerződésről részletesen beszélni, de annyit elárult, hogy ha a Bethesda be akarja építeni a DLSS-t, akkor az AMD támogatja a stúdiót ebben.

Az is kiderült, hogy az üzlet kapcsán pénz is cserél gazdát, de ez eleve logikus volt, hiszen az AMD-nek licencet kell vásárolnia a Microsofttól, hogy a játékot a termékeik mellé fel tudják kínálni az éppen futó promócióban. Ezért cserébe meg is kérdezik, hogy az AMD technológiáit fogják-e előnyben részesíteni, de Frank Azor szerint ez nem követelmény, hanem egy kérés, így a DLSS-t ettől még beépíthetik a partnerek.

Hasonló lehetett a helyzet az Ubisoft érkező címe, az Avatar: Frontiers of Pandora esetében, amely kapcsán egy hivatalos bemutató prezentálta a PC-n alkalmazott technológiákat, amelyeket részben az AMD szállított, ideértve a FidelityFX Super Resolutiont, de a kiadó blogja azért megjegyzi, hogy a DLSS is be lesz építve, viszont erre csak egy rövid mondatott szántak.

A fentiek kapcsán felmerülhet a kérdés, hogy egy kiadó vagy egy stúdió miképpen jut olyan következtetésre, hogy nem építi be a DLSS-t, illetve az XeSS-t az FSR mellé. Nos, a legegyszerűbb válasz az, hogy mindhárom megoldás nagyon hasonló, és miközben ugyanazt a problémát oldják meg, a három eljárás egyszerre történő alkalmazása a karbantartási és tesztelési költségek szintjén is háromszoros teher. Ergo minél több felskálázási megoldást alkalmaz egy játék, annál nagyobb kiadással jár az anyagiakat tekintve, és a humánerőforrás szempontjából is többet kell befektetni. Ezt némelyik stúdió, illetve kiadó felvállalja, némelyik pedig nem, és ha az utóbbi eshetőség kerül elő, akkor a FidelityFX Super Resolution a leguniverzálisabb megoldás, ez fut a legtöbb célozható platformon és hardveren, azaz logikus választás, ha csak egy felskálázás finanszírozását hagyja jóvá a menedzsment.

Ezen úgy lehetne változtatni, ha az NVIDIA és az Intel a saját megoldásaikat elkezdik több platformra és hardverre portolni, hogy hasonló mennyiségű hardvert támogassanak, mint az AMD-féle FSR. Ettől persze még ugyanúgy egy felskálázási rendszer mellett dönthetnek majd az egyes fejlesztők, de az nem biztos, hogy az FSR lesz, ha a hardvertámogatás tekintetében a DLSS, esetleg az XeSS sokkal jobb alternatívává válik.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés