CES 2022: megszellőztette az érkező Radeon Software kiadást az AMD

A Big Bang VIII kódnevű meghajtó egyes képességeit már most leleplezte a cég.

A számos hardver mellett az AMD röviden egy új Radeon Software kiadásra is kitért, amely információink szerint a Big Bang VIII kódnevet viseli, és még ebben a negyedévben ki lesz adva. A csomagban több újítás is lesz, de az éves nagyobb frissítéseknél ezt már megszokhatták a felhasználók, viszont a vállalat három dolgot már most leleplezett.


[+]

Rögtön megemlíthető, hogy érkezik az AMD Link 5.0. A 4.0-s kiadás még ki sem hűlt igazán, de erre építve jönnek az újítások, amelyek közül az egyik legnagyobb a távoli játékot éri. Már a korábbi program is képes volt arra, hogy egy felhasználó streamelheti az egyes alkalmazások képét, és ha egy ismerős csatlakozik a Windowsra fejlesztett AMD Linkkel, akkor át is adható az irányítás. Ezzel a streamelő gépe egy interneten keresztül elérhető távoli szerverré változott, és a megosztott alkalmazást az ismerős kliense vezérelhette. Ez a rendszer annyiban frissül, hogy mostantól három barát felé is biztosítható ilyen jellegű stream.

Teljesen új funkció lesz az AMD Privacy View, ami leginkább az üzleti notebookokat célozza. A géphez kötött kamera követni fogja a fej- és szemmozgást, és a tartalomnak az a része jelenik meg számunkra, ahova éppen nézünk. Ez alaposan megnehezíti majd mások számára a leskelődést, hiszen csak egy fekete képernyőt fognak látni. Maga a szoftver egyébként az Eyeware fejlesztése, amit az AMD licencel a Radeon Software-be.

Vállalat ugyanakkor a nagy újításnak a Radeon Super Resolutiont (RSR) szánja, amely a FidelityFX Super Resolution (FSR) lebutított variánsa, hogy kvázi minden játékban működhessen. Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy az RSR alaptechnológiája megegyezik az FSR-rel, noha a cég a szabványos kódot átírta PAL-ra, ami az ilyen meghajtóoldali funkcióknál megszokott lépés. Mint ismeretes a PAL az AMD platformszintű absztrakciós rétege, erre vannak implementálva a különböző grafikus API-k, vagy az RSR-hez hasonló funkciók. A lényege az, hogy a megírt kódot önmagában is értelmezni tudja a hardver, ne kelljen hozzá használni mondjuk a szabványos nyelvekhez tervezett shader fordítót.

Az Radeon Super Resolution azért több szempontból is különbözni fog a FidelityFX Super Resolutiontől. Egyrészt meghajtóból aktiválva nem lehet az utófeldolgozásra vonatkozó effektek előtt végrehajtani a felskálázást, így az eredmény kevésbé optimális lesz, főleg akkor, ha az adott program valamilyen mértékű képi zajt generáló effektet használ. Másrészt az alkalmazás oldalán való implementáció nagy előnye, hogy teljesen igazodni lehet a leképezőhöz, így ki lehet választani az élesítés megfelelő erősségét is. Ugyan a Radeon Super Resolution valószínűleg erre kínálni fog egy csúszkát, de a felhasználó ezt maximum szemmértékre tudja magának belőni, így ebből a szempontból is hátrányos a meghajtóoldali megvalósítás.

Mindezektől függetlenül extra opcióként bőven elfér a Radeon Software-ben, de a FidelityFX Super Resolutiont nem váltja ki, és ezt amúgy az AMD is hangsúlyozza. Tehát a legjobb eredményhez továbbra is az alkalmazás oldalán kell implementálni a felskálázást. Erre minden bizonnyal a jövőben is figyel majd a piac, hiszen az FSR az AMD történetének leggyorsabban terjedő grafikai eljárása lett, mindössze fél év alatt 70-nél is több – már megjelent, vagy érkező – játékra jelentették be a használatát.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés