Hirdetés

A DirectX 12 miatt dobta a Gaming Evolved applikációt az AMD?

Rengeteg stúdió panaszkodik az élményszoftverekre, amelyek befolyásolják a játékok működését.

Még október első felében írtuk meg, hogy az AMD levette a kezét a Gaming Evolved applikációról, így a program ugyan továbbra is elérhető marad, de már nem élvez hivatalos támogatást, és nem is kerül a Radeon Software meghajtók mellé.

A miértekre nem igazán van válasz, de utánakérdeztünk, és megtudtuk, hogy a kihátrálás fő oka a legelterjedtebb explicit API-val való működés volt. Amióta ugyanis egyre több stúdió adja ki a programját DirectX 12-re, egyre több tapasztalatot gyűjtenek azzal kapcsolatban, hogy mennyire nem jól működnek ezek az élményszoftverek az új iránnyal. Egészen pontosan a programokba épített overlay funkcióval van gond, amelyek ugyan már támogatják a DirectX 12-t, de a fejlesztők szerint rengeteg hiba forrásai.

Többen már odáig jutottak, hogy nem is próbálják korrigálni ezt, és direkt támogatást írni az egyes programok overlay funkciójához, hanem egyszerűen csak felhívják a figyelmet rá, hogy az alkalmazás ezeket a lehetőségeket nem szereti. Ilyen program például a Deus Ex: Mankind Divided, ahol a fejlesztők konkrétan leírták, hogy az alkalmazás DirectX 12-es módja nem fut hibamenetesen a Steam Overlay, AMD Gaming Evolved, NVIDIA GeForce Experience, FRAPS és MSI Afterburner, vagy bármilyen más olyan alkalmazással, amely overlay funkcióval rendelkezik, esetleg felvevő, streamelő képességet kínál.

Mélyebbre ásva az a gond, hogy egy Win32-es DirectX 12-t használó alkalmazásnál két opciót választhat a fejlesztő a kompozitor tekintetében. Egyrészt kötelező beépíteni az új DWM támogatását, illetve opcionálisan beépíthető még a régebbi DirectFlipre vonatkozó támogatás is. Eddig azért nem volt gond, mert pusztán a jellemző kezdeti problémák egyszerű ellenőrizhetősége miatt a DirectFlip támogatását annak ellenére nem hagyta ki senki, hogy az extra munkát jelentett. A jövőben azonban nincs értelme extra munkát végezni, mivel a DWM az elmúlt hónapokban igen használható formát öltött, és ma már egyértelműen jobb képességekkel rendelkezik, mint az elődje. Innentől kezdve tehát az lesz a norma, hogy a DirectX 12-t használó programok a DWM-et fogják támogatni és a DirectFlip csak úgy elvész az idővel. A DWM viszont nagyon nem kedvez a fentebb említett programok overlay funkciójának. Konkrétan a futtatott játék sebességproblémákba ütközhet, vagy akár instabilitás is előfordulhat, ami rosszabb esetben alkalmazásösszeomláshoz vezet.

Mivel egyre több DirectX 12-es alkalmazás érkezik, egyre inkább hátrányba szorulnak ezek a harmadik féltől származó élményszoftverek, következésképpen nem ezekbe érdemes fektetni a pénzt, hanem a fenti problémára kellene megoldást találni. Az biztos, hogy a Microsoft dolgozik a felvevő és streamelő applikációján, amit a következő Windows 10 frissítés megkap, így legalább ez a gond le lesz tudva, de a harmadik féltől származó programok overlay funkciójára még mindig nincs tökéletes megoldás. A fejlesztők egy-két program erejéig erre felkészülhetnek, de ez nagyrészt kimerül a Steam overlay-ben, amit sokan használnak. A probléma egységes megoldását a Microsoft hozhatja el, de egyelőre a cég nem kifejezetten koncentrál erre a jelenségre.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés