Elérhető a Vulkan API 2024-es útiterve

Körvönalazódik, hogy a Khronos Group mit követelhet meg az új Vulkan verzióval.

A Vulkan API sorra kap kisebb frissítéseket, amelyekbe jellemzően olyan kiterjesztések kerülnek bele, amiket nem kötelező támogatni. Később azonban a Khronos Group a fontosabbnak ítélt fejlesztéseket beveszi egy új Vulkan verzióba, így kényszerítve a gyártókat arra, hogy az implementációikban javítsák a minimum szinten elérhető lehetőségeket.

Most mérföldkőhöz ért a Vulkan Roadmap 2024 tervezete, ami egyelőre nem végleges, de biztosan egy későbbi Core specifikáció alapját képezi. Az új, kötelező kiterjesztések között szerepelnek majd az alábbiak:

  • VK_KHR_dynamic_rendering_local_read
  • VK_KHR_load_store_op_none
  • VK_KHR_shader_quad_control
  • VK_KHR_shader_maximal_reconvergence
  • VK_KHR_shader_subgroup_uniform_control_flow
  • VK_KHR_shader_subgroup_rotate
  • VK_KHR_shader_float_controls2
  • VK_KHR_shader_expect_assume
  • VK_KHR_line_rasterization
  • VK_KHR_vertex_attribute_divisor
  • VK_KHR_index_type_uint8
  • VK_KHR_map_memory2
  • VK_KHR_maintenance5
  • VK_KHR_push_descriptor

A shaderek tekintetében minimum szinten biztosítani kell 8 és 16 bites fixpontos, illetve 16 bites lebegőpontos adattípusokat, emellett nagy előrelépés, hogy kötelező lesz a multi-draw indirect funkció kezelése.

Arról nincs adat, hogy a Khronos Group mikorra tervezi a véglegesítést, leghamarabb erre az év vége felé van esély. A legtöbb modern PC-s GPU képes támogatni az új minimum szintet, csupán a grafikus meghajtó frissítésére van szükség.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés