Első éles bevetéséhez érkezett a DirectX 10 API

A mai napon végre megjelent a számítógépes játékpiac egyik aktuális slágertermékeként jegyzett Company of Heroes (CoH) második világháborús stratégiai játék v1.7-es frissítése. A THQ kiadásában tavaly ősszel debütált játék új verziója immár képes kihasználni a DirectX 10 API-val bevezetett új effektusokat – persze csak a megfelelő hardverrel és kizárólag Windows Vista operációs rendszer alatt.

A fejlesztők a DirectX 10 geometriai shadereit kihasználva precízebb, pixelszintű dinamikus fényhatásokat értek el, finomodtak a részecskerendszer hatások (füstök, ködök) és a fű megjelenítése. A felületek domborúságáért felelős normal mapeket mostantól tömörítik, és intenzíven kihasználják a DirectX 10 instancing képességét, ami annyit jelent, hogy a hasonló objektumokat (például fákat) csak egyszer számolja ki a GPU, majd több klónt készít belőlük. Bővültek az élsimítási módok is, így a játéknál mostantól bekapcsolható a Coverage Sampling Anti-aliasing minőségjavító eljárás.

A játékfrissítés megjelenésével gyakorlatilag egy időben mindkét GPU-gyártó kiadott egy-egy új vistás eszközmeghajtó-csomagot; a bétaállapotú ForceWare 158.45 (csak a GeForce 8-as család tagjaihoz érhető el) és a WHQL minősítésű Catalyst 7.5 (ez az összes modernebb Radeon videokártyával kompatibilis) eszközillesztők telepítése erősen javallott a CoH verziófrissítése előtt. Az új eszközmeghajtókat azoknak is érdemes lehet installálni, akik egyáltalán nem játszanak a háborús játékprogrammal, a driverek ugyanis szokás szerint számos hibára gyógyírt hoznak – márpedig Vista alatt bőven akad mit javítaniuk a fejlesztőknek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés