Hirdetés

Havok: az AMD prezentálta a grafikus processzoron alapuló fizikai gyorsítást

A jelenleg is zajló Game Developers Conference rendezvényen az AMD hivatalosan is prezentálta a grafikus processzoron alapuló fizikai gyorsítást, melyet Havok API használatával értek el. Az előadást számos érdeklődő kísérte figyelemmel.

A prezentáció keretében két valós időben futtatott technikai demo került terítékre, melyek közül az egyik a ruházat animációját, a másik pedig a környezet rombolhatóságát mutatta be. Az Intel tulajdonában lévő Havok fejlesztői rendkívül büszkék az eredményre, megemlítették, hogy a továbbfejlesztett API használatával a fizikai számítások a központi és a grafikus processzorokon is lefuttathatóak. Utóbbi esetben az OpenCL platform használatára támaszkodtak a programozók. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a Havok-alapú fizika számítására minden olyan hardver alkalmas, amely támogatja az OpenCL API-t. Természetesen az alkalmazott kód a központi processzoron lassabban fut, így a komplex fizikai szimulációkhoz jelenleg ajánlott a nagyobb számítási teljesítménnyel megáldott grafikus processzorok igénybevétele. Az AMD elmondása szerint a Havok API természetesen futtatható lesz az ATI Stream SDK segítségével is, ennek köszönhetően a fejlesztők megfelelően optimalizálhatják az algoritmusokat a Radeon rendszerekhez.

Az AMD álláspontja a fizika grafikus processzorral történő gyorsításáról

Az NVIDIA a múlt évben prezentálta a PhysX alapokon nyugvó fizikai gyorsítást, melyet egyelőre a fejlesztők többnyire szemkápráztató robbanásokhoz és részecskeszimulációkhoz használnak. Ez annak tudható be, hogy jelenleg csak a GeForce rendszerek képesek a PhysX technológia gyorsítására, így problémás a játékmenet szerves részeként alkalmazni a rendszert. Az AMD szóvivője szerint a játékokban alkalmazott fizikának nem szabadna kimerülnie a látványos effektek alkalmazásában, az ilyen eljárásoknak ugyanis nincs értelme. A fizikai szimulációnak a játékprogram szerves részévé kell válnia, fokozva ezzel a felhasználói élményt. Ezzel természetesen sok fejlesztő egyetért, azonban mindeddig nem volt olyan lehetőség a programozók kezében, amivel ez kivitelezhető. A Havok technológia az OpenCL API használatával kvázi szabványos megoldásnak tekinthető, mivel a Khronos Group által fejlesztett egységes GPGPU platformot az AMD-n és az Intelen kívül az NVIDIA és az S3 is támogatja. Ennek eredményeképpen a fizika mostantól alkalmazható a játékmenet részeként is, ami hatalmas előrelépés lehet.

Az NVIDIA CUDA platformjához szorosan kapcsolódó PhysX technológia tehát olyan vetélytársra lelt, ami ellen egy szabványos GPGPU API támogatása nélkül nagyon nehéz lesz versenyezni. Bár a zöldek még mindig a CUDA elterjedésében reménykednek, lassan érdemes lenne kidolgozni egy tervet arra az esetre is, ha a saját fejlesztésű platformjuk mégis kudarcot vallana.

Az AMD a fizikai gyorsítás prezentálása mellett más újdonsággal is szolgál, a vállalat ugyanis elérhetővé tette a partnerek számára a GPU PerfStudio 2.0 nevű szoftvercsomagot is, melynek segítségével a fejlesztők az eddigieknél könnyebben tudják majd analizálni a DirectX 10.1-es API-ra épülő programkód működését. Az új verziójú szoftver egyelőre beta állapotban van, de hamarosan megjelenik a végleges változat is, melyet minden regisztrált stúdió díjmentesen használhat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés