Idén már nem lesz elérhető a Vulkan API

A Khronos Group márciusban bejelentett Vulkan API-jának fejlesztése gyakorlatilag véget ért, ugyanakkor az év végére ígért megjelenéssel kapcsolatban szomorú hírek érkeznek. Eredetileg a SIGGRAPH Asia 2015 volt megcélozva, ahol csiripeltek is az API-ról, de akkorra sajnos nem sikerült lezárni a conformance test specifikációját, így pedig nem lehetett kiadni a meghajtókat.

A kiadás sajnos a következő év elejére csúszik egy nagyobb rendezvényre, ahol várhatóan hangsúlyosabb figyelmet kapna a bejelentés, mint pár nappal az ünnepek előtt, amikor már mindenki inkább a családdal törődne. Megtudtuk azonban, hogy a Khronos Group nem csak egy szimpla startot akar egy átlagos bejelentéssel, illetve a gyártók által kiadott meghajtókkal, hanem rögtön szeretnének egy játékot is elérhetővé tenni a Vulkan API-ra. Utóbbi meglepő a konzorcium részéről, hiszen ilyennel korábban nem foglalkoztak, de úgy néz ki, hogy lassan eltanulják ezeket az apró, de a végeredmény tekintetében rendkívül fontos fortélyokat a Microsofttól.

A fentiekkel a Vulkan a DirectX 12-t időben nem előzné meg, hiszen utóbbi API már fél éve elérhető, és egy nem túl ismert, de végleges játék is megjelent már rá, ugyanakkor elképzelhető, hogy a Vulkan API-n fut majd az első igazán nagy cím. Arról azonban nincs információ, hogy ez melyik lehet, de nagy esély van arra, hogy a Star Wars Battlefront kap egy frissítést, amiben a DirectX 11 mellé elérhetővé teszik a Vulkan leképezőt. Utóbbi azért logikus, mert a Frostbite videojáték-motor eleve rendelkezik egy Mantle leképezővel, és erről rendkívül könnyű a Khronos Group új API-jára portolni. Egyedül a SPIR-V jelent gondot, de arra is írható egy fordító, amellyel a meglévő shaderek felhasználhatók. Egy ilyen start a Vulkan számára egyértelműen előny lenne, és a PC-s játékosok nagy részénél pozitív hatást lehetne kiváltani.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés