- ASUS ROG Ally
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen notebookot vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jani04
aktív tag
A kiadás sajnos a következő év elejére csúszik egy nagyobb rendezvényre, ahol várhatóan hangsúlyosabb figyelmet kapna a bejelentés, mint pár nappal az ünnepek előtt, amikor már mindenki inkább a családdal törődne.
Elmorzsoltam egy könnycseppet annyira meghatódtam ezen......[ Szerkesztve ]
-
Raysen623
addikt
Az a szerencséjük, hogy év vége van, mert ha ezt nyár közepén jelentették volna be, akkor azért külön bejáratú bitófa járna
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
pkornel
aktív tag
Szerinte ez nem is baj mivel a Dx12 sincsen még sok értelem, nincsen elkésve semmivel sem .
-
"lassan eltanulják ezeket az apró, de a végeredmény tekintetében rendkívül fontos fortélyokat a Microsofttól"
Miért, hol van a Microsoft féle DX12-es "referenciajáték" így néhány hónappal a Win10 megjelenése (sőt, az első nagyobb, TH2 update) után?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
imi123
őstag
-
Fred23
nagyúr
Remélem, nem csúszik sokat!
-
solasola
csendes tag
Ha tenyleg az uj SW Battlefront-ot adjak ki Vulkan-ra es egyuttal kihozzak Linux-ra is (vegulis a Vulkan legnagyobb elonye a platform fuggetlenseg nemde, es ezt demonstralni is kellene), akkor befizetem erte meg azt a lehuzos arat is amit kernek erte manapsag.
Mondjuk ekkora durranast nem varok a dologtol, de latvanyos nyitas lenne es egy ilyentol a Microsoft-nal azonnal lefosnak a bokajukat.
Egyebkent a Linux tamogatas egyre tobb termekben megjelenik. Ezt egy Geekbox-rol irom LUbuntu alol (a magyar billentyuzet beallitasa meg hatravan
-
fornettisuti
veterán
varos
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Valóban, de oda a Vulkan mellett az X leváltásának is meg kell történnie, ami azért viszonylag jó ütemben halad, többnyire a Waylandre.
Valamint kezdetben csak a gyártói driverek, azok közül is elsőnek várhatóan a Catalyst (Crimson) fogja megkapni a Vulkant, a közösségi driverek csak valamivel később.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
solasola
csendes tag
Remélhetőleg a cikk tárgyát okozó késlekedés tényleg amiatt van, hogy az AMD és Nvidia driver-eket megfelelő szintre eltolják Windows-on és Linux-on egyaránt, hogy a Vulkan teljes pompájában startolhasson el a SteamBox-okon is és tényleg felmutatható legyen a cross-platform képesség.
Az Intel driver már most is open source és állítólag a hozzá írt, Valve által finanszírozott Vulkan driver is az lesz, azaz a közösségi (oss) Nvidia és AMD driverek valószínűleg gyorsan elkészülnek majd. Mondjuk szerintem ez nem nagyon releváns mert a játékosok valószínűleg amúgy is zárt driverrel nyomják majd.
A Vulkan sikere Linuxon szerintem nem sokban függ az Xorg - Wayland átállástól, habár én magam is annak örülnék ha ez minél hamarabb lemenne. Az Xorg valószínűleg még jónéhány évig velünk lesz és csak lassan fog kikopni a használatból, ami miatt az AMD és NVidia még sokáig támogatja majd.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Az Inteles driverről spec. nem tudok nyilatkozni, azzal nem tudom most hogy állnak a Vulkan téren, de nekem is az rémlik amit írsz. Amúgy pl. Windows alatt is egy érdekes történet lesz a nagyon rövid Inteles driver terméktámogatási idő miatt, pedig igen nagy százalékban Intel vga-n játszanak az emberek a Steames HW felmérések szerint.
A Waylandet meg azért említettem, mert ahová kell a Vulkan ereje, ott elvárás egy "modern" környezet is hozzá. Most a KDE-nél a Waylandre portolás közben pl. felmerült, hogy mi lenne ha a Waylandes teljes képernyős alkalmazások nem is KDE ablak kezelőjén keresztül futnának, hanem totál magukban teljesen független az asztali környezet bármely elemétől. Majd a napokban lesz róla gondolom még némi infó, érdekes téma.
Szerintem ahogy az Ubuntu se használja már egy jó ideje a Xorg-ot, úgy a Waylandre váltás is hamar le fog zajlani az asztali disztróknál, amint megfelelő szintre jut az adott asztali környezet Waylendhez igazítása. A képet az tenné teljessé, ha az Ubuntun nem a MIR futna, azzal lehet, hogy kvázi egyedül fognak maradni...kieg: a DN 3D nekem is megvan, röhögtem is mikor minden gond nélkül ment Linuxon.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
carl18
addikt
Kiváncsi vagyok már.
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
csongi
veterán
Es melyik Vga- k tamogatjak ezt az API-t?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Frostbite-nak akkor sem lesz Linux portja szóval csak Windows játszik náluk. Az EA-nek volt erre terve, de azt ahhoz kötötték, hogy a SteamOS áttörést fog hozni. Mivel azonban nem hozott, így az egész projektet hibernálták. A szakembereket átállították Mac OS X-re és a Metal API-ra. A Linux túl apró ahhoz a játékosok körében, hogy egyáltalán ránézzenek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ha már ez szóba került, arról tudsz valamit, hogy a Unity-t miért nem komálják Linuxos játékosok? Phoronixon volt róla egy hír 2-3 hete, aztán igazából csak negatív hozzászólást láttam a cikk alatt, hogy milyen rossz, meg a mono így, a mono úgy...
A saját tapasztalataim szerint igen jól megy, még olyat is megenged, hogy átpakold a futó játékot egyik virtuális asztalról a másikra, amit még gondolom W10 alatt sem lehet megcsinálni.Amúgy gondolom ha a Frostbite-ot jól írják meg, akkor inkább csak akarom vagy nem akarom kérdés a portolás, nem hihetetlen nagy beruházás.
csongi: http://prohardver.hu/hir/pc_gyartok_keszulnek_vulkan_api_tamogatas.html?stext=vulkan%20api
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
lev258
veterán
"Initial specifications state that Vulkan will work on hardware that currently supports OpenGL ES 3.1 or OpenGL 4.X and up. As Vulkan support will require new graphics drivers, this does not necessarily imply that every existing device that supports OpenGL ES 3.1 or OpenGL 4.X will have Vulkan drivers available."
CPT.Pirk: A Unity3D OpenGL implementációja nem túl hatékony. Épp nemrég írták újra az egészet, de még így sem annyira optimalizált, mint a Direct3D része. Ezért Linuxon és OSX-en is kevesebbet mutat a képességeiből. És persze emellett van még sok apróbb, de frusztráló bug is.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Unity az kb. olyan szinten van, mint az Unreal Engine. Leginkább a mobil piac az első, és a tradicionális PC-s leképező, hitetlenül optimalizálatlan. Nem baj ez egyébként, a PC-s optimalizálás mindkét motornál a befektetés töredékét viszi el. Nem célpiac. Utálni ezért nem kell a motort. Nyilván azért fektetnek az ultramobilba, mert onnan jön vissza a pénz.
Mindegy, hogy olcsó-e vagy sem. Ha nem éri meg, akkor nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Nekem mondjuk a StarDrive2 van meg ami nem érinti a mobil dolgokat, így azt nem tudom milyen szinten van a PC-s része a motornak úgy általában a mobil dolgokhoz képest, de legalább egyformán jól fut PC-n a játék mindegyik oprendszeren, ideértve Linux alatt a nyílt radeon drivert is, nem csak a Catalystot.
Sőt, a játékot kezdetben a Unity 4.6 verziójával adták ki, ott a Catalyst alatt voltak shader hibák, míg a közösségi driverrel meg nem. Most nemrég a fejlesztő átírta az aktuális Unity alá a játékot mert a 4.6 még több dolgot nem tudott megfelelően párhuzamosítani amitől beszaggatott a játék pl. nagy részecske számnál, meg DLC is jön hozzá, majd megint ki kell próbálni mindent benne.
Nem olyan régen mutattak a fejlesztők egy igen látványos űrállomásos képeket, hogy mire képes a Unity engine, kíváncsi leszek mi lesz belőle hosszabb távon.
lev258: de legalább van és működik. Nekem az jött le az ottani hozzászólásokból, hogy ha van kalap akkor azért, ha nincs, akkor azért rossz, vagyis nem nagyon tudtak örülni a dolgoknak...
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
lev258
veterán
Én az új OpenGL motor mellett (ami már nem OpenGL 3 limitált) annak is örülök, hogy néhány lelkes fejlesztőjük natív szerkesztőt csinált Linux-ra. Ez azért elég nagy dolog. Az Unreal már valamivel korábban megcsinálta ezt, bár a mai napig nem teljesen hivatalos ott se, mert még nem volt elegendő tesztelés.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Én Win8-on próbáltam játszani a DreamFall Chapets: Book One-al, mikor még 290X előtt HD5850-em volt, és meglepődtem, hogy a látványhoz képest milyen lassan fut, főleg miután hiába próbáltam visszafelé pakolászni a grafikai opciókat, pedig a 4.5GHz-ze rántott 2500K még mindig viszonylag gyors CPU-nak számít.
Végül egyéb okból is úgy döntöttem, hogy megvárom legalább a 3. vagy 4. epizód megjelenését a tervezett 5-ből, mielőtt tényleg játszok is vele, mert az 1. inkább egy rövid demónak tűnt arról, hogy nem sikkasztották el a Kickstarter tőkét, hanem készül és nagyjából valami ilyesmi lesz a játék.
De ami még jobban ledöbbentett, az az egyik Steam-es fórumtéma volt, ahol az első három epizód új Unity főverzióra portolása kapcsán kérdezte valaki (emlékezetből szabad-fordítva): "Ez a patch akkor térhangzást is ad majd a játéknak?", amire a válasz: "Nem. A motor már tudja, de most nem csináljuk meg. Talán majd ez lesz az ötödik könyv megjelenése utáni speciális kiadás egyik extrája (de nem biztos)."
2005-ben el sem hittem volna, ha valaki azt mondja: 2015-ben újra lesznek majd PC-s játékok, amik nem támogatnak térbeli hangkeverést, akár Kickstarter és opensource, akár nem. Durván 10+ évvel ezelőtt erre még külön hardware-es API-jaink voltak, amik aztán eltűntek a feledés homályába és ma már extra feature a térhang...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ha a Creative nem akarja kizárólag magának az EAX-et, akkor legalább az velünk lenne manapság. Nem is beszélve a régi A3D-ről, bár ahhoz már nekem se volt szerencsém.
1-2 éve az AMD villantott valamit audio DSP-k beépítése terén, de nagy csönd van erről.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
"ugyanakkor elképzelhető, hogy a Vulkan API-n fut majd az első igazán nagy cím. Arról azonban nincs információ, hogy ez melyik lehet"
Már van: Talos Principle kap Vulkan támogatást az API megjelenésekor
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz huskydog17 #32 üzenetére
Szerintem bár nagyon jó játék volt, de "igazán nagy cím" alatt valami tágabb körben is népszerűbb dologra gondolnék, illetve ez csak egy patch lesz egy meglévő játékhoz, ami DX11-el is kiválóan futott nem csak a korabeli, de kicsit régebbi hardware-eken is (még egy HD5850-el is játszható és szép volt, egy 290X-en pedig minden kb. plafonig lehetett tolni), így nem hiszem, hogy bármi különlegeset mutatna ez a patch (kétlem, hogy ez egyben egy Remaster verzió lenne, felújított látványeffektekkel...). Ez szerintem inkább egy publikus béta teszt lesz, hogy be legyen járatva, mire megjelenik a következő játékuk, aminél talán hasznosabb lesz (lesznek benne olyan megoldások, amiknél látványosan gyorsabb a Vulkan DX11-hez képest és erre még szükség is lehet a stabilan magas fps-hez...).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Jester01
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG Ally
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Politika
- EA Sports WRC '23
- Napelem
- Fotók, videók mobillal
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...