Szörnyen lassú lenne a Nintendo Wii U processzora?

A Nintendo Wii U a nyugati start után megkapta az első pofonokat is. A Metro 2033: Last Light című játékok készítő 4A Games ugyanis szörnyen lassúnak nevezte a konzol processzorát, és az említett programból nem is lesz port a Wii U-ra. A Nintendo az IBM által fejlesztett CPU pontos képességeit egyelőre titokban tartja, de annyit tudni lehet róla, hogy egy hárommagos, módosított Power7 architektúrára épülő egységről van szó.

A 4A Games véleményét természetesen tiszteletben lehet tartani, de mindenképp érdemes jobban megvizsgálni a helyzetet, hiszen a Nintendo Wii U nem először kapott már ilyen kritikát. Először is fontos kiemelni, hogy a sebesség viszonylagos, és a Wii U ilyen értelemben hatalmas előrelépés az elődhöz képest, vagyis a Nintendo komoly fejlesztést hajtott végre. Ugyanakkor a korosodó Wii a konkurensekkel szemben eleve le volt maradva a teljesítmény tekintetében, így az új konzolt sokan a PlayStation 3-hoz és az Xbox 360-hoz hasonlítják.

Konkrét specifikációk hiányában sajnos nem tudjuk megmondani, hogy hol helyezkedik el a Wii U processzorának sebessége, így kénytelenek voltunk megkérdezni pár fejlesztőt, de pontos válaszokat nem kaptunk, mivel a Nintendo a képességeket titokban szeretné tartani. Ennek nem látjuk az értelmét, de nem tudunk ellene tenni, így el kell fogadnunk a japán cég akaratát. Megtudtuk azonban, hogy a 4A Games által szörnyen lassúnak titulált processzor, ha nem is sokkal, de valóban lassabb az Xbos 360-ban található megoldásnál, a konkrét különbség azonban titok.

A kisebbik lapka a Wii U processzora
A kisebbik lapka a Wii U processzora

A friss információk birtokában azonban nem biztos, hogy a Wii U processzora megérdemli a szörnyen lassú jelzőt, és ezzel szerencsére a fejlesztők sem értenek teljesen egyet, ugyanis többen elmondták, hogy a fő problémát a tapasztalathiány okozza, de ezt minden konzol életciklusának kezdetén át kell élni. Némi idő elteltével már optimalizáltabb kódokat is lehet majd írni a Wii U-ra. Sőt, információink szerint a Nintendo arra buzdítja a fejlesztőket, hogy használják ki a grafikus processzor számítási teljesítményét az általános feladatokban is. Ebből a szempontból ugyanis az új generációs konzol komoly előnyben van a PlayStation 3-hoz és az Xbox 360-hoz képest. Természetesen ez is egy járható út, de a fejlesztőknek itt is időre van szükségük, hogy feltérképezzék a lehetőségeket. Valószínű, hogy a Nintendo Wii U igazi tudására csak a következő év második felében érkező exkluzív játékokban derülhet majd fény.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés