PH! exkluzív: Száguldani márpedig jó!

– Jó napot uram, meg tudná mondani, merre tudok itt átjutni a Hungaroring felé?
– Hát itt kell továbbmennie egyenesen, a régi bánya felé a földúton. De már régen jártam arra, lehet hogy autóval nem is tud már ott átmenni.
– válaszolja egy kissé nehézkesen beszélő kistarcsai. Az út, amire végül kijutok, meglehetősen hepehupás, így óhatatlanul a tavalyi roncsderbi emlékei elevenednek fel bennem, miközben az Acer 2007-es partnernapjára igyekszem, Európa állítólag egyik legmodernebb autós versenypályája felé. A tagnak egyébként igaza volt, az utat egy jókora földhalom torlaszolja el. Ezúton jelzem tehát, hogy aki a Hungaroringre akar eljutni, válassza inkább az M3-ast, kerül, amibe kerül. Esetleg üljön helikopterbe, mint a menő pilóták.

Az Acer Magyarországnál (mely egyébiránt egy ideje hivatalosan az Acer Slovakia s.r.o Magyarországi Képviselete) szeretünk vendégeskedni. Nem azért, mert jó a kaja és bőségesen megpakolják a szatyrot ajándékokkal, hanem mert okosan szervezik a rendezvényeiket. Tavaly őrült roncsderbi követte a „kötelező programot”, idén verseny Magyarország és Kelet-Közép-Európa egyetlen Formula 1-es pályáján, a Hungaroringen. A Prohardver! idén is megmérettetett, ezúttal a Toyota csapat színeiben: egy egyliteres, háromhengeres motorral szerelt Yarisszal gyűrtük magunk alá a Hungaroring aszfaltját.


Gemstone-dizájn: nem csak képen mutat jól

– Nézzétek meg a csodaszép új notebookjainkat! – jön elénk érkezésünkkor lelkesen Krisztina, a termékmanager, és már rutinosan terelget is minket a kirakatasztalokhoz, ahol csakugyan ott díszeleg az új dizájnnal készült TravelMate szubnotesz és Aspire DTR gép. Az új formák leleplezésekor mi is ott voltunk Milánóban, a gépek azóta megérkeztek hazánkba is, így mi nem csak elsőként láttuk, de elsők között tapogathattuk, forgathattjuk, emelgethettük, csodálgathattuk őket. Mintha egy teljesen más gyártó noteszgépeire került volna az Acer logo. A TravelMate gépnél ugyan itt-ott még felfedezhetők az Acer-jellegzetességek, az Aspire 5920 viszont teljesen átalakult. Az új notebookok mintha felnőttebbek lennének, kellemes látványt nyújtanak a szemnek, és érzetre határozottan meggyőző anyagminőséget sejtetnek.


A nevető harmadik

Mint az előadások során kiderül, az új dizájn bevezetésével az Acer az amúgy nem túl kedvező piaci változásokra reagál. A világpiacon harmadik legnagyobb PC-gyártó amellett, hogy továbbra is tart olcsóbb megoldásokat a noteszgépekből álló portfóliójában, mostantól szeretne elsősorban a közép- és felsőkategóriás termékekre koncentrálni – ehhez pedig jó hátteret nyújthat egy ilyen drasztikus ID-váltás. Ahogy milánói riportunkban írtuk, mindez az értékesítési modell átalakítását is magával vonja. A vásárló mindebből jó eséllyel annyit érzékel majd, hogy az otthoni, egyéni felhasználóknak készült Aspire modellek eztán főképp a kereskedelmi láncok áruházaiban mutatkoznak majd, az üzleti modellekből álló TravelMate széria pedig elsősorban a szakboltok kínálatát erősíti.


Ezt előztük le a Yarisszal

Az előadások utáni ebédet gyorsan letudjuk, várjuk a versenyzői eligazítást. A Hungaroringen egyedi atmoszféra uralkodik; a levegőt áthatja az égett gumi és üzemanyag szaga, miközben a Yaris beijedve sorakozik fel a boxutca kijáratánál az Opel Astra versenyautók és néhány utcai bálna közé – mint a kisiskolás, aki az évnyitón véletlenül a felső tagozatosok közé keveredett. Szintidőt kell menni: lesz két mért kör, a lényeg, hogy a két köridő a lehető legközelebb legyen egymáshoz. Pofonegyszerű lesz – áltatom magam. Időmérő transzponder az üvegen, lehet kigurulni a pályára. A box kijáratánál persze, ahogy kell, elszakad a cérna, és őrült száguldás veszi kezdetét; az autó minden kanyarban vészesen sodródik, a gumik sikítanak, miközben én Schumachert játszom. Fogalmam nincs milyen időket megyek, de kit érdekel, amikor még egy verseny Opelt is leelőzök.


A PH! versenyzője ügyességét bizonyítja

Az eszetlen hajtás után ügyességi pályára megyünk, ahol a kissé felhólyagosodott gumik vehetnek egy kis fürdőt; a Yaris itt igazán elemében érzi magát, lehet azért, mert a sok hárombetűs technológiának köszönhetően tulajdonképpen már nem is én vezetek. A rántópad hátsó defektet szimulál, közben a gumik úgy beletapadnak a vizes burkolatba, hogy komoly munka egyenesbe rángatni az autót. Méghogy defekt. A szlalompályán is magabiztosan manőverezik a kis Toyota, kár, hogy az első időt írják fel az eredmények közé, nem pedig a legjobbat.


Schumacher is így kezdte

Megmérettetésünk utolsó helyszíne a gokartpálya, ahol először csak külső szemlélőként állok a pálya szélén, miközben a Prohardver!-ben rejlő lehetőségeket ecsetelem az egyik topmanagernek. Az első futamot látva a következő taktikai tanáccsal látom el magam: Mindig maradj a notebook.hu mögött! Persze betartani már nem tudom, a gokartvezetés ugyanis, ha lehet, még észveszejtőbb, mint a verseny a Hungaroringen. Azért a megfelelő keretek közt óvatos vagyok, talán túlságosan is, így az időm nincs a legjobbak közt, viszont megúszom élve.


Pukkantsunk? Pukkantsunk!

Na, milyen volt? – kérdezzük egymástól újságírók, miközben az eredményhirdetésre battyogunk. Valahogy érezzük, hogy ezúttal sem állunk fel a dobogóra, de zömében egyetértünk abban, hogy mindez még akkor sem számít igazán, ha a győzteseket egy Ferrarival körbefurikázzák a ringen. A Ferrari amúgy is fekete – ilyenbe bele nem ülnénk.

Az Acer idei dealernapja összességében tehát az őrült száguldozásról, és egy nehéznek ígérkező 2007-es esztendőről, valamint az ezzel együtt járó változásokról szólt. A vállalat szemmel láthatóan igyekszik szemléletmódváltásra bírni mind dealereit, mind végfelhasználóit, akik a cég reményei szerint az olcsóság helyett idővel az értékkel azonosítják majd az Acer notebookjait. Jövőre, mikor a tajvani vállalat saját prognózisa szerint már a világ második számú PC-gyártója lesz, meglátjuk, hogy a váltás mennyire jött be.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Előzmények

Hirdetés