Nem jól működik az anizotropikus szűrés az újabb Radeon meghajtókban

A 17.9.1-es Radeon Software ebből a szempontból még hibátlan, valami a 17.9.2-es csomagtól csúszott félre.

A PC Games Hardware érdekes jelenségre figyelt fel, ugyanis kiderült, hogy a Radeon Software 17.9.2-es verziója óta valami nem stimmel a meghajtóban található anizotropikus szűréssel. Itt konkrétan egy képi hibáról van szó, ami egy rosszul szűrt területet eredményez, és ez a probléma jelen van a 17.9.3-as eszközillesztőben is. Ugyanakkor a 17.9.1-es csomag ebből a szempontból még jó volt, ráadásul a teljesítmény sem változott meg.

A 17.9.1-es és a 17.9.3-as Radeon Software meghajtó anizotropikus szűrése A 17.9.1-es és a 17.9.3-as Radeon Software meghajtó anizotropikus szűrése
A 17.9.1-es és a 17.9.3-as Radeon Software meghajtó anizotropikus szűrése (forrás: PC Games Hardware) [+]

A fenti képből látható, hogy a hiba meglehetősen nehezen észrevehető, legalábbis mozgás nélkül, így a játékok helyett sokkal jobban visszaadja a probléma jellegét az anizotropikus szűrés minőségének vizsgálatára kialakított 3DCenter Filter Tester alkalmazás. Az alábbi két képből már látható, hogy miről van szó.

A 17.9.1-es és a 17.9.3-as Radeon Software meghajtó anizotropikus szűrése A 17.9.1-es és a 17.9.3-as Radeon Software meghajtó anizotropikus szűrése
A 17.9.1-es és a 17.9.3-as Radeon Software meghajtó anizotropikus szűrése (forrás: PC Games Hardware) [+]

Az AMD elismerte, hogy egy tényleges hibáról van szó, amit hamarosan kijavítanak, de azt nem tudni, hogy mikor. A probléma nem kritikus besorolású, vagyis a korrigálása nem élvez prioritást, ugyanis a sebességet nem csökkenti, illetve stabilitási problémákat sem okoz. Valószínű azonban, hogy októberben, valamelyik újabb eszközillesztőben korrigálva lesz.

A jelenség egyébként csak azokat az alkalmazásokat érinti, amelyek a meghajtó anizotropikus szűrését használják, vagyis a programon belüli, egyedileg kialakított megoldások jól működnek.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés