Vegyíthető az alkalmazásba és az AMD Software-be épített képgenerálás?

Az AMD szerint igen, de ezt azért nem ajánlják, mert nem erre tervezték a rendszereket.

Nemrég vált elérhetővé a képgenerálást alkalmazó FidelityFX Super Resolution 3, mellé pedig előzetes formában befutott egy meghajtó is, ami az AMD Software vezérlőpulton belül bekapcsolhatóvá tette a Fluid Motion Frames technikát a DirectX 11-es és 12-es játékokra.

Nyilván evidens, hogy külön-külön ez a két rendszer működik, de felmerülhet a kérdés, hogy lehet-e vegyíteni ezeket, vagyis egy FidelityFX Super Resolution 3-at támogató játékban aktiválni a képgenerálást, majd erre még ráengedni a meghajtóba épített megoldást. Érdeklődtünk arról, hogy mi az AMD álláspontja ebben a kérdésben, és meglepő választ kaptunk.

A cég szerint a fenti lehetőség megoldható, a FidelityFX Super Resolution 3, illetve az AMD Software-en belüli képgenerálás teljesen különálló rendszer, így papíron kompatibilisek egymással. Technikailag tehát semmi sem akadályozza meg a felhasználót, hogy mindkettőt egyszerre bekapcsolja, a gyakorlatban azonban ez mégsem jó ötlet. A legnagyobb probléma az, hogy egyik technikát sem arra tervezték, hogy egymás mellett működjenek.

A meghajtóba épített Fluid Motion Frames egyetlen célja, hogy ha egy játék nem tartalmaz integrált formában képgenerálást, akkor azért legyen valami alternatíva, amihez a felhasználó nyúlhat, de ennek vannak korlátjai, így az AMD leginkább a FidelityFX Super Resolution 3-ban kínált megoldás játékokba integrálását javasolja, ami számos extra adattal etethető, és ez hatékonyabb működést is eredményez. Ha az alkalmazás és az eszközillesztő oldalán is képgenerálás történik, akkor az ugyan nagyobb képkockasebességet fog biztosítani, de felnagyíthatja a meghajtóba épített eljárás problémáit. A képkockák generálása kapcsán amúgy is kiemelhető az az általános szabály, hogy a képkockasebesség kevésbé határozza meg a kapott élményt. Ez különösen igaz, ha két eltérő rendszer is generál tartalmat, ilyen esetben sokkal inkább érdemes az érzékeinknek hinni, mint a megjelenő, számszerűsített adatoknak.

A meghajtóban szállított Fluid Motion Frames egyébként várhatóan a jövőben is aktiválható marad a FidelityFX Super Resolution 3 képgenerálása mellett, de javasolni semmiképpen sem fogja a két technika vegyítését az AMD, viszont kipróbálni ki lehet, és akinek megfelel a kapott eredmény, használhatja együtt az eljárásokat.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés