Xbox One konzolra is lesz PhysX SDK

Az NVIDIA bejelentette, hogy a Sony PlayStation 4 mellett az Xbox One nevű Microsoft konzolhoz is elérhető lesz a PhysX SDK az APEX modullal egyetemben. Ez igazából formalitás, hiszen egy fizikai motorról van szó, ami gyakorlatilag nincs hozzákötve a hardverhez, így ismét csak az lett volna érdekes, ha az új Xbox esetleg kimarad a támogatott termékek listájáról.

A PhysX SDK Xbox One verziója lényegében ugyanazokat a funkciókat kínálja, majd amit a PlayStation 4-es opció, vagyis csak a központi processzormagok használhatók számításra. Ez nem egy jelentős probléma manapság, bár a reklámok a GPU-s gyorsításra vannak kihegyezve, de a PhysX valójában a mai játékok egy igen csekély részében is csak a részecske- és folyadékszimulációra, illetve esetenként a szövetek fizikájára tartalmaz GPU-s gyorsítást. Ennek megfelelően a PhysX effektek jó része még akkor is a CPU-n fut, ha az adott programban van rá GPU-s opció.

Persze az új konzolok hardvere sokkal fejlettebb, mint egy mai PC-s konfiguráció, így gyakorlatilag minden párhuzamosítható feladat gyorsíthatóvá vált az integrált grafikus processzor segítségével, de ezt a PhysX SDK képtelen kihasználni, mivel sem a hardvert biztosító AMD, sem pedig a Microsoft nem fizet a CUDA licencért, ahogy egyébként a Sony sem teszi meg ezt a szívességet. Gyakorlatilag a konzolgyártók igen egyszerű döntést hoztak. Ha az NVIDIA nem hajlandó megnyitni a technológiát valamelyik gyártótól független platformra, akkor majd előnybe kerül a konkurens a Bullet és Havok, amelyek nyílt felületen keresztül is képesek kihasználni az új konzolok tudását.

Természetesen az NVIDIA bármikor dönthet az OpenCL vagy más nyílt platform támogatása mellett, de az is elképzelhető, hogy a céget nem érdekli a konzolok teljes értékű kiszolgálása, így akár azzal is megelégedhetnek, ha a PhysX SDK csak a központi processzormagokon fut. Nem mellesleg senki sem panaszkodhat, hiszen a PhysX ingyenesen használható, vagyis az NVIDIA nem kér érte pénzt, miközben a konkurens Havok már fizetős. Persze utóbbi a nem olcsó licencdíjért cserébe többet is kínál. Nem elhanyagolható az a tényező sem, hogy a tehetősebb fejlesztők inkább saját rendszert írnak az egyes fizikai hatásokhoz, mert ismerve a kódot jobban tudják optimalizálni a működést. Ebből a szempontból a szintén ingyenes Bullet jó helyzetben van, mivel amellett, hogy kész fizikai motor, még nyílt forráskódú is. A fejlesztők számára tehát van kellő választási lehetőség az új konzolokhoz is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés