Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz -Solt- #5956 üzenetére

    A VR kifulladni nem fog, legfeljebb a hangsúly idővel áttevődik a konzolokra és a mobil megoldásokra.
    Jelenleg azért érződik helyben toporgás, mert a steam és az oculus is a célplatform funkciót erőlteti, azaz hogy vegyél erős PC-t, vegyél HMD-t és vegyél hozzá játékokat.
    Ezzel a PC-t átformálják konzollá, elvégre fel kell állnod a gép elől és kontrollerrel kell hadonásznod.
    A PC-s VR természeténél fogva rossz kompromisszum: a PC összes hátránya kombinálódik a konzolok kötöttségével: drága hardver, instabil szoftver környezet, többjátékos üzemmód hiánya, de legalább vannak exkluziv címek.

    A PC-s VR ugyanakkor hatalmasat fejlődhetne, ha a piaci szereplők felismernék, hogy a PC-s VR-t arra kellene használni, amire a PC-t eredetileg is tervezték: tartalomgyártásra.
    Ha a profi cad és 3d animációs szoftverek VR támogatását nem amatőr startupok által barkácsolt alfa verziós pluginek jelentenék, akkor a PC-s HMD-k eladása is meglódulna, mert egy tartalomgyártó cégnek nem tétel 600-900-2000-5000 USD egy HMD-re, ha azzal növelni tudja a munka hatékonyságát.
    Csakhogy mivel a steam és az oculus a VR-t célplatformnak pozícionálták a nagy szoftvergyártók kivárnak, hogy életképes marad-e a VR mint platform, mert a profi 3D szoftverek VR támogatását csak akkor látják kifizetődőnek, ha lesz platform, amire érdemes lesz VR tartalmat fejleszteni.
    Ez az alapvető tévedés, mert a VR a hagyományos tartalomgyártást is fel tudná pörgetni. Már az amatőrök által barkácsolt plugineket próbálgatva is érezhető, hogy mekkora teljesítmény javulást jelent, ha az ember a szerkesztési teret közvetlenül érzékelve dolgozhat a saját két kezével ahelyett, hogy a 3D-s látványt 2D-ben kezelné, teljesen függetlenül attól, hogy a 3D tartalmat VR-ra vagy másra fejleszti-e.
    Ehhez jön hozzá a hatékonyabb prezentáció: minél kevesebbet kell az ügyfél fantáziájára bízni és minél kézzel foghatóbb, érzékelhetőbb a terv, annál nagyobb az esélye, hogy meggyőzi az ügyfelet és már a tervezési szakaszban kiderülnek a félreértések. (Aki dolgozott már kreatív munkán ügyfélnek, az érti mire gondolok: a terveket nézve bólogat, majd a kész munka láttán kezd el ötletelni, mert vizuális fantáziája nulla, de ezt a végletekig titkolja. Ha ezeket a köröket egy VR prezentációval ki lehet kerülni, azzal nagyon sok pénzt lehetne spórolni.)

    A lényeg, hogy a PC-s VR is akkor fog igazán beindulni, ha kijönnek az új konzol és HMD generációk, mert azok megteremtik azt a célpiacot, amit már a szoftvergyártók sem hagyhatnak figyelmen kívül. Ez meglöki a PC-s tartalomgyártás VR támogatását, az a HMD piacot, az pedig a PC-s VR platformra lesz jótékony hatással.

Új hozzászólás Aktív témák