- Milyen notebookot vegyek?
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- iPad topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Autós kamerák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Samsung LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
ma Megjelent az iOS 17.5.1, ami javítja a furcsa hibát, de az Apple hallgat a miértről és a hogyanról.
-
Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
ph A cég évtizedes jótállással szállított, ATX 3.0-s termékcsaládja kétféle színben és teljesítménnyel készül.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem jó hírek jönnek a next gen felől. Úgy néz ki, hogy kb. egy évig 40 nm-en ragad mindenki. A TSMC teljesen lelőtte a 32 nm-es gate first technológiát, így maradt a 28 nm-es gate last. Ezzel a Northern Island 32 nm-es debütálása elúszott, pedig állítólag már meg volt a tape out. Most kérdés, hogy az AMD kockáztat-e. Ennél jobb alkalom nem lesz áttérni a GloFo-hoz. A TSMC rövid időn belül két gyártástechnológiát szart el, ki garantálja, hogy a 28 nm jó lesz?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja ez azt jelenti, hogy 40 nm-en ragadtak a gyártók. Ki lehet a chipet hozni 40 nm-en. A GloFo-hoz is át lehet menni, de az is csúszás. Itt igazából a legnagyobb kérdés, hogy a TSMC mennyit szerencsétlenkedik még. Érdemes-e a 28 nm-ben bízni a gyenguska 40 és a törölt 32 nm-es technológia után.
A terveket nem tudni, de az NV sem örülhet, hogy a szar 40 nm-es után a dolgok a 32 nm-en is rosszul alakultak. Senkinek nem jó ha a bérgyártó, elbénázza a gyártósorokat, az még kevésbé, ha egymás után kétszer is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért ne akarna? Az AMD-nek van egy saját ütemterve, azzal nem foglalkoznak, hogy a konkurens gyártó nem tudja tartani a tempót. A lehető leghamarabb piacon akarják tudni az új generációt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem az AMD-nél most a legnagyobb dilemma a TSMC és a GloFo kérdése. A TSMC első számú opció, de két elbaxott gyártástechnológia után érdemes feltenni a kérdést, hogy mi a garancia a megfelelő 28 nm-es eljárására. A GloFo új lehetőségeket rejt. Ha a TSMC elhasal a 28 nm-rel is, akkor jobb választás majdnem házon belül megoldani a dolgokat. Időben biztos csúsznak, de ez most annyira nem számít nekik. Az NV-t sürgeti az idő a mielőbbi gyártástechnológia váltásra.
Keldor papa: A Sweet Spot-ot nem kötelező követni, csak eddig úgy látták, hogy ez a stratégia hatékonyabb. Igazuk is volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Depression #1076 üzenetére
Ha nincs meg az új gyártástechnológia, akkor egyik sem fog bekövetkezni. Ahhoz, hogy árcsökkentés legyen, vagy konkurens kell, vagy egy új generáció. Az előbbi még hiányzik, az utóbbi meg nem jön időben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Depression #1083 üzenetére
1 milliót adtak el decemberben. (összesen 2 millió volt az eladás év végéig) A TSMC beindította az új gyártósorokat. Egyébként Bicinek igaza van. Eladnak minden legyártott kártyát, ha nem tennék meg, akkor árcsökkentés lenne, nem áremelés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Depression #1086 üzenetére
Persze ... van helye az árcsökkentésnek, de addig, amíg kipucolják a raktárat nincs miről beszélni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Depression #1088 üzenetére
Nem feltételeztem, hogy nem szimpatizálsz az ATI-vel, sőt alapvetően egyet is értek azzal, amit leírtál. Csak, ha az AMD ennyiért el tudja adni az összeset, akkor nyilván nincs okuk a csökkentésre. Egy életképes konkurens felhozatal is segítene, de ez is várat még magára.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] Metro 2033 kimaxolva. Ilyen FPS-ek mellett az első dolga lesz a júzernek kikapcsolni a tesszellációt, mert azzal mindkét kártyán 13-15 FPS-t lehet nyerni. Egyedül a HD 5970 képes futtatni kimaxolva a játékot ... természetesen a "gyenge" tesszellációs teljesítményével. Már mondtam régebben, hogy a setup csak az érem egyik oldala, ott van még a domain shader és a textúrázó kapacitás, ami nagyon fontos a végeredmény szermpontjából.
[link] - A Heaven alatt is csak a sárkányos rész erős, a többi semmi extra. Ezt a Guru3D is leírta. Láthatóan egyik kártyával sem valami erős a teljesítmény. Szintén csak a HD 5970 ad elfogadható teljesítmény.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem mindegy mit veszel, de láthatod, hogy ahova kevés a HD 5870 oda a GTX 480 is az. Hiába a csodás domain shader kezelés, a textúrázáson elbukik az egész.
A marketinggel nehéz bármit elérni, ha nincs terméked. Nem viccből lesz áprilisban közepén a start. Alig van lapka legyártva. Ott állnak a nyomtatott áramkörök ezrei a gyártók raktárában, és várják a chipeket. Az AMD sem viccből marad ezeken az árakon. Nincs más választásod, mert nem jól gyártható a GF100, és nyárig nem is lesz az. Szerintem most az NV szívesen elcserélné ezt a marketinget egy gyártható termékre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég gyengus a Metro 2033-ban a tesszellátor. Érdemes azzal kezdeni, mert enyhén elmossa a textúrákat a modelleken. Sajnos erre nem figyeltek a fejlesztők, pedig az AMD doksikban ott van, hogy a textúrákat a tesszellált modellekre kell szabni, ellenkező esetben homályos lehet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát az effektek minősége sosem az API-n múlt. A DOF egyébként nekem bejön, bár annyira tényleg nem észrevehető. A Metro 2033 igazából csak arra kellet, hogy legyen valami indok az SLI-s Femi rendszerekhez. Be is pakoltak két DX11-es erőforrászabáló effektet. Ha ezt tényleg komolyan gondolják, akkor jobban is meg lehetett volna oldani.
Bici: Tesszellálás után kell textúrázni. Ez is viszi a teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #1120 üzenetére
Mostanában jól működik Charlie kristálygömbje. Bár erről a Chiphellen folyamatosan témáznak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem már idén lesz HD 6000 sorozat és abban lesz egy tesztlapka is. Jövőre a HD 7000 jön.
Ez egyébként nincs hamar. A HD 5000 ősszel egy éves lesz, kint van a teljes sorozat és közeledik a generáció élettartamának a vége. Az AMD ütemterve kb. 1 éves ciklusokra van tervezve.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez az ATI-nak nem gond. A HD 5870 Max TDP-je 190 watt. Bőven van feljebb. 220 wattot is meg lehet adni, és nincs probléma. Az NV-nek az a problémája, hogy ők a 300 wattba alig tudnak beférni.
TESCO-Zsömle: Egyszerű generációváltás ... gyorsabb, jobb, drágább.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #1157 üzenetére
Mi számítana számodra jelentősnek? Új API nem lesz, így ott nem lehet javítani. A cacheszervezért lecserélik, de a shader blokk nem változik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nem értem. Nézd meg a tesztünket. A HD 5870 olyan minimum FPS-eket csinál, mint az azonos árú GTX 470. Mit javítsanak?
Persze nyilván a HD 5850 gyengébb, mint a GTX 470, de 20k-val olcsóbb. Nem várhatod el, hogy -20k-ért jobb legyen.
A legjobb minimum FPS-eket a Hemlock csinálja, ami a GF100 stratégiai ellenfele, csak sokkal gyorsabb, így mehet a nagyobb árcédula.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Warhead:
GTX 470: 21, 19, 11
HD 5870: 23, 21, 4MW2:
GTX 470: 37, 22
HD 5870: 33, 21AVP:
GTX 470: 35, 26
HD 5870: 33, 27Battlefield BC2:
GTX 470: 32, 30, 20
HD 5870: 33, 28, 19A Battleforge alatt a legelső képkocka tart ennyi ideig, arra majd találunk valami megoldást, hogy ne legyen mérve. De ezt le is írtuk, hogy tesztben nem volt akadás.
Most konkrétan a Cypress-GF100 viszonylatban ezek az értékek teljesen rendben vannak. Az AMD a felsőkategóriás fejlesztését küldi szorítóba az NV csúcskategóriásával. Ha a terveknek megfelelően a Hemlock menne a szorítóba, akkor az AMD-nek lenne jelentősen jobb a minimum FPS-e. Ezt az AMD azért nem teszi meg, mert nekik megfelel ez az árazás, hiszen így is eladják a termékeket. Tudják, hogy a GF100 ilyen árazás mellett csak korlátozottan forgalmazható, az előre kalkulált veszteséges gyártás miatt. Igazából semmilyen szűk keresztmetszet nincs. A GF100-at kell a túl olcsón adni, mert a rendszer nem képes többre. Ha az AMD akarja, akkor a Hemlockot is adhatná 100-150 dollárral olcsóbban, de nem kell, mert így is megveszik. A később érkező GF104 is akkora lapka, mint a Cypress. Ami nem csoda, hiszen stratégiailag a Cypress ellen készült, csak esélye sincs megverni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HD 6800 az a tesztchipes lesz. Az egésznek annyi lesz az értelme, mint az RV740-nek. Tapasztalatból ugorjanak rá az új generációval a 28 nm-re. A HD 6700 a Cypresst váltja le, és méretben is nagyobb lesz 390-400 mm^2. Itt ez egyértelműen egy backup plan, ami a 32 nm-es technológia törlésére jött felszínre. Igazából megcsinálhatnák, hogy eldobják a generációt, amihez egy kisebb órajelemelés kellene a jelenlegi lapkákból, de úgy döntöttek, hogy a 28 nm-nél sokat csúszna a Northern Islands, így nem árt egy köztes generáció. Mivel az AMD-nél a Cypress mérete nem nevezhető túl nagynak, így van lehetőség fejleszteni.
gbors: A generációk közötti sebességet most nem érdemes hasonlítgatni. A HD 5700 tervszerű termék volt, míg a HD 6700-at a Southern Islands formában a kényszer szülte.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz csatahajós #1221 üzenetére
Attól függ, hogy mennyire lesznek méretes lapkák a Northern Islands generációban. Mindig érdemes a méretesebb tesztchipekre törekedni, mert azoknál több probléma merülhet fel, így a tapasztalat is több. Az RV740 140 mm^2-es volt, ami alapvetően jó arány a 334 mm^2-es Cypresshez. Az NV-nek amellett, hogy késtek a tesztchipjei, még a mérettel is gond volt, mert a 100 mm^2-es GT216-on nem jöttek elő azok a problémák, amik a Fermit sújtják. Ha nem látod a hibát, akkor a teszt nem ért semmit.
A Southern Islands egy teljes család lesz HD 6500-tól a HD 6800 esetleg 6900-ig.
A Northern Islands már HD 7000 néven jön.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tökéletesen skálázódik. A HD 5870 alapvetően annyira képes, mint a HD 4870 x2. Valahol gyorsabb, míg valahol lassabb.
A HD 5850 annyival lassabb, amennyivel illik a paraméterek tekintetében. A HD 5830 a HD 5770 és a HD 5850 között van félúton. Nyilván itt is megnyirbálták a rendszert. Ez volt az AMD célja, hogy szép réseket hagyjon a kártyák között. Nyilván a HD 5830-ért felárat kérnek, mert csak Radeonok vannak ebben a piaci szegmensben. Majd a GTX 465 után lehet, hogy lesz árkorrekció, de ehhez az is kell, hogy a HD 5830 alá legyen árazva az NV versenyzője, mert az előzetesek szerint lassabb.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - nagyon beteg AMD reklámvideó.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Érdekes bejegyzés az AMD-től. [link]
Érdekes dolgok lehetnek a textúrázó alrendszerben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze ez az AMD dolga. Ködösítenek. Ami biztos, hogy október 14-én lesz az első bemutató, de ez nem feltétlenül jelent megjelenést.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DeckardCain #1395 üzenetére
A stratégiai szempontok is közrejátszanak egy termék esetében. Például a GTX 460 768 MB nem egy gyártónak nem tetszik, mert nagyon drága gyártani, és olcsón kell adni, hogy megvegyék. Ez viszont a GTS 450-455 szempontjából problémákat szül, mert azokat olcsó gyártani, tehát egészséges haszon lenne rajtuk, de a GTX 460 768 MB miatt nem viszik meg a terméket.
Ezek olyan dolgok, amiket mérlegelni kell, mert az egyrészt jó, hogy a GTX 460 768 MB-ot eladják, de az már nem, hogy a többi termék raktáron marad. Erre megoldást kell találni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekünk ez nagyon tuti. Végre valami mozgás, ami már hiányzott.
Valszeg az NV azért ment bele ilyen árazásba, mert a TSMC gyártókapacitásának a nagynak mondható részét ők használják, így rengeteg termék gyűlik fel a raktárakban. Nyilván az semmivel sem lenne jobb, ha nem mennének a gyártósorok, mert a bérleti díjat ki kell fizetni, ha már lefoglalták. Ez lehet a túlzott árcsökkenés mögött. Ahogy az AMD, úgy az NV is elszámította magát, csak az AMD-vel ellentétben, ők a termékek felhalmozódásával küzdenek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolod, hogy a VP8-as kodek támogatása 2%? Manapság mindenki videót néz az interneten, és HTML5 vagy WebM felületen ez az egyetlen út a gyorsításra. A 3D az valóban rétegfícsőr, mint az Eyefinity.
A DX12-ben valszeg össze fog jönni. Talán alkalmazni is lehet a játékokban úgy, hogy a karakter ne süllyedjen bele a talajba. Sajna a DX11-ben durván elbaszarintoták a dolgot. A Siggraph-on volt róla szó, hogy mit kell változtatni. Kell a vertex shader elé, és mögé is egy tesszellátor motor. Mögötte megvan, míg előtte csak a Xenosos motor létezik, ami nem a legjobb a mikropoligon renderingre. Az alapok megfelelőek, de szükséges elé egy diagnosztikai motor, mert a vertex shadernek nem tesz majd jót, hogy tízszer annyi dolga lesz.
Esetleg ha már változtatunk, akkor nem árt az árnyalási problémákra is megoldást találni. A renderelés elvégezhető Quadpixelekben.Nem is érdemes ide pazarolni a tranzisztorokat, mert sok eredménye a játékokban nem lesz. Persze a professzionális piacon már hasznos fícsőr. Az a gond, hogy a gyártók marketingben ráálltak a tesszellálásra, és a júzerek várják a Heaven szintű megváltást, persze fogalmuk sincs, hogy ez nem lehetséges a DX11 alatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én is azt hittem, hogy jó dolog lesz. Az AVP egyik fejlesztője mondta, hogy szívás az egész. El is mesélte, hogy az AVP-ben volt több tesszellációs szint. Ezt láthattad is az előzetesből. A Medium volt a karakterekre, és a High a felületre, valamint a karakterekre. Ebből maradt egy medium közeli szint a karakterekre, mert High-on nagyon ronda volt, amikor az Alien fél karja is eltűnt a tesszellált falban. Nyilván elképzelve messze nem lehet szép. A Heavenben is ezért nem járkál senki azokon az utakon, mert bokáig besüllyednének.
A gyártóknak hypeolni kell a tesszellációt. Az, hogy ez szánalmas-e más kérdés. Nyilván üzletileg fontos szempont, és sokan nem tudják, hogy lehet-e alkalmazni. Na de majd talán a DX12 ... Tessellation done right!
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz schwartz #1442 üzenetére
Inkább azt mondtam, hogy a geometrikus transzformációkból nem lehet kihozni többet, mert a mikropoligon render az utolsó lépcső. A DX-ek fejlődnek tovább, mert kell egy API a gyártóknak. Meg is van az irányvonal a DirectCompute-on belül. Ez még nem olyan fejlett, mint mondjuk az OpenCL (a fejlettséget a benne rejlő lehetőségekre értem), de némi megkötéssel lehet egy szoftveres futószalagot írni benne. A kötött futószalag megmarad mindig, mert a szoftver renderingnek is meg van a hátránya. Nem mindegy, hogy minden architektúrához tervezel egy kódot, vagy használod a DX futószalagját, amihez tervezik az architektúrát. Előbbi esett mellett azért van Tim Sweeney, mert pontosan tudja, hogy mennyire költséges, és komoly meló, megírni egy szoftver rendert több különböző architektúrához pedig pláne szívás. Már most is elgondolkodtató, egy komplett motor licenszelésének lehetősége, mert anyagilag lehet, hogy többe van, mint egy saját fejlesztés, de az idő szempontjából összehasonlíthatatlan előny. Mivel a szoftver render több pénzt és időt igényel, gyakorlatilag borítékolható, hogy nem sok motor marad a piacon, és azt fogják vásárolgatni/licenszelni a kiadók.
Például Sweeney mellett van ellenvélemény is. Andrew Richards például továbbra is amellett áll ki, hogy a kötött futószalag jobb dolog, mert generációnként továbbfejleszthető és könnyebb vele bánni, gyakorlatilag minden szempontból. Nyilván a kipukkadt Larrabee-lufi eléggé komoly problémákat is felvet ezzel a szoftver renderrel kapcsolatban, mert az nyilvánvaló, hogy a HPC-piacon baromira felesleges számos olyan rész, ami egy GPU-nak kell, de ezek nélkül jelenleg nem GPU a GPU a PC tekintetében. A DX12 valószínűleg megoldja a DX11 tesszellálással kapcsolatos problémáit, mert van bőven ilyen. Persze ha ez meg lesz oldva, akkor ott lesz a millió dolláros kérdés: elértük, hogy a triangle kisebb, mint a pixel (mikropoligon rendering), innen hova tovább? A DX12-ben talán olyan szempontból is érdemes gondolkodni a problémán, hogy a DirectCompute képességeit kiterjesszük. Egyelőre a kötött futószalagon belül a pixel shaderhez van hozzárendelve a rendszer egyfajta kiegészítésként. Lehet használni még a renderelés előtt is, de logikailag csak az inputba lehet bekötni az eredményt. Talán érdemes lenne egy olyat megoldani, hogy a DirectCompute felületen végzett munka bárhova beköthető legyen, ez azt a szabadságot adná meg a fejlesztőknek, hogy igény esetén lecseréljék a futószalag egy részét. Persze lehet, hogy ebből csak a DX13-ban lesz valami.(#1443) Keldor papa: A DX9 SM3.0 alatt bármit meg lehet oldani, ami ma a modern grafikához kell. Az egyetlen probléma a flexibilitás, és a szükséges teljesítmény. Ezt javítja a DX10 és a DX11, majd a DX...
Csak egy egyszerű példával élve ott az AMD-nek a HDAO algoritmusa. Ez letölthető a DX SDK-ban. Az a jó ebben az algoritmusban, hogy szépen skálázható, így nagyon jó összehasonlítást ad a DX verziókra. DX9-ben is lefut, csak borzalmasan lassú, mivel semmi olyan dolgot nem használhat, ami növelné a sebességet. DX10.1-ben már négyszeres sebesség érhető el a Gather4 által, míg DX11-ben a LDS ezt a tempót is a háromszorosára emeli. Persze ez az effektre levetített gyorsulás, mert egy játékban más is renderelésre kerül, de a BattleForge alatt látható, hogy mennyit gyorsul a rendszer a DX10-től a DX11-ig +45-55%-ot lehet mérni. A többi játéknál (nem mindben) ez nincs meg, mert a fejlesztők úgy döntöttek, hogy DX11 alatt eleve lassú lenne az effekt, így nem is engedélyezték. Lényegében maradhatott volna a DX9 SM3 is, mert közel ugyanarra a látványvilágra képes, de mindezt feleakkora sebesség mellett. És még akkor ott van a DX11 egyik legjobb fícsőre, amit még nem is implementáltak teljesen a gyártók a driverbe. Ugye ez a rajzolási parancsok többszálú feldolgozása. Mondjuk eddig csak a Civ 5 támogatja ezt a funkciót.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz S-Attila #1447 üzenetére
Nem biztos. A rendezvény lesz akkor. Nem tudjuk, hogy az NDA akkor jár-e le. Amint ki lehet rakni kirakjuk a hírt.
(#1446) gbors: Mert a fejlenlegi futószalag már két API-ban is kész van, csak a pénzt vinné ha valaki ezt átültetni egy harmadik felületre. Felesleges munka lenne. A futószalag problémáira kell összpontosítani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hugo chávez #1450 üzenetére
A visszaskálázás tiltása gyakorlatilag ezt jelenti, hogy nem megoldható. Elméletben persze lehet játszani a gondolattal, de a steam szerint a felhasználók 5,6%-a rendelkezik DX11-es kártyával. Esélytelen, hogy valaki bevállalja az only DX11-et.
(#1453) gbors: Jelenleg ez történik. Minden piaci szereplő rálép a rendszerszintű integráció útjára. Bár a piac pont ellentétesen gondolkodik, nem robbantják szét a GPU-t és a CPU-t, hanem pont, hogy összefűzik őket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel nincs más statisztika erre, nem tudok közelebbit mondani. Mindenesetre a Steam egy nagyon fontos disztribúciós rendszer, és a statisztikát nagyon figyelik a fejlesztők, mert a potenciális vásárlók gépeit összegzi.
Egyszer a DX11 only-t is bevállalják, de borítékolható, hogy nem 5,6%-os elterjedtségnél.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ide is beírom, hátha valakit érdekel:
AMD Llano sample ... órajel ismeretlen
3D Mark Vantage default - 2826 pontSenki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Atom_Anti #1478 üzenetére
A HD 5470 1000-1100 pont körül megy függően a CPU-tól.
Az Ontario/Zacate az single channel. Arról nem tudni, hogy a memóriavezérlő mekkora órajelet támogat hivatalosan, de a mobil szinten megszokott 1333 MHz a valószínű. A Llano 1866 MHz-es kétcsatornás módot támogat. A Sandy Bridge 1333 MHz-es kétcsatornás módra jó. Persze az utóbbi termékek esetében az alaplapgyártók túllépnek a hivatalos paramétereken. Ezt megszokhattuk már.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Atom_Anti #1481 üzenetére
Nem tudnak a chipbe extra csatornát szerelni, ha erre gondolsz.
Miért kellene jóval több pont? Az előző generáció legerősebb integrált megoldásai 300-400 pontot kapnak. Ennél nagyobb fejlődés hova kell? És akkor még nem is az Onterio megcélzott piacairól beszéltünk, ahol a termékek örülnek, ha elérik a 100 pontot a Vantage-ben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem inkább félreértés, mert az AMD azt mondta, hogy a megjelenés Q2-ben lesz, de a nyáron fogják a notebookok és az OEM gépek elárasztani a piacot a Llanora alapozva. Szerintem ebből következtetett Fuad a Q3-ra.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen