- LED / LCD TV topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Raspberry Pi
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy nem 6-8 MB-os adatot másolgatnának, hanem 60-200 MB-osakat. A cache itt már nem számít, mert túl pici. Nem mellesleg az IGP-nek engedni, hogy a processzor által erősen használt gyorsítótárba felügyelet nélkül írjon az hiba. Ezt a Sandy Bridge így csinálta, de az Ivy Bridge-nél az Intel már letiltotta, mert sok gondot okoz a processzornak. Az Intel ezt csak elviekben gondolta át, de kellő GPGPU-s tapasztalat nélkül nem láthatták, hogy a gyakorlatban nem fog működni.
Az OpenCL olyan API, mint a DirectX, vagy inkább az OpenGL. Ha az adott driver támogatja azokat a funkciókat, amiket a program kér, akkor nincs semmi probléma. Bizonyos funkciókat valóban csak AMD-n lehet ma megcsinálni, de nem jelenti azt, hogy ezeket a többi driverbe nem építik be később. Az OpenCL-es WinZip is működik már minden hardveren.
Az OpenCL nem zárja ki, hogy az adott program ne fusson két külön gyártótól származó erőforráson egyszerre. Ezt jellemzően a program oldalán szokták tiltani, mert ehhez azért nem kevés tesztelés kell, de a lehetőség az API-ban adott.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt az új Ruby demóból egy részlet (pár effekt még nem aktív benne). [link] - Ruby kicsit nagyon el lett kurvásítva.
Egyébként CryEngine 3.5. Ezzel a programmal fog kvázi debütálni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - ROTFL ... ekkora troll hírt. És még nem is április elsején ment ki.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Klikodesh #6717 üzenetére
Ebből a szempontból troll, hogy ilyen technológia nem létezik majd a BF4-ben. Pedig tök hitelesen körbejárja. Csomóan be is kajálták, ahogy nézem.
A TressFX-et akkor érdemes kigúnyolni, amikor valaki előáll egy jobb megoldással. Egyelőre ez az egyetlen GPU-val gyorsított hajszimuláció játékba implementálva. Jöhetnek a kihívók, végre elkezdődik ezen a területen is a valós fejlesztés. Roppant jót tenne a piacnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #6879 üzenetére
A GCN 2.0 az nem szimpla átsimítás. Amikor a kernel az LDS-t és a videomemóriát egyetlen címezhető memóriaként láthatja az elég komoly előrelépés. Ehhez jön még egy csomó kiterjesztett debug lehetőség, hogy valós alternatíva legyen natív C/C++ kódot fordítani rá, illetve az integráció szempontjából fontos fejlesztések.
Sok dolgot nem fogsz érzékelni ebből, ha a GCN 2-t dedikált GPU-ként veszed, de az APU-ba kellenek ezek az újítások, és az új konzolokba is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már az APU13 konferencia előzetese is árulkodik erről. Legkésőbb november közepén lesz valami az új generáció kapcsán. Ennél talán érdekesebb lesz Johan Andersson előadása, aki az APU-k IGP-jének általános számításokra való használatáról beszél majd. Talán a BF4 már épít rá? Fura lenne, de egy korábbi marketinganyagban exkluzív optimalizálás van írva az A szériás APU-kra is. Lehet, hogy nem véletlenül kapott már az év elején Kaveri termékmintát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mhmpista #6984 üzenetére
Ez nem ide való, de azért válaszolok, csak, ha van még kérdés, akkor itt folytassuk. [link] Alapvetően ott a probléma, hogy a Windows csak az elsődleges képernyőre engedi a hardveres gyorsítást.
Ahhoz, hogy működjenek a tévén a játékok két egyszerű lehetőséged van. Vagy az lesz az elsődleges képernyő a játék idejére, vagyis ne legyen kiterjesztett. A másik megoldás, hogy a játékot ablakban futtatod. Ilyenkor ez egy extra kijelzőként van jelen a Windows-ban és teljes értékű hozzáférést kap az API-khoz. Ezzel nem számít, hogy melyik kijelző jeleníti meg.
A harmadik opció az picit komplikáltabb, tehát sok utánaolvasást igényel, de a kártyád támogatja az Eyefinity-t. Ez a mód a két kijelzőt a Windows számára egynek hazudja, így a gyorsítás mindkettőre működni fog. Ehhez azt kell tenned, hogy a Windows saját beállításainál ne terjeszd ki a kijelzőt, hanem a Catalyst vezérlőpultban hozz létre egy Eyefinity felállást. Ezután a játékokat rendeld hozzá ahhoz a kijelzőhöz, amelyiken futtatni akarod azokat. Fontos, hogy innentől kezdve mindig ott fognak futni, amíg a beállítást vissza nem vonod.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ár az nem teljesen feltételezés. Jelenleg az a terv, hogy annyi lesz. Ettől persze még megváltozhat, de ők ezt jobban tudják, hiszen tisztában vannak a teljesítményével, és nyilván tudják, hogy milyen szerepet szánnak még a Tahitinek. Az NV annyira feltolta az árakat, hogy azt simán le lehet követni, ha gyorsabb a hardver, mint a Titan. És ez jó nyereséggel is kecsegtet. Az biztos, hogy 550 dollárra ne számíts. Minimum 700 lesz. Ez alatt nem éri meg, mert akkor a kis tesó lenne 550, és a Tahiti árát módosítani kellene, ezt senki sem akarja.
Az AMD szerintem a következő körben az NV-hez igazítja majd az árait, és ha az nem tetszik, akkor ott a konzol 400-500 dollárért. Nekik mindegy, hogy melyiket veszed meg. Sőt, anyagilag a konzollal még jobban is járnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WayneGace #7009 üzenetére
Nagyobb lesz a haszon egy konzolba szállított APU-n, mint egy GPU-n. A konzolok árusítása még el sem kezdődött, de az AMD máris úgy számol, hogy Q3-ban a semi-custom divízió kb. 250 millió dollárt termel majd. Ez elég közel van a VGA-k 320 milliós bevételéhez. Q4-ben le is fogja hagyni. 2014-ben az AMD-nek nagyobb bevétele lesz a semi-custom divízióból, mint a VGA-kból, éves szinten az XO-ból és a PS4-ből 1,5-2 milliárd dollár közötti bevételt számolnak eleinte. Ennek nagyjából a 15% lesz tiszta haszon. Ezzel a konzolok egy negyedév alatt több hasznot termelnek majd, mint a VGA-k egész évben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WayneGace #7012 üzenetére
Az AMD-t a konzolok eladása nem érdekli. Az az MS és a Sony feladata. Ők az APU-t szállítják. Nagyjából 90 dollárért adják majd a lapkákat, de minden negyedévben újra kell majd tárgyalni az árakat, mert a Sony és az MS OEM partner lesz most, tehát az új konzolokból nem licencbevétele lesz az AMD-nek. Egy APU-n nagyjából 15% haszon lesz.
A VGA-kba szánt GPU-kon nem igazán van haszon. Max. 5-10%. De igazából még annyi sem. Ezért emelkednek az árak. A VGA-k eladásán sincs igazán ma haszon. A VGA-gyártók majd tableteket fognak csinálni, hogy legyen pénzük. Meg a probléma, hogy a VGA-khoz folyamatos reklám és befektetés kell. A konzolba a lapkát csak szállítják és kész.(#7013) TESCO-Zsömle: Hosszútávon rengeteg semi-custom chipet terveznek majd. Nagyjából a bevétel fele fog innen jönni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WayneGace #7021 üzenetére
Kérdés mikorra várták. Mert ha 20 nm-en hozzák ki, akkor 2014 közepe a leghamarabbi megjelenés. A kísérleti gyártásba nem ideális beugrani, így is sokkal drágább lesz a 20 nm-es node, mint most egy 28 nm-es.
Egyébként az NV-nek előbb a Parker SoC kellene, mert a Maxwell Intel és AMD processzor mellett félkarú óriás. Az architektúra ARM-os társításhoz van tervezve.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7035 üzenetére
Azzal a GCN-nel jön, amit a konzolok kaptak.
Van nem igazán alkalmazott verziószámozás. A GCN 1.0 az első (S.I. dizájn). A GCN 1.1 (C.I. dizájn) az amit a Bonaire GPU és a Temahs/Kabini IGP kapott (persze utóbbiak kaptak extrákat az ACE-cel, azok már a GCN 2.0 jellemzői). A Kaveri és a konzol APU-k GCN 2.0-t használnak. Az új generációs GPU-k nem biztos, hogy pont ezt kapják meg.
Társítani elvben bármelyiket lehet bármelyikkel, csak a driverben kell a szűrési rutinokat megegyező minőségi szintre hozni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7038 üzenetére
Most is mellérakathatnának egy HD 6900-at, csak kérdés, hogy mennyi értelme lenne. Az ilyen 50:1-es arányban működne jól, vagyis nyernél az extra IGP-vel 1 kemény fps-t.
Nem tudok árakat mondani.
(#7040) HSM: A GCN 1.1, vagyis a C.I. az ugye az ACE-eken működésén változtatott, így már nem csak max 3, hanem egy rakás szimultán munkafolyamatot kezelnek, motoronként 8-at. Aztán ott lett a FLAT utasításformátum, hogy az LDS és a VRAM kezelhető legyen egyetlen címezhető memóriaként, illetve megjelent a legújabb PowerTune.
A GCN 2.0 minden bizonnyal teljes kompatibilitást kínál majd az x86-64 címterhez, illetve valószínű, hogy az IOMMU2.5-tel is lesz valami extra dolog. Ezek a funkciók VGA szintjén lényegtelenek, hacsak nem társítod a kártyát egy Kaveri APU-hoz.Ami esetleg még beépíthető az a dynamic parallelism, az VGA szintjén is értékes függetlenül, hogy milyen APU-t raksz mellé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az ACE csak compute folyamatot kezel. Tehát a két ACE az egy-egy compute folyamat és egy grafikai, ami ACE nélkül megy. Így jön ki a három. Két compute és egy grafika.
A konzolok esetében ugye nyolc ACE van és motoronként 8 szimultán folyamat. Tehát ez 64 compute és egy grafika. A PC-n a Kabini/Temash ilyen a négy ACE motorral, ami így 32 compute és egy grafikát jelent.Ennek a jelentősége annyi, hogy nem csak egyetlen folyamat lehet aktív a hardveren egyidőben, hanem a motorok kezelése miatt akár 8 is, ezzel nő a hardver kihasználhatósága, mert elkerülhető a drága kontextusváltás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a konzolos portokat leszámítjuk, akkor nyilván a PC-s port mindenkinél ugyanúgy fog kinézni. A konzolhoz képest viszont lesznek olyan játékok, ahol hiányoznak majd effektek, vagy esetleg a játékmenet is sokkal butább lesz PC-n.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az első körben elkészülő játékokból csak az EA Sports játékok készülnek HSA fejlesztőkörnyezetekkel. Ezek közül is csak a FIFA-t portolják PC-re. Szóval ez a dolog mindegy, és itt nyilván megfelelő hardver kell, hogy futtasd.
De lesznek olyan játékok, amelyekből szimplán kimarad egy-két effekt. Nincs elméleti akadálya a PC-s implementációnak, tehát nem HSA hardvert megkövetelő dologról van szó. Ami most a legnagyobb probléma, hogy a fejlesztők PC-n kifutnak az UAV slotokból. A DX11-ben 8 darab van, míg a konzolon annyit használnak amennyit akarnak. Lesz olyan játék, ami 200-at is használ, de még a DX 11.1-ben is csak 64 slot van.
A szimultán munkafolyamatok kezelése nem olyan nagy gond. Egy PC-s portba nem tudsz annyi compute shadert írni, mert kifutsz a DX vagy az OpenGL erőforrásiból.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Shadow of the Eternals szerintem mindenképp elkészül. Azért nem 1,5 milliót kérnek mint az első körben, mert az AMD áll 750k-t. Ennek a másik felét nem nehéz beledobni, de akkor a játék lényegében az AMD tulajdonába kerülne. Nyilván ez a fejlesztőknek nem tetszik mert ki tudja, hogy mik a feltételek (exkluzivitás stb.). Már a 750k-t is úgy hiszem, hogy egy rakás ingyen kulcsért vállalta az AMD, ami még vállalható a fejlesztőknek.
A Kickstarterre elég sok pénzt költ egyébként az AMD. Ott a Defense Grid 2. Technikailag csak a kiegészítőre jött össze a pénz, de mégis elkészül a teljes értékű folytatás, mert a Razer és az AMD kipótolta 1 millára a gyűjtést.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mcwolf79 #7063 üzenetére
Az alsó sorban felsorolt játékok közül a BF4 és a Raven's Cry ami GE játék. Teljesen félrelőtt ez a fake kép, még ha marha jó a minősége akkor is.
Nem akarok a következő fake-hez tippeket adni, de ezek GE címek: Battlefield 4, Raven's Cry, Need for Speed Rivals, Mirror’s Edge 2, Dragon Age: Inquisition, Star Wars: Battlefront, Thief, Final Fantasy XIV: A Realm Rebor, Castlevania: Lords of Shadow, Castlevania: Lords of Shadow 2, Murdered: Soul Suspect, Shadow of the Eternals, Defense Grid 2, Plants vs. Zombies: Garden Warfare, Command & Conquer, Sniper Elite 3 Afrika, Brothers: A Tale of Two Sons, The Elder Scrolls Online
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs ezzel annyira nagy baj. Azért itt 1,5 millióról beszélünk egy játéknál. Ezt közösségileg nehéz összehozni. Nem mellesleg, ha még sem alakulna minden a terv szerint, akkor a közösséghez nem mehetsz oda, hogy kéne még félmillió, de egy AMD-hez például igen. Nyilván lesznek feltételeik, de számukra a félmilla az nem sok pénz.
Szerintem a Kickstartert ez az egyetlen dolog tarthatja életben, amikor az emberekben realizálódik, hogy amire befizetnek az nem biztos, hogy az lesz amit vártak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #7067 üzenetére
A Frostbite 3 motor támogatja a HSA-t. Az kérdés, hogy a BF4 ezt kihasználja-e. Majd Repi erről beszél novemberben, hogy milyen terve van erre vonatkozóan.
BF4-et APU mellé tuti nem csomagolnak majd. Azok mellé nem hardcore, hanem hétköznapi játék kell.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mcwolf79 #7069 üzenetére
A BF4 valószínűleg csak teljesítményboostot kap a DX11.1-től, és a Radeonok kapnak még boostot egy specifikus DX kiterjesztéstől. A Frostbite 3 motor az, amiben sokkal több van, amit a BF4 használni képes, mert ez lesz az egyik motor, ami támogatja a HSA-t (a másik a Unity). Majd Repi elmondja novemberben, hogy mire lesz jó ez.
Amiről hallani, hogy a BF4 használja majd a procik IGP-jét, ha rendelkezésre áll. De ez elvileg megint csak extra sebességet ad és nem funkciókat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #7077 üzenetére
Igazából a piac folyamatosan zsugorodik szóval mindenképp lesz ezzel a generációval egy általános áremelés. Az AMD most az NV túlárazott termékeihez igazítja majd az árakat. Érdemes hozzászokni a gondolathoz, hogy ami eddig 500-600 dollár volt, az mostantól 800-900 dollár lesz. Ebbe az árazásba bele van kalkulálva a következő éves piaczsugorodás is. Ezt az NVIDIA is ugyanúgy le fogja követni, mert nekik sem éri meg ez a piac profit nélkül.
Az AMD-nek az üzenete világos lesz. Ennyiért vannak VGA-k, ha túl drága ott a konzol.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technikailag a jövőben is lehet hardvereket mixelni. 2016-ig biztos, mert az Intel csak utána dönthet úgy, hogy megakadályozza a VGA-k társítását a procijaik mellé. Eddig az időpontig egy versenyjogi egyezmény kötelezi őket erre.
Az viszont biztos, hogy az AMD és NV VGA-k már 2016 előtt kapnak olyan funkciókat, amelyeket Intel processzor mellett nem lehet majd kihasználni. Tehát ha minden tudását használni akarod a terméknek, akkor platformot kell építeni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technikailag mindegy. Úgyis elkészül, mert ha már benne áll majdnem egymillió, akkor már egy másik egymillió lényegtelen. Itt az egyetlen kérdés, hogy milyen formában készül el. Jelenleg valószínű, hogy az AMD csak kulcsokat kapna, ha megjelenik, ami nyilván jár a támogatásukért, de a program futtatható lenne mindenhol. Ha bebukik a gyűjtés, akkor több támogatás erősebb kizárást is jelenthet, akár AMD-only játékot. Ez mondjuk nem szerencsés, de érthető, ha nem sikerül legalább a szükséges pénz felét összekaparni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7135 üzenetére
Az exkluzív játék addig ér valamit, amíg olcsó. Egy AAA játék fejlesztési költsége ma 50 millió dollár fölött van, de vannak durvább például is, mint a Tomb Raider, amire 100+ milliót költöttek, vagy a BioShock Infinite ami 200+ millióban van. Ekkora kockázatot nincs értelme felvállalni. A VGA-piac amúgy sem egészséges, hanem egy haldokló szegmens, ami már rég lélegeztetőn van.
A motor meg lényegtelen. Nincs benne üzleti vonzat. A PC-n ma már minden nagy kiadó fenntart egy vagy két technológiai stúdiót, melyek motort terveznek a kiadó összes játékához. Innentől kezdve, akik a motor licenceléséből akarnak megélni koppannak, mert a zsíros üzletek előtt bezárult a kapu. A Unity, az Unreal Engine és CryEngine nem véletlenül lett részben ingyenes. A nagy halaknak már nem kellenek ezek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WayneGace #7148 üzenetére
A VGA-piacra szarnak is, de az új konzoloknak hála a piacból platformszintű rendszerek lesznek, mivel a VGA-kat APU-khoz fogják tervezni. Mindketten, így ha minden GeForce funkciót akarsz, akkor NV APU-t kell venni, vagy ha minden Radeon funkciót szeretnél, akkor AMD APU kell. Egy későbbi árukapcsolás az értéke még a VGA-piacnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Firestormhun #7151 üzenetére
És kérdezd meg tőlük, hogy mi lett volna, ha az Intel nem fizet 66 milliót ebben a negyedévben is. Jelenleg a dedikált GPU-k piaca az eladások szempontjából mindkét nagy gyártónál nullszaldós. Az egyéb licencügyletekkel jön a kisebb nyereség. Ez így egy haldokló piac, mert megint ott tartunk, hogy áremelés kell, hogy nőjön a nyereség.
Emellett vészesen közeledik 2016, amikor lejár az FTC versenyjogi korlátozással kapcsolatos döntése, így az Intel törvényesen is kihagyhatja a sokcsatornás PCI Express vezérlőt a termékeiből, hogy a gyártók ne tudjanak dedikált GPU-t kínálni a platformokhoz. De ennek már 2014-ben is kisebb lesz a jelentősége, mert az új generációs VGA-k egyes funkciói speciális igénnyel bírnak, így az NV-nél ARMv8 magok kellenek mellé, míg az AMD-nél az IOMMUv2.5 egység.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WayneGace #7154 üzenetére
Az Intel már ezer éve azt akarja, hogy mindenki főzze a saját levesét. Nem akarják, hogy az NV és az AMD belepiszkítson a terveikbe. Ezért hozta helyesen az FTC azt a határozatot, hogy az Intelnek kötelező 2016-ig olyan platformokat kínálnia, melyekben van legalább 16 csatornás PCI Express vezérlő a VGA-knak. Ha ezt nem írná elő ez az egyezmény, akkor már a Broadwellből kimaradt volna, de így a VGA-piac megúszta. 2016-ig van idő mindenkinek platformot készíteni. Ettől függetlenül az Intel nagyon a VGA-k ellen van, így a gyártók is kedvezőbb marketingtámogatást kapnak, ha mellőzik a GeForce-ot és a Radeont.
Az Intel azt akarja, hogy minden fejlesztő írja direkten Intelre a programot. Nem kellenek API-k, csak az Intel hardverek támogatása és kész.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #7157 üzenetére
2003 körül még nagyon jó volt a piac. 2006 körül erősen betörtek az IGP-k és drágult a gyártás. Azóta évről-évre rosszabb a helyzet. Az NVIDIA korábbi prognózisa szerintem helyes, és abból kiderül, hogy nagyjából 2017 lesz az az időpont, amikor már nem lesznek dedikált GPU-k a piacon.
(#7160) wednesday: Nem azoknak most sincs igazán értelme. A VGA-piacon a lényegi bevételt a low-end és a mobil termeli.
(#7158) Malibutomi: A PC gaming nem múlik ki, csak átalakul. Lesz egy nagyon rossz átmeneti időszak, amit át kell vészelni, de utána növekedést valószínűsítenek az elemzők is. Szerintem sem lesz ezzel probléma, csak idő kell, amíg elérik a PC-k a konzolok tudásszintjét.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #7164 üzenetére
A HSA-t alapvetően azért csinálják már lassan több tucatnyian, hogy ez az alapvető váltás senkit se érintsen hátrányosan. A hardvert természetesen meg kell tervezni, és lehetőség szerint a legjobbat, de a szoftveres szempontok szerint a HSA mindenkinek egyenlő feltételeket kínál. Ha egy alkalmazást megírnak HSA-ra, akkor onnantól kezdve minden hardveren fut. Nem számít az ISA, a képességek, a program elindul és működik.
Ha szeletekre bomlik a piac, akkor azt a gyártók maguknak köszönhetik, mert megvan a lehetőség egy teljes és mindenki számára kedvező nyílt ökoszisztémára. Szóval nem kell venni mindenkitől egy platformot. Elég az egyik cégtől, és a HSA biztosítja a kompatibilitást, valamint a megfelelő sebességet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #7169 üzenetére
Igen. A HSA alapvető célja, hogy a fejlesztők egy forrásból szolgáljanak ki minden hardvert, és ez a koncepció teljesen értékteleníti az x86-ot, sőt tulajdonképpen bármilyen ISA-t. Ezzel van gondjuk. Ilyen ökoszisztéma mellett bárki előállhat egy brutálisan jó parallel ISA-val, vagyis nagyon erős lenne a verseny, és legalább 5-6 szereplős piacról lenne szó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7191 üzenetére
Mindegy az architektúra a dual graphics-nál. Csak arra kell figyelni, hogy azonos minőségű legyen a szűrési rutin a driverben. Az AMD azért nem enged bizonyos mixeléseket, mert nem elég jó az összesített teljesítmény, illetve a GCN és a TeraScale más optimalizálást igényel, de egyébként elvben mehetne minden mindennel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #7220 üzenetére
Lehet.
Igazából CryEngine 3 ráncfelvarrás. Ugye ők sem beszélnek verziószámról, csak arról, hogy annyira sok dolog változott, hogy ez már nem CE3. Meg a verziózást elhagyják, mert folyamatosan fejlődik, ami egyébként jó döntés.
Az újításoknál ugye kérdés, hogy miből indulunk ki. A CryEngine 3 eddig is sokat fejlődött a különböző verziókban, így került bele SSDO, területfényforrás, RLR, IBL, és más nyalánkság. Tehát ezek már eleve nagy lépést jelentenek előre. A további újítások meg az árnyékokra vannak kihegyezve, arra amúgy is nagyon rácuppant a Crytek.Egyébként a poénokat félretéve a CryEngine 3 egy marha jó motor. Technikai megvalósítás tekintetében elsőosztályú. Tipikusan ott az területfényforrás, ami a következő generáció egyik nagy dobása. Ezt a többi mai motor még nem tudja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Készülnek új CryEngine-es játékok. Várjál mindjárt előkerítem a brossúrájukat.
Szerk.:
Ok, ha a leirthatatlan keleti játékokat nem számítjuk (nem azért mert nem jók, hanem mert nem tudom leírni a kínai karaktereket), akkor ezek jönnek új CryEngine-nel, és jókat is hallani róluk.Star Citizen
Homefront 2
Shadow of the Eternals
State of Decay
Warface
Lichdom
Revival[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7226 üzenetére
Tudtommal a Rockstar nem látott hozzá a GTA5 portolásához. Előbb be akarják fejezni a konzolos verziókat, és utána gondolják át, hogy mire portoljanak. Szerintem az új konzolok előnyt élveznek majd. Ha PC-s verzió lesz, akkor az 2015-ben valószínű.
Az NV már egy közleményben tudatta, hogy véletlenről volt szó. Persze ebben nem érdemes hinni, de mivel a cég pénzügyi konferenciáján történt, így egyértelműen az volt a szándék, hogy a PC-s piac helyzetét jobb színben tüntessék fel a befektetők előtt. Nem ez az első esett, amikor az NV hazudik a befektetőinek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már a főbb támogatók beleraktak 750k-t. Kicsi az esélye, hogy így veszni hagyják. Már a TressFX-et építik bele. Nem vicc: [link]
Olyan ez, mint a Defense Grid 2. Az is csak a kiegészítői pénz érte el, de a Razer és az AMD meg pár támogató kipótolta azt, hogy akkor legyen belőle igazi folytatás.
Egyébként ezt nem tartom szerencsésnek. Az AMD lassan úgy tekint a kickstarterre, hogy olcsón lehet terméket venni. Nem sok választja el az ingyen kérünk kódot a VGA-khoz rendszert az AMD-only szponzori ajánlatoktól. Pont az ilyen bebukott projektek, amik esélyesek erre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nek hihetetlenül mindegy, hogy egy program mennyi eladást generál. Nekik az a lényeg ebben, hogy a támogatásukért a fejlesztő adja az ingyen kódokat, amiket a Radeonok mellé rakhatnak. Nekik ez az üzlet benne. Aztán, hogy ezek mellett a fejlesztő mennyit ad el az adott játékból az mindegy, mert abból az AMD nem kér részesedést. Ezért feküdt rá az AMD a kickstarterre. Az ígéretes projekteket a kezdeti támogatással olcsóbban be lehet szerezni, mint az utólagossal. Persze kockázatos, mert az elején nem tudod, hogy milyen lesz a játék, de nem mindegy, hogy az ingyen kódok 500k-ból vagy 5 millából kerülnek a Radeonok mellé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz leviske #7238 üzenetére
Az Xbox One sokkal komolyabb DirectX API-t kap, mint a PC. Ki lesz belőle vágva egy csomó fix hardverhez felesleges dolog, és a HLSL modul is sokkal többet tud, majd mint a PC-s HLSL. Kb. annyit, mint a Sony PSSL.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz leviske #7240 üzenetére
Nem az összes. Ahhoz kelleni fog még más is, ami viszont nincs kész. De az Xbox One esetében is van egy DirectX-nél alacsonyabb hozzáférési felület, és a fejlesztők azt használják már ma is. A DirectX-et csak az indie fejlesztők fogják szerintem használni.
Az AMD-nek HSA kell nem Microsoft helpdesk.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én azért nem hinnék egy olyan írásnak, ami azt mondja, hogy a Kabini sorozatgyártása 2014. februárjában kezdődik meg. Miközben az AMD 2013Q2-ben is bevételt termelt belőle. A Monica Chen hírekkel óvatosan kell bánni, mert nem ért hozzá. Jó forrásai vannak, csak szinte mindent rosszul ír le.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7248 üzenetére
Lehet, hogy az a roadmap már tartalmazza, hogy az AMD milyen játékokra használ majd IGP-s gyorsítást. 2014-re számos ilyen programot terveznek, és ott vannak a konzolról portolt második körös játékok is, ahol a Kaveri állva hagyhat minden sima processzort. Egyetlen CU-ban több számítási kapacitás van, mint egy csúcsprociban, és a Kaveri tartalmaz ebből nyolcat. Ezek jelentős különbségek, és tekintve, hogy mennyi játékfejlesztőt támogat manapság az AMD többmillió dollárral a PC-s port elkészítése érdekében, nem csodálkoznék, ha ezeket valamilyen módon kihasználnák.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #7270 üzenetére
Nem lesz dual GPU, amíg le nem tisztázódik az AFR-rel kapcsolatos helyzet. Egyre több olyan motor jön, ami nem támogat SLI-t és CF-et, így meg minek ezt erőltetni.
(#7273) KillerKollar: Ilyenekről már nem lehet beszélnem. Bocsi mindenkitől. Majd ha lehet mindenről beszámolok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Firestormhun #7275 üzenetére
A Radeon az nagyon nagy brand. Azt nem lehet csak úgy kukázni. Egyébként volt róla egyszer szó pár éve, hogy elég csak az AMD és a típusszám, de a gyártók miatt ez el lett vetve, mert akartak egy brandet. A Radeonnal elégedett mindenki szóval az maradt.
A Radeon mára odáig jutott, hogy van Radeon memória és Radeon SSD. Később lesznek Radeon szoftverek is.(#7276) gbors: Most sem lesz kisebb váltás, mint a VLIW4->GCN. Sőt, most lesz az igazi váltás. Eddig csak a GCN alap képességeit láttad. Az új sorozattal jönnek az igazán elborult funkciók és platformképességek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest