- Gaming notebook topik
- LG LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
40-44 db CU-val odatosz a GP104-nek? Ez elég varázslatosan hangzik. Vagy ez csak az újféle játékokra lesz csak igaz? Mindegy, legalább a TDP legyen alacsony, remélhetőleg a Polaris csak azért ilyen amilyen, mert elkapkodták, mindkét értelemben.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Jack@l #24956 üzenetére
Ja, mert ami épp igazolja az állításod, az hiteles. Az összes többi mérés meg kamu, mert ott a RX 480 jelentősen gyorsabb a GTX 1060-nál.
Szerintem ugorjuk, felesleges magyarázni a nyilvánvalót.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Itt van egy svéd teszt új driverrel: [link]
Csak annyi a gond, hogy PresentMon-nal mérik az FPS-t. Az meg nem megbízható low level api alatt. Nekem gyanús, hogy Linus is ezt használja. Ez esetben pedig hiteltelen.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
-
Most akkor arról van szó, hogy az API előtti rész pl egyszer fut le, de az utána lévő többször, így magasabb a GPU fps a CPU fps-nél? Azaz ugyanazt a jelenetet (ez a szimluáció / present, nem?) a GPU többször is kirajzolhatja (render) pl más szögből? Nekem legalábbis így tűnik lehetségesnek, hogy más a CPU és GPU fps.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
Igen, a Vega 56 az egész jó, látszik, hogy az architektúra képes sokkal jobb perf / watt arányra, csak ugye az 1080 teljesítményét célozták meg a Vega 64-gyel, ehhez pedig irreálisan sok fogyasztás kell neki. A "turbo" módról nem is beszélve. Mondjuk van egy "powersave" mód is, ami minimális teljestményvesztesség árán drasztikus perf / watt javulást okoz. Gyanítom, hogy a mostani "powersave" lehetett az eredeti normál mód, csak aztán átvariálták.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Venyera7 #33197 üzenetére
November-december. Abu valamilyen redux driverről szokott beszélni. A jelenlegi helyzet azért nagyban különbözik az eddigiektől: nem egy rakás csodajátékra várunk, hogy majd azokban jó lesz, hanem egy csodadriverre. Előbbihez a játékstúdiókkal kéne együttműködni, ami láthatóan nem igazán jött össze. Utóbbi viszont csak az AMD-n múlik. S nem csak képességek, hanem konkrét részegységek nincsenek kihasználva a Vegában.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A kis változások senkit sem érdekelnek. Ha egyszerre jön az egész egy patchként az marketing szempontból sokkal jobb, jóval drasztikusabb a változás.
Nekem bűzlik az vélemény, hogy backend lenne kevés. Oké, hogy régóta ugyanannyi ROP van, de ezek képessége nem azonos, főleg egy NV-hez mérve. Meg hát elég hülyék, ha ezt a limitációt évek alatt nem vették észre, ráadásul most a frontendet erősítik, ami eszerint csak egy pofon a szarnak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Gipsz Jakab nem bizonytalan, csak azt látja, hogy a Vega nem hozza azt amit kéne. Ígyis-úgyis megveszi a zöldet, Ha a pirosak sok kicsit fejlesztenek, az kevés inger sokszor, nem fog eljutni Jakabhoz. De ha egyszerre sokat, akkor tele lesz a net grafikonokkal, s talán eljut Jakabhoz is, hogy csoda történt az AMD-nél. Már ha tényleg lesz csoda.
Ja, hogy a skálázhatóság nem az igazi, s ugyanannyi ROP van a Pitcairnben és a Tahitiben is, s mégse 100% a különbség, ahogy a Hawaii és a Fiji esetében sincs akkora ugrás, mint kéne lennie a teraflopsok* alapján. De ebből nem következik az, hogy a ROP kevés.
* wtf, többesszám többesszáma
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Nekünk tudatos vásárlóknak valóban nem jó, hogy nincs folyamatos előrelépés, de az átlag vásárló nem tendenciák alapján választ. Bár igazából én sem. Én nem tartanám jó vásárnak akkor sem a Vegát, ha folyamatosan javul. Majd ha kész, és egyértelműen lehagyja az 1080-at, akkor mondható el, hogy Vega ajánlott, mint játékos VGA.
A GCN 1-2 esetén ez alapján tényleg van ott ROP limit. De szerintem a közvetlen elődhöz hasonlítva kell keresni a V10 problémájának forrását. A P10 feleannyi ROP-pal és kevesebb CU-val hozza ugyanazt, mint a Hawaii, s a magasabb órajel ezt önmagában nem magyarázza meg. Szóval nem kevés az a ROP.
A V10 pedig már dupla annyi ROP-ot tartalmaz a P10-hez képest, s a CU-k száma is közel ennyivel több, viszont a frontend (látszólag, az inaktív feature-ök miatt) maradt ahogy volt. És a Vega még magasabb órajelt is kapott, mégsem akkora a különbség a P10-hez képest, mint a CU-k száma alapján kéne, főleg úgy tekintve rá, mintha ROP limites lenne, mert akkor a V10-nek legalább a P10 dupláját kéne hogy hozza. Ebből csak arra tudok következtetni, hogy a frontend kevés, s ezen a csodadriver fog javítani.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Nekem még mindig rohadt furán hangzik a backend a gyengeség annak tudatában, hogy az AMD pedig már GCN4 óta a frontendet heggeszti egyre okosabbra, s azzal akarja elérni a csodát.
Miért nem tettek 64 ROP-ot az RX 480-ba, ha ez ennyire kézenfekvő +20-30% teljesítményért? Mondjuk a kivitelezés az kérdéses, hogy a ROP-ok mit szólnak ahhoz, ha felezett sávszélt kapnak. Egy 512 bites vagy ne adj isten HBM-es Polaris meg nem kicsit verébre ágyú lenne. Ezzel lehet meg is válaszoltam magamnak a kérdést.
S akkor miért nem a ROP-ok okosítására állnak rá? BeleROPpannának?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz namaste #33228 üzenetére
Na, szerintem itt van a kutya elásva. ACE-ből van elég, sőt a GCN4 óta a 8 ACE felállásról 4 ACE + 2 HWS-re álltak át. Azaz compute rész vezérlésével nincs gond, s igen, az AMD-nek a compute shadereket kéne ezerrel propagálni, mivel azok megkerülik a ROP-okat.
Ami problémának tűnik, hogy már elég sok ideje a közép és felső kategóriánál 4 shader tömb van, azaz a Tonga, Fiji, P10, V10 ebből a szempontból egyforma, a Hawaii óta nem nyúltak hozzá ehhez a felépítéshez. Najó a P10 meg V10 közvetetten próbált javítani, de erről később.
Ugyanúgy 8-9 illetve 16 CU-t kell etetni egy shader tömbön belül és egy geometria feldolgozó van rájuk. Lehetséges, hogy a Fury és a V10 esetén nagyon jót tett volna, ha 4 helyett 6 vagy 8 tömbbe szervezik a CU-kat, csak ezt nem tehetik meg csak úgy.
Itt jön a képbe a Vega, ami már ezen a szinten hoz újításokat: ott az NGG, ami hozza a primitive shadert, s ettől elvileg elég sokat lehet várni, mert a Vega alap 4 tri / clk sebességét többszörösére emelheti. Összevetésként a GM204 / GP104 is 4 tri / clk, a GM200 / GP102 6 tri / clk sebességet tud, s persze Nv oldalon jóval magasabbak az órajelek. A másik meg ugye a DSBR.
Alapvetően szerintem az a probléma, hogy az GCN hiába nagyon ütős compute terén, egyszerűen nem tudnak hatékony körítést csinálni hozzá grafikai feladatokra.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Akkor már nézzük ezt a grafikont, amin rajta van a Polaris meg a Pascal is. A P10-nél valamivel javult a nem látható háromszögek eldobása, bár messze nem eleget, s a Vegánál ugye ezt akarják új szintre vinni, amivel a teljes feldolgozás terén spórolni tudnak.
Érdekes a Tahiti és a Tonga viszonya, utóbbi elég overkill frontendet kapott, azaz csak hányja a háromszögeket, de nem tudott egy millimétert sem előrelépni valós teljesítményben. Így a Polarisnak se kéne tudnia teljesen kihasználni ezt a frontendet, leginkább az órajel segít rajta, s értelmes felbontáson nem képes profitálni a több CU-ból a vágott verzióhoz képest, aminél ráadásul még a sávszél is jóval kisebb. Tehát a Polaris alapvetően ROP limitált kell hogy legyen, s ebből következően valószínűleg a Tahiti és a Tonga is.
A Hawaii +37.5% CU-jához van dupla backend, közel gyorsul is a CU-knak megfelelő mértékkel (lásd 280X vs 290X). De nem többet. Tehát akkor mégsincs ROP limit a 32-36 CU-s GPU-knál? Hisz úgy egyértelműen többet kellett volna gyorsulnia a 290X-nek, de PH, TPU, HW.fr tesztek alapján ez nincs így. A 390-et is behozva a játékba a Hawaii ugyan meghálálja a plusz sávszélt, de elég minimális mértékben, szóval ez nem tűnik limitáló tényezőnek.
A Fiji +100% CU-t hoz, ami overkill. A teljesértékű Tongához képest dupla teljesítményt kéne hoznia, de ebből kb 70-80% lett, hiába van körítésnek dupla ROP és orbitális memória sávszél. A vágott verzió azonos órajelen elhanyagolhatóan lassabb, szóval a CU-k nincsenek kihasználva. A frontendet tudom így oknak felhozni, mivel az nem változott a Tonga óta.
Hol a hiba?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Sávszélben meg nem +25%-ot, hanem +110%-ot (!) kapott a 390 a 380X-hoz képest, lehet arra is következtetni, hogy innen jött a plusz profit, ezt még a DCC sem tudja kompenzálni. A Tongánál biztos, hogy nem a setup a gond, pont ezt vezettem le, ebben egyetértünk. A ROP limit a leggyanúsabb a 32-36 CU-nál, mivel kizártam minden mást, de ezt nem tudom igazolni.
A fő kérdés nem a Tonga limitáló tényezője, hanem a Fiji-é. Az egy dupla Tonga, kivéve a setupot, s szerintem pont utóbbi miat nem skálázódik úgy, ahogy kéne. Egy Hawaii-hoz elég a 4 setup, a Tongához overkill, a Fiji-hez viszont kevés. Persze ettől még a Tongából következően a Fiji ROP limitjének is léteznie kell, de ez irreleváns, mivel a Fiji-nek hoznia kéne egy dupla Tonga sebességét még ROP limittel is.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Valóban. Kezdek megtérülni.
Fiji vs Tongánál ez érdekes, skálázódás vizsgálatára: 380X OC (Fury X / 2 szinte azonos órajelen)
Felbontás: 2160p 1440p 1080p
GM206 vs GM204 : +107%, +98%, +97%
GM204 vs GM200 : +36%, +33%, +27%
Tonga vs Fiji : +87%, +81%, +68%A Maxwell remekül skálázódik a GM206-GM204 viszonylatában, persze 1440p-től felfelé nem nagyon van értelme a számoknak, 4K-ban már biztosan limitál a VRAM mennyisége. A Titan X-nél már kemény limit van. De kb ugyanolyan mértékben nyílik az olló, mint a Tonga vs Fiji esetén. Szóval tényleg nem igazán lehet frontendre következtetni ez alapján, inkább architektúrális limit.
Maradt a ROP. Ami még érdekes, hogy a Pascal esetén az GP106 már nem teljesen fele az GP104-nek, mivel a ROP-oknak csak a 25%-át vágták le, s ezt nagyon meg is hálálja, még az alacsonyabb magórajellel is. Kár, hogy az AMD nem tudott ilyet bejátszani, mert ugye akkor az RX 480-nak 384 bites busz kellett volna, amivel lőttek volna az olcsóságának.
Várjuk a wunderdrivert.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ja, a Hitman meg a Tomb Raider játékoknál elég komoly limitbe futott a 960. A részletekben rejlik az ördög.
GDDR5X az 1060-hoz az hujjajj. De az ~60% körüli különbség az 1080-hoz képest azért nem valami jó. És az 1070 és 1080 különsége azonos órajelen szintén elég gyér, ~15% körüli. Az 1070 nem véletlen, hogy kapott 7% órajel mínuszt, különben túl közel lennének. Az 1060 viszont ezzel a mínusszal is virgonc tud lenni. A ROP-raszter aránnyal kapcsolatos kiegyensúlyozatlanság érvét nem értem, mivel az RX480 is az lenne 48 ROP-pal, mégis tudna elvileg profitálni belőle.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Obliterátor #33299 üzenetére
Legfeljebb azt tudom elképzelni, hogy az NV-hez hasonlóan paper launch lesz, s csak profi szegmensbe.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #45185024 #33954 üzenetére
Jön egy új vega amivel válaszolnak a Titán V-re egy hangyfingnyival több DP teljesítménnyel, a gamer piac meg szarban marad, mert az új vega jó esetben is kb a 2060-2070 között lesz. Topik zárható.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #45185024 #33956 üzenetére
Kicsit mellélőttél, nem vagyok zöld aktivista. Ha veszek valamit, az szerintem Vega 32 lesz. Csak dögöljön már meg a hibás GTX 970-em teljesen, mert nem tudom gariztatni.
A Vega 20 állítólag már februárban jön, s minden bizonnyal megoldja a Vega 10 FP64 hiányosságát, főleg hogy azt compute terén most hugyozta körbe* a Titan V, szóval oda kell lépni DP-ben is már csak presztízsből is. 12 nanométeren kicsit lehet rajta reszelni, kb 10-20% körüli plusz lehet, ami pont az a teljesítmény amit Vega 10-től vártunk anno. Persze a wunderdriver ezen még javíthat. De compute terén a Titan V-t leveri, szerintem most ez a fő cél az AMD-nél.
Gamer piacra az én szememben úgy igazán ütős termék már csak a Naviból lehet.
(* FP32 terén csak 0.1 teraflopsról van szó. )
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Petykemano #33960 üzenetére
Ha a 12nm LP ennyivel jobb, akkor az ütős lenne.
Nem az volt, hogy a Vega 20 profi piacra jön (FP64), de kicsit megvágva game-re is jó lesz? Ha hihetünk a 4096 bitnek, akkor a Titan V mintájára lehetne 128 ROP a teljes lapkában, de levágják a negyedét, aztán gbors örülhetne a 96 ROP-nak, illetve kiderülne hogy tényleg van-e ennek értelme.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Petykemano #33972 üzenetére
Ja, értem. Ha HD helyett HP libet használnak, akkor viszont nagyobb lesz a lapka. Legalábbis ha jól értem Densitity vs Performance. Valamit valamiért.
Vega 20-tól én nem várok semmi világmegváltót game piacon, csak azt vetettem fel, hogy esetleg lehetne benne több ROP, ami vagy hoz vagy nem.
Igen az MCM-tól várom én is a csodát, hogy IF-ot felhasználják GPU terén is.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Petykemano #33996 üzenetére
Glofo-tól lehet puszira kapják.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Most néztem pár Wolf 2 tesztet, hogy hogyan teljesítenek a videokártyák. Mintha egy AMD-s álomba csöppentem volna. Kb ezeket az erőviszonyokat vártuk, s ezt kéne látni mindenhol. A Vega 64 és 56 között végre szignifikáns különbség van, s olyan GeForce-ok mellé kerültek ahová kéne. De ez ugye egy AMD szponzorált játék, szóval ehh. Wunderdriver helyett van wundergame.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De akkor hol a limitje a Vegának a játékok zömében? A Polaris dupláját kéne hoznia kb, ehhez képest a gyarkolat 50-60%. Mondjuk én a ROP limitben nem nagyon tudok hinni, mert a Vegában duplázott a ROP-ok száma, a CU-k száma is közel duplája (80%), egyedül a frontend képesség maradt ugyanannyi (4 geometria motor, 4 ACE, 2 HWS).
Tippem az, hogy az NV-nél a grafikai (nem compute) feladatoknál rengeteg fejlesztés van, amiről nem tudunk, s brutálisan gyorsít. Tehát ami compute-ban nem tud, azt behozza grafikai tudásban, lásd tile-alapú raszterizáció.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Petykemano #34147 üzenetére
Vihar előtti csend. Az remény hal meg utoljára.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
#34230-ra válaszoltam, ott volt komment. Ahogy látom nem jött át szarkazmus. És nem a személyedet, hanem a viselkedésed kifogásoltam.
A Vega 32 szerintem jön desktopra is, csak ugye a notipiacon eléggé elaludtak, oda kell valami ütős, logikus hogy ezt célozzák jobban. A 4 GB memória meg nem probléma HBCC-vel, utóbbi itt lesz igazán hasznos. Pénz szempontjából meg az inteles együttműködés biztosan rengeteg pénzt hoz a konyhára, mindenféle licenszek, stb.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Tomdriver #34239 üzenetére
Nincs semmi múltbéli vagy jelenkori személyes ellentét közülünk. Legalábbis én nem tudok róla. Na de tényleg hagyjuk ezt az egész offot, inkább kifejtem jobban a problémámat, ami már a topikhoz kapcsolódik:
Nekem az fura, hogy Radeon 6xx megjelenéséről van szó, ami tök értelmetlen kérdés, hisz a Vega egy új nevezéktant hozott. Van Vega 64 és 56 desktopra. Az APU-kban lévő IGP-k a Vega 11, 8, stb nevet viselik. Az Intel Kaby Lake-G pGPU-jának neve Vega M GH illetve GL.
A fentiek alapján nem látom értelmét 6xx-ről beszélni, mivel nagyon úgy néz ki, hogy ilyen nem lesz. S szerintem jó is az új nevezéktan, mert a CU-k száma alapján jobban lehet következtetni a relatív teljesítményre.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Persze, hát nehogy már rád vagy kereskedőkre haragudjanak, hanem nagy gonosz gyártókra. A bányászok miatt emelték a kereskedők az árakat. A gyártók meg nem bíznak ilyen rövid távú ingatag dolgokban, hosszú távra mennek. Persze lehetne még eggyel mélyebbre menni, a probléma gyökere a spekuálció, ami felvitte a kriptovaluták árát, így az emberek nekiálltak bányászni.
ON: Az AMD ezzel úgy tudom anno egyszer már pórul járt a bányszok kiszolgálásával, rárohadt egy csomó GPU. Ez melyikkel is volt?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest