Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Soká

    senior tag

    válasz szaszlaci #13203 üzenetére

    Nem vagyok ismerős itt a prohardveren, tehát nem tudom, hogy hol ON ez a téma, de ha megmondod, szívesen átköltözhetünk oda.

    Az a "baj", hogy én elég fafejű tudok lenni, amikor úgy érzem, hogy alapvetően megalapozatlan vagy leegyszerűsítő állítások hangzanak el.

    "Persze, a műanyag nem lehet jó."

    Ne haragudj ha ezt mondom, de aki ilyen mondatot ír le, arról egy dolgot tudhatok pontosan, hogy nem sok fogalma van arról, mit jelent az a szó, hogy "műanyag". Egyfelől, mert a világ legtágabb fogalma, már ami az anyagok osztályozását illeti, másfelől használni sem érdemes ebben az összefoglaló formájában.
    És persze, ha ezt valaki így leírja, akkor valószínűleg számára szőrszálhasogatásnak tűnik ha más árnyalni próbálná a dolgot, és visszakérdez, hogy pontosan milyen anyagról is beszélünk?
    Pedig, nagy valószínűség szerint éppen a műanyag az, amit a leginkább idomítani lehet egyes speciális feladatok végrehajtására a hangzás terén.

    És hát azért is furcsa, hogy ennyire határozottan ellene vagy a fának és műanyagnak, mert akkor kénytelen vagyok rákérdezni. miből is van a forgácslap?
    ha nem tévedek, valamilyen faszerű rostos anyagból meg műgyantából. Ráadásul ezt is gyártják különféle típusban, tehát még a forgácslapot is nyugodtan lehetne osztályozgatni, hogy hangzás szempontjából melyik a jobb...

    "Csak ne ugorj be annak az iránynak, hogy minél drágább, és hogy is mondjam, a szívednek minél kellemesebb összetevökből készül egy hangsugárzó, annál jobb lesz. Nem!"

    Hát, azt talán érdemes lenne elfogadni, hogy a high-end világába olyan készülékek tartoznak, amelyek kimagaslóan jó hangminőséget produkálnak. Az már csak plusz tulajdonságuk, hogy gyakorta meglepő kinézetűek. És hagyjuk már azt is figyelmen kívül, hogy akadnak természetesen önjelölt high-end gyártók, akik még a villanykapcsolót is learanyozzák jó vastagon, hogy egyel több nulla szerepelhessen az árcédulán, attól azonban a cucc még nem fog jól szólni. Persze, hogy hol van a "jól szólás" határa, az mindig kérdéses, ezt természetesen befolyásolja az ár/érték arány, ugyanakkor éppen a high-end világa az, ahol ez a viszonyszám nem kell, hogy tescogazdaságos legyen.

    Ha gondolod, én szívesen eltekintek egyébként a high-end kifejezéstől, nekem két dolog lehet fontos ezen a téren, az, hogy hogyan szól egy kütyü, és másodsorban (ha már ez a szűkebb szakmám) hogy hogyan is néz ki? Az, hogy ezt ki milyen kategóriamegjelöléssel illeti, már érdektelen.
    Azt akarom kihozni ebből a megint hosszúra sikeredett hozzászólásból, hogy abban a kategóriában, ahol a pénz kevésbé számít, ott megnő a jelentősége a megjelenésnek és az anyaghasználat - jobb híján így mondom - nemességének. És ami a lényeg, ez utóbbi nem mehet kárára a hangzásnak, mert akkor baj van.

    Egy hasonlattal élve: a luxusautókba belepakolnak gyönyörű fa kárpitelemeket. Ettől az autó nem lesz sem gyorsabb, sem csöndesebb, sem stb. De mégis teremt egy bizonyos luxus-érzést. Vagy micsodát. :)) És nincs is ezzel semmi baj, mindaddig, amíg mondjuk nem megy a dolog a törésteszt eredményének rovására.
    A hasonlat egyébként annyiból nem szerencsés, hogy az autóban a fa mára (szerintem) majdnem csak öncélú vakítás, egy hangdoboz anyagaként viszont értelmezhető bútor-fílinget ad egy egyébként műszaki jellegű tárgynak a lakótérben. Én személy szerint még abban is hiszek, hogy a fából készült tárgynak nagyobb a "lelke" mint egy forgácslapnak, de ez ugyebár már nem akusztikai paraméter, tehát csak érzelmi húrokat pengetek vele. Persze tegyük hozzá, ez az egész a zenehallgatás kultúrájáról szól, ami ugyancsak érzelmi húrok pengetése...

    Ezért is van mindig gyilkos vita arról hifis körökben, hogy mi szól jól és mi nem.

Új hozzászólás Aktív témák