- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
Hirdetés
-
Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
ma Elsőként az Egyesült Államokban lehet majd megvásárolni a gyártó első okosgyűrűjét.
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
köszönet a topic létrehozójának!
jól sikerültek ezek a kártyák, a nevüket meg pár hét alatt úgyis megszokjuk
a 6850-nek megvan a természetes ellenfele a másik oldalon, érdekes lesz, hogy a 6870-nel szemben vajon érkezik-e teljes GF104-re épülő GTX4xx. nem is lesz rossz ez az ősz!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát, ha ennyire arra húz a szíved, akkor vegyél GTX460-at
a várás meg ugye kétélű dolog, mert amíg vársz, addig nincs VGA. sőt, jelenleg háromélű, mert benne van a pakliban, hogy a dollárárfolyam nem kedvező irányba mozdul el...amúgy szerintem nagyon egyszerű dönteni a GTX460 és a 6850 között - ahogy valaki írta is lejjebb, szolgáltatásokban a GTX460 jobb, nyers ár / teljesítményben a 6850. vszleg pár hét múlva az utóbbi differencia kicsit nagyobb lesz, mert az AMD sokkal jobb pozícióban van az árazás terén.
innen már csak le kell tenni a voksot valamelyik változat mellett[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz wednesday #170 üzenetére
A PhysX extra vizualitást ad, ahogy számos egyéb más népszerű effekt (HDR, soft shadows, SSAO, etc.), a megvalósítási módon kívül semmi különbség nincs közöttük. Lehet mondani, hogy ezekre nincs szükség, akkor nyugodtan el lehet lenni egy 8600GT / 2600XT szintű kártyával, és felesleges a 40-60e FT-os kategóriára még ránézni is. Az extrém teljesítményesés meg extrém esetekben van, számos játékban kevesebb hatása van a PhysX-nek az fps-re, mint az AA-nak.
katt: én nem látok a jövőbe, úgyhogy nem akarom megjósolni, mennyi lesz az árkülönbség a két VGA között 3 hét múlva. ha pl. 2e HUF, akkor az ár/teljesítményben 10% diff a 6850 javára, és ha csak ez az egy szempont a fontos (sokan ezt mondják), akkor az már nem kis különbség.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tzsolesz #176 üzenetére
nincs ebben semmi bűvös - alig van GTX460, amit egy mozdulattal ne lehetne alapfeszen felhúzni 800MHz környékére. ez 20%, és a fogyasztást alig 10-15W-tal dobja meg, meg melegek sem lesznek tőle. nem lesz ezekkel élettartam-gond - persze ha valaki 900MHz-en nyomja, az más tészta - akárcsak a 6870
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az utolsó mondatod nem állja meg a helyét - mindenki döntse el magának, hogy mennyire fontos neki az ár/teljesítmény, és mennyire az egyéb szempontok. nyers ár/teljesítményben valóban az 5770CF az egyik legjobb (bár sztem a GTX460SLI előrébb van), de én azonos áron egy másodpercig nem gondolkodnék az 5770CF-en a 6870-nel szemben - többet eszik, sokkal zajosabb, és a CF még mindig nem problémamentes.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
azért azt ne az engine-nek rójuk fel, hogy fantáziátlanok a grafikusok. nézd meg a borderlands-t - lehet nemszeretni a cellshadinget, de állatira másképp fest, mint a többi UE3-as game.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez már szubjektív - én csak azt akartam leszögezni, hogy nem standard UE3 kinézete van.
amúgy nekem állatira tetszik - de én azon hülye partizánok közé tartozom, akik nem hisznek abban, hogy a játékok grafikájának a realitáshoz kell közelítenie.Abu: na igen, ez is lehet mérce. amúgy az új DLC-vel pont akkor játszottam, amikor nálam volt egy GTX480 tesztre, és helyenként keményen 20fps körül volt - kicsit el lett qrva a LOD management, és fél Pandora a képernyőn volt
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Cyberpunk #703 üzenetére
a HD6800-asoknak jobb a CF-skálázódása, mint a korábbi Radeonoknak - ennek pontos oka jelenleg ismeretlen
azért az érdekelne, hogy ahol HD6870CF > HD5870CF, ott vajon ugyanazzal a driverrel teszteltek-e...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz HartgeH3-2.8 #853 üzenetére
nem valószínű. sztem azért látsz sok problémát, mert a problémamentes tulajok játszanak vele, és nem fórumoznak
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Crank467 #1411 üzenetére
ez kb. normálisnak tűnik - ez a pálya igencsak fingatja a gépet, és az alacsony fps-ek a CPU-dtól + memóriádtól lehetnek.
#1415: a Dirt2-ben valóban jobbak az nVidia kártyák - nem tudom, hogy csinálta a Codemasters, de ez lett az eredmény.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
nálam a 9.12 környékén pont megfordult a teljes HD5000-es kompánia, és DX11-ben egyiken rosszabbul ment, mint a másikon. az 5700-asok még csak-csak, mert ott az fps-leesések nem voltak annyira feltűnőek (eleve nem volt túl gyors), viszont az 5800-asokon nagyon idegesítő volt a rángatás, az 5970-en pedig teljesen játszhatatlan volt. lehet, hogy egy későbbi Catalyst javított ezen.
Roba: nagyon sok függ a tesztelt játékoktól (sőt, még attól is, melyik részén tesztelünk a játéknak), különösen, ha csak pár % a különbség. nálam a bad company 2, az f1, just cause 2, a metro és a stalker mind a 6850 felé billenti a mérleget, ha ezek közül valamelyik nincs, és van mondjuk far cry 2 meg hawx 1/2, akkor mindjárt másképp fest a kép. hogy a játékokat ki milyen indokokkal válogatja, az persze más kérdés, de én helyből nem feltételeznék senkiről ilyen ferdítést.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
egy kérdés az "elfeketedős" hiba elszenvedői felé: ha 100MHz-cel lecsökkentitek a core és a memória órajelet is, akkor is csinálja?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz gainwardgs #1748 üzenetére
mondjuk azért érdekes, hogy mitől kellene bugosnak lenni a drivereknek, amikor igazán komoly változás nem történt az 5000-esekhez képest.
a másik kérdésre: ha annyit írok vissza, hogy "mi az a DirectX 11?", akkor megválaszoltam?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez lehetséges, csak éppen nem túl valószínű. szerintem valami triviálisabb gond van - azért is érdeklődtem underclock iránt, mert lehet, hogy egyszerűen csak nem bírják a GPU-k a gyári órajelet. a másik lehetőség, hogy a kasztrálás során elszúrtak valamit, és pl. maradtak nem 100%-os funkcionális egységek egyes chipekben - de ez csak akkor lehet, ha 6870-esekkel egyáltalán nincs ilyen gond, vagy legalábbis sokkal kevesebb.
gainwardgs: akkor kicsit bővebben - honnan tudná bárki, milyenek a chipek DX11-ben, amikor alig van DX11-es játék, és azoknak a többsége is alibiből tudja az új API-t? a tesszelációban elvileg jobb az nVidia, de ennek csak akkor van szerepe, ha a tesszelált háromszögek többségét ki kell hajítani, amit eddig csak a heavenben láttunk (meg talán a HAWX2-ben, nemtom, ott a végleges játékban mi lett) - szóval ez elméletileg szép, de gyakorlatilag mi a fenének? a compute shadert érdemben használó effekteket meg nagyítóval kell keresni, azokból túl sok konzekvenciát levonni nem lehet.
szóval végső soron megint oda jutottunk, hogy mire lesznek igazán DX11-heavy játékok (megjegyzem, DX10-ből a mai napig nemigen van ilyen), addigra már azt se fogjuk tudjuk mi az a Barts meg a GF104. de majd bacsis mester beveszi őket az egyik antikvitásos tesztjébe 2016-ban, és akkor kiderülPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz ///Krisz\\\ #1949 üzenetére
hmmm, lehet, hogy mégsem volt akkora ötlet a redwood memóriavezérlőjét tenni a chipbe?
innentől viszont megoldás a garancia.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz wittman #1973 üzenetére
Az egész vga a hibás teória ott dől meg, hogy XP-vel senkinek nincs ilyen hibajelensége.
Nem dőlt meg, ugyanis azt XP és a Win7 teljesen másképp menedzseli a VGA-memóriát. Azok után pedig, hogy 100MHz-et visszavéve a VRAM sebességéből eltűnt a hiba, nekem egyértelműen HW-problémának tűnik.
Valaki használ 6850-est Vistával?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz wittman #1992 üzenetére
gondolom, a hibázás határán van a rendszer (érdemes lenne megnézni, mit csinál 950, ill. 975MHz-en), és több dolog összejátszása kell ahhoz, hogy kijöjjön a probléma.
volt anno a 9600GT topikban több olyan kolléga, akik 8600GT-ről váltottak, és elkezdett fagyogatni a rendszerük - hosszas kínlódás után az derült ki, hogy a system RAM tuningja volt a bűnös, csak a 8600GT nem hajtotta meg annyira a gép többi részét, hogy előjöjjön. vannak ilyen mágiák a PC-világban
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz wittman #1995 üzenetére
az offosat csak példaként írtam arra, hogy milyen extrém helyzetek lehetnek. Nálad egyértelműen a VGA-nál van a bűn - nem 100%-ig kizárt, hogy driverrel orvosolható, de engem nagyon meglepne.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz alibaba78 #2539 üzenetére
ha single playertől beszélünk, akkor én a magam részéről elalszom a cod-jellegű agyonscriptelt játékoktól. a crysis sem az a csúcstartó játékélményben, de egy klasszissal jobb azoknál, amiket említettél.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz wittman #2730 üzenetére
wittman, HANDO88: ez szinte biztosan nem driver-probléma, tekintettel arra, hogy a VRAM órajel visszavétele stabilizálja wittman rendszerét (HANDO88, Te próbáltál alacsonyabb órajellel tesztelni?). én a helyetekben garanciában visszavinném, vagy használnám kicsit alacsonyabb órajelekkel.
PS: nekem is Gigabyte lapom vab, és rocket 6850-ese úgy ment benne, mint a szél
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz wittman #2907 üzenetére
a Te kártyád annyira határesetesnek tűnik, hogy nem lepne meg, ha a flaming cliffs már 990MHz-en is stabil lenne, mindegyik driverrel, mindegyik OS-sel.
a crysis hiba vmi másnak látszik, az nekem nem volt meg, hogy azt 900MHz-en is csinálja. lehet, hogy tényleg benne van az energiagazdálkodós b***, amit Abu emleget
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem dupláztam meg a Barts shader órajelét, mint ahogy a GF104-be sem szereltem be 2-szer annyi ALU-t miután core clockban a két chip kb. ugyanannyit bír, sztem részletkérdés, hogy az AMD több ALU-egységre költi a tranzisztorokat, az nVidia pedig egy olyan ALU-unitra, ami duplaakkora órajelet bír. a lényeg a játékokban nyújtott teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nyilván nem ok nélkül van az eredeti BIOS-ban 1.6V. ezek szerint akkor tényleg melegedési probléma lehet - ezért megoldás mind a feszültség visszavétele, mind az órajel leszabályozása. még mindig azt mondom, hogy az ilyen kártyákat vissza kell vinni garanciába.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz calvin20 #4018 üzenetére
feleződik az a sávszélesség, ami a CPU (vagy inkább a rendszer RAM) és a VGA között rendelkezésre áll, valóban. csak ennek a gyakorlatban nemigen van jelentősége, mert nem ez szokott a szűk keresztmetszet lenni. ezért van az, hogy P35-ös lapokkal vígan elvannak emberek, és eszükben sincs cserélni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
szerintem fullHD-ben túl sokat nem számít a 4 mag az egy GPU-s kártyáknak - de sajna bizonyítani nem tudom... komolyan, most már szerzek valahonnan egy E8200-ast, és utánajárok ennek a 2 mag / 4 mag kérdésnek
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz ///Krisz\\\ #4882 üzenetére
HD5850 és GTX460 kapásból - nincs ebben semmi nehéz...
de amúgy én túlzottnak tartom az "elkerülős" megoldást is - a Gigabyte most valóban elég kalandos vállalkozásnak tűnik, de a többi nem látszik problémásabbnak, mint bármely más VGA...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
attól tartok, hogy az AMD is így gondolkodik. pedig rosszul teszik - ez nem csak felelősség kérdése, hanem brand védelemé is. annyira könnyen mondják az emberek a problémás giga 6850-ek alapján, hogy minden 6850 szar - ezt nem szabad engedni, különösen egy olyan VGA-nál nem, amiben megvan a potenciál, hogy igazi slágerkártya legyen belőle...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz alibaba78 #5467 üzenetére
szerintem nagyon sokkal nem fogaszt többet a 6870CF, meg ebben a kategóriában kit érdekel? eladni viszont szerintem jobban lehet a CF-et egyenként, mint az egy darab monstrumot. sok sikert!
#5463: hát, sztem a betöltési idő javulását 95%-ban a velociraptornak köszönheted - amikor én 32-bitesVistáról 64-bites 7-re váltottam, akkor a betöltési idők szinte semmit nem változtak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igazából sok apróság, semmi drámai. a kezelői felület kicsit emberbarátabb, az UAC nem olyan fasiszta, a játékok minimálisan jobb fps-t hoztak, ill. a VRAM felhasználás kicsit alacsonyabb, stb.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...