- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen processzort vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Hővezető paszták
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
RP1980
tag
válasz prannk #40957 üzenetére
Szia!
Pár példa:
Jó sampon:
Gyeon bathe, Carpro Reset, Bilt hamber Car shampooEzt viszont nem értem : "valami lötyit ami mosás után még leviszi a maradék koszt." Az ilyen "lötyit" mosás előtt szokták alkalmazni. Előmosó a neve és pl Koch Chemie Green Star, Shiny Garage Citrus Oil, De a Bilt Hamber Autofoam is kválló erre.
Megint csak azt tudom mondani mint oly sok esetben, hogy egy ilyen kategóriájú autóra én(!) kerámiát tennék. De ha nem kerámia akkor egy jó sealent legalább.
Fekete festékre nem próbálkoznék a Fussoval. Nem mindíg de adódhatnak felhősödési problémák, amikre még tudtommal senki sem tudott sem magyarázatot, de 100%os aplikálási segédletet sem adni.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Szerintem az olcsó kesztyű is jó. A tescoban is kapható egy szett ami simán vállalható ahoz még egy mikroszálas is jár.
Környezetbarát cuccokról nincs tudomásom. Annyit tudok, hogy a serv faces cuccai biztosan nem ártalmasak az egészségre.
Az autofiness nem rossz, viszont a Shiny Garage termékei nagy százalékban szvsz. jobbak és olcsóbbak is.
-
RP1980
tag
válasz szotyika77 #40978 üzenetére
Egy fotó nem lenne rossz, így nagyon nehéz. Én ezért sem reagáltam, de gondolom a többiek is így vannak ezzel. Lehetett valami a vizben?
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz szotyika77 #40984 üzenetére
Nem lehet, hogy vízkő? Napon, melegben mostad?
-
RP1980
tag
válasz zsolti1 #40989 üzenetére
Nyami! Nem rossz kis csomag! Szerintem a h9 után a 400 és a 2500 menzernád már elő sem fogod venni. Ha jól látom ilyen kis mikroszálasom neken is van. Nem harap akkorát mint a meguiar's. A koch szivacsokról majd ha lehet várom a véleményed. Annyit még, hogy az F es paszta helyett én M est használnék. Az esetek nagy százalékban elég a H és az M. Két lépcsőben.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz szotyika77 #40996 üzenetére
Talán ecet. Vannak specko erre való szerek is pl. Carpro spotles. Próbálhatod savas felni tisztítóval is (ezt először higítva). Aztán fürdőszobába való cuccokkal pl ajaxnak van ilyesmi. Ezeknél arra figyelj, h nehogy valami szemcsés cucc legyen. Talán autoglym Super Resin polish is lehozza. Ha semmi nem segít akkor finis polír paszta. Pl menzerna 3500 vagy valamelyik koch chemie M ese.
-
RP1980
tag
válasz prannk #41001 üzenetére
Én azért rakerdeznék, lehet be tudják szerezni. A másik, h a Polirtechnél kérdezz rá. Attól, hogy valami nincs a shopban szintén lehet be tudják szerezni. Másik lehetőség külföldi rendelés pl slimsről. Szerintem ennél a 2 terménél már lesz akkora az ár különbség, h a magasabb postaköltség is megérje.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz FeRRaR1 #41005 üzenetére
Egyes részekkel egyet értek pl snowfoamaot én is szoktam. Más részekkel viszont vitatkoznék. A kerti slagból sokkal több viz kerül be mint a magas nyomásúból, így nagyobb az esélye a beázásnak. Mivel nem tartom közel a lándzsát így kb. a nyomás egyező a slagból jövővel. Persze garancia egyik módszerre sincs. Lehet víz nélkül is, csak sokkal több idő és munka is.
-
RP1980
tag
-
RP1980
tag
válasz ReFleXx #41027 üzenetére
Baj nincs vele, csak (ahogy példázni szoktam) olyan mintha az öltönyödre tréning ruhát húznál. A protect and shine nekem sokkal több mint 2 alkalommal volt elég és még mindíg van benne . (közepes méretű autóra) Szvsz tartósságot létszámitva mindenben jobb mint a fusso. Frissen nekem majdnem úgy bead-elt mint a cquartz.
-
RP1980
tag
válasz Petyyyyy #41046 üzenetére
Nem 😉 Ez is csak azért, mert sok maradt az üvegben. Ma megyek és a "pofája" kap még 1 réteget. Belső peremet egy német detailer videója alapján vissza sem töröltem. Arra kíváncsi leszek, hogy birja majd,hisz így sokkal vastagabb a réteg. Persze nem is lesz tükör, de ott benn nem is nézi senki.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Maximálisan igazad van. Most, hogy keresgéltem én sem találtam semmi ilyesmire utaló írást. Egy régi YT videóból rémlett, hogy van benne wax, de ezek szerint rosszul emlékeztem. Bevallom zöldségeket beszéltem. Így szerintem akkor lehet vele mosni fusso előtt is. Mondjuk nem értem, hogy miben más akkor ez a fényező sampon mint a nagyobb sima koncentrátum. Valahol van még mindkettőből ha lesz időm össze fogom nézni őket.
-
RP1980
tag
Változó. Amitől függ : kocsi méret, aplikátor fajta, hány rétegben tervezed, milyen kerámia, memnyire spórolósan/ügyesen viszed fel.... és biztosan akad még.
Példa: Carpro cquartzból egy kompaktra (focus) a hozzá kapott aplikátorral, egy rétegben (moci tetőt 2) kb. 10ml fogyott.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Mikor elkezdtem bele merülni ebbe az autó ápolós témába a fussoval kezdtem. Csak simán mosás után felkentem. Majdnem addig bírta úgy is mint amikor a nagy könyv szerint készítettem elő a felületet. Azt szoktam mondani, hogy az a lényeg, hogy örömöd leld benne és addig tudományoskodd el a dolgod amíg ez az öröm megmarad. Tehát ha nem akarsz rá áldozni plussz időt, pénzt, munkát, akkor mosd le, és kend fel a fussot, aztán ha kezd gyengélkedni kend fel újra. Egy doboz fusso úgy is rengeteg ideig elég.
A kendőhöz pedig annyit, hogy legalább 2 db ot használj. Egy legyen amivel leszeded a nagyját a masikkal pedig még 1x menj át, hogy tényleg ne maradjon semmi felesleg.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Az a baj, hogy a felhósödés okát (akár mennyit bújom a különböző fórumokat) nem sikerült megtalálni. Kevés felkenése esetén is hallottam már. A lényeg, h fussot világos lakkra simán lehet, ott nem felhósödött vagyis lehetetlen látni.
Sőt német youtuberek tesztjében az új formula is felhósödött. -
RP1980
tag
válasz bogyo74 #41079 üzenetére
Az nagyon durva lehetett kollégád esetében. Ott a mikroszálas(ok) is remekül nézhettek ki utána.
Nálam grammok fogytak egy autónál. Szemmel alig látható a fogyás a dobozból. Úgy kell kenni, hogy olyan legyen a lakk mintha csak olajos lenne, ha látod a wax világos színét akkor az már sok.
Többek között ezért is múlt el nálam a fusso szerelem. Annyi figyelmet igényel a helyes aplikálás mint a kerámia esetében, és nem az az eredmény. Ha waxolok, akkor azt nem akarom túl bonyolítani. Az egy jó dolog, okozzon élvezetet.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Mauzes #41082 üzenetére
Én pont geek vagyok ilyen téren. Most kerámia van fenn. Viszont ha waxolni kéne zymöl carbont tennék fel. Vagy ha gyors fújós akkor bouncers done and dusted-ből az új si editionnal fújnám, de a sima/régi is nagyon frankó. Ha olcsóbb árfekvésű cucc és fussohoz hasonlatos legyen akkor bilt hamber double speed wax. Vagy az R222 ami szuper, de az nem tartósság bajnok.
Ha van kedved minden (jó minden 2.is) mosás után befújni és áttörölni, akkor viszont carpro elixir a te terméked.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Akkor meg is jöttem én a kerámia bérenc 😉
Komolyra fordítva ha valamire, akkor egy hondára tényleg kell a kerámia. Az egyik legpuhább festése van. Ha volt már bárhogy is mosva, akkor szinte biztos, hogy a megfelelő fény alatt már lehet látni karcokat. A honda fényezést karcmentesen tartani nem kis feladat. Ezért egy kerámia előtt valami igen jó szakival megcsináltatnám, mert polírozni is kihívás. Aztán valami jó kerámiát tennék/tetetnék fel.
Felnikre is mehet kerámia is, (pl. nanolex si3d, carpro dlux, gyeon rim stb., de a kasztnira való kerámia is passzol) persze az nem lesz olyan tartós mint a fényezésen, de azt ha veszel magadnak is meg tudod oldani szezononként.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Formaster #41163 üzenetére
10 milla felett az egészet befóliáztatnám. Nem is értem azokat akik csak az első lököst meg max géptetőt csináltatják meg. Külföldi videókban pedig rengeteg inkább az ilyen. Pl amg gtr mercit is csak így csináltatott meg az ember. Ráadásul lakk fekete volt.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Formaster #41167 üzenetére
Ez a lízing kinn nagyon megy, erről láttam is egy valami riport filmet még régebben. Órákig vizsgálták a vissza adott autót és minden kis hibáért levontak.
A 10 millás árat magamból kiindulva írtma. Számomra az az a határ amit már érdemes lenne egy ilyesmi védelemmel ellátni. Viszont amíg nem lesz egy kertes házam ez a veszély egyenlőre nem fenyeget, mert a Fogarasi mellé nem fogok ilyen értékű autót leállítani.
-
RP1980
tag
Szia!
Van ráfújós kerámia is, de az tudtommal már igen drága szint. A kisember által is használatos kerámiákat egy úgynevezett aplikátor blokkal és kendővel viszik fel. A kérdésedből kiindulva inkább javasolnám egy kozmetikában való kerámiáztatását a kocsidnak, mert bár nem egy atomfizikai feladat, de számos megelőző lépése is van.
Azt, hogy a kerámia nem csodaszer azt azért feltételezem, hogy tudod. Kövek, karcolások ellen nem véd! Egy tartós waxnak mondanám, ami madárkaki, bogarak, uv sugarak, gyengébb vegyszerek ellen ad védelmet. Az élettartalmát leginkább fizikai kontakt gyengíti. Súrolás, dörzsölés stb., persze egy erős vegyszer is kivégzi. (pl nitro higító)ha felmész a carpro magyar oldalára ott nagyon jól le van írva ,hogyan is működik a kerámia.[link]
A felnikre való kerámiát lakkra nem szokták tenni, fordítva viszont bevett dolog.
Belső műszerfalra én is a fórumban javasolt AutoFiness Spritz-et használom. Ez nem fényes, csak a színeket erősíti picit.
A küszöb azon részére nem tudok semmi tippet, majd más biztosan fog.
A fóliát épp pár HSZ.-el ezelőtt beszéltük. Tudtomal az átlátszó védő fólia (ppf) még drágább mint a színes.
-
RP1980
tag
Nincs mit!
Jó a sima mikroszálas kendő. Ha bőr a kormányod akkor azt csak (amennyire lehet) gyengéden törölgesd vele, mert a bőr és a mikroszálas nem feltétlen haverok. Sok használat (ez elég sok és erős súrolást jelent) alkalmával vékonyodhat a festék réteg.
Ecsetből kültérre az OBI ban is kapható körecseteket ajánlom. Nemrég vettem valetpro specko ecseteket és a nyelét leszámítva (ez az OBI-son fa a valetpron műanyag) kb. ugyan az a kettő.Az AF aktív habja az avalanche, arról pár fórumtárs tud bővebben beszámolni, mert tudtommal nagy megelégedettséggel használják.
-
RP1980
tag
Ezért újat nem vennék. Ha jól látom és más nem kerülte el a figyelmem meghúzták "csak"
Képről így nem látom rendesen, de ha a nyomok a másik autó festékéből származnak (festék transzfer), akkor akár még a polír is segíthet. Ha a saját festék jött le, akkor újra is lehet fényeztetni, ami szinte biztosan kevesebb mint az új kilincs ára.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Mauzes #41222 üzenetére
Ezekben a dolgokban (akár csak a snowfoamozásban) nagyon megoszlanak a vélemények, még profi Youtube "sztár" detailerek körében is.
Szerény személyem a felnit le szoktam előtte csapatni, hogy tényleg csak a makacs koszt érje a szer. A bogároldót meg attól függően mennyire retkes a kocsi. Ha kevésbé akkor száraz kasztnira. De bogár oldó helyett APc-t használok inkább. Nem győzött meg a kifejezetten bogároldó cucc[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Az RRC egy most terjeszkedő márka. Tesztek alapján nem tűnik rossznak. APC ből számos közül választhatsz (leg eltejedtebb a koch chemie green star) és mehet a snowfoam mellé. Felnire ajánlom a shiny garage monster wheel cleanert. Szerintem az egyik legjobb amit kaphatsz. Árban is jó, mert 1 litert adnak.
Mosni természetesen lehet este is,de napközben is ha felhős és nem forró az idő. Itt a lényeg, h ne legyen annyira meleg, hogy hamar rászáradjon bármi is amit rá locsolsz/kensz a kocsira.
Beltérre portalanitani mehet egy enyhén nedves mikroszálas is. Ápolóból is létezik sok felé. Itt többen megelégedéssel használják az armorall kendőket. -
RP1980
tag
válasz MasterMark #41236 üzenetére
Ha bele ugathatok nekem nagyon bevállt az Autoglym Interior sampoo, eddig minden foltra jó volt és az egész belteret is ezzel szoktam. A koch chemie Polstar sem rossz, azzal a család női tagjai is meg voltak elégedve mikor a kanapéra adtam belőle nekik. Ha nagyon makacs a szenny, akkor pedig Green Star. Régebben Wanishel csináltam a szöveteket. az sem volt hatástalan, de nálam még mindíg az AG a favorit, bár a Polstart még annyit nem teszteltem.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz runner 125 #41241 üzenetére
Sima polír lehozza. Még a finis paszta is elég az esetek 80%ban. A nitro higító is lekapja mint a sicc.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Formaster #41255 üzenetére
Igen ez jó tipp, a fényezőnek mindenképp jelezni kell.
Szerintem, ha fújni kell akkor az a polír lesz a legkisebb "gond" amivel a kerámiát lekapja, meg max átpolíroz a szomszéd bele ködölendő elembe. Nem tudom, hogy pontosan hogyan zajlik egy autó fényezése a már meglévő festésre, de nem kell előtte belcsiszolni, hogy tapadjon? Amennyiben igen, akkor meg a kerámia mindenképp lejön.
-
RP1980
tag
válasz Snoop27 #41262 üzenetére
Álltalában nem ráfújják, hanem felkenik egy kis (mosogató szivacs szerű) aplikátorba tekert (alcantara szerű) rongy segítségével.
Abban már vitába szállnék, hogy sokkal olcsóbb a wax. Egy valamire való 10ezer ft körül indul(!) Egy valamire való kerámia pedig 15körül. Sokkal tartósabb személyes tapasztalatom szerint! Felvitele kb. ugyan annyi meló, ha igényesen akarjuk felvinni.
Megint csak ajánlani tudom a Forensic Detailing-es fószer kerámia szemléltető videóját amikor lufikat kerámiázott be. Látszott, hogy a kerámia egy rugalmas lakkra igen hasonlító hártyát képzett a felületen. Kb. mintha a lufi egy virsli bélbe lenne bújtatva. Ilyet egy wax sosem fog tudni, mert az olyan mint a vaj a vajas kenyéren.
-
RP1980
tag
válasz FeRRaR1 #41266 üzenetére
Én sem mindenkinek erőltettem és nem, egyáltalán nem fizet a kerámia szövetség! Ez amúgy nagyon jó volt! Javasoltam én már waxot is, sőt.....
Komolyra fordítva a Facebookos autókozmetikás fórumon kezdtem ilyen témákkal kapcsolatban olvasgatni! Ott az jön le, hogy a kerámia aplikáláshoz legalább egyetemi vegyész + képzőművészeti diploma, repülő jogsi és isteni áldás kell. Megmagyarázni persze nem akarták az okokat csak ment a túlmisztifikálás. Ezzel szemben a külföldi fórumkon és YT csatornákon meg bizonygatták, hogy minden hüllye tudja kerámiázni az autóját. Erre bele vágtam. Mondanom sem kell, hogy az utóbbi lett igaz. Az előző HSz emben is oda írtam, hogy az "igényes" aplikáláshoz értem. Ez waxra is igaz. Szerintem a felület előkészítése igényes munkánál megegyezik mindkét dolognál (wax, kerámia) A hibák is azok lehetnek amennyiben ez az előkészítés nem megfelelő. (tartósság csökkenése)
Alapból abból indulok ki, hogy annyira mindenki értelmes, hogy vissza törli a kerámiát.A fusso sem takarékos ha úgy vesszük, mert egyszerűen nem áll el amíg elkennéd azt az 50 kocsit. Tartósságra nem éri el a kerámia szintet. Ez jelenti azt is, hogy a kerámia sokkal kényelmesebb, mert nem kell autót waxolni 2-3 havonta ami ugye nem csak a waxolást jelenti, hanem egy kiadós dekont is. Tudom azt is, hogy a kerámia nem véd max a mikro mosó karcok ellen, de a PPf-et laszámítva kb. semmi sem ad karc elleni védelmet.
Én meguntam, hogy a fusso és társai mosásról mosásra gyengülnek, vonzák a port, stb. Nekem nagyon bejött a kerámia! Ami a legfontosabb : Mindez személyes tapasztalat, ezért lehet másnál nem így működik!
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen