- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Vezetékes FÜLhallgatók
- iPad topik
- Milyen széket vegyek?
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
nappa
tag
válasz Revox66 #11399 üzenetére
Hát láttam már csodát. szóval ha gondolod vedd meg és tedd be probáld ki..csak akkor kösd ki a hátsó hangszorókat
Ha megkötöttük az üzletet és minden rendben ment, kérlek adj egy pirosat!*** nappa felhasználónak 35 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! De amúgy 42 :D***Postára garit NEM vállalok!
-
conan77
tag
válasz Revox66 #11394 üzenetére
Hali!
Na a linkelésedben lévő carpower subom van-volt nekem is ( DLS mélynyomóm dobozában pihenget a CRB-200TCR-em)
Fejről ládában hajtottam még az előző autómban, és nem egy nagy szám a fej két rear kimenetéről a meghajtása még ennek a kicsi 20cm-esnek sem.
Mikor az új autómba betettem erősítővel na akkor magához tért, de nekem az 510 L csomiba kevés voltHa a hátsóülés hátára teszel egy kicsi két csatist akkor csak a dobozt kell ki be raknod
rugós csatit szerelj a mélyládára és akkor egy perc kiszedni.JG G36K Aeg 398 fps, KJW M1911A1 GBB 300 fps,
-
Revox66
aktív tag
Tudom, hogy szól benne erősítővel egy pár 12" os mély , de akkor nem lehet semmit belerakni a csomagtartóba Erősítőt eladtam, azóta már rég nem foglalkoztam autóhifivel de gondoltam a cikk miatt jött ez a gondolat, hátha elég lenne a fejegység is... ezek szerint mégse..
-
orbano
félisten
válasz Revox66 #11394 üzenetére
egy erősítős rendszert miért ne lenne egyszerű ki/be pakolni? eldugod az erősítőt valami jó helyre (elég picikék és laposak ezek) és speakon csatival kötöd össze a hangszóróval. semmivel sem lesz macerásabb, mint fejegységről.
a cikkben pedig nem sedanban van a láda, közvetlenül az utastérbe szól. sedannál borul az egész, oda nagyobb teljesítmény kell.
anyósülés alatt nem fér el egy erősítő?A vér nem válik VAZZE!™
-
Revox66
aktív tag
válasz orbano #11404 üzenetére
Jobb oldalon passz, hogy merre tudom elvezetni a kábeleket, de ahogy nézegetem a kesztyűtartó alá lehetne talán valami kisebbet, de, hogy oda hogyan vezetném el a kábeleket az egy irtó nehéz kérdés...bal oldalon vittem el anno mikor az saf 3070 benne volt a 2x12" méllyel de az sem volt egyszerű kivitelezni.
a cikkben pedig nem sedanban van a láda, közvetlenül az utastérbe szól. sedannál borul az egész, oda nagyobb teljesítmény kell.
jah így igaz, nem lenne értelme a fejegységes megoldásnak...
-
Az-X
őstag
Urak... azokhoz intézném ezt a kérdést akik már voltak versenyen. Azt olvastam, hogy 8-10 körül lehet jelentkezni a versenyre. De akkor ez azt jelenti, hogy a weboldalon nem szűkséges a regisztráció? Illetve délután nagyjából meddig szokott tartani ez a dolog? Csak, hogy nőnemű partnert érdemes kivinni?
:)
-
k-feri65
senior tag
szentendrén? mert asszem Humma is holnap lesz.
Ha szentendre,akkor nem muszály regelni, de jobb ha ott vagy az oldalon..(szerintem)
Délután kb 5-6 ig is volt amikor eltartott...attól függ hány autó lesz...
A....Nőnemüek,,,,,van akik elég jól bírják...sőőőt.értem én de le sz@..m
-
M3nyus
aktív tag
válasz Peti66 #11409 üzenetére
steg qm 75.2 erősítővel, 2X2ohm ra(2x125W), előtte a ud rm208 sl volt rákötve, gain kicsit feljebb volt véve, baromi merev a membránja, saját súlyát megtartja elmozdulás nélkül. Már visszavittem, kicserélni nemtudták, mert csak rendelésre van, de javításra beküldték.
Én vagyok M3nyus!
-
Laybee
őstag
Üdv. Ugye minőségi hangzásban nem szerepel a kalaptartó ovál koax?
-
k-feri65
senior tag
értem én de le sz@..m
-
codilandi
tag
válasz k-feri65 #11416 üzenetére
Jó volt, bár a vége felé már eljöttünk...olyan 3/4 6körül (HTU-360). Basszus nagyon felnyitotta a szemem (vagy a fülem?)ez a verseny...igazán a legjobban akkor amikor a bírálatot kaptam. Beültem más autókba és mondom tényleg igaz Előbb is felfigyelhettem volna a hiányos dolgokra, mondjuk hiányérzetem az volt DE azóta már sokkal jobb a dolog, ahogy Te is javasoltad az időkorrekciózással. (+magasforgatással) Kinyílt jobbra a színpad, a bal és jobboldal is túlmutat az A oszlopon, de most nincs olyan fókusz...
Holnap azt hiszem rászánok egy kis időt a beállításokra.[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
Segítséget kérnék az X-Ion keresztváltójának leírásában való eligazodáshoz.
3. pont (Section "B"): elvileg tiszta sor, ahol jumper-elek, azok az értékek összeadódnak, és minél nagyobb az érték, annál jobban kiemel 4-7 kHz között.
4. pont (Section "A"): itt kezdődik a bonyodalom. Itt, ha jól látom, akkor azok az értékek adódnak össze, ahol NEM jumper-elek, viszont ez nem mindenhol igaz (lásd -2 dB). Ha mondjuk 3 dB-t szeretnék visszavenni, akkor hogyan jumper-eljek? Ez nyomtatási hiba lenne? Hiszen, a -7 dB-es ugyanúgy néz ki, csak ott ki vannak húzva a sorok...
-
Peti66
senior tag
válasz mandras81 #11421 üzenetére
Mindenképp, passzívban szeretnéd szeretnéd hajtani Csak azért kérdezem,mert ilyen felállásnál(vágás meredekség) fázis problémák vannak
Vagy,ha már ez a konfig marad, érdemes(sőt kötelező) a lehető legközelebbre rakni a váltót a hangszórókhoz,hogy az eredeti(kijövő jelalak lehető legkevesebbet torzuljon)
Egyébként, a táblázatot elnézve(nekem) az összes érték közül(fentről lefele) a harmadik értékek jönnének be,12 DB-nél.De, úgy is tudom,hogy a valóság nem ez lesz,mert a megadottak nem lehetnek kontans értékek.Persze, a doksikban(papíron) jól mutatnakPio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
migabi24
nagyúr
Nem mondjátok komolyan, hogy átállítjátok a hifit ha elkezd gurulni a kocsi, már bánom, hogy megkérdeztem
-
codilandi
tag
válasz migabi24 #11429 üzenetére
Személy szerint én nem állítom át. Ez mindig is így lesz, hogyha az autó beindul, onnantól kezdve sok dolog elveszik, elkezdi motor rezonáltatni a kasztnit, haladás közben pedig még több, hangromboló tényező közbeszól sajnos (szél+gördülési zaj+rezgések) amik kioltanak részleteket, tartományokat. Állítgatni inkább nyugalomban lévő autónál érdemes. Az hogy 12 v. 6dB azt úgy döntsd el, hogy neked melyik a szimpatikusabb beállítás.
[ Szerkesztve ]
-
k-feri65
senior tag
Ma a kinti jó idő miatt, nagyon ráértem, és itthon a lakásban (nem autóban), összekötöttem az MB magasait a gyári hangváltójával, és még egy pár hangváltóval. "tesztelgettem"
Arra jutottam, hogy egy próbát megérne a gyárival beépíteni a kocsiba, mert a bántó hangok az összes más hangváltókál megvoltak, de ami jár hozzá ott nem
értem én de le sz@..m
-
orbano
félisten
válasz k-feri65 #11433 üzenetére
lehet le van húzva a pukli? a kapcsoláson nem látszik esetleg valami, amivel beleberheltek a frekimenetbe?
egyébként ma állítgattam kicsit a vágást, és képzeljétek, meg tudtam állni, hogy ne tekerjem le a magassugárzók jelszintjét, nincsenek már -12 decibelek. ráadásul valamennyire eredményes is voltam
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz migabi24 #11425 üzenetére
örök érvényű szabály semmire sincs, de a nagy átlag ha jól vagyok informálva, akkor ezek a szokásosak, amik be szoktak válni:
Magas HPF: 6,12
Mélyközép LPF: 12,18
Mélyközép HPF: ezt inkább hangszórófüggő, ha jól tudom, a jr. imádta ha leengedik és alig vágják, az xm6 meg (egyelőre) jobban érzi magát, ha meg van kicsit fogva, meredekebb vágással.
Mély LPF: 12-24, bár erre már nem mernék nagy összegeket feltenniDe a legjobb tényleg, ha a füledre hagyatkozol és próbálgatsz mindent.
A vér nem válik VAZZE!™
-
mandras81
senior tag
válasz Peti66 #11424 üzenetére
Mindenképpen passzívban szeretném hajtani, aktívat használjon az, aki inkább állítgatni szeret, mint zenét hallgatni.
Azt írod, "ilyen felállásnál(vágás meredekség) fázis problémák vannak". Milyen felállásnál? Nem is írtam, hogy milyen a felállás...
A hangváltó a lehető legközelebb van a szett hangszóróihoz, úgyhogy szerencsére ez a rész kipipálva.
Szóval, a kérdés - egyelőre - még mindig az lenne, hogy azok a jumper kombinációk, amiket lentebb leírtam, nyomtatási hibák lennének, vagy valamit én néztem be nagyon?
-
-
mandras81
senior tag
válasz orbano #11440 üzenetére
Ha azt veszed, hogy alapesetben már egy gyári beállításokkal ellátott hangváltót kapsz, akkor igen azt mondom, hogy semmit nem kell állítani, csak "összedugod", aztán szól. Próbáld meg ezt aktívval, legalább a magasakat gyönyörűen szétbaszod, és pocsékul fog szólni; ettől függetlenül én sem azért vettem X-Ion-t, hogy nem próbáljak játszani a beállításokkal.
Nyilván valamilyen szinten vicc volt az általad idézett mondatom, ne vedd a lelkedre.
A hangváltók a két első kerékdobnál vannak, kb. fél méterre a hangszóróktól.
-
orbano
félisten
válasz mandras81 #11441 üzenetére
semmit nem kell állítani, csak összedugom és szól? de hogy? gondolod a gyárban bemérték az autódat és hozzáigazították a hangváltót? eleve hova teszed a magasakat? hova a mélyközepet? ahova teszed őket, ott milyen lesz a frekimenetük?
elcseszi a magasakat az aktív fej? miért is?
A vér nem válik VAZZE!™
-
mandras81
senior tag
válasz orbano #11442 üzenetére
Akkor biztos csak én voltam olyan szerencsés, hogy bekötöttem gyári beállításokkal a hangváltót, és egész elfogadhatóan szólt. Ki beszél itt arról, hogy melyik hangszórót hova teszed?? Arról volt szó, hogy van egy szetted, ha passzívban használod, akkor csak bekötöd a hangváltót, és már szól is, míg aktívban már ahhoz is állítgatnod kell, hogy egyáltalán megszólaltasd.
Ha a teljes sávot megkapja a magas vágás nélkül, és úgy hallgatja az ember, akkor az nem csapja szét?
-
mandras81
senior tag
válasz mandras81 #11443 üzenetére
"hogy egyáltalán megszólaltasd." - mármint, ha nem akarod tönkrevágni a magasat.
Na, de tényleg nem erről akartam vitát nyitni, én maradok a passzív rendszernél, mert egy lusta, tapasztalatlan disznó vagyok.
Tényleg érdekelne, hogyan kell értelmezni azokat a fránya jumper beállításokat...
[ Szerkesztve ]
-
Peti66
senior tag
válasz migabi24 #11429 üzenetére
Ne bánd Rendes fiúk Ők,csak néha szeretnek élcelődni
Az egészet a csönd oldaláról kell megközelíteni.Mert.mit is várunk leendő,már meglévő rendszerünktől.Egyszerűnek tűnik -"A havernak a kocsijába ez+az van, kvázi nagyon nem nyúlhatók mellé az elemek kiválasztásánál"-Pedig dehogy nem
A probléma abban leledzik,hogy T.leendő auto hifi tulaj nem veszi azt a körülményt(acousticai) figyelembe,hogy csak 1-nél több pld.-nál maradjak, a belső tér nagysága,gépjármű tömeg-csillapítási viszonya amiből egyenesen következik,hogy milyen meredekséggel vág az adott gépjármű.Ez nem csak sedan-ra, ferdehátú-ra, kombi-ra stb korlátozódik,hanem akár az utasok létszámára is
Nem könnyű minden felsorolt feltételnek megfelelni,de nem is lehetetlen
Avval,hogy nagy nehezen megszenvedve sikerült úgy összeválogatni rendszerünk fő alkotóelemeit- komponenseit, még a felénél sem vagyunk,ahhoz,hogy nyugodtan hátradőlhessünk és elégedetten számba vegyük kedvenc zenészeinket a színpadon
Tehát,ha már atomra kiszigeteltük ajtóinkat,nem árt,ha 1 pillantást vetünk a doblemezek,taposók környékére.Meg fogunk rökönyödni,hogy az autó gyártók egy némelyike a spórolás netovábbjaként "elfelejti" a doblemezekre ragasztani a rezonancia csillapító fleket.
Ajánlott kívül-belül is szigetelni,mivel a zajok 30%-a innen jut be az utastérbe
Tehát fogjuk rá,hogy megtettük amit a pénztárcánk és az auto elbír
Következő teendő(kéne,hogy legyen) valami úton-módon kideríteni,hogy kedvencünk(belseje milyen csillapítással(vágással bír)Ezt sajnos fülre senki nem tudja megállapítani.
Csak is műszeres mérés adhat igazi kiinduló támpontot a későbbi beállításokhoz megelőzendő a későbbi bosszúságokat és sokszor meddő állítgatásokat
Az én alap elvem a következő 1.meg kell mérni az autó(álló)nyugalmi helyzetében-menet közben 1és sok személlyel különböző menet sebességeknél.
Ehhez szükség van 1 lapos-ra 1 Bass box Pro progira és 1 valamire való kondenzátor mikrofonra.Ha ezek előálltak,kezdődhet a "móka"
A grafikon értékeket összefésülni és átlagolni(a progi ezt is tudja).végeredményképen kapunk 1 szép széles szakadékokkal árkokkal tarkított "valamit"
Ebből térképezhetjük fel hol és mennyivel vág csillapít a kasztni ( rózsa zajjal is kell mérni!)
Nincs más dolgunk, csak annyi.hogy annyi-val emeljük a vágás meredekségen-amennyivel hiányt szenvedtünk.Ez, a későbbiek során már csak finom korrekciókra szorul,
De, persze a jó teszt anyag is nélkülözhetetlen a végső finomításoknál.
Mindezek feltételezik a jó minőségű komponensek meglétét is természetesenPio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Peti66
senior tag
válasz mandras81 #11447 üzenetére
Adok 1 kis feladatot 2db 3-as üres jumper van a kiosztásban De, persze lehet én nem tudom jól A mély valamelyik 3-as üres jumper-nél átteresztő mód
[ Szerkesztve ]
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
mandras81
senior tag
válasz Peti66 #11448 üzenetére
Ne haragudj, ezt most megint nem értem.
"Adok 1 kis feladatot 2db 3-as üres jumper van a kiosztásban" - ezt írtam lejjebb, hogy pl a 4,7 Ohm és a 8,4 Ohm ugyanúgy van jumper-elve, ami lehetetlen.
" De, persze lehet én nem tudom jól" - micsodát?
" A mély valamelyik 3-as üres jumper-nél átteresztő mód " - mi az az áteresztő mód?
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ukrajnai háború
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom T Phone és T Phone Pro - híg a leve
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs