- Hisense LCD és LED TV-k
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen videókártyát?
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
it Vizsgálatot indított az USA közlekedésbiztonsági hatósága a Waymo robotautók váratlan viselkedése miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
ma De ahogy arra számítani lehetett, ez is egy kétéves Nokia eszköz átnevezve.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Pttypang #5105 üzenetére
Van a neten csomofele leiras, erdemes rakeresni, de probaljuk meg itt is.
Ugyebar C-ben (es mas imperativ prog. nyelvekben is) vannak valtozoink, vagy nevezzuk oket inkabb ertekeknek, mert az tokmindegy, hogy valtoznak-e vagy sem. A forditonak megprobaljuk megmondani, hogy milyen tipusu az az ertek, amit letrehozunk. (A tovabbiakban tegyuk fel, hogy sima 32 bites arhichitekturan vagyunk). Pl.:
double a = 1;
Egy valtozorol mindig ket dolgot tudunk: mekkora helyen fer el (hany bitnyi hosszu), es hogyan ertelmezzuk. Azt, hogy hogyan/minek ertelmezzuk, szoktak tipusnak is nevezni.
Most 'a'-rol a kovetkezoket tudjuk:
- 64 bitnyi informacionk van
- ezt egy elojellel rendelkezo lebegopontos szamkent ertelmezzukHa van egy ilyenunk:
double * a;
.. akkor errol az tudjuk, hogy
- 32 bitnyi informacionk van
- ez egy egesz szam, es ugy ertelmezzuk, mint egy memoriacimet. A memoriacimen pedig egy 64 bit hosszu lebegopontos szamot talalunk.Tehat a pointer egy jellemzoen 32 vagy 64 bitnyi informaciot tartalmazo szam. A memoria szepen be van szamozva 0-tol 2^32 vagy 2^64-ig. Ha ahhoz a memoriarekeszhez mesz, aminek a szama megegyezik a pointer ertekevel, akkor ott egy olyan erteket talalsz, aminek a tipusa a pointer tipusaban jelezve is van.
A pointert a * jelzi altalaban. Ha van pl. egy
double ** a;akkor az a kovetkezo jelenti, analog modon:
- van egy 32 bites ertekunk
- ez egy egesz szam, es ugy ertelmezzuk, mint egy memoriacimet. A memoriacimen pedig egy 32 bit hosszu egesz szamot talalunk, amit ugy ertelmezunk, mint egy 32 bites erteket, amit ugy ertelmezzunk, mint egy memoriacimet. A memoriacimen pedig egy 64 bit hosszu lebegopontos szamot talalunk.Ez idaig vilagos?
(Tobbieknek: szandekosan vagyok pontatlan az int, double, etc. meretevel kapcsolatban.)
while (!sleep) sheep++;
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Autós topik
- Hisense LCD és LED TV-k
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Eredeti játékok OFF topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fujifilm X
- Nintendo Switch
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen