Hirdetés
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
Van egy jobb fajta 3D nyomtatóm. Tervezek nyomtatni a Minihez néhány dolgot. Többek közt:
Propokat.
Olyan "dobozt/tárolót, amibe belerakom a gépet, a távot, a kábelt és tartalék propot. És ami strapabíró is.
Pl:Nagyobb lábakat mindenképpen. Stb..
Szerintem ha lesz normális lézer scan, a váz is megoldható, ami azt hiszem fontos dolog lesz. .
-
Geller72
veterán
válasz MR007RM #3824 üzenetére
Rengeteg mindenre lehet használni. A fali csőbilincstől a madáretetőn, mosdó/kád lefolyó-dugón, fogaskeréken, felni kupakon, kerti szerszámtartón, önadagolós virágcserépen, virágtartón át a drón vázig bármit lehet vele nyomtatni a sima PLA-tól a karbontartalmúig bármit, akár propot is. A gyári prop Abs-plastic én bármiből meg tudom oldani. A P4 4 cellás, a mini 2, éppen ezért sokkal kisebb a fordulatszáma a mininek pl. Ráadásul ezek igazából csak fél-propok. Az egyik haveromnak a Mavicon, a sima pro-n már két kar is nyomtatott.
Ez egy custom 3D nyomtatott Carbon drón váz. Vagyis a váz nyomtatott, és borítást kapott.
Csak két kép pl.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz tirszin #3837 üzenetére
A kép átvitelt eben az esetben mondjuk analóg módon is át lehet vinni, egy erre a célra készült FPV szemüvegre, vagy bármilyen másik vevőre. A Fireflyhoz eleve adtak ilyen csatit. Azt egy VTX adóra lehet csatlakoztatni és akkor látod a képét a vevőn, ami szemüveg, vagy másik kijelző. A szépséghibája annyi, hogy elég magas így a delay. Egy FPV kamerával nem lenne ennyi. Amúgy nem nagyon veszed észre, mert aki a dji-hoz szokott, annak ez nem észrevehető. Mert annak is rettentő sok, csak nem annyira feltűnő. 100-200ms is lehet. Ez at jelenti, hogy mondjuk a P4 ~70km/h tempónál majd 10 m-t elmegy "vakon". Én ezt az akciókamera+mókolást elengedtem anno. Kell külön gimball is, a távon ezt szabályozni, beállítani kell majd. Csatornákat rendelni, állítgatni hozzá. Aki nem csinált ilyet, annak ez elég sok lesz. . Az EV komp, meg ilyeneket nagyjából el lehet felejteni. Manuálisan beállítasz mindent, mielőtt felszállsz és kb ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz tirszin #3842 üzenetére
A delay függ attól is, hogy a videojel-transmission milyen felbontásra van beállítva. Azaz ha 720p-re, akkor kisebb. És valamennyire jó hír, hogy a Mavicnak (Pro/Zoom/2 Pro) kisebb ez az értéke, mint a Phantom sorozatnak pl. A wifis cuccoknak ennél sokkal nagyobb. (!!). (Air/Spark/Mini/Tello).
Sport mód eleve nyílt terepen ajánlott, ahol belátod bőven a repterületet (a szemüveg ezért is jobb a tabletnél). Zsúfolt terepen , ismeretlen helyen és amúgy is a sugárzott jelek miatt is érdemesebb ilyenkor magasabban repülni. Nagyon sokat jelent, ha fizikailag a táv "rálát" a gépre, még nem wifis eszközöknél is. Jelen pillanatban konzumer gépeknél a Mavic Pro/2 Zoom/2 Pro Occusync megoldása a legjobb, és a P4 Pro V2. Utóbbiról nincs tapasztalatom, de twine kolléga erről többet tud mondani annak, akit ez érdekel. -
Geller72
veterán
válasz tirszin #3843 üzenetére
Nekem a 6S-hez ilyen Av kábelt adtak. Ezzel már azt csinálsz, amit akarsz. Én egy VTX-nek adtam jelet róla. Annyiból jó, hogy sok kamerafelfogatónál/gimballnál ez a csati nincs útba, simán bele tudod csatlakoztatni a kamerádba.
-
Geller72
veterán
válasz Kolondrum #3860 üzenetére
Xbox kontrollert is ír, hogy ok a PS4-en kívül. Ha esetleg olyanod van...
Itt van pár leírás, hacking...
A fórumon.. -
Geller72
veterán
Nem tudom, ki mennyire mélyedt bele a Minivel a videózásba, de részemről arra a megállapításra jutottam, hogy 25-30FPS-en szinte használhatatlan a dolog. Nagyon keni a képet. Kell neki a nagyobb FPS. Így pedig marad az 1080p/60FPS, mert nagyobb felbontáson már nincs is magasabb FPS, mint 30. A 2.7k/30FPS is ugyanolyan nyúlós, egyértelműen kevés az FPS. Amikor átállítom a felbontást, a telón úgy mutatja, hogy sötétebb a kép, de valóságban - monitoron szerencsére ez nem így van. Nem is értem, hogy az appban miért van ez így?
-
Geller72
veterán
válasz MR007RM #3870 üzenetére
Akkor nem volt vicc az az 5000-es akku alatta? Az nagyon sok
A gyári fele ekkora sincs. Nem véletlenül csak 2000-es.
Egy 3000-es még szo-szo, de 5000-es? Olyan lesz, mint egy dagadt tehén. Mocskosul melegszenek majd a mocik, ahogy kínlódnak, rosszabb esetben leégnek. Ha egyáltalán elemelkedik a földtől... Ez nem így működik. De gondolom, tudod, mit csinálsz. .
Azt is, hogy agyári töltő nem sima LiPo töltő, hanem 4.35V-ra tölt. Az az 5000-es akku meg nem olyan. Simán ki is nyírhatod, rosszabb esetben leég a falu. .Azért megy a gyári akkuval 4.2V-on (sima LiPo) csak 21 perc körül és 25-öt a 4.35V-os HV akkuval. Amúgy nem vicc, egyszer elfelejtettem a töltőmet átállítani, és a sima 4.2-es akkuk púpra mentek pár ilyen töltés után..
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz MR007RM #3874 üzenetére
Az a ZOP akku az majdnem fél kiló. ..ja már látom, másnak is feltűnt...irreálisan sok. Én max 20-255-al többet szoktam pakolni rá, mint az előző akku. Azaz esetleg, de csak esetleg egy 2800-as akku még szóba jöhet, de azzal sem lesz fürge, sőt. A repidőd sem biztos, hogy több lesz, mintha a gyárit 4.35-re tolnád, mert az 4.35-ön 4 perccel többet tud, mint 4.2V-on. Arról nem beszélve, hogy az a ZOP egy kuka..
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Én lehet, hogy eladom a minit.. És mégiscsak egy M2 lesz belőle..
-
Geller72
veterán
válasz sityupityu #3882 üzenetére
Anno, amikor megjelent az Air, én nem is értettem, hogy gyakorlatilag a Pro árában miért ezt veszik az emberek, miért nem a Pro-t. Az a legtöbb mindenben jobb az Air-nál. (Is). Repülésben, hatótávban, időben mindenképpen.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Tomjack #3893 üzenetére
Manapság 99%-ban mindent ilyennel kell tölteni. Earbuds, power bankok, tabletek, androidos telefonok (ha már nem Type-C-sek, mert ez lesz az új csati az biztos) Kb. 10+ éve. Persze a nagyobb Dji gépeknek saját csatija van, de az általános, alacsony áramfelvételű töltők (eddig) szinte mind ilyenek voltak. Elég ránézni a csatira. Nekem kb 30+ kábelem van itthon, mert mindenhez ilyet csomagoltak. . Ha kell valakinek ilyen kábel, szívesen adok, ingyen.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Visszavinném..
-
Geller72
veterán
válasz Kolondrum #3909 üzenetére
A Tellónak sima, kefés 8520-as mocijai vannak, ráadásul ezekhez már ez a súly sok is. Ez nem ilyenre való, csak nulla szélben van értelme. Udvaron belül, ki a kertbe, max a játszótéren 2-3m magasban, 20-30 méterre. Ebben ennyi van, ezért ennyi. A Brusheless mociknál kezdődik a móka, 2S-en, negyed ekkora súllyal. Egy Mobula 7 (HD esetleg) sokkal extrémebb élményt nyújtana, de oda más is kellene, no meg meg kellene tanulni repülni, mert ezekhez a (Dji) gépekhez semmi tudás nem kell szinte. Totál "hülyebiztosak", elengeded a távot, ott marad, akadályelkerülés (a legtöbbnél) és hasonló self leveling cuccok. Viszont ezek kameraplatformok, akármelyiket is nézzük, teljesen más céllal, élménnyel, mint egy racer/whoop pl. Egy 3-4-5-6 cellás géppel akármilyen szélben felszállok, meg sem érzi, csak a fordulásoknál kell figyelni. Viszont sokkal több tudást igényelnek repülésben és szervizelésben is.
Ez egy nagyon alapjáratos vidi, alig nyomja neki, 30% alatti throttle lehet, néha egy kis fröccs. Nekem a 6"-os gép 5 cellán 210 körül megy (Km/h).
Itt már egy kicsit van némi freestyle is, long range-re épített géppel.
De itt a szemüveg, amit használunk 500 euró. És ebbe még megy néhány cucc, ami megint egy százas kb. euróban..De egy épített 3"-os gép is megy úgy, mint pár éve az 5". (120km/h körül)
Ezek a gépek nagyjából tesznek a szélre..legyen akármilyen. . A 40-es szélben a Phantomot már lehoztam, ne kínlódjon, pedig az az ért tudott menni, de egy racernél meg sem érzed. Csak irányváltásoknál. (Hogy most éppen szemből kapod, oldalról, vagy hátulról. A gázadás miatt nem mindegy, meg a sodródás más egy kicsit, de gázkarral simán korrigálod. Egy racernél elképzelhetetlen egy teljesen középső gázkar-álláás. Ott van totál nulla és max közt bármi.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz KillHates #3915 üzenetére
Igen, az a vidi nekem is. Az miatt vettem meg anno a TBS Crossfire-t, a Fatshark Dominator HD3-at a Furious FPV TrueD-val. . Már amúgy is akartam, egy 5-6"-os Long Range racert építeni magamnak.
Magasat, bírod? .[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
A Phantom, stabilabb, a Mavic és tsai. mobilabbak. Valamit valamiért. Az a jó, hogy lehet választani. . A P4 mellé el tudtam volna képzelni a Minit, de önmagába nekem arra, amire kellene, kevés. . Vannak olyan szituk, amikor jól jönne, de kell mellé egy komoly gép. Nekem, legalábbis. Lehet, hogy egy tök üres mezőn x távra elmegy, de nekem nem opció, hogy 20m-en signal weak van, nem egy egyenes mezőn. Talán mert nem mezőn használnám? . A YT-s videóban M. Csabánál totál felette 30m--en hiszti volt. És ez azért nem megengedhető szerintem. Wifi ide vagy oda. A mostani pár napos jó időben kirándultunk és egy hasadékban magunk alá engedtem (volna) de 5m után hiszti volt. A fénykép amit csinál, az szörnyű, mindenki felejtse el nyugodtan. Videóban 1080p/60FPS az, ami azt mondom, hogy ok. Ez már biztos. Erősen kompromisszumos gép. Én eleve hátizsákkal mászkálok. Hogy most a 25, vagy a 35L-est viszem, tök mindegy. Is utóbbiba már egy első szériás Mavic Pro is simán belefér all in. És szerintem az fényévekkel jobb gép. Nem tudok olyanról, aki zsebben hordaná a drónját. . Igen, drágább, ha mindkettő új árát nézem. De ha a mini árát veszem figyelembe, akkor amennyivel a Mavic Pro drágább, annál sokkal jobb is, nincs arányban a kettő. Sem árban, sem tudásban. Gondolom, az újdonság varázsa is sokat nyom a latba az árképzés során, de tavaszra ez talán beáll 100k alá valahova, vagy akörül..
-
Geller72
veterán
válasz KillHates #3943 üzenetére
A P4-et elcserélték volna velem egy Ispire-re, de féltem tőle. Akkuidőben sem tudta volna azt, amit a P4 akkor. Az a szett nagyon kamerafüggő is. És az még csak az első szériás volt, bár nem emlékszem, hogy abból is melyik verzió, mert lehet, hogy a V2. Akinek a P4 kellett, az a Pro V2-vel (Ha jól emlékszem a verzióra) jól járt, mostanában nem kellett cserén agyalnia. . Sebességben, stabilitásban, képminőségre bőven jó ezen a szinten. (Ugye, ez is még csak belépő szint. . )
Neked a darukhoz szerintem is overkill az Inspire. Oda egy P4 (sima) is bőven több mint elég.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz KillHates #3947 üzenetére
Ha lenne rá melóm, én is Inspire-t vennék - a meló meghozná az árát, de nekem nincsenek kapcsolataim. A P4 azért is volt jó, mert szűk beltérben is mertem vele repülni. (Szemüveggel). Az Inspire azért drabálabb. .
M2P Infra kamerával nagyon finom, arra is jó lenne valami meló. Azzal lehetne keresni, de ahhoz is kapcsolatok kellenének. -
Geller72
veterán
válasz VANESSZA1 #3952 üzenetére
Ha nem használod ki a plusz kamera tudását a M2P-nek, abszolút nem éri meg azt a felárat a Zoom-al ellentétben a Pro. A wifis verziójú gépek nagyon kompromisszumosak. Ha valóban kijönne a M3 széria (Ne úgy, mint a P5 ugye ) és egy árszintre hoznák le a M2Zoom-ot a M2Pro-val, akkor megkockáztatnék egy M2P-t. Az M2Zoom is volt akcióban 783 euróért, annyiért, amennyiért most az egyet adják akcióban. . De most nem látok ennyiért.
-
Geller72
veterán
válasz Kolondrum #3966 üzenetére
Én DOE tag vagyok és van biztosításom is. Ez kb annyira kell, hogy ha nincs, akkor eseti légtérhasználatit sem kapsz.. Azaz eléggé. No meg ha kárt okozol a gépeddel, nem neked kell zsebbe nyúlni, hanem 3 milláig van fedezeti biztosításod. Részletek ugyanott, a DOE honlapján.
-
Geller72
veterán
válasz infinyt #3979 üzenetére
Webes felületen is tudsz regisztrálni a dji.com.-on. Utána már be tudsz jelentkezni az appban is. Amúgy a sign up a regisztráció az appban.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Azzal nincs semmi baj, azonban az FCC mód miatt ugyan működik itt is a Minid, de illegálisan.. Olvass utána (ha nekem nem hiszel) a Dji hivatalos fórumain, elég alaposan kitárgyalták az FCC/ECC dolgot, aminek ez is részét képezi. Amit viszont itt veszel, az ott is működhet, csupán korlátozott hatótávja lesz, 2 KM. Viszont törvényileg megfelel, mert az itteni mindkét módot tudja hardveresen, míg az USA-ban vásárolt csak elvileg ott használható. (Működni fog, de nem legális üzemmódban, átkapcsolni meg nem tudja magát, mert nincs mire.) Jobban jársz, ha nem a hatótáv a lényeg (bár az ECC-s is ott kint 2-el szerintem több mint elég lesz) akkor itt veszel és kiviszed magaddal.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz MR007RM #3992 üzenetére
Egyáltalán nem a bemérésre gondoltam. Ha az Eu-direktívák lépnek érvénybe lépnek és netán a súlyhatár is egy szempont lesz, akkor a következő amit egy esetleges helyszíni ellenőrzéskor meglépnek az pont egy ilyen szőrszálhasogatás lesz, hogy milyen a drónod. ECC avagy FCC van e a matricán. Én csak a véleményem írtam le. A mini amúgy sem egy hatótávbajnok, nem is arra való, hogy elküld kilométerekre magadtól (még ha ezzel is a szrsggal is van tele a net - mert értelme meg nulla.) Az, hogy hány km-t megy el a tök üres mezőn. Senki nem arra veszi, hogy a mezőn készítsen filmeket. Ahol meg fog, ott meg nem megy vele kilométereket. Akinek meg a hatótáv számít, az meg úgy sem ilyet vesz.
-
Geller72
veterán
válasz MR007RM #3997 üzenetére
"Hozzáteszem tök mindegy milyen drónod van(nem DJI), nem fogják tiltólistára tenni, mert onnantól perelheted a drón gyártóját."
- .
Gondolom, hogy nem vagy ennyire naiv.. De azt is tudod szerintem, hogy semmi olyat nem vehetnél most sem, amin nincs rajta az EC(C) megfelelősségi címke. Gondolom, nézegetted, hogy a Dji-ra is mit fognak (első lépésben az USA-ban) rákényszeríteni. Az új gépeik közül lesz olyan (már talán januárban is) ami olyan technológiát tartalmaz, amiben van egy jeladó, aminek a jelét a légi eszközök (civil/katonai légi járművek) X távolságról veszik. Az FAA ezt úgy fogja megoldani - (és előbb/utóbb a sok faszkalap drónos miatt is az EU is) hogy ami annak a feltételnek megfelel, az forgalmazható, ami meg nem, az meg nem. A rendőrök simán odamehetnek hozzád, és ellenőrizhetnek. Nekem eddig az elmúlt x évben 3 ilyen #jonapotkivanok eset volt. Ha rád hívják a rendőröket, az első kérdése az lesz, hogy van e engedélyed. És egyre több esetben hívják rá az ember fiára a yardot, hidd el. Ami nem esik abba a kategba, tehát mondjuk lesz itt is az EU minden tagországában mondjuk 250g-s törvény, akkor az is biztos, hogy abba a kategba is csak olyan gépek lehetnek benne, amiknek nem csak a súlyát korlátozzák le, hanem más egyéb tulajdonságait is. (Magasság/távolság, stb)
Totálisan várható volt, hogy nagyban szigorodnak a törvények.
Az, hogy te elrepülsz a naplementébe 10454324121 Km-t, az egészen addig működik majd, amíg egyszer valami miatt (technikai, egyéb probléma) meg nem fognak, le nem zuhan a drónod valahol, valakire, valamire. A legtöbben egészen addig bele sem gondolnak abba, hogy mi lenne ha elpukkanna az egyik prop, az egyik motor, amíg nem lesz belőle egy valós balhé.
Nekem teljesen mindegy, hogy te mit csinálsz, én csak felvázoltam egy verziót.
Engem nem zavar, te viszed a vásárra a bőröd, a géped. Csak ne legyetek ennyire naivak.[Edit]
-Megtörtént eset. A szomszéd városban, az egyik parkolóban egy drón a parkolóban álló virágboltos csajnak a 407-es pözsójára esett. Ez az a fajta, aminek teleüveges (panoráma tető) a teteje. 410k egy ilyen tető. Ezt most már a srác is tudja...akinek a drónja ezt megtörte.. Azonnal kihívták a rendőröket.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Dji Mini SW update..
A Dji Fly is frissült. Gondolom, ezért is.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz MlbMatic #4048 üzenetére
..viccvót. Sehol. Amúgy sem lenne semmi értelme. Olyan, hogy FCC mód, az Eu-s modellekben nem létezik.
Olyan van, hogy kétfajta freki sáv. Az EU-s (EC(C)) modellben 2.4 és 5.8Ghz, az FCC verzióban csak 5.8Ghz.
Minél magasabb a freki, annál kevesebb a hatótáv. 5.8Ghz-en az EU-s verzió 500m-t tud, 2.4Ghz-en 2Km-t.
És ez akkor is annyi marad, ha te kiviszed az USA-ba pl.
Amiért egy USA modell (FCC) többet tud, az abból adódik, hogy az adó teljesítménye abban az 5.8Ghz-ben lényegesen nagyobb, mint az EU-s modelleké.Ha rémlik, annak idején a 450Mhz-.es GSM freki miatt sokkal ritkábban kellett adótornyokat telepíteni, mint a későbbi 900 és 1800Mhz-es sávban.
Mert sokkal nagyobb volt a hatótáv. Ezért totál fals emlegetni ezt az FCC módot. Semmire nem megy vele senki. Akkor sem, ha lenne ilyen. (Mert tulajdonképpen van is, ugyanis a Mini is használja mindkét módot. Csak az 5.8Ghz-et pont nem azért, hogy messzebbről tudjon kommunikálni. -
Geller72
veterán
válasz Tomjack #4071 üzenetére
..no akkor elmondom, utoljára..
okoskodás vagy nem, személyeskedünk, vagy nem..
"simán aktiválják az FCC módot.."
-Még mindig azt mondom, nem tudjátok, hogy mit hajtogattok..
Mi az, hogy FCC mód? Ha?Simán aktiválják. Mit?
Az ECC eleve mindkét frekit tudja, az FCC csak az 5.8 Ghz.et (kb. 10x leírtuk már..)
Nincs mit aktiválni. Hülyeség. Ha 5.8Ghz-en "marad" vagy teszed, vagy aktiválod, vagy mi a szar, akkor még jobban kiheréled, mert 5.8 Ghz.en még annyit sem megy, mint 2.4Ghz-en, egyszerűen csak mert ez fizika és a magasabb frekihez alacsonyabb hatótáv tartozik. Nem igazán értem, hogy ezen mit nem lehet érteni.Az ECC matricás gépek hardveresen is különböznek az FCC matricás gépektől. DE. IGEN.
Az FCC matricás gépek csak 5.8Ghz-en kommunikálnak, az ECC matricás gépek 2.4 és 5.8Ghz-en.A két gép közt ez az egyik nagy difi. A sokkal lényegesebb az, hogy az adóteljesítményben is különböznek, azaz az ECC a büdös életben nem tud annyit, mint az FCC, mert LE VAN KORLÁTOZVA az adóteljesítménye.
Ezért van az, hogy ha te kiviszed az ECC-s géped az USA-ba, az akkor is annyit fog tudni, mert ott is azt az adóteljesítményt nyújtja, mert egyszerűen hardveresen ennyit tud.
Az FCC matricás gépek 5.8Ghz-en számszerűleg ~kétszer, azonban valósan négyzetesen nagyobb adóteljesítményűek, mert ott meg ez a szabvány. Azaz hiába kapcsolgatsz te manuálisan bármit, az akkor sem fogja azt tudni, mint egy FCC, mert hardveresen más.
Itt két rajz, ha ez nem megy át, akkor tök mindegy.Hiába "teszed át" FCC módba, max még jobban kiheréled, mert a 2km helyett tudni fog max 500m-t. Kapíse?
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
válasz sityupityu #4074 üzenetére
"Csak mert nálam az FFC-re állított AIR automatán szinte állandóan 2,4 GHz-en van."
-Automatán a chanelek minősége alapján (mint ahogy a mini is) váltogat a szoftver. Ha hardveresen nincs tiltva, létezik, bekapcsolható a nagyobb FCC-hez rendelt adóteljesítmény, akkor a te géped az FCC standard szerint, de 2.4 Ghz-en van éppen. Ez nem ugyanaz, mint a mini esetében. Itt nem tudsz nagyobb adóteljesítményre kapcsolni, max a 2.4 és 5.8Ghz. közti sávban szabályoz automatán, de fix adóteljesítménnyel.
Ezért írom azt, hogy a mini esetében lófaszt nem számít az, hogy melyik módban van, vagyis de, mert ha fixen 5.8Ghz-re rakod, kiheréled. Ezt nem értik meg sokan.. Ahogy a fenti képen is látszik, hogy a mini pl. mit tud 5.8Ghz-en és mit tud 2.4Ghz-en.
Te is jobban jársz a 2.4Ghz-el, mert annak lényegesen nagyobb a hatótávja. Nem véletlenül abban az üzemmódban van az AIR. . Hülye lenne 5.8Ghz-en maradni, ha nincs interferencia, mert adóteljesítményben-hatótávban a 2.4Ghz lényegesen jobb. -
Geller72
veterán
válasz sityupityu #4078 üzenetére
FCC, de fent leírtam, miért.
-
Geller72
veterán
válasz MR007RM #4082 üzenetére
Ez alin csak 24 Euró, free postával szemben a BG ~35Eurós postaköltséggel megnövelt árával..
Egyrészt. Másrészt azt hiszem, koptergéza (itteni nevén terézatya) mérte ki, és nem hogy a 2W-ot, de még az egyet sem tudta..azt hiszem 600mW-on "állt meg".
Harmadrészt...ez az RC-hez, azaz a távirányítóhoz van inkább, mert ez egy amolyan wifi booster, 2.4Ghz-en.
A drón irányítása és a videó jel küldése két, külön dolog.
Egyik sem ér szart sem, ha az egyik a kettőből rossz minőségű.
Hiába jó a videó jel, ha közben nem tudod már irányítani és nyom egy RTH-t. És ugyanez érvényes fordítva.
Hasonlóan kb. semmitérő cuccot töredékéért is tudsz venni, antennával együtt.Ha még mindig a miniről beszélünk:
-Ez a gép ennyit tud. Nem arra való, hogy kilométerekre elmenjünk a bázistól, azaz tőlünk. A péniszméregetős 4km-es facse -ra szánt videókat hagyjuk meg azoknak, akik ennek örülnek és kérdezzük meg tőlük, hogy mutassanak valami minőségi felvételt, amiért el kellett hogy menjenek olyan messzire, de ne csak a mezőn repülős videót, mert abból már van sok és amúgy sincs semmi értéke.
Ha nekem 4km-re van egy hely, ahol fényképezni, videózni akarok, akkor elmegyek arra a helyre és sokkal biztonságosabban megteszem ott, helyben.
Ha meg 30km--re akarok elrepülni, akkor előveszem azt a gépet, ami erre különösebb erőlködés nélkül képes...Ps:
Ha megveszed a kütyüt, arra figyelj, hogy semmiképpen ne legyen addig áram alatt, amíg az antennát fel nem tekered rá, máskülönben azonnal kifújja a füstöt. . Amúgy nekem is van hasonlóm, de nem Dji témában, hanem racer vonalon. Ott egyszerűbb, könnyebb is ezt megoldani és látványosan jobb is utána a dolog. Igaz, ott egy ilyen a 400m-es hatótávot növeli meg 1500-ra..már amelyik működik is. .[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Tomjack #4087 üzenetére
De mit nézzek meg? Könyörgöm, menjetek már el a Dji hivatalos fórumára és olvassatok el ott admin kommenteket, ha nekem nem hisztek. Itt, az Eu-ban az a gép fog FCC-ben meghatározott módon működni, azon a teljesítménnyel, amin FCC matrica van.
Nem értelek. Ha egyszer kiadnak valamit, aminek eleve, hardveresen csökkentett adóteljesítménye van, akkor mit gondolsz? Csoda fog történni? Ha egy Simsonban eleve, gyárilag 3 sebesség van, akkor te szerinted ennek ellenére negyedikbe lehet rakni? Mert kb. az hasonló csoda lenne.
Mit látsz ezen a hivatalos, Dji oldalán is megtalálható képen?Mert én azt, hogy az FCC modell CSAK abban a módban, CSAK azon a frekvencián és CSAK, KIZÁRÓLAG azzal az adóteljesítménnyel működik. ÉS nem mással. Az ECC pedig két frekin, és a képen látható teljesítménnyel, nem nagyobbal. Egyszerűen azért, mert NEM TUD nagyobb teljesítménnyel adni. Komolyan nem értem, hogy ezen, veletek itt vitatkozunk. A tényekkel. Amik elég világosan megtalálhatóak a Mini adatlapján a Dji hivatalos honlapján. Én feladom.
FCC=Federal Communications Commission=Durva fordításban Szövetségi Kommunikációs bizottság. Tulajdonképpen ugyanaz, mint nálunk az NMHH= Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Az FCC-hez hasonlóan létezik az Eu-s verziója, ezért ECC. Régebben EC volt, a Kínaiak még sok esetben így tudják (így hamisítják a matricát .) , de már nem az. Az EC az European Committe volt, most ez változott European Communication Committee-re.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Tomjack #4093 üzenetére
...gondolom, nem véletlenül van hozzá teljesen más táv is...Mert a két verziónak még a távja sem egyforma. Ha megjön a boosterem, úgy is szét kell szednem hozzá a távot, majd belenézek.
Ha esetleg érdekel, így néz ki ripinyára szedve.
Itt van többek közt az a vidi is, amiben egy Air-el kavarnak a Mini Fly Appjával. (Sparkkal is megy). -
Geller72
veterán
Ez alapján a tárgykövetése elég durva. Az mindenképpen ökörség, hogy az első két moci lefele néz, a gépen látható, hogy rogyásig veri tele a kamerát (is) szeméttel a prop, mert egy vonalban van a kamerával. Ez nagy hiba. Az sem tetszik, hogy lebegés közben nagyon imbolyog, de kipróbálnám szívesen. Normális táv van hozzá?
1000 dollárt akkor sem érne meg.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
+150 dodó mindkét táv, külön+külön. :/. 23 perc bruttó rep idő..:/.
-
Geller72
veterán
Erről már régebb óta szó van, a Dji folyamatosan együttműködik az FAA-val (is) ez ügyben. Szerintem nem lesz ez olyan éles váltás. Két verzió van.
Az egyik, hogy fokozatosan lépik meg, az új gépek már csak így kerülhetnek kereskedelmi forgalomba. A régebbi gépekre is lehetővé kell tenniük, hogy a már eladott gépeket is alkalmassá kell tenni erre. Ennek a másik fele zsákutca, szóval ha még forgalmazni akarják a "régi" gépeket, akkor vagy a fenti pont kerül érvényre, vagy nem forgalmazzák, nem forgalmazhatják azokat. Ezt nem hinném, mert akkor néhány százezer mostani tulajt is tökön szúrnának. Van, akinek 3-4 Dji gépe van - elég megnézni a fórumokat.
Más alternatíva nem nagyon van, amelyik mégis, az zsákutca lenne.
Az új gépek már biztos, hogy csak így jöhetnek ki, de ez szerintem nem csak az amerikai piacon lesz így, max ott vezetik be elsőnek. Az biztos, hogy rövidesen ez be fog gyűrűzni az EU-ba is.A Dji news-ben itt lehet erről olvasni, az FAA-nál a civil lakossággal itt tartják erről a "megbeszélést", február harmadikán zárják a tickettet. Jelen pillanatban 968 komment van ez ügyben.
Gyakorlatilag egyrészt egy azonosító, azaz Remote ID lenne, konkrétan lefordítva ez:
"Az autó rendszámaihoz hasonlóan a Remote ID mechanizmus segítene a hatóságoknak a légi járművek és pilótainak azonosításában és megfigyelésében, valamint további információkkal szolgál a további vizsgálatokhoz, ha szükséges."
A cucc kommunikálna a légügyi hatósággal és ennek megfelelően a többi légi járművel is, ha szükséges. Nem titkolt szándék, hogy elszámoltatható is legyen a tulaj, ha történik valami és ahogy most is minden Dji gép elküldi a log-ot a Dji-nak ezután nem csak annak küldené el, megőrizve gondolom elég hosszú ideig. Ez egy csapásra megszüntetné az illegális helyen repkedő gépeket, sőt, biztosra veszem, hogy oda-vissza cucc lenne, azaz fel sem enged szállni, ha nincs rá engedélyed, érvényes légtered, légtérhasználatid. Az amcsiknál fő szempont, hogy ez ne jelentsen a usereknek plusz költséget. Gondolom, ez lesz az, amit nálunk nagy ívben le fognak szarni. :/Az is biztosnak tűnik, hogy - legalábbis az amcsiknál elsőnek, aztán gondolom itt is - bevezetik, hogy ok, van géped, megfelel mindennek, de neked van e jogsid? Szal a kövi az lesz, hogy akkreditált jogsi fog kelleni. Az FAA-nál ez már amúgy is megtehető, de nálunk még a vicc, de főleg kamu kategória van. Abban a pillanatban, hogy kötelező lesz, meg lesz a belső kör, hogy ki csinálhatja majd ezt és gondolom egyből olyan ára lesz, mint a teher+busz+nagymotor all+vizibicikli+kombájn jogsinak itthon együtt. Legkésőbb Lőrinc napra, meglepibe. .
Ne legyen igazam.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- XGS24 - Megjelenési dátumot kapott a World of Warcraft The War Within
- GTA V
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- XGS24 - Befutott az Assassin's Creed Shadows legújabb előzetese
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Spórolós topik
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen