- Házimozi haladó szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Videós, mozgóképes topik
Hirdetés
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
a Nui elektromos robogóknál 6%-ot írnak... ami már több mint az 1 % és ez egy egyszerű kis robogó szerintem 6-10% között lehet egy i3-as...
Elektronikus fékrendszer (EBS)
Nem csak biztonságosabbá teszi a vezetést, hanem visszatölti az energiát a rendszerbe. Az EBS
átlagosan az akkumulátor töltöttségének további 6% -át, vagy 4 km-es hatótávolságot biztosít. -
axioma
veterán
Hat az is meglep azert, de sokkal hihetobb. Mondjuk az se mindegy, mi minek a %-a, szerintem ezert meglepo. A konkret fekezesi energiabol lehet tobb %, ha egy ut soran csak 10% a fekezes standarddal szamolnak (nem tudom, most csak irtam exhas), es abbol jon extra 6% elhasznalhato energia, az azert fekezes-visszanyeresi hatekonysagban mindjart egy masik szam.
Megjegyzem, jobb volt amikor azt hittem, hogy sokkal tobbet hasznalok a visszatermelessel, igy viszont kevesbe lesz lelkiismeret-furdalasom amikor muszaj az elozore tapadva, sok gaz-fek kovetest csinalni, mert egyebkent a fel varos bepofatlankodik... -
biker
nagyúr
De jó, itt is van ilyen topik
Még vitarában ülök, de érkezik (tavasz-nyár) a Kona a házhoz.Addig is jelen...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
axioma
veterán
Tulaj lettem Vegre, nem is remeltem mar, hogy a kozeljovoben osszejon.
Peugeot Ion 2011. Maxra toltve 96km-t josol, en meg 25-re lakom a melohelytol. Sot, ki tudja ebben mennyire van benne az elozo tulaj stilusa, vezettem haza fe'l-"tank"-bol es volt hogy 5 km-en csak 2-vel csokkentette a hatralevot -- gondolom azzal, hogy en vegig eco-ban nyomtam csak.[ Szerkesztve ]
-
stickrs
senior tag
Hello, elektromos robogót használ valaki? tervezek egyet a közeljövőben, napi 30-40km-nél ritkán megyek többet, de ennyi kb minden nap megvan, és a folyamatos üzemanyagár emelkedés miatt 90%, hogy be fogok egyre ruházni..csak még nem tudom melyik legyen. A mostani kiszemelt egy ilyen lenne.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
.DLL
veterán
Öreg szakik szétszedték és megvizsgálták a Model 3-at, érdekes dologra derült fény a karosszériával kapcsolatban (video) - elnézést az undorító trendekre hajazó clickbait címért Egyébként tényleg, s ha ez igaz akkor lenne mit alakítani a felépítésen és a gyártáson, az adna egy boost-ot a termelésnek.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
# Tesla model 3. negyedév jelentés nyereség
(P.H.)
-
D.Orion
veterán
Érdekes, olyan mintha a világ legjobbjai tervezték volna az akku-t és a motort, de eme emberek sajnos a fém megmunkáláshoz már kevésbé értenek. Olyan mintha gyártás közben találták volna ki, hogy melyik lemezt hogyan alakítsák ki. Hirtelen csak annyi jut eszembe, hogy nem lehet mindenki minden területen jó.
-
.DLL
veterán
Nekem is fura. Mert oké, hogy nem rendelkeznek nagy tapasztalatokkal autógyártás terén, de azért vannak a világon olyan mérnökök akik igen, és mondjuk el lehetne csábítani őket ide dolgozni. Pedig külsőre eléggé rendben van, pl. a 0,23-es alaktényező érték tök jó. Remélem későbbiekben ezeken a részleteken csiszolnak és pl. könnyebb is lehet az autó.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Chal
addikt
Nem nagyon pörög a topic, pedig elég "divatos" a téma
Rögtön kérdeznék is egyet: költözést tervezek, aminek az eredménye napi 70-80km ingázás lenne (oda-vissza szumma), és napelem is lenne a tetőn + fűthető garázs, benne 32A-el. Az eddigi tudásom alapján ezek a paraméterek szinte könyörögnek egy villanyautóért (mint második autó).
Hatótáv kapcsán igyekszem a "worst case" felé venni az irányt, ezért ilyen feltételekkel kalkulálok:
- csak otthon tölteném éjszaka (elképzelhető, hogy a munkahelyemen is tudnám, illetve a városi töltőkön, de itt is inkább a rosszabb eshetőséggel számolok)
- a 80km csökkenthető lenne 60-ra is, ha más útvonalon megyek, de e mellett lehetnek kitérők, vagy ritkán egy-egy napközben elintézendő ügy, amihez kell az autóÚgy gondolom, hogy ezek alapján egy téli 100km-es hatótáv képességet megcélozva talán nem érne soha meglepetés.
A keretbe beleférne egy 2015-ös BMW i3 (ezek ugye 22kWh-sak), főképp azért ezt nézegetem, mert kb. ez az egy modell az, ami tetszik is. Azonban kicsit neccesnek érzem a dolgot: a tesztek alapján a valós hatótáv télen 110km körül van, viszont 3-4 éves autókról beszélünk, kicsit tartok tőle, hogy sikerül belenyúlni pl. egy 70-80%-os akkusba, és borul a terv.
A fentieket figyelembe véve felejtsem el az egészet, és nézzek inkább más típust? Vagy azért ennél többet bír egy i3 akkupakkja, és egy 3-4 éves példány még biztosan kielégítené a fenti igényeket?
-
Chal
addikt
Azt nem szeretném, mert akkor +1 robbanómotort kell karbantartatni. Valamint ha szükség van rá, akkor majdnem minden nap szükség van rá (legalább is télen), tehát az utolsó X km-en mindig pöfögne a robogómotor. Szóval eléggé fekete-fehéren nézem: ha a 22kWh-s használt I3 REX nélküli tudja a 100km-et, akkor kéne, ha nem tudja, akkor egyáltalán nem kell.
Aztán persze még számolgatok/gondolkodok, de ha valakinek van róla infója, hogy mit tud egy 3-4 éves I3 akkupakkja hidegebb időben, akkor továbbra is érdekel a tapasztalat Persze ez attól is függ nyilván, hogy hogy bántak vele, de az már "házi feladat", hogy az ember hogy/hol vadásszon le egy jó állapotban levő példányt.
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
Én nem félnék annyira attól a 2 hengeres motor karbantartástól, de oké aláírom, BMW, prémium árak, jobb ha nincs semmi ilyesmi.
A kérdés, az hogy az hogy milyen utakon mész? Város vagy országút/autópálya nagyobb részt?
Néztem a Speedzone teszteket ott is kb. 110km-t mondott télen Vida Jani, de abban szerintem sok nagy sebességű út volt; autópályán a fogyasztás eléri a 22kWh/100km-t is (ez ugye pont 100km hatótáv) városban viszont 11-13kWh/100km a fogyasztás, mert sokkal kisebbek a veszteségek.
Az aktuális akku kapacitást a computer meg tudja mondani, minél jobbat vadássz. ;)
Lehet necces a dolog, ha az utad nagy része autópálya, viszont ha tényleg tudnád tölteni munkahelyen, akkor szerintem nem kell sokat gondolkodni, mert akkor beérsz 50-60%-os töltöttséggel, és egyből kezdheti visszatölteni (pláne ha meg lehetne beszélni velük egy Level 2 töltőbox felszereltetését, ami háromszor olyan gyorsan tölt, mint egy 230-as fali aljzat...)(P.H.)
-
Chal
addikt
Ez szerencsére annyira nem vészes, kb. 15-20km főút van benne (oda-vissza összesen), de az is olyan, hogy ritkán lehet rajta menni 90-el. A többi városi forgalom (Bp). Szóval talán annyira nem gáz. Közben tegnap este néztem én is a speedzone-os videót. Hát a fene tudja, végül is a 100 szerintem ilyen körülmények között simán meglenne, és ugye jócskán hagytam arra is biztonsági játékot (valójában 70 kéne, és igen, tudnám töltögetni módjával a munkahelyemen is).
[ Szerkesztve ]
-
prmcsk
addikt
Nem tudom milyen "dugósűrűségű" úton jársz, de vedd figyelembe: Ha a napi távolsággal kicentized egy villany hatótávját, könnyen előfordulhat, hogy télen fázol és haladsz, vagy: egy dugó után mások húznak, vagy visznek haza.
A nyár ugyanez lehet, csak izzadva...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Chal
addikt
Hát ha elolvasod a feltételeket amiket felsoroltam, akkor látszik, hogy bőven túlbiztosítanám. +40-50% van a rangen kb., az is téli üzem esetére definiálva (70 kellene, 100-110-et jelöltem meg, hidegben). Ami ezt tudja, az nyáron produkálja a több mint dupláját annak ami nekem kell. Plusz azt írtam, hogy csak otthon tölteném éjszaka, ami nyilván nem igaz, de alapvetően erre méreteznék. Ezzel a kettővel együtt nem hinném, hogy ilyen meglepetések érhetnek.
A baj csak az, hogy szerintem a 22kWh-s I3 nem tudja teljesíteni ezeket a feltételeket, szóval kilőve
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ismerosomnek van i3 rex-e. Teli adata me'g nincs, de a multkor mar szolt neki az auto, hogy inditsa be a rex-et, be ne alljon Maganban adhatok egy telszamot akik meg tudjak muszerrel mondani az elektromos auto allapotat (es me'g az auto szerintuk valos erteket is), persze nem ingyen; ill. ok is hoznak be - a konkret i3 toluk van, es 102% akkuallapotu volt vasarlaskor, 3 evesen.
Az a pici motor nem szamit. Eleve nem olyan bonyolult, mert csak megy vagy nem (nem ugy mint amelyik az autot hajtja igy kulonbozo nyomatekok meg mittudomen kene egyszerre jo ertekeket adjon), csak az akkut tolti adott egyenletes utemben. Peldaul ilyenkor a sebesseg is azt hiszem 80 km/h -ban korlatozott (ha mar nincs tartalek, csak a rex tolt es azt az auto egybol elhasznalja uzemben megy). Azt hiszem valami robogomotorhoz hasonlo dolog, ennyit tud.
Amugy az en 7 eves peugeot ion-om is azt mutatja mindig indulaskor, hogy 80-90 km hatotav van vissza, aztan fele vagy tobb mint fele tankkal visszaerkezem az 50 km-bol... ja es erre mar azt mondtak, teli szezon utan ket cella cserevel (70e) me'g jobb lesz, csak addig hasznaljam. -
Chal
addikt
Igen, egyre inkább barátkozok a REX-es I3-al. Főképp azért mert egyszerűen nincs más. Gondoltam legyen akkor Leaf, ott meg ugye gond volt az akku hűtésével, ergo 3-4 éves Leafeknél simán lehet annyi kapacitásvesztés, hogy megint nem vagyok jó. Ha meg netán mégis, akkor meg majd nálam szaródik el. Ami meg jó lenne, az 8-9 milliótól indul (33kWh-s I3, 2. gen E-Golf, ilyenek).
A REX amúgy 650-es robogómotor, konkrétan a BMW C650 GT-ben van ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
A mai hivatalos Hyundai Kona bemutatón azok vehettek részt, akik voltak olyan "hülyék", hogy megrendelték a Kona Electricet úgy, hogy még nem is látták, és a legszerencsésebb 15 ember vezethette is egy rövid kör erejéig a tesztautót.
Mit ne mondjak, lenyűgöző, kényelmes, gyors, csendes... (azt hiszem, már kitaláltátok, hogy a 15-ben benne voltam)
Már csak 6-8 hónap, és itt áll a ház előtt, pont ez a Tangerine comet szín lesz
Vitarát fogok lecserélni, így nekem nem gond a mérete sem (még nagyobb is kicsit), futóműve sokkal jobb, stabilitása magasan jobb (alacsony a súlypont), regeneratív fék izmos.Az egyetlen megtekinthető és talán kipróbálható példány az auto palace Bp tulajdona, de most fogják körbeadni újságíróknak, szóval nem sokat lesz a szalonban.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Jó soká lesz az még
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
prmcsk
addikt
100KWh akkupakk a régi 90KWh pakk beszámításával öt millió forintért egy teslában...
A hülyének is megéri, hát még neki... Az ilyenek tuti erre recskáznak...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
Csak ennyi ?
Mondd már meg nekem konkrétan, - minősítgetés helyett -, hogy mi az ésszerű, környezetbarát és "zöld" gondolkodás abban, ami a videóban elhangzik az "e-penis" méregetésén kívül ?
Szerinted az sem felesleges nyersanyag pazarlás, hogy 90 helyett 100-ast vesz 5 millióért, de "csak azért ennyi", mert vissza kell küldeni a kisebbet. Akkor mennyi egy ilyen akkupakk önmagában?
A töltéshez szükséges elektromos áram előállítása is kimarad ugye minden környezetvédelmi egyenletből ?
Ezért nem kellett teslát venni, megy ez mással is...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
Nem én vagyok itt a troll, hanem a musk félék...Trollság az, ha kérdéseket teszek fel, amire nem választ, hanem minősítéseket kapok ?
El kéne dönteni a topik okát. Ha "ajnártopikot" akart valaki létrehozni abban idegen vagyok, de pro-kontrában, - hiszen ez vezet a valósághoz - kéne véleményt formálni. Ahogy látom és fogom, ez hiányzik.
Ez vezet majd oda, hogy mindenféle objektivitást mellőzve sokan beleszállnak majd egy olyan "széthájpolt" és a "csak egyszer kell túlfizetni, utána ingyenes" beruházásba, aminek szívás lesz a vége...
Egy lófausztot ingyenes ! Egy hosszabb utazás gyorsaságát, útvonal tervezését - töltés - az ezzel járó plusz időt és pénzt, a bosszúságot senki sem veti fel. Azt sem, hogy a házi töltés sokaknak mennyi plusz költségbe kerül, mert a többségnek nem megfelelő a hálózat kiépítettsége egy villanyos autó otthoni töltéséhez. A töltésnek is ára van és mindez szerves része a villanyozásnak.
Magyar módra már mindenki azon törpöl, hogy majd a munkahelyén és egyéb helyeken töltögeti, magának ingyen. Már most "'fillérb.szóskodik", miközben 2-3 túlfizet a vásárláskor egy járgányt, amivel eljut valahova.
Mindenről csak a jót...Na ez a kétkulacsúság az, ami " erotizálja" a csőrömet...
Emlékezzetek. Így volt ez a devizahitelekkel is. Úgy jött le mindenhonnan, hogy az a hülye, aki nem él vele, aztán mindenki hibás volt érte, csak az nem, aki olyan feltételekkel felvette.
Elnézést kérek, hogy sokat utazóként, egy autó magvásárlásánál nálam mindig a megbízhatóság és a költséghatékonyság dominált. Az értelmetlen "divatot" mindig is lepottyantottam. Az árakat és minden mást mérlegelve ez az alternatíva még curva messze van ettől...
Búcsúzom. Legyetek el itt, mint maci a málnásban, élvezkedjetek...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
Szerkesztési időn túl:
Csak negyven éve foglalkozom villamossággal, tehát a levegőbe beszélek...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Chal
addikt
Szerintem ne akarjál ennyire próféta lenni, főleg ne egy olyan témában, amit évek óta mikroszkóp alatt boncolgat a fél világ. Gyakorlatilag minden felvetésedre van válasz, cáfolat, és igen, igazolás is, (bár nem úgy ahogy te gondolod), kb. a világ össze létező nyelvén, videóban és írásban is. Lécci ne kezdj már a kályhától indulni, teljesen felesleges.
Aki a fenti dolgokat nem olvassa/nézi (baromi nehéz kikerülni), és a te felvázolt példád szerint vásárol elektromos autót ("hallottam hogy ingyen működik, nosza veszek egyet!!!"), az meg is érdemli, ugyanakkor szerintem irreális ez a példa.
Elektromos autót alapvetően felhasználáshoz veszünk. Kockás papír, xls, és ki fog jönni, vagy nem fog kijönni. De ezt mindenhol mindenki elmondja: az elektromos autó nem való mindenkinek jelenleg. Akinek viszont igen, az nagyon jól tud vele járni, otthoni töltés esetén is, de ehhez néhány feltételnek teljesülnie kell nyilván.
Egyébként jóval kevesebb hülye vesz indokolatlanul elektromos autót, mint amennyi indokolatlanul vett/vesz prémium lelakott német dízelt.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
REX-es i3-mal szerintetek egy alapos megtervezéssel, egy 1 éjszakás pihenőt félúton, töltéssel együtt valahol beiktatva, valamint többszöri fél óra-órás kényszer “kávé” szünettel szerintetek egy cirka 2000 km-es Anglia-Magyarország utat meg lehet valósítani?
Az érintett országok Anglia, Franciaország, Belgium, Németország, Ausztria és Magyarország lenne.
Vegig autópályán mennénk, nem tudom, hogy átlagosan mennyire van kiépítve a töltőhálózat és azok közül is mekkora sebességgel áramolna a delej.
Nagyon őrült küldetés?
Igazából évi 1-2 alkalommal történne egy-egy ilyen család látogatás és ha ez megvalósítható elektromos autóval, akkor komolyan megfontolnánk a dolgot, az i3 pedig régóta nagy szerelem.
De nem vagyok tisztában a Rex működésével, ha folyamatosan van benzin biztosítva ahhoz a pici 2 hengeres motorhoz, ami elvileg csak tölt, akkor elméletileg nem tudok az út szélén maradni? Vagy folyamatos benzin ellátás mellett is le tud merülni veszélyes állapotba?[ Szerkesztve ]
-
mrhero
tag
"Elnézést kérek, hogy sokat utazóként, egy autó magvásárlásánál nálam mindig a megbízhatóság és a költséghatékonyság dominált."
Ott a klucsszó: nálam.
Másnak meg más a fontos. Különbözőek vagyunk. VALAKINEK a 4 kilós karbon motorháztető és a 10%-kal nagyobb akkupak megér milliókat. NEKED nem. -
prmcsk
addikt
Erre kíváncsi lennék...
Ha megcsináljátok lesz mit mesélni az unokáknak, merthogy nagyobb kaland lenne, mint a mount everest meghágása, az tuti ziher...Ha idő, türelem és pénzmilliomos vagy, nosza...
Egy kis ízelítő hozzá...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Feketelaszlo
senior tag
A kis 2 hengeres Kymco motor nem mindig tud elég áramot termelni az autó folyamatos haladásához. Vagyis ha városi dugóban indul be, akkor valószínűleg tölti az akkumulátort, de autópálya emelkedőn valószínűleg így is merülni fog. Ezért range extender és nem hibrid. Persze ha 1-1 órákra megállsz, akkor így is el lehet jutni a végcélig, de alapvetően ez a típus nem való hosszú utakra.
-
Ck.
addikt
Igazából sem idő, sem pénz feleslegében annyira nem állok, ezért lennék kiváncsi konkrét tapasztalatokra, kísérlet helyett.
Valahogy a tesztekben sem térnek ki ennyire részletesen a rex elméleti működéséről, hogy folyamatos benzin ellátás mellett útszélén lehet-e vele maradni, vagy nem?
Számomra ez lenne leginkább a döntő kérdés.
Tisztán benzin üzemre ugyebár ha jól tudom, nem képes. De ha a “konnektori szufla” kifogyott az akksiból és csak a benzinmotor táplálása maradt, mekkora minimális töltöttséget képes fenntartani, ha egyáltalán képes?Feketelaszlo:
Köszönöm az infót, túl szép volt az álom, hogy igaz legyen.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz Feketelaszlo #94 üzenetére
én úgy tudom, hogy ha az aksi már merült és a benzinmotor tölt akkor max 80km/ órával lehet menni az autóval, de lehet még kevesebbel.. A lényeg, hogy információim szerint (youtube videók alapján) rex-szel lehet menni amíg van benzin csak az áram termelésnél többet nem tud x% aksi alatt fogyasztani az autó így visszavesz...
Emelkedős példád alapján lehet 30km/órára ... ha adott áramból csak annyival tud menni
-
prmcsk
addikt
A sima akku üzem még messze nem tart ott ahol kellene a villanyautó korigényéhez képest.
Úgy látom az akkutechnológiában elérkeztek egy technológiai falhoz, amit csak még drágább anyagokkal lehetnek képesek megoldani, csakhogy ez egyre drágábbá teszi a villany alternatívát. Plusz egyre ritkább fémek használatával az is elérődik hogy hamarabb fogy el az akkuhoz szükséges ritka fém a földön, mint maga az olaj és származékai, amit éppen le akarnak váltani.
Azt kéne belátni, amíg nincs olcsó és kiváló hatásfokú korszakalkotó találmány az akkutechnológiában, addig áttörés se lesz...Súlyos kompromisszumokkal és drágán el lehet autózni 100-200 kilométert, csak minek, ha a technológiából a leglényegesebb (akku) még gyerekcipőben jár. Minden más már 100 éve adott és ki van találva...
Egy mai villany helyi és környéki autózásra jó. Erre nagyon megfelelne, de ne 10 milláért adjanak egy leaf méretű "vasbugyit", mikor ugyanerre egy 3 millás benzines "pöcsköszörű" is megteszi...Nekem 7 milla különbséget nem és meg a hájp és a trendi.
Arra is sokáig várni kell még, hogy egy robbanómotoros öszvérvillany eljusson arra a hatásfokra, hogy menjen is vele az autó (mondom menjen és ne 80-90-el vánszorogjon, mert efölött oda a CW + menet közben pár óra alatt fel is töltse a saját akkujait is, majd automatikusan villanyra vált lemerül, majd újra robbanó és így tovább...
Ilyen nincs, vagy ha van, az 10 liter benya alatt nem áll meg és máris eljutottunk az öntökön lövés tipikus esetéhez, ugyanis: Ha ehhez 10 liter kell, akkor minek akarjuk leváltani a benzinest, hiszen ilyen fogyasztás mellett már komoly benzines autókkal lehet közlekedni, kompromisszumok nélkül...
Ez még lófejből halászlé akar lenni...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Rolly
veterán
Nagyon messze vagy a valóságtól...
3 év alatt több mint 2x nagyobb energiasuruseget értek el az aksik terén... Az új elektromos autók 300+ hatotavokat tudnak. A most érkező autók max 120-150kwhval tölthetőek. Pl Audi etron 150kwh töltés 400-500kmes hatotav és 30 perc alatt 80%ig tölthető... Ára a hasonló felszereltségű q5-q7 körül várható...
Elektromos autók loeroben, nyomatekban és gyorsulasban jobbak is lehetnek a benzines társaiknál...
-
prmcsk
addikt
És hogy érték el, ahogy leírtam, mert az hosszútávon szerintem nem alternatíva...
Úgy látom az akkutechnológiában elérkeztek egy technológiai falhoz, amit csak még drágább anyagokkal lehetnek képesek megoldani, csakhogy ez egyre drágábbá teszi a villany alternatívát. Plusz egyre ritkább fémek használatával az is elérődik hogy hamarabb fogy el az akkuhoz szükséges ritka fém a földön, mint maga az olaj és származékai, amit éppen le akarnak váltani.
Ez mintha kimaradt volna, tehát az ár és a nyersanyag...
A töltésidőt is kifejtheted. Már régóta létezik gyors töltés, csak kérdés, hogy mennyire rövidíti meg az amúgy is drága akku életét a sokkal nagyobb kényszer töltőáramok + hőfejlesztése...
Amit pluszként hoztál fel az a villanymotor sajátossága. Láttam már én is teslát a sztrádán pöpeckedni a belsőben 160-al, Tíz perccel később lehagytam konstans 120-al, mert a külsőben poroszkált 80-al, hogy a benne lévő villany kitartson...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
axioma
veterán
Az biztos, hogy nem maradsz az ut mellett, de nagyon megnohet a menetidod. Igen, en is a kifogyas utani 80 km/h-rol tudok. De azert lehet am kicsit a rex-et parameterezni: ha beallitod, hogy mar 70% ala merulve kezdjen tolteni, akkor ugye eleg sokaig nem lesz korlatozas (mintha 70% lenne a max beallithato). Szoval nem ugy kell vele menni, hogy full elektromos es ha kifogy akkor benzines rasegites, hanem folyamatosan etetni a benzinnel, es igy a kenyszeru lassabb haladasok alatt siman toltodhet. Ettol me'g biztos, hogy egy csomot ra kell szamolnod a menetidore, a megallokkal egyutt sztem siman szamolj 80-as atlagot, ha me'g igy is jo, sztem siman bevallalhato. Ha jol ertem a penz jobban szamit mint a gyors utazas kenyelme... en ez esetben siman benne lennek.
(Mas kerdes, hogy miert pont i3? Uj auto kell es abbol igy olcsobb? Vagy muszaj kicsi? En a fo autonkhoz, ami regi Prius, kerestem zoldrendszamos alternativat, az Ampera/Volt autokat neztem, azok is elvileg tudjak hogy varosban full elektromos uzem, viszont tavolabbra menve meg hibrid. Mas meret, de egy ilyen hosszu uthoz az logikusabb lenne. Regebbi peldanyok mar 4M alatt vannak hahu-n.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest