Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Május végéig befut a Magic OS 8.0 a Honor 90-re és Magic V2-re
ma A gyártónak nyolc napja van teljesíteni az ígéretét.
-
Ghost of Tsushima technikai teszt
gp A Ghost of Tsushima a Sony eddigi legnépszerűbb PC-s átirata, mely megelőzte még a God of Wart és a Spider-Mant is. De vajon maga a port is hozza az ehhez illő technikai minőséget?
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz joghurt #4915 üzenetére
nem, a csucsidoszak ugyanazon rendeletben csak 17-22 kozott van... a vasarnap delelott tuti nincs benne, a vasarnap este az nem tudom, az sztem igen [napelemes topikban mar egy hete megy ez a tema (is)]
az ejszaka (nagyatlagban biztosan) olcsobb, mint a napsuteses nappali idoszak aka'r, me'g ha neha vannak is kivetelek amikor egesz Europat erosen suti a nap
mindenesetre ha eletbe lep, akkor nekem majd a hmv tartaly is 16:50-ig kap aramot, hasznalatkor majd a gaz bekapcsol ra, kerdes hogy 23 koruli furdessel mar fokent villanybol megy-e, nalunk mar nincs kisgyerek, hiheto forgatokonyv[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A csucsbeli [17 utani] keves termelesed tuti elviszi a haztartasi fogyasztasod, azon felul meg az a legdragabb idoszak, jogosan...
ha tudsz nappal tolteni az OK de ha nem, akkor se csucsban, hanem ejjel jon ki jobban, a 22 utani idoszak meg elbirja [addigra a vezereltek jelentos resze - foleg bojler - aram alatt van ugyan, de mar feltoltodott]
Kimondottan segitene az egyenletessegen ha 5-7 hazaerkezes helyett 10-kor inditananak toltest az emberek, de ezt a'rral odahatas nelkul nem tudjak elerni. -
axioma
veterán
A vezerelt jelen szabalyai szerint nem lehet rajta tobb okbol sem. Fali toltonel amiatt, hogy nem teljesiti azt, hogy nem art neki ha elveszed hirtelen az a'ramot (ugyan menetrend az van, de egyreszt miota radios azota nem az van hogy egy kornyek ugyanakkor kapcsol, masreszt elvben lehet szintentartas/korlatozas miatt eltero kapcsolas vagy csak egyszeruen uj menetrendet kuldenek ki), a konnektornal meg pluszban az epitesi-szerelesi munka nelkul nem levalaszthato feltetel sem tud ugye osszejonni. De ha csinaltak volna kulon vezerelt csoportot amire csak es kizarolag falitolto mehet, es elore megadott menetrenddel, akkor persze mukodhetett volna, nem a bojlerek felfutesi idosavjaban kellett volna kuldeni azokba is a naftat... inkabb az utobbi lehet az oka, azert egy ilyen uj parameterezest atverni jogszabalyokba meg mukodtetesbe nem ket nap.
En nem banom annyira, hogy nem volt ertelmes olcsositasi lehetoseg, mert felfujtam a pofamat es ne'mi kolcsonkeres es banki szemelyi kolcson mellett igy me'g 2019-ben beruhaztunk napelembe. Ha a csomagot egybe nezem, szerintem 23 vegere meglesz a megterules (lakas kWh fogyasztas + benzinfogyasztas 5 evre vs. 2 auto csere ev/phev kulonbozet + napelem, a parkolasi dijamat nem is szamolva is jo esellyel, pedig a pandemia rendesen belekopott a levesbe, cserebe most jobb a kiszallasi kulonbseg az autoarra). -
axioma
veterán
Nemeto. -> Steuerbox amirol beszelsz
[a körvezerlo mar csak a neveben van benne, a keszulek vezerelt csoport kodjara reagal, bar 99%-ban beparameterezett adatokkal megy, igaz van bekapcsolasra veletlen kesleltetes meg naptarfuggo idopontok]
varoskepi eljarasrol me'g nem is hallottam... mondjuk nalunk nincs mit rombolni ha a kornyezo hazakat nezem
Sztem az valoszinutlen hogy ugy legyen 24-tol hogy nyari napon delben tultermeles az rafizetesre jojjon ki, ha nem allitasz szembe fogyasztast. -
-
axioma
veterán
válasz bitpork #5009 üzenetére
Legnagyobb 'hiba'-jegyzek legutobbi atvizsgalaskor az volt hogy rozsdas a fek, mint minden ev-n... nyikorog is nedves idoben.
joghurt: sztem bar hatnak egymasra a mennyisegeken at, de napelem megterules a megtermelt kWh araval, e-auto megterulest az elfogyasztott kWh[-tobblet] araval erdemes szamolni[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
Hat mi pomazrol nem oda visszuk, ok toyota hibriddel [I prius] elvoltak, de az Amperahoz nem nyultak. Solymar az OK mind phev mind bev autokra, es a III. ker Szolokert utca [udvaron az elso sorban voltak de atkoltoztek hatra], papiron Green Energy service, de amugy amperaszerviznek emlegetett ceg (az az emailje is) amelyik az ionomat es mas full elektromost is kezelgetnek [nyilvan gariido utani autokra vonatkozik, bar a masik kgfb-jere az opel amperas szerviz nem volt kepes normalis atvetelt csinalni, azt is ok csinaltak meg].
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz wassermann #5073 üzenetére
Pont hogy kozteruleten szamitanod kell kamerakra, nem? csak nyilvanossagra nem hozhato kitakaras nelkul, ami OK (es a linkelt teslas esetben ga'zos), de sajat igazad bizonyitasara?
Amikor a platos mazsola vezetoje kanyarodaskor kaszalta az Amperat, a rendor kerte hogy nezzuk meg a felvetelt [es az auto tulaja azt latva mondta a sofor gyereknek hogy irja gyorsan ala hogy elismeri]. -
axioma
veterán
válasz wassermann #5079 üzenetére
Az auto latszik rajta nem a sofor, sztem rendszam se (talan az elottem araszolonal me'g sejtheto), milyen szemelyisegi jog??? Az osszes fedelzeti kamera kb. az 1m3 meretu targyak azonositasaig jo, nem kiveheto senkinek az arca, de a forgalmi szitut pont elegge reprodukalja.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #5114 üzenetére
Csak tipp. A felrobbantott tesla az lehet h nem a csere hanem egy uj tesla [vagy hogy szembe ne kopje magat, valami premium elektromos] arat kitermelhette marketing-reklam alapon. [Sajnos viszont ha penzugyileg nyero is volt, onmagaban netto eroforras-pazarlas ]
Szerk. latom nem vagyok egyedul az elmelettel, mobilon lassan potyogtem be...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #5294 üzenetére
Tevedes. A felfutes sebessege (tokeletes termodinamikat feltetelezve, mashogy szolva nem a fujasi trukkoket hanem a beallt vegeredmenyt nezve) attol fugg leginkabb, hogy mennyi a hokapacitasa a szigetelesen beluli tomegnek. A hoszigetelestol a szamolasi hibahatarnal jobban csak az fugg, hogy mennyibe kerul (azonos kulso lehulo felulet eseten) szinten tartani a ket oldal kozti kulonbseget.
Az erzekelek felhelyezese meg kizarolag attol fugg, kit akarnak kihozni gyoztesen. Barmelyik autot ki lehet, ha az altala referencianak szamitott pontokat hasznaljak, hiszen az adott auto mernokei arra fejlesztette'k a futesrendszer parametereit... -
axioma
veterán
válasz Tiédetis #5355 üzenetére
Igazabol egy 89-es fiat A volt, azaz olasz es nem lengyel, mar slusszkulcsos, de 'alvazcsere' papirozassal egy 78-as polski fiat P forgalmijaval futott
esoallo biciklikent [ket alsos suliba, en 4.5km-re dolgozni] pont nem erdekelt hogy hogyan hutok-futok ;-)
Amugy csaladi a Tico utan 1000-es swift 2x, prius I, most ampera; sajat pok utan cinquecento, suzuki alto, es az ion.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Szentendre is igaz mar par honapja (meg ott nem is az a bajom hanem a regi, belvarosi rendelointezetet marha sok penzbol ujitottak fel ahova a teljes regio jar, vagy hat aki epp olyan beteg azt viszik, szuk es reszben macskakoves utcak nulla sajat parkolo, ahelyett hogy ertelmesebb, parkolozonan kivuli de jo tomegkozlekedesu - hev/volan allomas - kozeli helyen valositottak volna meg ujra...)
-
axioma
veterán
Nalunk Pomaz belso kis utca, garazs + telken beallo, mostanaban fixen elenk parkol 2 auto, igaz kanyar miatt odebb utban lennenek, meg igazan max a szemunket zavarja a kihajtast nem, legalabb rafogjuk h igy nem tudunk gyommentesiteni...
Miota nem sulikezdeshez igazodom, a bejarassal nincs gondom.[ Szerkesztve ]
-
-
axioma
veterán
+1, ha senki semmit nem szol, sot rakerdezesre se panaszkodik, akkor tovabbra is meg fogjak fosztani - nem csak ot, a tobbieket is - attol is ami jar, megszokasbol (ugyanez a bajom a pofatlankodok beengedesevel is). En tuti a szervizlap alairasakor hozzafuztem volna megjegyzeskent, hogy csereauto az igeny ellenere nem volt.
-
axioma
veterán
A konkret ugyben en azt utalom inkabb, hogy a latszatot is ok nelkul akarjak fenntartani [nem a me'retre, hanem a szinkiemelesre gondoltam]. Amiota kikapcsolhatatlan motorzajt adnak autok _befele_ az utasoknak hogy durvabbnak tunjon az auto teljesitmenye [90+% hogy bmw-rol hallottam, persze fustos], mar nem lepodom meg azon hogy hazudozas van aka'r a'rtalom a'ra'n is. Ki talalta ki hogy szep a nagyon 'peres' gumi? Miert kell mindenki szivjon par hangos hulye [es/vagy autos ujsagiro] miatt?
-
axioma
veterán
sztem - bar isofix nincs - gyerekules siman jo 2 db hatul a trioba is, 2 fore kenyelmes sot koztuk valami pakolva is, sztem a suzuki ezresunk is csak centiket tert el hatul mereteiben elvileg 3 fore
en pont 2x16km-t jarok vele [76e van benne de csak 4 eve nalam], telen ekkor fe'ltankkal v eggyel felette hazaerek; az imiev nagyobb akkus, a kora miatt azt vadasznam jobb kerulo-allossag miatt...coXer: i3-nal a markanevert fizetsz [rex-nel meg a kulonleges/hatotavpara-mentes kombiert is]
-
axioma
veterán
válasz almafa42 #5773 üzenetére
toltore nem tudok tippet, de azt vedd figyelembe, hogy autonkent valtozik, hogy hol kell tolteni - az ion jobb hatul, az ampera bal elol ke'ri a (z AC) aramot, sot van ami elol - es nem tudom mennyi helyed van szelteben, az autok hiznak, es forditva beallas nem biztos hogy menni fog (sofor kiszallasi ajtonyitas tud korlatozni)
szoval a konkret tipusokra amik mar vszinu evekig maradnak kene szabni az optimalis megoldast
[igen, lehet hosszu a toltokabel, de nem jo ha jarasi vonalon keresztben van][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #5819 üzenetére
Nem tudom mit izgultok itt pareves autokkal, az Ion 2011-es, azaz regebbi technologia es oreg is, egyelore eredeti akkukkal. A Prius NiMH akkukat csereltettuk 16 evesen. Addigra mire azt a kort eleri, ti mar 3. autocseren lesztek tul.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Bandit21 #5873 üzenetére
Napi 7 orat, okosrelevel. Mivel az ion uresen se tud 14 kWh-nal tobbet felvenni (miota me'rem talan 10 korul volt a max, de jellemzoen kicsivel 6 alatti a napi rutinom (33km)), nem hiszem hogy barmit szamitana hogy leveszem az aramot - ugyanannyi erovel kihuzhatnam a konnektorbol is. [Sajnos nalunk az se lehetetlen, bar utobbi idoben mar joval ritkabb, hgoy egyszer csak aramszunet lesz.]
Auto 2011-es, nincs grafikus/menus hibajelzo rendszere (kb. check engine szinten tud visszajelezni), de reggel bekapcsolom es minden OK.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz joghurt #5876 üzenetére
Hat hajra. En nem fogok leszaladgalni kihuzni amelyik nap nem, vagy nem reggel megyek el.
Btw nem is este toltok, hanem ejfel utan kezdve reggelig. Felkapcsolni is ugy kapcsol, igaz az egyenerteku azzal, hogy autoba dugom eloszor a dugot, utana a konnektorba.
Nem 25M-s autocsodat babusgatok, hanem van egy praktikus hasznalati targyam (bo 4 eve volt 2.2M). Ha varatlanul megdobnak egy teslaval (bar gondolom az mar maga iranyit) akkor majd mashogy allok hozza... -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #5893 üzenetére
+1
-
axioma
veterán
válasz dabgergo #6007 üzenetére
Es lefele skalazas nem jon be? Trio a 15km-es utakra, ha mar ugyis marad a dizel, es a 2x60-at is atrakod dizeles tavra. Persze attol fugg, milyen a 15/60 utak km-es ara'nya.
Amugy meg phev lehet me'g 2in1, akkor a dizel akar mehetne is. Persze nem minden phev tudja a telen min 2x15-t, de egyreszt nem tragedia, masreszt az also arszegmensben is van amelyik igen (ferjem 2x24km 2013-as Ampera, telen nagyon kopp-os, nyaron lazan megy bele +10km, es ha elfogy akkor se tragedia, jon a benzinmotor). A 2x60km igy me'g toltes nelkul is kb. felereszt arambol menne.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz dabgergo #6013 üzenetére
Nem isofix-es ulest igenylo gyerekekkel is jo az ION is (sot: az Ampera az valoban 4 szemelyes, mert kozepen ott az elvalaszto, ellenben az ionban volt hogy plusz baratno is beult... sot, nagyon meglepo, de a hatso ules lehajtasaval kimondottan szuper szallitasra: 85x56 alapteruletu szekreny csak a magassagabol hatrafele logott ki... amperara csak tetocsomagtarton tudtuk ugyanazt felrakni.
Mondjuk telen palyaval egyutt a 60-at ha kell tudja, szerintem akkor kimondottan Mitsubishi kellene, annak egy kicsivel tobb az akkuja, mint a franciara atemblemazottaknak.
Kiprobalast fel tudok ajanlani, volt mar ra pelda, helyszin/ido kerdese, irj privatot.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz dabgergo #6016 üzenetére
A trio (ion) 4 szemelyes az auto me'g ha be is fer hatul 3 nem tul nagy ember... es a kicsi elektromosok kozul kb. a Zoe az elso ami 5 szemelyes [papiron, azt nem tudom hogy valosagban mennyire, foleg gyerekulessel], ill. akkor az ampera helyett a vele egy kategoria Outlander-t nezd, DE annak viszont az elektromos hatotavja inkabb 35-40 korul van tudtommal. Viszont nagy batar, az tuti mindenre is eleg egyszerre (kiveve belvarosban szuk helyen parkolni...)
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A Bluecar [marka?]nevu autorol van barkinek infoja? Allitolag franciaknal szaladgalnak, de reg neztem hahu-t es ez most nekem uj. Lehet, hogy novekedni fog a napi futasigenyem, es ugy tunik olcson at lehetne ulni az ionbol egy ilyenbe. Egyelore felteteles mod nyilvan.
-
axioma
veterán
válasz wassermann #6126 üzenetére
... tobbieknek is: koszi, nyilvan ezt nem irja bele a hirdetesbe [vagy linket vagy ilyesmi].
Nyilvan igy nem opcio, csak ingazasra kene, amugy ja, kovetkezo kerdesem a szerelonk lett volna h hozza tud-e nyulni. -
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6159 üzenetére
Egy 30km es retur az telen toltes nelkul nem megy annyira biztosan hogy vallaljam, ez kb. Pomazrol barmi ami a Corvintol erezhetoen kintebb van, ami azert nem a vilagvege.
De csak felteteles egyelore a valtas, a helyszin meg plane. -
axioma
veterán
Mar miert kene a napi [raeros] tolteshez pont a fali? Van falink, jo ratolteni ha napkozben ugy alakul [10-> 15A], de ejjel sima rofiben van mind2, napi szinten, ugy 4 eve. A falin toltes utan nem jon ki annyi km, az a tapasztalat, me'g ha a kulonbseg nem is sok km-ben. [Igaz, azon nem hagyjuk orakig, de azert nyilvan teletoltesre ertve.]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6171 üzenetére
Az upgrade szerintem nagyon nem eri meg, azert veszel egy zoe-t... nem valoszinu hogy odaadjak a kiszerelt akkut es vezerlot sem (de az is max. 1-2M-t erhet ha tudod napelem alatt beuzemelni). A reszleges javitas nyilvan jo, de az meg sztem eddig is volt, bar szerencsere nem volt me'g ra szukseg az ion-nal.
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6173 üzenetére
Exhas mondtam valamit, akkor forfour... mind1, ujabb hasznalt e-auto. Ha utolag nem szamit (es mintha vki multkor megerositette volna hoyg csak a toltes kozben szamit, akku-eloeletkent nem) az 1 fazisrol toltes, az engem nem izgat, mert van 3f, me'g lehet hogy a fali toltonk is tudna' csak most type-I log rajta.
Amugy az teny, hogy a +fel meter hossz jelenleg zavarna, de nem megoldhatatlan es cserebe 5 szemelyes. [Vagy akkor mar tenyleg 2sz keresztbe beallos fortwo is eleg.] A szelte nem igazan tudom hogy mikor lenne szempont, azt nem erzem annyira vizvalasztonak, me'g garazsban, utcai beparkolaskor sem. Pazarlas, de az ionba novelt akkucsomagot rakni is. Olyat meg ha jol ertem nem csinalnak, hogy marad az akku me'rete csak uj cellak es regi toltesvezerlo, pedig a regi [i-miev-es] 100km hatotavrol ujraindulni az me'g jo lenne tenyleg. [Engem az ujbol raknak ossze 100km-t valtozat is megvenne, csak persze az a'ra attol nem lenne a fele.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6178 üzenetére
Pazarlasugyileg akkor egyetertek, ha azonos lesz igy a hasznalati ertek. Az a tulzas hogy egy ilyen trio meretu es varosba tervezett kisautonak minek kell 200km, kiveve ha aruszallit (meglepoen jobb par joval nagyobb autonal a pakolhatosaga). Ingazasra eleg ha visszamegy 100km-re valosan. A 200km-t mar olyan autoval vennem meg, amivel tenyleg legurulok (akar palyazas nelkul de) Balaton/Szeged szoval orszagutra is (pl. eros keresztszelben en azert nem szivesen megyek nyilt terepen az ionnal 90-nel).
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6180 üzenetére
Hat nekem a leghosszabb osszefuggo nem varoson beluli szakasz az 800m (es tobbnyire 70-es tabla vonatkozik ra), szoval nekem jo az ion, ha nem kell rendszeresen biztosan tudnia a 60km-t egy toltessel. Most vagy 35 vagy 45 kell (naptol fuggo), az sima me'g telen, megallokkal, light-os egyszeri befutessel is.
Twike: nyilvan nem praktikussagra hanem techdemora van kihegyezve...
Ej ha a tesla akarna epiteni egy kei-car-t valaha, na az kellene... de amig az autok tobbsege vagy szaguldas-maniakusoknak van tervezve, vagy premium minoseg-hivoknek (en soxor nem is tudom mi szamit annak), raadasul a marketingbullshit varosi terepjaro kinezettel, addig marad a kompromisszum valahol. Vagy sufni hogy tenyleg csak 100 korulire noveljek a hatotavjat ennek az ion-nak ertelmes a'ron.
Amugy ha nem ugy kezdene' az i3, hogy abroncsonkent 50e+, egy rex-es johetne mikor mar csak ketten megyunk nyaralni is. Egyetlennek nem nagy, es elektromos de megsem csak.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Fali type-II tolto nem determinalja azt hogy kell 3 fazist kapjon, nyilvan akkor csak 3.6-tal fog tolteni max. nem 11-el (vagy ha't amperara'nyosan kevesebbel/tobbel). Csak arra az esetre ha a 3f tul maceras lenne de nem akarsz konnektorozni.
[Nalunk type-I auto konnektorbol 10A, falirol 16A, gyorsabb de ez ritkan szamit, csak napkozbeni ratoltes eseten van hasznalva, napi szinten a konnektor; persze neked a type-II az mar tud 32-t meg 3f-t.] -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6381 üzenetére
1-5millio toltes azert ha a napokhoz probalod rendelni eleg sok ev, nem ertem miert kellene tovabb huzni.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6388 üzenetére
Jelenleg 4.5 evnel jarok (gyartasi ev 2011), nyilvan nem full koltsegmentesen, de a legnagyobb tetel az volt mikor mas vezette es benezett egy melygarazs oszlopot: a hatso szelvedot kellett cserelni. Meg a radiot lemerult akku + nem volt kodom hozza csereltem olyanra ami kameras. Egyetlen toltessel kapcsolatos tetel az volt, hogy a chademo toltoajto bowdenje megnyult, nem nyitott csak resnyire es elengedve visszahuzott (masodik szemely kellett a nyitashoz). De az nem volt nagy tetel, es 99+% otthon toltom.
Gumival tobb varatlansag volt, katyuk miatt... es nagyon specko meret miatt azonnalra nemigen van (pl. telivel jarok mert 4 evszakos nem volt akkor belole).
[a phev-nel mar volt akkus tetel, akkor se dobtuk az autot, me'g mindig erdemes volt megjavittatni, foleg mert a parom szereti, es masik ugyanilyen jellemzoen me'g kevesebbet tudna - de ott egy kgfb javitas volt a legnagyobb tetel, nyilvan nem mi fizettuk es az se erintett semmi akkusat - ennek evjarata 2013].[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A gari pont azert van, mert a meghibasodasi gorbe elejen levo problemak mar gyartaskor megvoltak, csak nem tudtak kiszurni. Ha a gariidon tuljutsz, az mar pont eleg ido hogy ez esetleges [a gyarto se visel sokat, de statisztikai 0-t nem tud] mar kijottek, a faradas, hasznalodas miattiak meg me'g messze vannak. Nyilvan neked nem jo hogy allt a szervizben, de ezt fogd fel ugy, mint egyszerusitett eljaras a hibas teljesites miatti per helyett. [Vagy ugy hogy a garancia kotelezoen - mashogy nem arulhatjak - megvasarolt biztositas, kb. a nagy szorasu kezdeti hibak javitasi aranak atalanya]. Ebbol messzemeno kovetkeztetest - hajtasbeli kulonbsegre plane - nem kene levonni. Szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6399 üzenetére
Es? A garis autod megtartasa vagy sem kerdesre irtam, hogy 1 elemu minta alapjan es a muszaki valoszinusegek figyelmen hagyasa nelkul hozott dontes nem lesz optimalis. Ez is fuggetlen ugye attol, hogy EV vagy nem EV, de ha 1 db draga garis javitas miatt eladod, mert gari utan 1 perccel dolhetnek az ilyen draga hibak, akkor beszoptad a kezdeti ertekcsokkenest, es kihagyod a kovetkezo evek elonyet.
Persze csinalsz amit akarsz, csak kicsit tobb infobol konnyebb jo dontest hozni.
A 10 eves EV egy masik kerdes, nekem ugye 12 eves van de hat az se mindegy, hogy milyen marka es mennyire gyakori tipus, ahhoz me'rt lehet a kesobbi hibak koltsege. 10 eves hasznalt autonal mar gyakorlatilag eltunik az eredeti extrak fela'ra, igy pl. az amperank egy sajat idejeben maxos kivitel. Masreszt a mar 10 ev korulieket ismerik a szervizek, tudnak infokat mondani a tipikus hibakrol. Nyilvan 10 evesen nem veszek i3-at, [bar mint kb. egyetlen rex-es, nekem szimpi], mert a bmw-nel a markafanok miatt rossz az ar/ertek ara'ny [es nem ertem mi a fenenek kell keret nelkuli ajtot raadasul rosszul csinalni]. -
axioma
veterán
Nem jol.
1. 12kWh reklam, es auto akku->mozgas, nem pedig toltobol->mozgas+futes/hutes ha kell - a sajatom regebbi es sose lattam a leirasat, de 16-17kWh/100km eves atlagban alig futve-hutve, de a fogyasztast konnektorban merve.
2. lidl ingyen toltes csak app-pal (gombbal 10 perc sincs mar), csak max. fel ora, de Ausztriaban mar fizetosse tettek -> szerintem minden ingyen toltesi lehetoseg mar csak ajandek, ne szamolj vele megterulesben (mashol meg joval tobb mint a 70Ft) - es akkor me'g kerdes hogy hany kW jut rad ha nem egyedul toltesz, mennyire vagy az akku gyorsan toltheto allapotaban (20->80%), gondolom autot ellenorizted hogy tudja a 22-t, de akkor se lesz igy 200km 2 ora alatt
aldi nem is tudom van-e ingyen, talan inkabb penny (aldibol fizetos tuti van) -
axioma
veterán
Bocs, de direkt leszek nagyon: ha 1 evre venned fixen, utana tutira eladva, csak az arkulonbsegre hajtva, akkor vedd azt amit 1 ev mulva vennel helyette. Egy km-(dij)-para'val, es piaci arakra spekulalassal tiszta ideg lennel arra az egy evre. Es a benzinbol ha nem csopog a tank akkor 1 liter az 1 liter, kWh-bol meg betoltve tobb, mint kesobb amit tenylegesen kiveszel belole, ott mindenkepp van veszteseg, egy csomo dologtol fugg az hogy mennyi %-ban, a Zoe mindig az allatorvosi lo, mert nem szereti az 1f toltest (30% veszteseg is lehet), nyilvan atlagautoknal ez boven nem ennyi, de 5-10% kozott.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen