Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #9174 üzenetére
Ott az "egyaltalan vezetheti" szamit? Nalunk a "jarmuvet rendszeresen vezeto" minimum es maximum eletkorat figyelik. Kolcsonadas erdekes lehet (pl. tagabb csaladban lerobbant/szervizelt helyett nalunk elofordul), vagy olyan is volt hogy azt a kocsit vezettem amelyiknek a tulaja/soforje ivott, igy anyosulesbe kenyszerult.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #9176 üzenetére
Ja jo, akkor csak felreertettem. Gyereket en is bejelentenem, ha ugy kalkulalok hogy fog vele menni. Meg veletlenul se csalasi lehetosegkent kerdeztem, csak erdekelt, hogy ennyire mas-e a gyakorlat.
-
axioma
veterán
Dehogynem. Amig van hitel rajta, addig kotelezo, de nem eri meg. Ha lekerul a hitel, akkor max. egy nagyon extremre erdemes befizetni (magas, mondjuk 1-3M minimumkar felett fizet csak), azt is csak ha normalis az arazasa. Alternativa (max. cimkezve) ugyanazt amit a biztosito dijkent elkerne, felretenni.
szerk. kgfb-nel van verseny, az kb. az araban van (az az uzletag jellemzoen nullszaldos), megeri penzugyileg is
szerk.2. biztositas ugyanaz mint a lottoszelveny (csak az egyik egy kis penzt azert aldoz hogy ne legyen kis esellyel nagy vagyoni minusz, a masik meg ugyanazt azert, hogy legyen kis esellyel nagy vagyoni plusz) - lottot veszel-e?[ Szerkesztve ]
-
-
axioma
veterán
[Disclaimer: nem szakmam.]
Nem az auto erdekes, hanem a napi km (mennyit kell visszatolteni). Telen mondjuk 20kWh/100km egy atlagos becsles.
A kereskedok szeretik vesztoltonek hivni, de 230V-rol uzemeltetheto szokott tartozek lenni. Jellemzoen 10A max terhelest csinalnak. Kerdes, hogy a hazban megvan-e a max. ingyen kerheto 32A, ha igen, akkor jo esellyel nem fog semmit leverni (10A -> 2.3kW -> egy combosabb hajszarito, es 2.3kW * 9 h > 20kWh, tehat 9 ora alatt 100km visszatoltes az realis me'g igy is). Siman varosba ingazashoz jo, de ha napi tobbszaz km akkor az nem fog visszatolteni 100%-ra (bar ha csak ritkan van hosszabb ut, akkor ugye nincs gond, hazaerkezes utan csak a kovetkezo napi 100km kell belemenjen az ejszaka... hetvege stb. meg megoldja a tobbit).
Ja, fontos! A konnektor az viszont legyen jo (10A folyamatos az mas, mint siman 10A es megy, nekem volt ami par honap utan egyszer csak nem toltott), es legjobb lenne ha kozvetlen kapna aramot a biztositektablatol. Ez egy kisebb beruhazas de jolalvasi dijnak megfelel, es tulaj ketlem hogy banna az erteknovelest.
Toltokabel 170e nem irrealis amugy, de ha a megfelelo csatlakozojut veszed, akkor kompatibilis.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz bigdigit #9884 üzenetére
2011 eleji ion-omat 2018 vegen vettem (nyilvan nem volt mar garis, foleg hogy Hollandiabol hozatta az elozo tulaj), es most 2024-ben is hasznalom. Direkt a fustoles miatt csereltem le (suzuki alto volt), dugozasnal idegesitett + parkolas a melohelynel.
A ma 3 eves auto talan akkukemiaban is jobb, de tuti h legalabb temperalt, a gari utan menni fog me'g jopar evet. Meg a csere se egy masik auto ara (foleg addigra).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz ozzy711 #10100 üzenetére
Nagyon kulonbozik autonkent. Meg emberenkent is, hogy minek erzed. En szeretem ahogy az ion fekez (eleg erosen 18km/h felett) ha nincs a gazon egyaltalan a labam, ferjem meg utalja, neki az ampera kb. uresben gurul ilyenkor (bar az ugye hibrid, ott a valodi motor fekje lep be ha B-re kapcsolna', nem plusz rekupacio, szoval az oven nem lehet az en modomat elerni, az tenyleg csak hegyre valo). Az egyenletes haladashoz ami a leggyakoribb, ugyis mind2-nel nyomni kell a pedalt, csak az ion-nal jobban (elobb jon a fekero csokkentes utana a normal legellenallas stb. lassulas ellentetelezesere adott plusz kraft). De ezt siman megszokod. (Ami kicsit necces, hogy az ion mindezt nulla feklampaval csinalja. Ha lehetne, valtoztatnek rajta, mert jobban lassul mint az altalaban megszokott ICE, de eddig egyszer se volt belole necces esetem, szoval lehet hogy csak tulgondolom.)
-
axioma
veterán
válasz gorbep #10103 üzenetére
Nyilvan nem a 2011-es ion az etalon, de az me'g igy mukodik. Kov. autoban jo lenne az egypedalos (meg mondjuk ha tempomat van, az kivalt ne'mi pedalnyomast ugyis). Meglatjuk, meddig megy ez es mire fogja akkor amikor valtani kell a penztarcabol futni...
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #10114 üzenetére
Sztem ion-t nem erdemes mar patkolgatni. Sztem eladni se nagyon, hajtom amig megy...
-
axioma
veterán
válasz Bikkrom #10122 üzenetére
Alternativa nelkul konnyu puffogni.
A zoldseghez erveleskor a masik serpenyobe legyszi tedd hozza a benzin eloallitasat, sot a benzin letrehozasahoz (banyaszat, finomitas, szallitas) szukseges eszkozok letrehozasat, es utana vedd a masik oldalt (napelem + e-auto), ne a nullahoz hasonlitsd, mert kozlekedni azert tovabbra is fogsz te is meg mindenki mas is... attol hogy azt a foldrombolast megszoktad, pont lehet sokkal karosabb. Tomegkozlekedesnel lehet kevesebb, de foleg a mai jarmuallomannyal az unokakat jobban karositja a konkret legszennyezes.
Befejeztem, de nem birom az ervelesnek tuno puffogtatast. -
axioma
veterán
válasz Bikkrom #10132 üzenetére
A sajat erveleseddel vitatkozni nem fogok, mert abbol indulsz ki, ami az en kornyezetemben nem igaz.
1. en a tenyernyi papirt is szelektivbe dobom, termeszetesen a napelem-sarkok is oda kerultek, ki az aki a fizetos kukaba dobja az ingyenes szelektiv helyett??? (nyilvan ne'mi melot igenyel a szelektalas/szetvalasztas, de erre siman aldozok, mig a fozesbe pl. nem, fott kajat tobbnyire keszen veszek) - mibol gondolod hogy ha le kell szerelni a napelemet, azt nem ugyanigy az ujrahasznositas fele fogom inditani? Te pl. miota taposod laposra es gyujtod kulon a szelektiv csomagolasokat? En miota kijottem az egyetemrol, es az nem ma volt...
2. a napelem kb. fedezi az e'ves energiaigenyunket, nem novelem a fosszilisbol keszult energiat eves szinten - es ez nem csak az autokat hanem minden mas energiaigenyunket is lefedi, szoval ha csak az autokkal hasonlitod konkretan negativban vagyunk -
axioma
veterán
válasz Bikkrom #10134 üzenetére
A mostani napelemek, e-autok ujrahasznositasa a 10-20-40 ev mulva allapotaban fogja utolerni a tarsadalmat, akkor mas szamok lesznek. A 10 evvel ezelotti ujrahasznositast ma beidezni nem csak anakronizmus, hanem konkretan csusztatas. 10 eve tok mashogy elt mindenki, foleg zold szempontbol mint ma, es az ipar fejlettsege, a nyeresegesseg is valtozott, ES a gyartasi mod is ami a kinyerhetoseg erdekeben(!) is modositva lett.
Ezert nem ertem a szelmalomharcodat, pont ebben a topikban. De befejeztem, ha nagyon nem birod valasz nelkul inkabb tiltalak, mint valaszoljak.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #10582 üzenetére
Az de durva, ha 59 percnel megallitod majd ujra visszadugod akkor olcsobb? Hulye egy szabalyozas... percdijnak akkor kene lennie ha mar x teljesitmeny ala esett a toltes, legalabbis ha az a cel, hogy ne hasznaljak parkolohelynek.
-
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #10596 üzenetére
Ja tenyleg allt ugy h toltot foglalt de mar nem toltott? Akkor legalabb logikus. Nekem az tunt elsore, hogy ketszer annyi kwh ketszer annyi idot kellett varni arra hogy meglegyen.
-
axioma
veterán
Azert ebben nincs teljes egyetertes. A lakossagi papirok magasabb kamattal fognak akkor is menni, ha lejar a mostani ev kiemelkedo kamata. Ameddig a kivett mennyiseg potlasa miatt nem kell nagyon megemelni a tobbi papir (foleg dkj) kamatat ahhoz hogy elkeljenek, addig nem nagyon van ertelme neheziteni a kivetet, legfeljebb ne'mi idotenyezo valtozhat (ahogy tobb penzugyi konstrukcional is van: feltores utan x nappal fersz csak hozza), mivel addigra refinanszirozzak az olcsobb - kisebb kamatu - papirok eladasabol, es meg sporoltak is.
Nyilvan elcsaljak az inflat (kivancsi leszek a februarra, amikor jon a benzin meg a januari hideg utan fizetett februari magas gazszamlak), meg attol hogy a fenti a logikus me'g lehet hogy nem azt lepik, de nemtrivialis hogy a benntartas eroltetesevel jobban jarnak.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #10757 üzenetére
Az orokke es a szokasos hasznalati ido kozott ta'tong ne'mi kulonbseg. Az autonal sztem 12-15 ev korul van az, amikor elkezdi a tarsadalom "tul regi"-nek tekinteni, pl. cascot felmondjak, hasznalt piaca beesik.
-
axioma
veterán
válasz Tiédetis #10832 üzenetére
Mi az hogy nem tudjak mashogy szetvalasztani? i3rex mar hibrid? vagy csak az ha tud nagyakku toltottsege nelkul menni?
Anno volt olyan h csak 1.8l-es motor felett, vagy hogy az uzemmod kodtol fuggoen [hatotavnovelt elektromos vs akkurasegiteses benzines, pongyolan fogalmazva].[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Tiédetis #10841 üzenetére
A mi atlagunk 1,1liter benzinbol per 100 km [amperaban] ugy, hogy rogton az elejen letoltunk egy Berlin oda-vissza-t, azota azt tornasszuk vissza. Cegled, Aliga stb. tobb aram mint benzin. Ez csak nyaralaskor, amugy kb. 1500-1800 km-enkent visit, h hiaba csak ingazott es az aram eleg volt, tmk-ban beinditja a benzinmotort...
Szoval ja, kerdes kinek mi a kamu hibrid. A 10 eves Amperank telen 46-48km-t nyaron 52-55-t tud [igaz, reszben felujitott az akkupakk]. -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #10864 üzenetére
Arra kivancsi lennek, hogy milyen nyilvanos adatok leteznek. Mert ha kozcelu toltohalozatbol szarmazik, akkor a hajadra kenheted, a phev csak otthoni toltessel eri meg (amugy a koztoltobol dragabb is lehet, mint a benzin - jartunk igy videki varosban, proba miatt kicsit toltottuk is, aztan kapott benzint). Az elektromos uzem kimondottan ingazasra valo. Ott meg nem fogod nap kozben tolteni (jo, ha ceg adja juttataskent telephelyen akkor lehet, de akkor se koztolton jelenik meg).
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #10866 üzenetére
Jogos, felreolvastam, a nemnyilvanos adatok forrasa is ketseges, hogy mi tud lenni. Az atlag bmw user adata nem tipikus a phev-sek kozott, azt azert remelem sejted, ha ilyen szervizinfokra tamaszkodnal.
-
axioma
veterán
válasz Mauzes #10869 üzenetére
De senki nem is mondta, hogy a furdovizzel ki kene onteni a gyereket is. Mar ket finomabb, es forgalmibol megallapithato feltetelt is adtam hozza, amik sokkal jobb illeszkedest csinalnak, sot szerintem me'g az onsuly is (persze az se lesz tokeletes, mert lehet hogy a 3 tonnas suv szornyet is tolti arra a valahavolt 25km-nyire, de a valoszinusegek nem arra hajlanak). Es az i3 rex tenyleg nagy kerdes me'g a baltaval kifaragas eseten is.
Raadasul a tarsadalmi igazsagossagerzetre apellalnak, az meg nem ott van hogy minden zold szar, csak a batarok a bazi nagy kipufogoval bokik a csoruket. [Nekem is!]
[A nem kuzdes amugy lehet valos akkor, ha a ceg veszi a user hasznalja a kocsit, es kap benzinkartyat. Ez a kombinacio valoban nem jo, de nem hiszem hogy ez a legnagyobb resze a magyar phev-seknek - bar tevedhetek.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #10873 üzenetére
Peldaul az atlag bmw ara es az atlag phev ara miatt jelentos a me'rt tarsadalmi csoport elterese [nem, nem csak az uj autokat kell ideszamolni]
-
axioma
veterán
válasz Andras6800 #10896 üzenetére
Kezdjuk ott hoyg nem igaz hogy ". Van némi nyereség fékenergiavisszanyerésen, de azért avval nem mész messze." Az elso prius pont ezt csinalta, kulso tolthetoseg nelkul, es siman csokken a benzinfogyas.
Amugy meg ne a vadallat orias modelleket nezd, az ampera phev 1.5t, szoval az ice bmw-nel is konnyebb, ujabb nyereseg... de az i3 rex is jelentosen konnyebb ami most senkifoldjen van, csak hogy bmw-s pelda is legyen.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Andras6800 #10906 üzenetére
Nalunk pl. sokkal, mert ugy kezdodik hogy ehhez at kell vagnunk Bp-en, legyen 40km varosi fekezgetos menet, majd tovabbi 80 talan leerni. Foleg ha spurok vagyunk es nem palyan
Ha kinezel egy full autopalya szakaszt, akkor persze lehet igazoltnak latni magad... de az dizelt vesz aki 90+ %-ban palyazik. Csak nem ahhoz vesznek phev-t.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Andras6800 #10914 üzenetére
OK, igy en azt mondom neki semleges km-koltsegben (ld fekezes vs. plusz suly), es komfortban meg ki tudja, attol fugg kinek melyik tetszik (pl. ampera hangos, mert csak ritkan dolgozik kerekre, optimalis teljesitmennyel akkura inkabb, de akkor meg nem olyan a hangja mint amit a sebesseg/gyorsitas indokol, szokni kell)
-
axioma
veterán
válasz Tiédetis #10933 üzenetére
? irtam 2x 15-20-at [nyilvan zarojelet ertsd oda, nem matematikai keplet], az 30-40 mint ingazas, nem ingazasokat is hozzaveve 40 km az tok realis [hosszabb utak akik nem ingaznak plusz neha ingazok is nyaralnak, plusz a napi hetvegere is oszt]. Sztem egyetertunk. A 40km annak fer bele, aki olyan phev-t vesz [outlander egyik szempontja ez volt amiert kiesett, 30-35 a realis, meg garazshely se volt eleg neki...]
-
axioma
veterán
válasz Tiédetis #10939 üzenetére
Azert van hogy helyben furikazasnal is kijon a hibrid elony, me'g alacsony akku-kepesseg eseten is: ha muszaj dugos idoszakban, araszolos vagy lampas helyen menni. A villanymotor barmikor meglete amig nyugiban indul a benzines ha mar annyi ero kell, az pont levesz a fogyasztas es az amortizacio (ha akku nelkuli start-stop-ossal hasonlitod) oldalan is. Erre me'g az 1-es prius is jo volt (swift 8 liter, prius 6).
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #10963 üzenetére
Sokadjara mondod ezt a "kinyirni a sajat autoipart". Ennek mi koze az EV-hez azon kivul, hogy az eu autoipar _sajat_dontesbol_ bedurcizott, es csakazertse gyart annyi EV-t es (ezaltal) olyan aron, ami win-win lehetne? Ok is donthetnenek maskepp, magas lorol beszelnek allandoan hogy az meg "auto" minosegu auto, de most komolyan ebben a parhuzamos elekben akkora zsarolasi potencialt ereznek, hogy ez is belefer? Aztan ha nem jon be, akkor miert nyirjak ki oket?
-
axioma
veterán
Na ez a koncepcio jobb lenne a varosi ingazashoz (helytakarekos, konnyu, es me'g garazsmeret is kisebb lehet, de a keresztben beallas plane tok jo, oldalra nyithato ajtoval nem mukodne)
[link]
Nyilvan masodik autonak, es bazi draga most.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
Fogo nelkul a forro kancsot fogdozza a user es me'g leforrazza magat... A bms hasonlat _rosszabb_, ugyanis nem allitottam h mukodjon a bms egy rossz akkuval, csak hogy mukodjon a bms ha az akku megfelelo [sajat health lehet trukkosen kodolva] alatta. Ne pedig cserelni kelljen azt is egy ilyen faszsag miatt.
-
axioma
veterán
válasz Andras6800 #11358 üzenetére
Vedje magat az akku, ne a bms-t rantsa magaval. En ezt mondom, nem azt hogy ganyolni lehessen az akkut. De ugy latom nem ezt sikerult erteni belole.
Amugy hoerzekelo kene szirenazzon + 112-nek szoljon nem csak a lang latvanya, a vonulasi idot fedezheti. A tonkrement bms kerdes mit csinal ha a kocsi nem allo helyzetben van [vagy kerul: lejton allt].
Új hozzászólás Aktív témák
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen